Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?

Vierailija
07.08.2016 |

Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)

Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D

Kommentit (873)

Vierailija
601/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lihaleikkele lauantaimakkaran sijaan

- Lisäkaiuttimet telkkarissa ja tietokoneessa

- Musiikkia muistitikulla autossa, on tosi luksusta vrt suom. radiokanavat

Muistitikulla musiikki autoon? Kuulostaa 90-luvulta, eikä luksukselta.

Normaalilla ihmisellä on Apple CarPlay ja musiikki soi autossa aina Spotifyn kautta, jota ohjataan puheella.

Vierailija
602/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton kallis blenderi, hiton kalliit parfyymit ja 100 tennarit

Muuten elän alle 1000/ kk ihan hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nää kommentit hämmentää , normi tuotteita keski palkkasen perheessä ei tänä päivänä mitään luksusta ...

meiltä löytyy lähes kaikki lueteltu mutta mitään en pidä luksuksena. Edes sitä 800 € kahvikonetta jonka lähes ilmaiseksi lahjoitin pois kun ei tullut käytettyä..

Tartun nyt tuohon tuloasiaan, mutta kai ymmärrät, että keskipalkka (on se sitten mediaani tai keskiarvo) tarkoittaa, osalla palkansaajista/perheistä on pienemmät tulot kuin sinulla ja osalla suuremmat. Ymmärräthän myös, että tulot eivät kerro koko totuutta talouden liikkumavarasta ja vielä vähemmän arvostuksista.

Mulla on hieman mediaanipalkkaa suurempi palkka, mutta en todellakaan laita rahaa esimerkiksi autoon, matkusteluun tai kodintekniikkaan. Mulle arjen luksusta on juuri se hyväntuoksuinen käsintehty saippua tai tuoreet yrtit ruuanlaitossa. Luksusta on myös mahdollisuus laittaa säästöön kolmannes nettopalkasta.

Vierailija
604/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kommentteja, että jokin asia on liian tavallinen ollakseen arjen luksusta. Arjen luksus nimenomaan on tavallista! Eikö siinä ole kyse nimenomaan siitä, että jokin juttu ei ole täysin välttämätön tai siitä olisi halvempiakin vaihtoehtoja, ei siitä että se olisi erityisen harvinainen tai kallis itsessään? Kun näkee tätä arjen luksusta ympärillään, se tekee olon iloiseksi ja kiitolliseksi. 

Vierailija
605/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostetaan aina parhaaseen (ja pehmeimpään) wc -paperiin :D

Samoin pyyhkeet ja lakanat, ei tarvitse olla mitään huippumerkkiä, mutta pehmeät pyyhkeet ja sileät lakanat pitää olla. Herkästi vaihtoon kun alkaa kulua.

Espresso/Kahvikone ja erillinen maidonvaahdotin kone. Pavut jauhetaan tietysti myös itse.

Ja en tiedä lasketaanko tätä mutta: Kun tähän on tottunut on helppo arvostaa miehen panostusta ja itsekin sen nyt jo jonkinlaisena luksuksena koen. Viimeisenpäälle oleva videotykki, valkokangas ja äänentoisto. 

Olosuhteet on samaa luokkaa tai jopa paremmat kuin missään elokuvateatterissa.

Ihan keskituloinen pariskunta ollaan jolla 2 lasta, tosin kohta jo muuttavat kotoa.

Vierailija
606/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arjen luksus ei olekaan sama asia kuin ökyrikkaiden luksus.

Niin ja siinä on eroja mikä on luksusta kenenkin mielestä. Niitä asioita tai niihin asioihin liittyviä asioita mitä ei itse arvosta eikä pidä minään niin ei sellaisia pidä minään. Kuten mua ei vaatteiden ostaminen kiinnosta siis toki mulla on vaatteita eli alasti en hihhuloi ympäri kyliä mutta en kiinnitä muiden pukeutumiseen mitään huomiota kuten en siihen mikä puhelin kenelläkin on jne. enkä arvosta normaalia kalliimpia vaatteita laukkuja ym. I On niitä muitakin asioita mitä en arvosta. Tämä ei tarkoita sitä että olisin köyhä. Rahaa löytyy Ei vaan kiinnosta:)

Vierailija
607/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjen luksus ei olekaan sama asia kuin ökyrikkaiden luksus.

Niin ja siinä on eroja mikä on luksusta kenenkin mielestä. Niitä asioita tai niihin asioihin liittyviä asioita mitä ei itse arvosta eikä pidä minään niin ei sellaisia pidä minään. Kuten mua ei vaatteiden ostaminen kiinnosta siis toki mulla on vaatteita eli alasti en hihhuloi ympäri kyliä mutta en kiinnitä muiden pukeutumiseen mitään huomiota kuten en siihen mikä puhelin kenelläkin on jne. enkä arvosta normaalia kalliimpia vaatteita laukkuja ym. I On niitä muitakin asioita mitä en arvosta. Tämä ei tarkoita sitä että olisin köyhä. Rahaa löytyy Ei vaan kiinnosta:)

"eikä pidä minään niin ei sellaisia asioita osaa arvostaa" piti tuo korjata

Vierailija
608/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lehtiä kotiini ja minulla on tv-tallenninpalvelujoku kanavapakettisysteemihomma, mikä lie...

