Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Kalliit käsisaippuat kylppärissä ja kallis, hyväntuoksuinen pyykinhuuhteluaine, joista en luovu vaikka kuinka olis inflaatio. Ostan myös kallista shampoota ja hoitoainetta, halvoista menee hiukset ihan p*skaksi. Kuulostaa typerältä, mutta ostan myös tuoksukuulia pölynimuriin, joista leviää hyvää tuoksua kun imuria käytetään. :D
Ymmärrän, että voisin säästää näissä todella paljon rahaa, mutta ainakaan toistaiseksi minulla ei ole aikomusta tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Lihaleikkele lauantaimakkaran sijaan
- Lisäkaiuttimet telkkarissa ja tietokoneessa
- Musiikkia muistitikulla autossa, on tosi luksusta vrt suom. radiokanavatMuistitikulla musiikki autoon? Kuulostaa 90-luvulta, eikä luksukselta.
Normaalilla ihmisellä on Apple CarPlay ja musiikki soi autossa aina Spotifyn kautta, jota ohjataan puheella.
Spotifyn? :'D mulla ainakin on Apple Music.
Ostan kallista leikkelettä leivän päälle, vaikka halpojakin olisi. Suoratoistopalvelut on aika kalliita ja ilman niitäkin pärjäisi, mutta minä en pärjää/en halua olla ilman. Pidän niitäkin kyllä arjen luksuksena.
Tätä keskustelua kun lukee ja samalla miettii omaa elämää ja rahankäyttöä, tulee mieleen että miten usein jatkuva rahapula on ihan oma syy...jos yrittäisi säästää vähän enemmän ja poistaisi elämästään joitakin luksusjuttuja niin ehkä rahaa olisi vähän enemmän?
Pientä arjen luksusta on vaikea määritellä, se kun on kaikille vähän eri asia. Toiselle se on kiva käsisaippua, kun taas toiselle se on arkea -- ei luksusta.
20 paria laadukkaita kenkiä, langaton äänentoisto joka huoneessa, kotini kaikki valaisimet, kodinkoneet ja verhot ovat etäohjattavia, kahvimylly, tuoreet yrtit kotona, shampanja jääkaapissa, se että ostan kaikki vaatteeni ulkomailta... Mikään näistä ei ole ole minulle luksusta, vaikka tiedostankin että ne ovat isolta osalta asioita, joita ilmankin tulisin toimeen.
Minun elämässä arjen pientä luksusta on se ettei minun tarvitse istua autossa 30-45 minsaa töihin joka aamu, vaan voin polkaista halutessani toimistolle alle vartissa, ja se että minula on aikaa ja mahdollisuuksia tehdä juuri sitä mitä haluan milloin haluan. Minulla arjen pientä luksusta on vapaus.
Kalliit vaatteet kengät, kosmetiikka ja uusi henkilöauto Volkswagen T-Roc 2022R 2,0 TSI 221 kW 4MOTION DSG-automaatti (maksoi tarpeeksi, joo).
Eipä ole luksustuotteita, vaan ihan normikamaa. Tällä hetkellä pitkästä aikaa kolmesti päivittäin käytössä vedenkeitin, sillä siirryin kahvista teehen joitakin kuukausia sitten. Kahvi alkoi tuoksua ja maistua omituiselta ja samaan aikaan oli myös vatsaongelmia. Ei, en ole raskaana eikä ollut koronaakaan (muuten haju- ja makuaisti normaali) eikä valintaan vaikuttanut myöskään kahvin kallistuminen. Vedenkeitintä pidän tavallaan turhana luksusesineenä, koska teeveden voi keittää kattilassa hellalla tai kupissa mikrossakin.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä luksuksesta mutta kaikki kodinkoneet Smegiä pastellinsinisenä.
Tämä on luxusta ,jos mikä...en ole vielä raaskinut ostaa .
Ehkä tulevaisuudessa.
Soft embo wc-paperi ja JuhlaMokka kahvi. Joitain merkkejä saisi halvemmalla mutta noista en luovu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimitan lakanat pesulaan, on hiukan pakkokin jos on sateista keliä, ettei ulkona kuivu.
Paljonko tämä maksaa? onko kotiinkuljetus? Tähän voisin itsekin hurahtaa!
Viimeksi laskin (että osaan varata oikean summan) oli 9 aluslakanaa, 4 pussilakanaa, kylpypyyhe, maksoi 67 euroa. Kotiinkuljetettuna. Kannattaa mielestäni koska muut kulut ovat nyt pienemmät.
Kiitos tiedosta!! Tuo on vielä kohtuullinen korvaus. Mutta ah miten ihanaa kun saa puhtaat lakanat kotiovelle... täytyy ehdottomasti kokeilla.
Kosmetiikkaa, koska tykkään laittautua usein arkenakin pitemmän kaavan kautta. On seerumeita, kasvovoiteita, kasvonaamioita, luomiväripaletteja, yli 300 kynsilakkaa, hajuvesiä sun muuta. Suurin osa tuotteista on ihan markettihintaisia tai alennuksesta ostettuja, mutta niillä on kiva hemmotella itseä omassa "kotikauneushoitolassa".
Kaikki on designia, en osta markettitavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole luksustuotteita, vaan ihan normikamaa. Tällä hetkellä pitkästä aikaa kolmesti päivittäin käytössä vedenkeitin, sillä siirryin kahvista teehen joitakin kuukausia sitten. Kahvi alkoi tuoksua ja maistua omituiselta ja samaan aikaan oli myös vatsaongelmia. Ei, en ole raskaana eikä ollut koronaakaan (muuten haju- ja makuaisti normaali) eikä valintaan vaikuttanut myöskään kahvin kallistuminen. Vedenkeitintä pidän tavallaan turhana luksusesineenä, koska teeveden voi keittää kattilassa hellalla tai kupissa mikrossakin.
Vedenkeitin säästää hurjasti sähköä, jos siis juot teetä esim kolmesti päivässä. Lisäksi lämmitän veden aina keittimellä, jos vaikka keitän spagettia.
Body shopin suihkugeeli. Premium jäätelö viikonloppuisin.
Leikkokukat joka perjantai. Olen pienituloinen, mutta saan valtavasti iloa kukista. Esimerkiksi neilikat kestävät pari viikkoa :)
Teen töitä 6h päivässä (=30h/vko) ja lomia pidän kaikki vknloput+ 3.5kk päälle.
Ennen tein 60-70h viikkoja. Puolitin työtunnit, mutta tulotasoni on lähes sama kuin ennen (olen bisnesihminen kaapissa, päivätöissä olen palkansaaja).
Burn-outin takia oli pakko hidastaa....terveys ei enää kestä.
bbb kirjoitti:
Teen töitä 6h päivässä (=30h/vko) ja lomia pidän kaikki vknloput+ 3.5kk päälle.
Ennen tein 60-70h viikkoja. Puolitin työtunnit, mutta tulotasoni on lähes sama kuin ennen (olen bisnesihminen kaapissa, päivätöissä olen palkansaaja).
Burn-outin takia oli pakko hidastaa....terveys ei enää kestä.
ja siis: luksusta on tämä aika. Muutoin olen hyvin vaatimaton mitä tulee materiaan. Mutta ymmärrän hyvin pointin! Tavara tekee iloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Merinovillaiset polvisukat 😏.
Ovatko merinovillaiset tuotteet luksusta? En ole tiennyt tätäkään.
Korvasin mökillä muoviset ämpärit aidoilla sinkkiämpäreillä. Kyllä nyt saunominen maistuu.