Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies unohti - taas kerran

Vierailija
06.08.2016 |

Tänään minulla oli sovittu parin tunnin meno/"työ"keikka, jonka aikana miehen piti antaa valmistamaani ruokaa 3-vuotiaalle, ja vauvalle lautaselle valmiiksi annosteltu annos sosetta. Menoni jälkeen kyseisessä paikassa oli tarkoitus osallistua piknikille niin, että mies toisi itsensä ja lapset paikalle ja minä liittyisi seuraan kun saisin hommani hoidettua. Kerroin päivän mittaan, mitä hän voisi tuoda mukanaan: lapselle hedelmäsosetta (on lapsen herkkua, koska harvoin saa muuta makeaa, leipiä...). Samalla mietin, miten kivaa olisi, kun pitkästä aikaa näkisin piknikillä muita ihmisiä ja saisin syödä valmiin iltapalan muiden kanssa jutustellen. Lapsikin oli innoissaan ja höpötti piknikistä päivän mittaan. Mies muisti ruokkia lapset ja tulla paikalle - ilman eväitä. Ei anteeksipyyntöä, ei selitystä. Kysyttäessä: "Unohdin". Lapsi katseli paikalla surullisena kun muut söivät eväitään ja itse tunsin oloni tosi kiusaantuneeksi, joten lähdimme oikeastaan heti kotiin. Minun iltana oli pilalla, lapsen lupaukset petetty, koska aikuinen mies "unohti". Kotona otin kierroksia asiasta, ja mies suuttui silmittömästi, koska minä vain valitan. Ilmeisesti minulla ei ole oikeutta suuttua tällaisesta(kaan) asiasta, vaan lapsen ja itseni kohdalla lupauksien pettäminen pitäisi ottaa hymyillen vastaan, koska mies nyt sattui unohtamaan toisen niistä asioista, jotka hänen piti hoitaa. Onko tämä kohtuullista?

Kommentit (287)

Vierailija
161/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeata lukea täältä välistä noita miesviha-provoja. Viha on jotain muuta, kuin mistä aloitus ja aihe kertoo. Surua, stressiä, voimattomuutta ja hätähuutoa se on, kun toinen ei ota vastuuta.

Jos toinen kuitenkin ottaa sen vastuun kokoajan en minäkään laiskuuttani sitä vapaaehtoisesti ottaisi. Sitä en voi päättää että toisen on haluttava ottaa vastuu niistä asioista joita minä haluan.

Jos haluan että siivous tehdään tietyllä tavalla otan siitä vastuun itse. Jos haluan että mies siivoaa olen tyytyväinen siihen että hän niin tekee enkä nalkuta siitä että minusta se olisi pitänyt tehdä toisella tavalla. Jos haluan että pöytä ja huone on siisti ja tavarat paikoillaan kerron mitä odotan enkä pyydä (vain) siivoamaan, en tosin nalkuta siitä jos mies tekee asiat eritavalla tai esim. eri järjestyksessä jos kerran lopputulos on se mihin pyrittiin eli huone on siisti ja tavarat paikoillaan.

Vierailija
162/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni mielenkiintoiseksi. Metatyö on sitä, mikä minut on syönyt avioliitossa lähemmäksi hautaa. Ei tämä ollutkaan mikää liipalaapa naisten keksimä juttu, kuten luulin. Yhtälailla mies voi olla tuossa perheen metatyöläisen asemassa, jos hän hoitaa talouden, kodin, lapset, ihmissuhteet, organisoinnit -ja nainen viettää töiden jälkeen aikansa kavereiden kanssa, harastuksissa tai baarissa.

Lukekaa te muutkin Metatyöstä, sitähän tämä ketjun aihekin käsittelee. Moniko tunnistaa metatyöläisen, itsestään tai puolisostaan?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/29/jenny-lehtinen-metatyo-kunniaan

Metatyö on uuvuttavaa juuri siksi, että se saapuu elämään salaa ja on vaikeasti tunnistettavissa. On helppo katsoa, kuka on imuroinut ja kuka tiskannut. Mutta sen jäljittäminen, kumpi vanhempi joutuu kantamaan loputonta projektipäällikköyttä koko perheen asioissa, voi olla vaikea tunnistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat kusevat ihan omiin muroihinsa miesvihan lietsonnallaan ja miesten mitätöinnillä ja vähättelyllä. Miettikääpä sitä.

Vierailija
164/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni mielenkiintoiseksi. Metatyö on sitä, mikä minut on syönyt avioliitossa lähemmäksi hautaa. Ei tämä ollutkaan mikää liipalaapa naisten keksimä juttu, kuten luulin. Yhtälailla mies voi olla tuossa perheen metatyöläisen asemassa, jos hän hoitaa talouden, kodin, lapset, ihmissuhteet, organisoinnit -ja nainen viettää töiden jälkeen aikansa kavereiden kanssa, harastuksissa tai baarissa.

Lukekaa te muutkin Metatyöstä, sitähän tämä ketjun aihekin käsittelee. Moniko tunnistaa metatyöläisen, itsestään tai puolisostaan?

Metatyö on uuvuttavaa juuri siksi, että se saapuu elämään salaa ja on vaikeasti tunnistettavissa. On helppo katsoa, kuka on imuroinut ja kuka tiskannut. Mutta sen jäljittäminen, kumpi vanhempi joutuu kantamaan loputonta projektipäällikköyttä koko perheen asioissa, voi olla vaikea tunnistaa.

Eli metatyö onkin oikeasti siis nykytermi pirttihirmulle? Nyt alan ymmärtämään paremmin metatyöstä vouhkaavia. Kaiken pitää mennä juuri niin kuin palstamamma haluaa ja pienessä päässään on kuvitellut =metatyö.

Vierailija
165/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypilliseltä kuulostaa. Annoit liikaa ohjeita. Ei sellaista määrää pysty muistamaan yhden asian mies. Mä teen listan pöydälle  päiväksi ja laitan kynän viereen. Mies viivaa sitten siitä yli, kun on hoitanut jonkin jutun. Jos ei ole rutiinia lasten ja ruoka-asioiden hoitoon, niin aivot ylikuormittuvat tuollaisessa tilanteessa. Kuvittele  itsesi tällaiseen tilanteeseen: mies selittää sinulle vaikka kodin viihdekeskukseen liittyen, mitä piuhoja pitää irrottaa ja mitä kytkeä uudelleen ja mitä asetuksia muuttaa. Tämä on sun tehtävä päivän aikana. Lopuksi sanoo vielä, että muista sitten ottaa vanhat sulakkeet ja kaksi vanha  akkua autotallin hyllyltä mukaan, kun lähdette kaupoille illalla. Kun olet päivän ähertänyt niiden sähkökytkentöjen kanssa, niin muistatko lähtökiireessä ne sulakkeet ja akut?

Vierailija
166/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testitulos: olet tunnollinen työmyyrä, kumppanisi on onnellisen tietämätön että sisälläsi kiehuu, anna muillekin tilaa ja hemmottele itseäsi. Näet vaivaa, toteutat ja suunnittelet, kiitosta ei heru. Haalit lisää vastuuta, koska et luota muihin.

http://www.valomerkki.fi/aiheet/elama/mita-kertoo-metatyotesti-sinusta

-Ei pidä paikkaansa. Kumppanini kanssa on keskuteltu asiasta miljoonat kerrat, tietää mutta ei vaikutusta, on empatiakyvytön. Olen karsaasti saanut kokea, mitä kumppanin vastuuttomuus on tehnyt,  en luota enää ja vastuut on pakko ottaa itselle, tai lähtee kattokin pään päältä. Hemmottele itseäsi -metatyöläis-vitsi?

Vierailija
167/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli metatyö onkin oikeasti siis nykytermi pirttihirmulle? Nyt alan ymmärtämään paremmin metatyöstä vouhkaavia. Kaiken pitää mennä juuri niin kuin palstamamma haluaa ja pienessä päässään on kuvitellut =metatyö.

Oletko lukutaitoinen, lue ja ota selvää, äläkä tee itsestäsi tyhmää junttia.

