Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön - miksi et opiskele toista ammattia?

Vierailija
17.08.2016 |

En ymmärrä miten kukaan joka on koulutukseltaan FM, graafinen suosittelija tai media-assistentti voi edes kuvitella löytävänsä työpaikan. Onko se nykyinen ammattisi (jota et tee) tosiaan ainoa asia mitä osaat ja voit tässä maailmassa tehdä? Sellainen maailma, jossa jokainen tekisi sitä työtä mikä olisi se oma unelma, on mahdoton - kai ymmärrätte sen? Itse opiskelin ammattilaulajaksi ja heti sen perään sairaanhoitajaksi. Töitä riittää, koska kaikki haluavat laulavan sairaanhoitajan.

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää on jo sen verran, etten voi ottaa enää lainaa. Ei oikein ole varaa siis opiskella. En ole myöskään kokonaan työttömänä, vaan teen keikkaa.

Mutta jotain tarttis kyllä keksiä, jotain, millä eläisi.

Ammattikoulu kestää alle 2 vuotta. Voisit opiskella keikkojesi ohessa iltaisin.

3v ne meilläpäin ovat kestäneet.

tietoa 80-luvulta tällä palstalla

1. aikuisopiskelijan amis 2 v

2. saa omaehtoisen työttömyystuen opiskelua varten juuri max. 2 v. päälle tulee kulukorvaus

3. työvoimapoliittinen koulutus vaihtoehtona,. ette ikinä te-toimiston sivuilla käy?

4. Rekry-koulutukset.

5. työkokeiluun kokeilemaan onko oma ala se joku. ei sitä nyt hemmetti kokeilematta tiedä.

6. (en malta olla sanomatta) tällä palstalla on yhteiskuntatietämys heikompaa kun mun kotoutumiskoulutuksen mamu-opiskelijoilla. kasut, eli kantasuomalaiset tartteis saman koulutuksen.

ei löydy ala kotona perseellä istumalla. ja sieltä omasta kotikunnasta johtaa myös teitä ulos, ootteko huomannu??

Mitä ihmettä oikein sönkötät? Ketju on pullollaan korkeakoulutettuja ihmisiä, jotka varmasti osaavat ilmaistyötä tekemättä jo sanoa, onko jostain alasta heille leipätyöksi vai ei.

Työkkärin tuilla saa opiskella mitä vain, mutta max. aika on 2 vuotta ja se pitää hyväksyttää työkkärillä, mikä käytännössä tarkoittaa, että saat tehdä joko amistutkinnon tai korkeakouluopinnot valmiiksi, et esim. aloittaa uutta korkeakoulututkintoa.

Kyllä saa aloittaa uuden korkeakoulututkinnon. Tukea saa kuitenkin vain sen 2 vuotta ja loput on pärjättävä opintotuella.

Vierailija
162/166 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy miten passiivisia työttömät ovat. Tietysti on tilanteita, joissa opiskelu on liian vaikeaa tai se ei ole enää järkevää, mutta että ei vaivauduta edes ottamaan selvää opintotuesta, koulutustarjonnasta, etäopiskelusta, työllistymisen pitäisi olla 100% varmaa (MIKÄÄN tässä elämässä ei ole 100% varmaa!)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy miten passiivisia työttömät ovat. Tietysti on tilanteita, joissa opiskelu on liian vaikeaa tai se ei ole enää järkevää, mutta että ei vaivauduta edes ottamaan selvää opintotuesta, koulutustarjonnasta, etäopiskelusta, työllistymisen pitäisi olla 100% varmaa (MIKÄÄN tässä elämässä ei ole 100% varmaa!)...

Passiivinen olet itse kun et suostu ymmärtämään lukemaasi: täällä suurin osa kertoo omaavansa useankin ammatin tutkintoineen. Yli 50- vuotiaskin on opiskellut elämästään yli puolet ja laskeppa, mikäli osaat miten montta vuotta saanut olla työssä lepäämässä?

Työt kiertoon niin loppuu pitkäaikaistyöttömyys ja köyhyysloukut ja aletaan sinusta sinä syyllistäjä?!

Minulle sopii kyllä!

Vierailija
164/166 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin viimeks 5 vuotta sitten töissä. Nyt pääsin ammattikorkeaan. Työkkäri ensin kannusti vuosia uuteen ammattiin ja nyt, kun pääsin, niin eväsivät omaehtoisen opiskelun rahoituksen. Oli vieläpä ala, mikä työllistää taatusti. Pitäkööt tunkkinsa.

Voit pyytää asian uudelleenkäsittelyä.

Vierailija
165/166 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on jo 4,5 vuotta elämästään käyttänyt siihen, että opiskelee uuden tutkinnon työnsaannin toivossa, niin ei sitä ihan helpolla osaa lähteä opiskelemaan jotain muuta. Tuosta ajasta opintorahan kanssa 1,5 vuotta ja ilman mitään tukia 3 vuotta. Jotenkin koen, että olen ainakin yrittänyt. Ja onhan tuo mieheltäkin ollut aika ponnistus elättää nollatuloista vaimoa kolme vuotta ja siinä samassa hoidella asuntolainat ja lapsiperheen kaikki juoksevat kulut. En suoraan sanottuna edes kehtaisi pyytää että mies lähtisi tuohon kuvioon uudestaan. Töitä minä olen vailla, en koulutusta.

Vierailija
166/166 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50-akka. 4-vuotta sitten sain yt-neuvotteluiden johdosta kenkää, 20-vuoden työsuhteestani. Paniikissa lähdin te-toimiston suosituksesta opiskelemaan lähihoitajaksi, koska hehkutettiin sitä, että kyseiseltä alalta eivät työt lopu koskaan. Tässä sitä työttömänä möllötetään, muutaman lyhyen työpätkän jälkeen. Suoraan on parissa paikassa sanottu, että ikä on esteenä työllistymiseen. Ei niinkään kokemuksen puute, mutta työnantaja luulee, että tämänikäinen ei enää jaksa tehdä fyysistä töitä, vaikka olen terve ja hyväkuntoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi