Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies unohti - taas kerran

Vierailija
06.08.2016 |

Tänään minulla oli sovittu parin tunnin meno/"työ"keikka, jonka aikana miehen piti antaa valmistamaani ruokaa 3-vuotiaalle, ja vauvalle lautaselle valmiiksi annosteltu annos sosetta. Menoni jälkeen kyseisessä paikassa oli tarkoitus osallistua piknikille niin, että mies toisi itsensä ja lapset paikalle ja minä liittyisi seuraan kun saisin hommani hoidettua. Kerroin päivän mittaan, mitä hän voisi tuoda mukanaan: lapselle hedelmäsosetta (on lapsen herkkua, koska harvoin saa muuta makeaa, leipiä...). Samalla mietin, miten kivaa olisi, kun pitkästä aikaa näkisin piknikillä muita ihmisiä ja saisin syödä valmiin iltapalan muiden kanssa jutustellen. Lapsikin oli innoissaan ja höpötti piknikistä päivän mittaan. Mies muisti ruokkia lapset ja tulla paikalle - ilman eväitä. Ei anteeksipyyntöä, ei selitystä. Kysyttäessä: "Unohdin". Lapsi katseli paikalla surullisena kun muut söivät eväitään ja itse tunsin oloni tosi kiusaantuneeksi, joten lähdimme oikeastaan heti kotiin. Minun iltana oli pilalla, lapsen lupaukset petetty, koska aikuinen mies "unohti". Kotona otin kierroksia asiasta, ja mies suuttui silmittömästi, koska minä vain valitan. Ilmeisesti minulla ei ole oikeutta suuttua tällaisesta(kaan) asiasta, vaan lapsen ja itseni kohdalla lupauksien pettäminen pitäisi ottaa hymyillen vastaan, koska mies nyt sattui unohtamaan toisen niistä asioista, jotka hänen piti hoitaa. Onko tämä kohtuullista?

Kommentit (287)

Vierailija
121/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta voi jokainen lukea suomalaisten pirttihirmu-marttyyrien suurimmat saavutukset elämässään.

Nalkuttaminen sorkkaraudasta, kengistä kuistilla, soseista ja viimeisen päälle täydellisestä marttyyriasenteesta, äitimyytistä ja miesten mitätöinnistä ja vähättelystä.

Olette ihan oman asemanne ansainneet, jos tässä on elämänne sisältö.

Äitinä minä yritän opettaa lapsille, että tavarat viedään paikoilleen ja että niistä pidetään huolta. Ja vaikka meillä on rahaa, opetan myös rahan arvon ja ympäristökasvatusta eli emme elä asenteella "kaupastahan saa uusia". Työkalut ei kuulu pihalle riipin raapin niin että niitä etsitään metallipaljastimnen kanssa. Kyllä, tätäkin on tapahtunut. Jos ostetaan uudet kalliit sadan euron kengät niin lapselta odotetaan, että niitä ei ensimmäiseksi jätetä kaatosateeseen ulos.

Se että tällaisia ptiää opettaa viisikymppiselle meihelle ei ole millään tavoin minun syytäni. Tiedän tismalleen mistä tämä onneton käytös on peräisin. Riittää kun käy anoppilassa, jossa kaikki on aina hukassa ja vaatesäilytys on myttyjä kuistilla. Omat lapset kuitenkin asvatan toisin.

Et voi miehen puolesta päättää sitä millaisia arvoja hänen on opetettava lapselleen, voit päättä vain siitä millaista mallia sinä esim. parisuhteesta heille annat. Jos kukaan ei ota vastuuta siitä että lapsen kengät ei jää kaatosateeseen tuskin hänelle kannattaa ostaa kalliita kenkiä. Jos mies jättää kengät kaatosateeseen ja om pilannut lapsen omaisuuden, hän on siitä vastuussa.

Vierailija
122/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä kuvaillut miehet kaikki sairaseläkeläisiä? Ei tuommoinen mitään töitä pysty tekemään, jos muistissa ei pysy mikään eikä järki päätä pakota.

Ei vaan meillä ainakin päinvastoin, tekee uraa yrittäjänä ja päässä pyörii koko ajan seuraavat projektit. Haluaa ja yrittää kuitenkin osallistua myös perheen asioihin - olenhan minäkin jo töissä.

Eilen juuri lähti pojan (14v) kanssa kalastusreissulle. Kun olivat olleet matkalla puolisen tuntia huomasin että heidän ruokakylmälaukkunsa oli eteisessä, oven edessä, sijoitettuna niin että kukaan ei pääse ovesta huomioimatta sitä... Onneksi nykyään on puhelimet niin sain viestiteltyä "unohtuiko jotain?" Ja pojat sitten nöyrinä kääntyivät takaisin ja hakivat ruokansa ja ehkä oppivat taas jotakin :)

Ihana mies mulla kuitenkin.

Entäs jos olisit jättänyt soittamatta? Oppi menee usein ns. kantapään kautta paremmin kaaliin.

Vie eväät autoon valmiiksi, samallahan sen paapoo loppuun asti. Ja sitten soittelet; muistakaa syödä, pissata, kalastaa, tulla kotiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin on sanonta, laita paska asialle ja mene itse perässä.

Minusta ei kannata lähteä perään. Ei kannata antaa lapselle sellaista vastuuta josta hän ei kuitenkaan suoriudu itse. Jos haluat opettaa lasta menet mukaan et vasta perässä.

Vierailija
124/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju kertoo näiden itkijä-ämmien omasta tasosta, paskavaippaan rajoittuneesta elämästä, mielenterveysongelmista ja helvetin negatiivisesta elämänasenteesta enemmän kuin heidän miehistään.

Sosepurkista maailmanloppu ja hermoromahdus.