Vierailija
168/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö lähellä olisi ollut kauppaa, josta lapselle olisi sen soseen saanut? Ja kai hän nyt sai sen soseensa? Ymmärrän kyllä että sieppaa, mutta ei kolmas maailmansota kotona auta siihen ollenkaan. Todennäköisesti mies aikoo jatkossakin sulkea korvansa ja unohdella, kun vaimo nalkuttaa. Eikä tuo tapa ratkoa asioita ole lapsen edessä ollenkaan hyvä.

Minullakin on uuno mies. Olen oppinut, että jos on jotain tärkeää, niin soitan hänelle vielä ja kysyn, että muistaa sitten varmasti. Ja jos ei muista, niin asia ratkaistaan toisella tavalla. Huutaminen, kiukuttelu eikä marttyyriasenne auta siihen tilanteeseen yhtään.

Tuntuu, että lapsi pettyi normaalia enemmän, koska huomasi sinun pettyneen niin paljon. Esimerkistä me kaikki opitaan, miten asioihin suhtaudutaan ja reagoidaan.

Mutta tämähän on ihan sairasta että jokaisen naisen pitäisi muuttua jokajuhlanpelastajaksi ja miehet saa vain rällästää. Tajutkaa että ei omia asioitaan unohda eikä töissä varsinkaan. Lapsilla ja vaimolla ei ole väliä-asenne sitä pitäisi korjata. Miesten pitäisi oppia ja muuttaa asennettaan. Vaikka marttyyriasenne ei auta niin ei siitä haittaakaan ole koska se että ei koskaan reagoi mihinkään ja hoitaa kaiken itse ei ainakaan auta kuin aikaiseen hautaan.

Vierailija
169/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testitulos: olet tunnollinen työmyyrä, kumppanisi on onnellisen tietämätön että sisälläsi kiehuu, anna muillekin tilaa ja hemmottele itseäsi. Näet vaivaa, toteutat ja suunnittelet, kiitosta ei heru. Haalit lisää vastuuta, koska et luota muihin.

-Ei pidä paikkaansa. Kumppanini kanssa on keskuteltu asiasta miljoonat kerrat, tietää mutta ei vaikutusta, on empatiakyvytön. Olen karsaasti saanut kokea, mitä kumppanin vastuuttomuus on tehnyt,  en luota enää ja vastuut on pakko ottaa itselle, tai lähtee kattokin pään päältä. Hemmottele itseäsi -metatyöläis-vitsi?

"Metatyön tasaaja

Onnea! Pyrit ja onnistut jakamaan vastuuta. Huonojakin päiviä on mutta taidat vastavuoroisuuden. Jatka samaan malliin. Moni kahdehtii teitä, mikä on salaisuutenne?"

Olettaisin että salaisuus piilee osin puolison valinnassa, osin siinä että molemmat pidämme tärkeänä sitä että arvostamme toisiamme, myös sitä että olemme monissa asioissa erilaisia. Minulle luontaista on huolehtia että matkalla mukana on nekin asiat joita voi ehkä tarvita, puoliso taas ottaa enemmän vastuuta jostakin muusta. Villakoirat ei nurkissa ei toisinaan haittaa kunhan joskus tulee siivottua ja molemmat ottaa siitä oman vastuunsa.

Vierailija
170/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukutaitoinen, lue ja ota selvää, äläkä tee itsestäsi tyhmää junttia.

En tiedä mitä se metatyö nykymääritelmän mukaan on, mutta se voi olla kaikki se työ mitä kukaan muu ei ole näkemässä tai todistamassa niin sitä ei miehen mielestä ole. Mutta jostain syystä kun mies sitä tekee niin fanfaarien pitäisi soida ja kiitosten raikaa. Esim joka päivä siivoan keittiöntasot mutta mikään päivä mies ei kiitä. Työtä mitä tein ja johon kului aikaa mutta mies ei ollut näkemässä eli metatyötä. Mutta raivostuttaa siinä vaiheessa kun mies pyyhki itse kaatamansa kastikkeen hellan vierestä ja vähän muualtakin niin julisti siivonneensa koko keittiön. Minun olisi pitänyt kaatua kiitollisuudesta sivuttain. Ei jumalauta että minä pyyhin sen koko keittiön joka päivä! Vitun miehet, ne aina haluaa että kaikki onko niinkuin ovat harhaisessa päässään kuvitelleet.

