Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Nyt mä tajusin tämän keskustelun eli ei ole kysymys oikeasta luksuksesta, vaan siitä, minkä vähävarainen kokee luksukseksi omassa elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merinovillaiset polvisukat 😏.
Ovatko merinovillaiset tuotteet luksusta? En ole tiennyt tätäkään.
Onhan ne ihania. Minäkin olen ajatellut ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mä tajusin tämän keskustelun eli ei ole kysymys oikeasta luksuksesta, vaan siitä, minkä vähävarainen kokee luksukseksi omassa elämässään.
Tai kuka tahansa, joka satsaa johonkin hieman totuttua enemmän.
Arvokellot, Patek Philippe, Hublot.
Autoina Mersut.
Merenrannalla oma talo.
Useita veneitä, skootteri.
Vierailija kirjoitti:
Luxusta on se, jos oot perus terve, hyvät ihmissuhteet ja talous kunnossa.
Se, että itellä on Patek kellot, Mersut tms.
Ne on vaan lainassa suhteessa terveyteen.
Ns. käyttötavaroista/jutuista tuli mieleen seuraavat:
- Joutsenen untuvapeitto.
- Kaurilan saunan deovoide (tämänkin saa kyllä marketista, mutta maksaa monta kertaa normaalia deodoranttia enemmän). Aivan ihana fiilis levittää tuota ihanan tuoksuista voidetta joka aamu kainaloihin :)
- Muutama ihanan ökykallis niche hajuvesi
- Kuuntelen musiikkini vinyylilevyiltä ja niihin palaa rahaa, vaikka minulla on myös spotify.
- Teetä juon tosi paljon ja usein ostan pu ehriä, joka on melko kallista ja maistuu navetalta.
Käytän nykyään vessapaperia sammalen sijaan. Pyykkiveden keitän padassa kuumaksi, enkä enää huljuttele avannossa.
Arjen luksusta minulle on
Suoratoistopalvelut
Robottiruohonleikkuri
Sähköauto
Ruoan verkkokauppa
Kampaamotuotteet
Huonetuoksut
Laadukkaat parfyymit
Aidot timanttikorvikset arkenakin
Puhtaat puuvillasatiinilakanat joka perjantai
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan poistua äkkiä keskustelusta, ettei köyhien haju tartu.
Minusta tämä keskustelu on huippu ja onnellisimpia ihmisiä ovat ne, jotka osaavat iloita arjen pienistä iloista. En tiedä, onko tämä sitten köyhien etuoikeus.
Silkkityyny ja -peitto. Siis täyte on myös silkkiä.
Georg Jensen Damask lakanat ja pyyhkeet.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kommentteja, että jokin asia on liian tavallinen ollakseen arjen luksusta. Arjen luksus nimenomaan on tavallista! Eikö siinä ole kyse nimenomaan siitä, että jokin juttu ei ole täysin välttämätön tai siitä olisi halvempiakin vaihtoehtoja, ei siitä että se olisi erityisen harvinainen tai kallis itsessään? Kun näkee tätä arjen luksusta ympärillään, se tekee olon iloiseksi ja kiitolliseksi.
Enpä kyllä ole koskaan kokenut että joka päivä leivälle laittamani kokolihaleikkele olisi jotenkin "arkista luksusta". Se on minulle vain leivänpäällinen josta pidän enemmän kuin esim. metwurstista, keittokinkusta tai lauantaimakkarasta, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Lohi alkaa olla aika luxusta
Olet oikeassa! Moni asia palaa luksukseksi kulta, arvokellot tms
Aito ruoka, kuten lohi.
Periaatteessa suurinta luxusta on terveys, kiireettömyys, vapaa-aika.
---
Suomea kun köyhdytetään oikein kunnolla, vasemmisto pyrkii kitkemään yrityksiä ja työpaikkoja Suomesta veks. Jäljelle jäävässä oravanpyörässä pitää juosta lujempaa. Virkamiesten palkat nousee - valtion velalla- työaika lyhenee.
Mulla on Mersu. Vähempään en voisi tyytyä.
Jokainen arvonsatunteva kansalainen ajelee laadukkaalla ja virtaviivaisella Mercedes Benz autollansa, silloin kun ei käytä taksia. Autotallissa on aina tilaa myös ponille
En ikinä osta leikkokukkia. Haisevat pahalle, ja allergisoivat.