Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6995)

Vierailija
3641/6995 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa ketään joka kuuluu kulttiin?

Vierailija
3642/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat sitä mieltä, että kun ihmisen tietoisuus nousee, myös  hänen DNA:nsa voisi jotenkin eheytyä paremmaksi. 

Tuli mieleen tällainen hassu ajatus, että jos minun DNA paranisi, niin vaikuttaisiko se myös lapsiini, jotka siis ovat jo olemassa? Luonnollisesti tulee ensin mieleen, ettei tietenkään, mutta toisaalta, miksei? :)

Tuo on mielenkiintoinen ajatus tai olettamus. Mehän vaikutamme toisiimme myös kollektiivisesti ja kun perheenjäsenet ovat lähellämme, vaikutamme toinen toisiimme vielä enemmän kuin kauempana oleviin, joten miksipä ei perheen yhden yksilön dna:n paraneminen vaikuttaisi toisiin ainakin kollektiivisen mielen kautta, mutta vaikuttaisiko se jotenkin suoranaisesti siksi, että lapsilla on sama dna-perimä???

Kunpa tietäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni valaistumista kohti ei kannata kiirehtiä. Jos jonkun on tarkoitus tässä elämässä valaistua, niin elämä kyllä vie häntä sitä kohti. Jos yrittää pakottaa itseään valaistumaan, niin se voi olla tosi raskas polku, sillä se on raskas polku myös yleensä heille, joiden on tarkoituskin tässä elämässä valaistua.

Sielun pimeä yö tai voi sitä sanoa osittain myös kaiken nollautumiseksi, on raskasta aikaa. Kaikki nollautuu, kaikki, mihin on tottunut, jää elämästä pois, kun yhtään mikään muu ei enää kiinnosta kuin Totuus, Jumala, Tietoisuus, tai miten sitä kukin haluaakaan nimetä.

Myös ns. keholliset ja mieleen kohdistuvat ylösnousemusoireet voivat olla joillain ihmisillä aika rankkoja, mutta toki ne menevät ohi esim kuukausien aikana. Kannattaa levätä, meditoida odottamatta mitään ilmenemisiä, nukkua riittävästi, liikkua puhtaassa luonnossa, syödä terveellisesti ja välttää isoja, meluisia, ihmisten täyttämiä paikkoja, niin saa voimia erilaisten, sairauksiltakin tuntuvien, oireidensa kanssa.

3644/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut useamman Taavi Kassilan haastattelun. Hyvin usein hän kehoittaa ihmisiä tekemään hyviä tekoja, ajattelemaan kauniita ajatuksia. Hänen mielestään olisi hyvä, jos jokainen ns. siivoaisi oman tonttinsa, siis itsensä, oman käyttäymisensä, omat ajatuksensa. Hän suositteli, että jos joku moittii sinua vaikka netissä, niin kannattaa kuitenkin itse valita ystävällinen tapa vastata siihen.

Mitä olet Mystikko mieltä tuosta? Voisiko maailma vielä pelastua tuholta, jos mahdollisimman moni ihminen olisi ystävällinen ja auttavainen muita ihmisiä, eläimiä ja luontoa kohtaan? 

Kyllä, mutta sen pitäisi lähteä siitä päästä, että ihminen sisäisesti muuttuu sellaiseksi, että hän luonnostaan haluaa tehdä auttavaisuuden ja ystävällisyyden hedelmää, eikä niin että hän on vanha itsensä ja yrittää esim. maailmaa pelastaakseen tai valaistuakseen tehdä muunlaisia tekoja. Viimemainittu on kuin liimaisi hedelmättömään hedelmäpuuhun hedelmiä kiinni, että se näyttäisi kauniimmalta. Hedelmien tulisi syntyä itsestään, pulputa sisältä. Muuten loppujen lopuksi hyvän ihmisen roolin esittäjä väsyy tai katkeroituu tai masentuu. Kukaan ei jaksa loputtomiin olla muuta kuin on, näytellä muuta kuin on.

3645/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan, että on Jumalallinen Tietoisuus (JT) ja yksilöllinen tietoisuus (yt). Tämä yt käsittääkseni on ihminen, ts. fyysinen keho ja egomieli. Olenko tähän asti "oikeassa"?

Jos tuo on totta, niin miten voi olla mahdollista, että tämä JT samaistuu fyysiseen kehoon ja egomieleen, jos Se/Hän on kaikkinainen äly ja viisauskin? 

