Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies unohti - taas kerran

Vierailija
06.08.2016 |

Tänään minulla oli sovittu parin tunnin meno/"työ"keikka, jonka aikana miehen piti antaa valmistamaani ruokaa 3-vuotiaalle, ja vauvalle lautaselle valmiiksi annosteltu annos sosetta. Menoni jälkeen kyseisessä paikassa oli tarkoitus osallistua piknikille niin, että mies toisi itsensä ja lapset paikalle ja minä liittyisi seuraan kun saisin hommani hoidettua. Kerroin päivän mittaan, mitä hän voisi tuoda mukanaan: lapselle hedelmäsosetta (on lapsen herkkua, koska harvoin saa muuta makeaa, leipiä...). Samalla mietin, miten kivaa olisi, kun pitkästä aikaa näkisin piknikillä muita ihmisiä ja saisin syödä valmiin iltapalan muiden kanssa jutustellen. Lapsikin oli innoissaan ja höpötti piknikistä päivän mittaan. Mies muisti ruokkia lapset ja tulla paikalle - ilman eväitä. Ei anteeksipyyntöä, ei selitystä. Kysyttäessä: "Unohdin". Lapsi katseli paikalla surullisena kun muut söivät eväitään ja itse tunsin oloni tosi kiusaantuneeksi, joten lähdimme oikeastaan heti kotiin. Minun iltana oli pilalla, lapsen lupaukset petetty, koska aikuinen mies "unohti". Kotona otin kierroksia asiasta, ja mies suuttui silmittömästi, koska minä vain valitan. Ilmeisesti minulla ei ole oikeutta suuttua tällaisesta(kaan) asiasta, vaan lapsen ja itseni kohdalla lupauksien pettäminen pitäisi ottaa hymyillen vastaan, koska mies nyt sattui unohtamaan toisen niistä asioista, jotka hänen piti hoitaa. Onko tämä kohtuullista?

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
282/287 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta AP:lle sanoisin, että yritä olla realistisempi.

Miehet ajattelevat niin, että kakarat ja niiden pöperöt on akkojen hommaa. Jos mies välillä vähän kattoo muksujen perään, se on palvelus sinulle, siitä pitää olla kiitollinen eikä valittaa. 

En sano että tämä on oikein, sanonpahan vaan, että näin se miesten ajatusmaailmassa menee.

Omassa pienessä maailmassasi. Jos uskallat tulla sieltä hellan vierestä tutustumaan nykyaikaan, huomaat että näin 2000-luvulla arvomaailma on muuttunut 40-luvulta. Osa elää niin, ettei ole akkojen ja ukkojen hommia, vaan yhteiset jaettavat hommat. Naiset osaavat ja haluavat nykyään tehdä muutakin kuin pöperöitä, miehet muutakin kuin korjata autoa, eikö ole ihmeellistä täällä?

Itse asiassa kotitöissä on akkavalta ja miehillä on statistin rooli. Jos tasa-arvoa halutaan, niin sitten kummankin rooli on yhtä tärkeä.

Eiköhän roolit perustu elämäntilanteiden tuomiin vastuisiin. Jos nainen on hoitanut kodin ja mies käynyt töissä, mies jää työttämäksi ja nainen saisi työpaikan, niin silloin miehen on pakko hoitaa koti ja naisen on pakko käydä töissä. Tai no, kummankaan ei ole pakko tehdä mitään, jolloin elämänhallinta on luokkaa ö. Valintojahan nämä ovat.  Suhteen alkuvaiheessa voisi rehellisesti ilmoittaa oman asenteensa ja taitonsa elämänhallintaan, niin välttyisi pettymyksiltä suhteen lujittuessa. Auervaaramaisuuden paljastuminen luo luonnollisesti vastareaktiota, sitä motkottamiseksi ja kaljankittaamiseksi kutsutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ajattelevat - ovat oppineet pienestä pojasta saakka - että nainen (äiti) hoitaa sotkut. Pojat saavat pelata palloa tyttöjen tiskatessa. Tämä asenne pysyy läpi elämän. Mies ajattelee, että "mitä pienistä" - koska kuitenkin on jossain nainen, jotka siivoaa sotkut. Järjestää kodin arjen asiat.

Lopeta asioiden hoitaminen ja huoltaminen. Mies kantakoon vastuun virheistään myös käytännön arkielämässä. Jos mahdollista, yritä saada miehesi tajuamaan että ensisijaisesti olet ihminen, etkä mikään automaattinen sotkujen korjaaja/äiti/esine/se/aasi.

Vierailija
284/287 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet nyt sattuvat olemaan sellaisia, ettei niitä kiinnosta ns. yhteinen hyvä ja muiden hyvinvointi, oma hyvä olo ja jutut ovat tärkeimmät.

Palstamamma, joka istuu palstalla aamusta iltaan, ja haukkuu kaiken mikä liikkuu tai on liikkumatta, välittää muiden hyvinvoinnista, yhteisestä hyvästä ja omista lapsistaan? Oikeasti?

Se, että itse istut täällä 24/7 haukkumassa muita ei vielä tarkoita sitä, että muutkin tekisivät samoin.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että täällä ei käy kirjoittelemassa PALSTAMAMMA vaan lukematon joukko eri ihmisiä? Ai et? Niin arvelinkin. Sen huomaa jutuistasi.

Vierailija
285/287 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin on sanonta, laita paska asialle ja mene itse perässä.