Vierailija
171/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perussyy asioille on yleensä se, että syystä tai toisesta perheen sisällä tekemiset on epätasapainossa. Jompi kumpi tekee enemmän käytännön asioita, huolehtii ja suunnittelee. Tilanteeseen on ajauduttu ja siitä ei ole koskaan avoimesti ja rauhassa juteltu. Puhukaa hyvät ihmiset neutraalissa olotilassa ( ei tunnekuohun keskellä) että miten näet asiat ja miten puoliso näkee. Kotityöt yms. voi vaikka listata toiselle, kyllä se avaa silmiä kun toinen hoksauttaa että joku voi olla ihan turhakin juttu tai toinen näkee miten monesta asiasta toinen huolehtii. Mutta ap:n tilanteessa mies varmasti teki parhaansa. Naisena osaan itsekin nalkuttaa, mutta näin keski-iän kynnyksellä tajunnut pikku hiljaa miten ärsyttävää se on, pyrkinyt vähentämään ja olemaan lempeämpi ja keskustelemaan hyvässä hengessä. 

Vierailija
172/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten rakentamat omakotitalot, miehen tulot ja lompakko kuitenkin kelpaa, mikään muu ei?

Paljonkos aloittajan osuus on perheen tuloista?

Tämä on niin väsynyt ja turha argumentti ettei tosikaan! Harva mies rakentaa mitään taloa itse, lähes tulkoon kaikki naiset palaavat töihin viimeistään silloin, kun nuorinkin lapsi on 3-vuotias. Useimmat palaavat paljon aikaisemmin, koska myös naisten tuloja tarvitaan perheen pyörittämiseen.

Eli nainen loisii vähintään neljä vuotta miehen rahoilla.

Aloittaja ei vastannut?

Oletko itse koskaan pyörittänyt pieten lasten huushollia? Siinä on loisiminen kaukana.

Muumilaulut ja sormivärit on niin rankkoja, että koko päivä pitää istua av-palstalla. Tämä on niin nähty.

Kakarat nukkuu ja syö, ihan kamalan rankkaa. Pesukoneenkin voi jättää miehen vastuulle tästä syystä.

Aah, tämä pyykkikoneen napinpainallusmies on taas palstalla.

Kuka muistaa yhdestä ketjusta, kun töihin mennyt nainen laittoi aamulla pyykkikoneen päälle, soitti lomalla olleelle miehelleen, että pyykit pitää laittaa kuivumaan? Mies lupasi hoitaa homman, mutta siitä huolimatta oli lähtenyt kotoa ja jättänyt pyykit koneeseen, josta töistä tullut nainen ne löysi.

Ketjuun tuli raivoamaan mies, joka olisi antanut mokomalle vaimolle lähtöpassit, kun nainen meni pilaamaan miehen lomapäivän. Miehelle kun yhden koneellisen pyykinripustus on niin iso työ, että siitä menee loma pilalle. Naiselle taas koko perheen pyykkihuolto ympäri vuoden on vain napinpainallus.

Näkee, että sinä olet jäänyt vaille hoivaa pienenä, sinulle ei ole luettu eikä laulettu, ei askarreltu sinun kanssa eikä kukaan ole katsonut sinun perääsi. Sinulla ei ole aavistustakaan, mitä lasten hyvä hoito on. Onneksi olet perheetön.

Vierailija
173/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Metatyön tasaaja

Onnea! Pyrit ja onnistut jakamaan vastuuta. Huonojakin päiviä on mutta taidat vastavuoroisuuden. Jatka samaan malliin. Moni kahdehtii teitä, mikä on salaisuutenne?"

Olettaisin että salaisuus piilee osin puolison valinnassa, osin siinä että molemmat pidämme tärkeänä sitä että arvostamme toisiamme, myös sitä että olemme monissa asioissa erilaisia. Minulle luontaista on huolehtia että matkalla mukana on nekin asiat joita voi ehkä tarvita, puoliso taas ottaa enemmän vastuuta jostakin muusta. Villakoirat ei nurkissa ei toisinaan haittaa kunhan joskus tulee siivottua ja molemmat ottaa siitä oman vastuunsa.