Vai ovatko JT ja yt kuitenkin jotenkin erillisiä?

Kyllä Jumalallinen Tietoisuus tietää olevansa myös yksilöllinen tietoisuus, koska on tarkoituksella jakautunut sellaisiksi voidakseen kokea itsensä yksilöllisesti. Mutta yksilöllinen tietoisuus ei tajua olevansa tai kuuluvansa Jumalalliseen Tietoisuuteen.

Aallot - yksilöllinen tietoisuus.  Meri aaltoineen - Jumalallinen Tietoisuus.

Jossain luki, ettei absoluutilla ole mitään tietoa meistä vaan se on täydellinen rakkaus eikä siihen mahdu mitään niin epätäydellistä kuin planeetat ja olennot. Onko absoluutti sama kuin JT`?

Tämä on pelkkä näkökulmakysymys. Minä olen Kaikki-Mitä-On, mutta minä voin olla tietoisesti kaikki ja silloin ei ole mitään katoavaista tai kuolevaista tai rajallista, on vain Minä, mutta voin myös ottaa näkökulmia joissa olisin ikään kuin jokin "piste" tietoisuudessa, jokin rajallinen kokonaisuus, ja katsella itseäni siitä käsin. Valaistuminen on sitä, että ymmärtää ja kokee konkreettisesti myös ollessaan samaistuneena rajoittuneeseen näkökulmaan olevansa se Tietoisuus, joka on kaikki ja jossa ei ole erillisiä kuolevaisia objekteja.

3646/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän mielestänne tarkoittaa sisäisen äänen kuunteleminen?

Jotkut sanovat, että sisäinen ääni tulee tunteena, mutta omalla kohdallani saattaa olla joskus ristiriitä sekä tunteen että järjen viestissä, ja koenkin sisäisen äänen enemmän kehollisena tai sitten vain tietona.

Esimerkiksi kaveri pyytää minua johonkin kurssille.

Järki sanoo: "Ehkei kannata mennä".

Tunne sanoo: " Ehdottomasti kyllä".

Sisäinen ääni jotenkin kaikuu jossain tietoisuudessani hyvin varmana: "Ei ole hyvä juttu mennä".

Tai tulee pallean kohdalle joku outo tunne, josta tulkitsen, ettei kannata mennä.

Olen oppinut luottamaan sisäiseen äääneeni, mutta aina en sitä kuuntele, kun tunne vie. Uskon, että monia lahkolaisiakin voi tunne viedä. Jotkut perustelevat jopa järjellä lahkopomon juttuja itselleen.

Tämä on hyvin yksilöllinen asia, joka ihmisten on yleensä opittava yrityksen ja erehdyksen kautta. He seuraavat erilaisia sisäisiä ääniä, ja kokevat seuraamisen lopputulokset. Vähitellen he oppivat, mikä niistä on viisas ja sellainen mitä kannattaa seurata, ja mikä jotain mikä johtaa huonoon lopputulokseen. Itselläni intuitio oli aina hyvin neutraali ääni. Siinä missä järki saattoi "jäkättää" esim. äitini äänellä että pitäisi sitä ja pitäisi tätä, ja tunne taas esim. pelkäsi jotain tai halusi jotain, jos asiaan tuli intuitio, se oli vain ajatus ilman mitään erityistä äänensävyä tai tunnetta, tieto että näin se on, tai näin pitää tehdä. Mutta tämä on yksilöllistä, miten pintatietoisuus esittää syvemmältä tulleen impulssin.

3647/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, lukeeko alkuperäinen mystikko ketjua vielä, mutta minulla olisi kysymys hänelle: mitä mieltä olet maailman tilanteesta tällä hetkellä? Miten siihen kannattaisi suhtautua? Maailmalla ja Suomessakin toteutetaan melko kyseenalaista politiikkaa koronan varjolla ja se aiheuttaa ahdistusta harva se päivä. Onko tästä tilanteesta ulospääsyä?