Muuten en keksi mitään. Mutta olen huomannut monilta, että nuo ovat heistä aivan liikaa, että miten sulla on varaa tilata lehtiä, tai sitä teeveepalvelinta. 

En tiedä. Suurin osa mitä muut pitävät upeana luksuksena, ei kiinnosta minua pätkän vertaa. En esimerkiksi millään jaksaisi raahata jotain käsveskaa pitkin, vaikka olisi mikä vuittoni hyvänsä ja kuinka kallis. Saati, että tunkisin sinne jotain väripurkkeja, mistä levittelisin naamaani jotain. En tahtoisi saunaa kotiini, enkä varsinkaan mustilla lauteilla ja kaiuttimilla. Ei kiinnosta porealtaat jne jne. En tykkää edes shamppanjasta, että tavallisimmista tavallisin keskiolut lager maistuu paremmalle. 

En tykkää sisustetuista taloista, vaan sellaisista, missä asutaan ja se näkyy... 

En osaa ehkä arvostaa kaikkea hienoa, mutta mitäpä siitä. Toki suon sen muille, sen hienon luksuksen elämään, jos he kokevat saavansa siitä jotain itselleen.

Vierailija
609/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kerro

, kun minut köyhänä tunnetaan.

Mitäpä sitä statusta muuttelemaan, pysyypähän perskärpäset ja ilmoittelijat loitolla 😁

Ps. Vinkkinä se, että hyvältä näyttää, ei paista katkeruus. Jotainhan siinä on pakko olla takana:)

Vierailija
610/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostetaan lihat naapurin tilalta, laatutavaraa. Se on luksusta, kunnon hyvä laadukas ruoka.

Vierailija
611/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soft Embo, aina. Jopa köyhänä opiskelijana tästä ei tingitty.

Ruoan verkkokauppa kotiinkuljetuksella on luksusta kun ei tarvi lapsiperheen isoa kauppareissua tehdä ja jonottaa kassalle. Jonottaminen on mun inhokkihommaa vaikka kaupassa käynti muuten ok.

Vierailija
612/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen luksusta on että vettä tulee hanasta,  nuorempana oli kantovesi

joka ulkoa kaivosta kannettiin ämpärillä.

Vierailija
613/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvimylly.

Laadukas bluetooth kaiutin.

Tuorepuristettu appelsiinimehu aamiaisella.

Vierailija
614/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennutin pukeutumishuoneen ja sisustin itse :D melkein kuin jessica parkerilla mutta hieman pienenpi

Vierailija
615/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

By the way:

Ostin kalliimman uunivuoan, ennestään oli House-merkin vuokia,  ovat siis yhtä hyviä.

Vierailija
616/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fretten lakanat ja pyyhkeet.

Siivooja.

Ruoan kuljetuspalvelut.

Vierailija
617/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sanois iittalaa mitenkään luxukseksi, massa kamaa

Joo mut kun ei oikein kalliimpia missään ole kun Iittalat ja W&B.

Vierailija
618/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään erityistä luksusta mutta lakanat 600tc egyptiläistä perkaalipuuvillaa. Shampoot Lanzaa ym. Huonetuoksu ja kylppärituoksu stockalta, käsisaippua ja käsirasva ranskalaisia stockalta. Parfyymeita on paljon, mm armania ja chanelia. Kynsilakkaa paljon, chanelia eniten. Lakanoista nautin eniten. Kasvovoiteet lancomea.

Perkaalipuuvillaa? Onko sama asia kuin pima cotton?

Vierailija
619/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua, ranskalaiset petivaatteet Egyptin puuvillasta, harvinainen parfyymi, kasmirneule.

Vierailija
620/873 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään erityistä luksusta mutta lakanat 600tc egyptiläistä perkaalipuuvillaa. Shampoot Lanzaa ym. Huonetuoksu ja kylppärituoksu stockalta, käsisaippua ja käsirasva ranskalaisia stockalta. Parfyymeita on paljon, mm armania ja chanelia. Kynsilakkaa paljon, chanelia eniten. Lakanoista nautin eniten. Kasvovoiteet lancomea.

Perkaalipuuvillaa? Onko sama asia kuin pima cotton?

Unohtui sanoa, että 600tc ei ole vielä luksusta, pitää olla korkeampi luku, esim. 1000ct alkaa jo olla parempi.