Hyvä teille.Ja kyllä allekirjoitan kohdan puolison valinnassa. Mekin olemme erilaisia, arvomaailma sama, villakoira saa olla hetken nurkassa. Erilaista meillä on, että puoliso ei ota vastuuta mistään. Matkalle lähtökohta naurattikin, kun ei ollut vaihtoehtoa että kerro puolisollesi, että on lähdössä matkalle. Hoida itse kaikki matkajärjestelyt, selvitä kohde, lennot, hotellit jne. Pakkaa laukku, käske miehesi suihkuun ja käske pukea vaatteet päälle. Kerro, että lähtö on parin tunnin päästä. Hoida viimeiset asiat, vie laukut autoon ja parin tunnin mentyä palaa vielä hakemaan mies, käske pukea ne vaatteet päälle ja tarkista, että mukana ovat rahapussi ja avaimet. Tuuppaa mies autoon ja paina kaasua.

Vierailija
174/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, palautuipa elävästi mieleen vuodet ex-mieheni kanssa. Osaan ja muistan taas nauttia nykyelämästäni.

Vierailija
175/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Metatyön tasaaja

Hyvä teille.Ja kyllä allekirjoitan kohdan puolison valinnassa. Mekin olemme erilaisia, arvomaailma sama, villakoira saa olla hetken nurkassa. Erilaista meillä on, että puoliso ei ota vastuuta mistään. Matkalle lähtökohta naurattikin, kun ei ollut vaihtoehtoa että kerro puolisollesi, että on lähdössä matkalle. Hoida itse kaikki matkajärjestelyt, selvitä kohde, lennot, hotellit jne. Pakkaa laukku, käske miehesi suihkuun ja käske pukea vaatteet päälle. Kerro, että lähtö on parin tunnin päästä. Hoida viimeiset asiat, vie laukut autoon ja parin tunnin mentyä palaa vielä hakemaan mies, käske pukea ne vaatteet päälle ja tarkista, että mukana ovat rahapussi ja avaimet. Tuuppaa mies autoon ja paina kaasua.

Jos mies ei tiedä olevansa lähdössä matkalle, miksi hänen pitäisi sinne lähteä tai hänet ottaa "väkisin" mukaan?

Vierailija
176/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, palautuipa elävästi mieleen vuodet ex-mieheni kanssa. Osaan ja muistan taas nauttia nykyelämästäni.

Aivan samaa mietin. Kaikki jäi tekemättä ja hoitamatta. Laskuja myöden. Kasvoilla hämmästynyt ilme, miten, minunko piti? En osaa. Nyt yksin, hommia paljon mutta osaan luottaa siihen että tulevat hoidetuksi kun itte teen.

Vierailija
177/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö lähellä olisi ollut kauppaa, josta lapselle olisi sen soseen saanut? Ja kai hän nyt sai sen soseensa? Ymmärrän kyllä että sieppaa, mutta ei kolmas maailmansota kotona auta siihen ollenkaan. Todennäköisesti mies aikoo jatkossakin sulkea korvansa ja unohdella, kun vaimo nalkuttaa. Eikä tuo tapa ratkoa asioita ole lapsen edessä ollenkaan hyvä.

Minullakin on uuno mies. Olen oppinut, että jos on jotain tärkeää, niin soitan hänelle vielä ja kysyn, että muistaa sitten varmasti. Ja jos ei muista, niin asia ratkaistaan toisella tavalla. Huutaminen, kiukuttelu eikä marttyyriasenne auta siihen tilanteeseen yhtään.

Tuntuu, että lapsi pettyi normaalia enemmän, koska huomasi sinun pettyneen niin paljon. Esimerkistä me kaikki opitaan, miten asioihin suhtaudutaan ja reagoidaan.

Lähimpään kauppaan on matkaa reilu 10 km, asutaan maalla. En näyttänyt paikan päällä harmistustani, ja lapsi sai joltain naiselta mansikan, kun tuijotti tätä niin intensiivisesti. Meilläkin olisi ollut marjoja jääkaapissa ja marjapensaissa, sen kun olisi poiminut mukaan, mutta ei. Kotona sai lapsi sitten soseenkin, mutta aika eri asia se on.