Tässäpä tiivistyy suomalaisen naisen arvostus suomalaista miestä kohtaan.

Ketjua lukevat miehet, jos ette vielä ole nalkissa, valitkaa ulkomaalainen puoliso, tai MGTOW.

Toki masokistit voivat valita suomalaisen , mielenterveysongelmaisen, alkoholin perään olevan, lapsiaan ja miehiään hakkaavan tai tappavan, ylipainoisen, paskamahaisen prinsessaharhailijan.

Ilmankos suomalaisten miesten itsemurhaluvut ovat korkealla.

Nyt ei oo sulla kaikki hyvin, kun kananpersetukka ja lompakkoloinen unohtuivat! Joko alkaa muisti pätkiä?

Vierailija
286/287 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta voi jokainen lukea suomalaisten pirttihirmu-marttyyrien suurimmat saavutukset elämässään.

Nalkuttaminen sorkkaraudasta, kengistä kuistilla, soseista ja viimeisen päälle täydellisestä marttyyriasenteesta, äitimyytistä ja miesten mitätöinnistä ja vähättelystä.

Olette ihan oman asemanne ansainneet, jos tässä on elämänne sisältö.

Äitinä minä yritän opettaa lapsille, että tavarat viedään paikoilleen ja että niistä pidetään huolta. Ja vaikka meillä on rahaa, opetan myös rahan arvon ja ympäristökasvatusta eli emme elä asenteella "kaupastahan saa uusia". Työkalut ei kuulu pihalle riipin raapin niin että niitä etsitään metallipaljastimnen kanssa. Kyllä, tätäkin on tapahtunut. Jos ostetaan uudet kalliit sadan euron kengät niin lapselta odotetaan, että niitä ei ensimmäiseksi jätetä kaatosateeseen ulos.

Se että tällaisia ptiää opettaa viisikymppiselle meihelle ei ole millään tavoin minun syytäni. Tiedän tismalleen mistä tämä onneton käytös on peräisin. Riittää kun käy anoppilassa, jossa kaikki on aina hukassa ja vaatesäilytys on myttyjä kuistilla. Omat lapset kuitenkin asvatan toisin.

Et voi miehen puolesta päättää sitä millaisia arvoja hänen on opetettava lapselleen, voit päättä vain siitä millaista mallia sinä esim. parisuhteesta heille annat. Jos kukaan ei ota vastuuta siitä että lapsen kengät ei jää kaatosateeseen tuskin hänelle kannattaa ostaa kalliita kenkiä. Jos mies jättää kengät kaatosateeseen ja om pilannut lapsen omaisuuden, hän on siitä vastuussa.

Kyllä minulla on oikeus opettaa omat arvoni omille lapsilleni. Ei ne lapset ole miehen omaisuutta, joita minä vain palvele n.

Ja käsitätkö että se oli mies joka jätti omat kenkänsä sinne kuistille. Sadan euron kengät pilalla. Opeta siinä sitten lapsille että tavaroista pitää pitää huolta ja että rahaa ei saa tuhlata. Ja sitten taas tehdään seuraava vaateostoskerta tehdään niin että minä pungerran lapsille varusteita ja herra häipyy edes mitään sanomatta ostamaan itselleen uudet sadan euron kengät.

Ihan alkoi kiinnostaa, että mitkä kangaskengät menee pilalle jos kastuvat? Jotkut juhlakengät ehkä vielä ymmärtäisin, mutta sadan euron kangaskengät eivät kestä vettä, wut?

Vierailija
287/287 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten rakentamat omakotitalot, miehen tulot ja lompakko kuitenkin kelpaa, mikään muu ei?

Paljonkos aloittajan osuus on perheen tuloista?

Alkuvaiheessa suhdettamme mies opiskeli 2 vuotta työttömyyskorvauksilla ja minä elätin meidät. Maksoin asuntolainat ja autokin oli minun. Ennen äitiyslomaa tein kahta työtä (päivätyön lisäksi freelancerina kovatuloista asiantuntijatyötä). Äitiyspäivärahani vastaa miehen tämän hetkistä työtuloa. Nyt on kaksi autoa ja asunto ostettu yhteisillä rahoilla niin, että minun aiempaa asuntoani ja autoani on käytetty niiden maksuun. Kotihoidon tuelle aion pian jäädä "lompakkoloisimaan", koska on minun vuoroni olla elätettävänä. Samalla kasavatan YHTEISIÄ lapsiamme ihan ilman palkkaa. Oliko muita kysymyksiä?

Ap

Ja lisätään vielä, että vaikka teon kahta työtä, niin kotitöitä jouduin silti tekemään. Ruuanlaittoa, imurointia, tavaroiden järjestelyä, tiskausta. Ja silloin ei ollut edes pihahommia hoidettavana kun asuttiin kerrostalossa.

Ap

Ja näitä et tekisi laisinkaan ilman lapsia? Kynttiläkuppien siirtely on olennaista lasten synnyttyä?

Mies pakotti sinut raskaaksi ilman suostumustasi?

Valitsit sitten miehesi mielestäsi oikein, vastuu omista valinnoistasi on nyt lopullisesti ulkoistettu , koska sosepurkki?

Tulihan ne kynttiläkupitkin sieltä! Nähtyäni muumilaulut, sormivärit ja pesukoneen napin aloinkin jo kuumeisesti niitä odotella. :) Milloinkahan syysverhot pamahtavat kehiin? Jännittää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi