Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Remppa vai muutto-ohjelma (tms.)

Vierailija
14.08.2016 |

Jotenkin niin tyypilliset sukupuoliroolit näilläkin ihmisillä tässä: nainen yrittää saada minimibudjetilla tehtyä ihmeitä taloon, joka kaipaa yleensä peruskorjausta jossain muodossa ja kaikenlaista vikaa paljastuu sitä mukaa kun mennään pintaa syvemmälle. Tuloksena on aina se, että nainen saa haukut kun ei "pystynytkään toteuttamaan unelmiamme" koska asukkaiden henkeä uhkaava rakenne oli tärkeämpi korjauskohde kuin oleskelutilan päivittäminen.

Mies taas saa keskittyä kaikessa rauhassa pohtimaan, mikä olisi kiva koti perheelle. Ei se alue niin justiinsa, toiveitahan ne vaan on- ja so what jos talosta pyydetään parisataa tonnia liikaa, onhan se niin kiva kohde kuitenkin. Asukkaat ovat aivan ihastuneita ja kehuvat miehen taitoja maasta taivaisiin, miten tämä löysi heille "täydellisen kodin"- toisin kuin "se nainen, joka ei saanut edes kuraeteistä tehtyä, hmmph!".

99% jaksoista päättyy siihen, että mies saa taivuteltua asukkaat hylkäämään vanhan, "puutteellisen" kotinsa ja naisen tekemä työ meni hukkaan. Aika raadollista oikeastaan. :D

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kyllä niin näytellyn oloinen srilankalaisrouva, joka teatraalisesti ei tykännyt mistään uusista taloista. Viimeisestä tykkäsi yllättäen, se olikin liian kallis. Mutta hupaisaa oli miten täysin ei sanakäänteet hänellä oli tuossa viimeisessä talossa. Muut oli koirankoppeja tai kanahäkkejä...

Omassa talossa löytyi taas kaikenlaisia ylläreitä, mitä pitikin korjata, eli kaikkea ei saatu.

Mutta perhe päätti kuitenkin pysyä omassaan!

Vierailija
2/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä kun olen katsonut, niin useinhan ne jää siihen vanhaan asuntoonsa. Siinä olen samaa mieltä, että tuo juontajakaksikko on jotenkin kärjistetyn ärsyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne asukkaiden näytellyt roolit ovat ärsyttäviä. Mutta on hauskaa katsella niitä remppoja ja mahdollisia muita kämppiä :)

Vierailija
4/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pariskunnat on jäänyt useammin vanhaan kotiinsa, kuin muuttaneet uuteen. Mutta en olekaan nähnyt jokaista jaksoa. 

Vierailija
5/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta tällä hetkellä! Upeita kämppiä ja hauskaa kuittailua pääparilla. En ollut ajatellutkaan tätä ohjelmaa sovinistinäkökulmasta, mutta hyvä pointti ap. Minusta Jillian on sankari joka saa takaiskuista huolimatta tehtyä ihmeitä talonrotiskoille. Eniten ärsyttää kun kääntäjä ei ole vaivautunut muuttamaan Kanadan hintoja euroiksi.

Vierailija
6/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin näyttäisi olevan. Tosin mun mielestä ne kyllä myös usein jää siihen taloonsa.

Vierailija
7/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa kaikki pariskuntien miehet vihasivat jokaista uutta taloa mitä heille näytettiin. Sitten vaihtui siihen että jokainen remppa meni pieleen kun tuli ongelmia ja budjetti liian pieni. Kiva ohjelma, vain kilpailevan kaksikon tyhmät kinastelut ovat ärsyttävän feikkejä.

Vierailija
8/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kun kääntäjä ei ole vaivautunut muuttamaan Kanadan hintoja euroiksi.

Käännöksissä ei kuulu muuttaa valuuttoja! Sehän olisi aivan naurettavaa, kun kurssit muuttuvat koko ajan. Kyllä laiskan ja tietämättömän katsojan pitää ihan itse selvittää asia.

Vierailija
9/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa katsoa tästä ohjelmasta kuin viimeiset 10min, kun en viitsi katsoa niitä näyteltyjä raivoamisia ja "salaa" jonkun puskan takaa kuvattuja kohtauksia jossa pariskunta riitelee taloista/remontista.. Niin teennäistä ja dramaattista huttua ettei ole tosikaan.

Itse remontit ovat kuitenkin usein ihan hyviä ja aika usein perhe onkin sitten jäänyt vanhaan taloonsa, vaikka se uusikin talo on ollut todella hieno.

Vierailija
10/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ap! Kerran oli olohuoneen lattialla iso sininen pressu, kun katosta tuli vettä kuin suihkulähteestä. Omistajarouva oli niin kovin pettynyt kun vesivahinkoja piti korjailla koko talosta useita. Ei sitten ollenkaan huolettanut hometalo ja terveys, ja nimenomaan niiden mahdollisten uusien omistajien (lasten) terveys? Kammottavaa katsottavaa usein, kun paljastuu kaikki laiminlyönnit, ja joku pation kaukainen merinäkymä onkin se tärkein!

Mulle ainakin ensiksi tulisi terveet talon rakenteet ja sitten sen päälle remppaa. Näkymä ois se viimeinen, mistä alkaisin nitistä.

Minäkin huomannut, että useimmiten jäävät asumaan  taloonsa, kuin muuttavat.

Vierailija
11/73 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirjoitettua draamaa niin Toddilta ja Jillianilta kuin pariskunniltakin. Ja aina saman kaavan mukaan joka jakso, kun eteen tulee 'kallis yllätys remontissa' jne. Taustalla varmasti aika järkyn kokoinen työtiimi, joka tekee kaiken varsinaisen työn. Mutta ihan hauskaa viihdettä silti (kun ei muutakaan tule) ja kiva nähdä taloihin tehtyjä muutoksia. Niistä saa välillä ideoita omaankin kotiin.

Vierailija
12/73 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä juontajapari on mainio ja remppoja on kiva katsella. Useimmat kohteet ovat sotkuisia, pitkälle pääsisi jo siivoamalla.

Vierailija
13/73 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava sarja. Juontajaparin kinastelu on hauskaa seurata. En todellakaan usko, että yllätysremontit ovat mitenkään käsikirjoitettuja, sillä ihmiset ovat tampioita, eivätkä huolla talojaan. Aika johdonmukaisesti putket ovat huonossa kunnossa, joka kertoo Kanadan 20 v vanhoista huonoista materiaaleista ja puutteellisista määräyksistä. Lisäksi Kanadan normi-ihmisillä ei ylipäätänsä ole kokemusta talojen ylläpidosta ja huoltokulttuurista. Putkiremonttien aikataulujen tarkastaminen on peruskauraa Suomen asuntomarkkinoilla. Mielenkiintoista ja hauskasti tehty sarja!!!

Vierailija
14/73 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas Jill on vahva remppaaja, joka tekee hienoja ratkaisuja. Minusta on mielenkiintoista seurata, kuinka päätökset lopulta syntyvät perheissä.

Todella mielenkiintoinen reality-sarja, jossa kodit ovat aivan toista varusteluluokkaa kuin Suomessa.

Vancouver kaupunkina esittäytyy todella upeana.

Vierailija
15/73 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katselen mielelläni niitä ohjelmia, niistä saa ideoita ja näkee muiden maiden rakennustyylejä (ihan hulluja usein) ja sisustusideoita. Ja voi hämmästellä miten paljon enemmän saa Vancouverissa kuin meillä pk-seudulla samalla rahalla....

Ja Vancouver - tuo ohjelma on kyllä erinomainen matkailumainos, olen ihan valmis lähtemään sinne lomalle! Huikean kaunis paikka!

Vierailija
16/73 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kun kääntäjä ei ole vaivautunut muuttamaan Kanadan hintoja euroiksi.

Käännöksissä ei kuulu muuttaa valuuttoja! Sehän olisi aivan naurettavaa, kun kurssit muuttuvat koko ajan. Kyllä laiskan ja tietämättömän katsojan pitää ihan itse selvittää asia.

Miksi se olisi naurettavaa? Kyse on sen hetkisestä hinnasta, mikä hinta on ollut silloin. Eikai sen hinnan ole tarkoituskaan päivittyä vaikka katsot ohjelman kahden vuoden päästä purkituksesta.....

Vierailija
17/73 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on hyvä ohjelma ja juontajapari on hauska!

Mikä yllättää välillä on jotkut ihan kummalliset rakennusmääräykset joissa ei tunnu olevan mitään järkeä. Turvallisuusasiat selviä mutta monia ihan hassujakin tullut esiin. Niiden rinnalla Suomen sääntely tuntuu lasten leikiltä.

Vierailija
18/73 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jillian saa kyllä taikoja aikaan :)

Vierailija
19/73 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä mitä joku viisihenkinen perhe tekee 350 neliön talolla ja neljällä wc:llä. Uudet asunnot, joita käyvät katselemassa, ovat useimmiten järjettömän kokoisia. 

Samoin ihmettelen, miten asukkaat kehtaavat olla välillä aidostikin (?) pettyneen oloisia Jillianiin, jonka työporukka löytää huonoja rakenteita heidän _omasta_ talostaan. Luulisi, että ennemmin hävettäisi että ovat niin huonosti perillä millaisessa asunnossa asuvat. Nojoo, reaktioissa varmasti on myös näyttelyä mukana.

Kolmas ihmeteltävä asia on, miten kallista Kanadassakin on remontoida. Näyttää sille, että vaikka remonttibudjetti on joku 100 000, niin sillä ei saada paljon mitään, kun tulee joku "yllättävä" sähkötyö. Ylipäätään hiukan heikkoa draaman kaarta se, että on hienot suunnitelmat, mitä rempataan, ja sitten siitä pystytään toteuttamaan joku 1/3. Jää aina tavallaan pettynyt fiilis siihen lopputulokseen.

Vielä se ihmetyttää, miten järkyttävän sotkuisia ja epäkäytännöllisiä ihmisten kodit ovat. Jotain muovilaatikoita täynnä rojua isot pinot olohuoneen seinän vierellä, eteisessä ei minkäänlaista kaappisysteemiä jne. Kamalia lääviä.

Vierailija
20/73 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mun mielestä Jillian voittaa näissä aina ja se mies saa nenilleen. Käy sitä miestä melkein sääliksi. Ne rempat on kyllä hienoja.