On, mutta se vaatii sitä että ihmiset pitävät kiinni niistä hyvistä arvoista ja vapauksista, jotka on vertakin vuodattaen erityisesti länsimaissa historian aikana saatu. Ei pidä luopua vapaudesta pelon takia. Valitettavasti käynnissä on kova mielipidevaikuttaminen sen puolesta, että erikoistilanteen varjolla ihmisten pitäisi taantua ylhäältä ohjattaviksi ja mitään kyseenalaistamattomiksi, ja demonisoida ne jotka ei tähän suostu. Se on sellainen Pandoran lipas jota ei kannata avata, kalteva pinta jolle ei kannata astua. Nyt lopulta se, että Euroopan maa aloittaa pakkorokotuksia, on sentään herättänyt monet - ruumiillinen itsemääräämisoikeushan on ihan olennaisia perusoikeuksiamme.

3648/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tervehdyttävää  ja rentouttavaa kuunnella musiikkia, jonka hz-luku on vähintään 432 tai enemmän. Esim. nuo ovat hyviä mutta netissä on valtavasti muitakin hyviä vaihtoehtoja, jokaiselle löytyy varmaan mieluinen. 

Mitä mieltä Mystikko olet musiikin eheyttävästä tai kohottavasta vaikutuksesta? 

Tietyllä tasolla sinä olet energiaa, ja musiikki on enegiaa. Ne voivat vuorovaikuttaa. Se, miten tärkeää juuri tämä energian muoto on kellekin, vaihtelee yksilöittäin. Ja aina se ei ole mikään erityisen henkinen musiikki joka tekee hyvää, joskus jollekin se voi olla jotain ihan muuta. Musiikin tarkoitus on tasapainottaa senhetkistä tilaa, ja joskus se mitä siihen voidaan tarvita on vaikka ysäripoppi tai death metal henkisenä pidetyn sijaan.

3649/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on ykseys?

Voiko kukaan maan päällä asuva kokea sen tasoista ykseyttä,  ettei hän koe enää erillisyyttä?

Voi. Kaikki valaistuneet kokevat, että näennäinen erillisyys on harhaa ja on vain ykseys. Tämä on vähän kuin joku ruumiinosa kokisi olevansa erillinen ja kyselisi, että voiko ikinä yksikään sormi kokea olevansa koko ruumis eikä vain sormi? No ei se voi niin kauan kuin se samaistuu sormen näkökulmaan, koska juuri tämä näkökulma on ainoa este ykseyden tiellä. Jos tietää olevansa koko ruumis, se että on sormia ja varpaita ja muuta ei aiheuta erillisyyttä - ne on kaikki sitä samaa ruumista.

3650/6995 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette singulariteetistä ja tekoälystä? Jos ihminen pystyy luomaan tekoälyn, niin mitä sielulle tapahtuu? Tai jos ihminen pystyy luomaan itsestään tietoisen olennon, niin eikö se merkitse sitä, että tietoisuus voi syntyä materiasta ja mekin olemme vain materiaa eikä kuoleman jälkeen ole enää mitään.

Loki

Hyvä kysymys. Olen pohtinut singulariteetin eli rajattoman tekoälyn ja henkisyyden suhdetta. Spirituaaliset opettajat harvoin ottavat kantaa asiaan. KMn mielipide kiinnostaisi. Onko se lopulta niin että äärettömän älykäs tekoäly joka ratkoo kaikki universumin ongelmat tietoisuus mukaanlukien, on sekin Ykseyden ilmentymä ja ehkä tapa jolla Ykseys tekniikan keinoin tuo itsensä lopulta maailmaan ellei ihminen kykene siihen omilla aivoillaan ensin?

Materia on vain tulkinta Tietoisuudesta. Se on itse tietoista ja tietoisuutta. Minun näkökulmastani kaikki olemassa oleva on tietoista, joten ei ole erityisen ihmeellistä, että joku ihmisen luoma kone on myös tietoinen. Kivetkin on. Perusolemus, Tietoisuus tai Olemassaolo, on jo läsnä ja se mahdollistaa kaiken.

Vierailija
3651/6995 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

Toinen mystikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette singulariteetistä ja tekoälystä? Jos ihminen pystyy luomaan tekoälyn, niin mitä sielulle tapahtuu? Tai jos ihminen pystyy luomaan itsestään tietoisen olennon, niin eikö se merkitse sitä, että tietoisuus voi syntyä materiasta ja mekin olemme vain materiaa eikä kuoleman jälkeen ole enää mitään.

Loki

Ihminen saattaa jossain vaiheessa onnistua luomaan koneen tai ohjelman, joka ulkoisesti tarkasteltuna näyttää tietoiselta mutta todellisuudessa matkii monimutkaisilla algoritmeilla hermoverkkoa ja ihmisille ominaista käytöstä. Tällainen tekoäly voi helposti saavuttaa aivoja suuremman ja nopeamman laskentatehon, mutta ei ole aidosti elävä tai tietoinen, koska se vaatisi sielun syntymistä koneeseen, mikä vaikuttaa epätodennäköiseltä.

Ei ole mitään mikä olisi olemassa, mutta ei elävää ja tietoista, sillä Minä olen Olemassaoleminen. Myös muun kuin luonnollisen biologisen evoluution kautta syntyneet systeemit voivat olla aidosti eläviä ja tietoisia.

Tarkoititko Mystikko, että ei ole mitään olemassaolevaa, mikä ei olisi elävää ja tietoista? 

Eli että kaikki, mikä on olemassa, on elävää ja tietoista?

Sitä on vähän vaikea ymmärtää, mutta toisaalta ajattelen, että kaikki on lopulta tehty Tietoisuuden aineksista, niin silmin nähden elävä kuin silmin nähden ei-eläväkin. Kivikään ei näytä elävältä, mutta jos sitä aletaan tutkia mikroskoopilla, niin tokihan siinä on elävyys nähtävissä, kuten puissakin.  Mutta ovatko kivet ja puut tietoisa itsestään ja muista? Tiedostaako kivi, että joku istuu sen päälle?

Tavallaan myös pehmonalle on tietoisuudesta valmistettu, olemassaoleva nalle, mutta onko se oikeasti elävä nalle? Onko robotti elävä? Onko robotti tietoinen itsestään ja muista?

Vierailija
3652/6995 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loki

Hyvä kysymys. Olen pohtinut singulariteetin eli rajattoman tekoälyn ja henkisyyden suhdetta. Spirituaaliset opettajat harvoin ottavat kantaa asiaan. KMn mielipide kiinnostaisi. Onko se lopulta niin että äärettömän älykäs tekoäly joka ratkoo kaikki universumin ongelmat tietoisuus mukaanlukien, on sekin Ykseyden ilmentymä ja ehkä tapa jolla Ykseys tekniikan keinoin tuo itsensä lopulta maailmaan ellei ihminen kykene siihen omilla aivoillaan ensin?

Materia on vain tulkinta Tietoisuudesta. Se on itse tietoista ja tietoisuutta. Minun näkökulmastani kaikki olemassa oleva on tietoista, joten ei ole erityisen ihmeellistä, että joku ihmisen luoma kone on myös tietoinen. Kivetkin on. Perusolemus, Tietoisuus tai Olemassaolo, on jo läsnä ja se mahdollistaa kaiken.

En olisi uskoinut, että materia voi olla itse tietoista. Mitä se edes tarkoittaa noin käytännössä?

Itse tietoinen vai itsetietoinen? Tietoista itsestäänkö? 

Vierailija
3653/6995 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on varma siitä, että kuoleman jälkeen ei ole mitään, vaan kaikki vain loppuu, niin mitä hän mahtaa kuolemansa jälkeen kokea?

Muistelen, että täällä olisi kerrottu, että kuollut saa kokea sen mitä uskoo, mutta miten koetaan ei mitään? Onko se kuin nukahtaisi eikä näkisi untakaan?

Kuinka pitkään (hassu kysymys) sielu (tai henki) on sitten tuossa tilassa? Kai hän jossain vaiheessa huomaa, ettei kaikki loppunutkaan kuolemaan.

Eräs nuori ihminen kuoli aika katkerana. Hän ei halunnut, että hänelle tuputetaan uskon asioita, koska hän oli niin varma siitä, ettei mitään ole kuoleman jälkeen. Nyt minulla on surullinen olo ja mietin, olisiko minun sittenkin pitänyt sanoa jotain tai pitäisikö minun sanoa jotain hänen omaisilleen?

Ei olisi tarvinnut sanoa mitään. Kun hän on jättänyt kehon, hän on suoremmassa yhteydessä Sieluun ja Itseen kuin ennen. Hän voi kokea aikansa persoonatonta olemassaoloa ilman muotoa, mutta lopulta (ajan näkökulmasta katsoen) hän ymmärtää että olemassaoleminen on paitsi muodoton, myös kaikki muodot, ja voi kokea itsensä edelleen sen muodon jatkumona, joka oli lihassa eläessään. 