Ap

Ja siellä maallako järjestetään jotain yleisöpiknikkejä keskellä ei mitään?

Kyllä, meillä täällä maallakin ihmiset kokoontuvat ja viettävät kesälauantaina aikaa keskenään. Vai luulitko että täältä lähdetään kaupunkiin näkemään muita ihmisiä tai istutaan yksin kotona? Ihan sosiaalista elämää toisinaan täälläkin vietetään. Meillä oli eilen siis sellainen kyläpäivä, jossa esiteltiin yleisölle kylää, sen yrityksiä ja nähtävyyksiä, ja jossa siis olin "töissäkin", ja sen jälkeen vapaamuotoinen piknik. Maaseudulla on kesäisin paljon ohjelmaa: kyläpäivien lisäksi maaseudulla on paljon tanssilavoja ja suuri osa kesäteattereista taitaa olla maaseudulla. Näitä kaikkia pyöritetään vapaaehtoisvoimin ja usein tällaisten jälkeen vapaaehtoiset jäävät vielä keskenään viettämään aikaa. Suosittelen tutustumaan tapahtumiin, ovat yllättävän kiinnostavia ja suosittuja!

Ap

Tiedän, että maallakin järjestetään tapahtumia, olen itsekin maalta kotoisin. Siksipä ihmettelinkin, että miksi siellä järjestettiin kylätapahtuma 10 kilometrin päässä kylältä?

Meidän kylältä lähimpään kauppaan on 20 kilometriä.  Et ol varmaan ikinä  kuullut, että pienten kylien kaupat ovat lopettaneet toimintansa. Idiootti.

Jos ei kylällä menesty ruokakauppa, tai mikään elintarvikekioski, niin ei siellä silloin yleensä menesty mikään muukaan yritys. Ap kuitenkin kertoi kylätapahtumaan sisältyneen paikallisten yritysten esittelyä.

Kerropa minulle, missä sinun mielestäsi tuotetaan esimerkiksi maito ja liha? Missä sijaitsevat Suomen sahat? Entä viljapellot? Sinun lähikauppasi takapihallako? Ihme vänkäämistä aiheen ohi, mutta tulkaa joskus maalle tutustumaan maaseudun elämään! Vai luulette että ruoka vain ilmestyy kaupan kassalle tai ravintolan keittiöön. Jösses!

Ap

Vierailija
178/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Metatyön tasaaja

Jos mies ei tiedä olevansa lähdössä matkalle, miksi hänen pitäisi sinne lähteä tai hänet ottaa "väkisin" mukaan?

Arvaas. Alkaa teellä ja loppuu matkaan. Alan tässä tajuamaan, miten sairasta meillä on.

Vierailija
179/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piknikillä oli muitakin ihmisiä kuin aloittajan perhe, eikö heiltä olisi voinut pyytää lapsille muutakin ruokaa kuin tuijottamalla saatu yksi vaivainen mansikka? Olen ollut monta kertaa tilanteessa, jossa olen unohtanut ottaa varavaipan, aurinkorasvaa tai evästä mukaan, ja aina on tutut ja tuntemattomat auttaneet, kunhan vaan uskaltaa avata suunsa. 

Vierailija
180/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaanhan se tuon teki. Jos olisi aidosti unohtanut, homma olisi mennyt jotenkin näin:

Mies levittää piknikviltin ja alkaa sitten katsella epävarmasti ympärilleen. Mutisee että ei hitto, unohdin eväskorin! Moittii itseään ääneen ja pohtii toimintavaihtoehtoja: lähdetäänkö kotiin vai ehtisikö hakea korvaavat eväät jostain. Pyytelee anteeksi.

Mutta tämä mies jätti eväät tarkoituksella kotiin. On varmaan sanonut lapsille, että käydääs hakemassa äiti töistä. Rauhassa lampsinut paikalle. Kun nainen on kysynyt missä eväät, mies on laiskasti pulauttanut toisesta suupielestään: "no unohdin. joko lähdetään"