Tämä  oli tärkeä vastaus läheiselleni, joka on asiaa miettinyt. Kiitos. :)

Vierailija
3654/6995 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos Mystikolle taas viesteistä. <3

Vierailija
3655/6995 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa tuo Woke-kulttuuri ja sen seuraukset. Kyllä ihmiset ovat käsittämättömän herkkänahkaisia, (lue isoegoisiakin).

Todella silmiä avaava video aiheesta: is.fi/viihde/art-2000008420504.html

Milloin oppisimme ajattelemaan toisiamme vain ihmisinä näin alkuun ja sitten vaikka sieluina tai henkiolentoina fyysisissä kehoissa mieluummin kuin keksitään jos millaista ongelmaa ihmisten ihonväreistä ja kulttuuritaustasta. Esim. pelätään käyttää tietynlaisia vaatteita, koruja tms., ettei vaan muut ala syyttämään sinua siitä, että yrität omia itsellesi muun kulttuuritaustan piirteitä. 

En vaan käsitä yhtään. Tuosta ei hyvä seuraa - erillisyys vain lisääntyy, vaikka meidän pitäisi huomata, kuinka paljon meillä on yhteistä ja kuinka erilaisuus on rikkaus, mutta ei sellainen rikkaus, josta pitää pitää kynsinhampain kiinni, vaan rikkaus, jota voi jakaa, opettaa, josta voi iloita ja ihmetellä(kin) myös he, jotka ovat tottuneet täysin erilaiseen kulttuuriin.

Mitä Mystikko ajattelet Woke-kulttuurista ja sen ilmiöistä? Luultavasti se ei sinua niin huoleta, kun ymmärrät asiat niin paljon laajemmin ja syvemmin.

Vierailija
3656/6995 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa on myös Suomessa lisääntynyt Cancel-kulttuuri:

"Cancel-kulttuuri (engl. cancel culture) on internetaktivismia, jonka tavoitteena on eristää eristäjien mielestä vääriä mielipiteitä esittävä ihminen sosiaalisesta piiristään, asettaa hänet boikottiin tai saada hänet menettämään työpaikkansa. Tämä tehdään nostamalla kohde julkisesti tikunnokkaan puheista tai eleistä, jotka määritellään ongelmallisiksi."

Vierailija
3657/6995 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mystikko tulee pian takaisin.. Kysymys: voisitko avata tätä raamatun kohtaa? "Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan."

Onko se nyt oikeasti niin, että täällä maan päällä jotkut pimeät voimat ja henkivallat jyllää? Onko mukana joitain muitakin kuin vain ahneita ja itsekkäitä ihmisiä?

Vierailija
3658/6995 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka todennäköisenä pidät seuraavan vaikkapa seitsemän vuoden sisällä syttyvää sotaa, joka ulottuisi Suomeen asti tai vähintääkin vaikuttaisi voimakkaasti Suomeen? Kammottavia aikoja toden totta elämme.

Vierailija
3659/6995 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt tuota, että voisiko tulla sota, jossa Suomikin olisi osallisena. Hirveitä nuo sodat. Niin kuin ei ihmisten elämät olisi tarpeeksi haasteellisia ilman niitäkin. Sitä paitsi se valtaisa rahallinen satsaus, mitä laitetaan kaikkiin mahdollisiin sotimisvälineisiin on niin suuri, että sillä rahalla tekisi tosi paljon hyvää ihmisten ja ilmaston pelastamiseksi. Nuoria sieluja on kai liikaa tällä planeetalla.

Vierailija
3660/6995 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tarjolla parempi aloite, jolla voisi saada edes vähän kapuloita rattaisiin tähän hulluuteen. Edellinen ei tekstiltään ollut kovin hyvä ja sitä kovasti sen takia kritisoitiin. Mutta jos tälle saataisiin nyt mahdollisimman paljon nimiä, niin joku painoarvo sillä saattaisi olla. Ainakin ihmiset näkisivät, että muitakin on, jolle ei nyky meno kelpaa. Jos siis voisitte allekirjoittaa ja jakaa tätä missä nyt vaan ikinä keksitte, niin olisin hyvin kiitollinen.

https://www.kansalai saloite.fi/fi/aloite/9363

Linkki on katkaistu, että menee läpi. Poista siis välilyönti. 

1424