No onneksi heillä on ihanat miehet, jotka tekevät aikeen oikein.

Saatana, mitähän tästä tulisi, jos naist eivät näille toistaitousille tumpeloille kaikkea tekisi valmiiksi.

Kalastamaan osataan kyllä lähteä, mutta ei käy mielessä, että siellä pitää syödäkin, jos ei asti kireät siimat.

125/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pahus teitä naisia. Onneksi oon päässy teistä eroon. Elämä on nyt paljon helpompaa.

Vierailija
126/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä tiivistyy suomalaisen naisen arvostus suomalaista miestä kohtaan.

Ketjua lukevat miehet, jos ette vielä ole nalkissa, valitkaa ulkomaalainen puoliso, tai MGTOW.

Toki masokistit voivat valita suomalaisen , mielenterveysongelmaisen, alkoholin perään olevan, lapsiaan ja miehiään hakkaavan tai tappavan, ylipainoisen, paskamahaisen prinsessaharhailijan.

Ilmankos suomalaisten miesten itsemurhaluvut ovat korkealla.

Vierailija
127/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen 0/5.

Mene nyt vittuun siitä länkyttämästä, ketään kiinnosta sun pisteittenjako!

Vierailija
128/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2237 kirjoitti:

Voi pahus teitä naisia. Onneksi oon päässy teistä eroon. Elämä on nyt paljon helpompaa.

Samaa mieltä, paitsi että minä olen heivannut mitättömät miehet elämästäni.

Tuolla ne viihteellä kerjää päästä mukaa, mutta pitäköön tunkkinsa.

Jos mies ei osaa olla mies, niin olkoon vikisevä kakara, kuten sinä!

Vierailija
129/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta voi jokainen lukea suomalaisten pirttihirmu-marttyyrien suurimmat saavutukset elämässään.

Nalkuttaminen sorkkaraudasta, kengistä kuistilla, soseista ja viimeisen päälle täydellisestä marttyyriasenteesta, äitimyytistä ja miesten mitätöinnistä ja vähättelystä.

Meillä tiedostetaan, mistä miehen ongelmat johtuvat, kotikasvatuksestaan. Ätinsä narsisti, isänsä ei antanut pojan tehdä yhtä mitään pienestä lähtien. Äiti mitätöi ja haukkui, isä nössö ei puolustanut. Lasta oli kohdeltu kuin likasankoa.

Nyt vaimona opetan miestä ottamaan vastuuta itsestään ja muista, terapeuttina toimisen jälkeen. Samalla hoidan arjen ja palkkatyöni. Kyllä ottaa koville!

Vika on kaikissa muissa paitsi sinussa? Kukahan sen personallisuushäiriöisen diagnoosin mahtaisi saadakaan, jos asiantuntijalta kysyttäisiin?

Asioita on vuosikaudet selvitetty, anoppi on persoonallisuushäiriöinen ja sen vuoksi yksi lapsistaan terapiassa, lääkityksillä. Lapsilla traumat, edelleenkin. Selviämistä tämä on, järjellä ja välittämisellä, raskasta sellaista. Emme täällä hae kenestäkään ylimääräisistä persoonallisuushäiriöisiä, narsisisteja tai hulluja, anoppi hoitaa mustamaalaamisen ja sekoilut, edelleen, vaikka lapset eivät halua olla kanssaan tekemisissä.

Vierailija
130/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitinä minä yritän opettaa lapsille, että tavarat viedään paikoilleen ja että niistä pidetään huolta. Ja vaikka meillä on rahaa, opetan myös rahan arvon ja ympäristökasvatusta eli emme elä asenteella "kaupastahan saa uusia". Työkalut ei kuulu pihalle riipin raapin niin että niitä etsitään metallipaljastimnen kanssa. Kyllä, tätäkin on tapahtunut. Jos ostetaan uudet kalliit sadan euron kengät niin lapselta odotetaan, että niitä ei ensimmäiseksi jätetä kaatosateeseen ulos.

Se että tällaisia ptiää opettaa viisikymppiselle meihelle ei ole millään tavoin minun syytäni. Tiedän tismalleen mistä tämä onneton käytös on peräisin. Riittää kun käy anoppilassa, jossa kaikki on aina hukassa ja vaatesäilytys on myttyjä kuistilla. Omat lapset kuitenkin asvatan toisin.

Et voi miehen puolesta päättää sitä millaisia arvoja hänen on opetettava lapselleen, voit päättä vain siitä millaista mallia sinä esim. parisuhteesta heille annat. Jos kukaan ei ota vastuuta siitä että lapsen kengät ei jää kaatosateeseen tuskin hänelle kannattaa ostaa kalliita kenkiä. Jos mies jättää kengät kaatosateeseen ja om pilannut lapsen omaisuuden, hän on siitä vastuussa.

Kyllä minulla on oikeus opettaa omat arvoni omille lapsilleni. Ei ne lapset ole miehen omaisuutta, joita minä vain palvele n.

Ja käsitätkö että se oli mies joka jätti omat kenkänsä sinne kuistille. Sadan euron kengät pilalla. Opeta siinä sitten lapsille että tavaroista pitää pitää huolta ja että rahaa ei saa tuhlata. Ja sitten taas tehdään seuraava vaateostoskerta tehdään niin että minä pungerran lapsille varusteita ja herra häipyy edes mitään sanomatta ostamaan itselleen uudet sadan euron kengät.

Vierailija
131/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon olen kuullut siellä, missä lapsuuteni vietin. Täällä toisessa päässä Suomea ei onneksi kuule vanhan kansan vähättelevä sananlasku-letkautuksia. Asioista keskustellaan ja etsitään toimivia ratkaisuita, katkaistaan siten sukupolvien törkeyksiä.

Vierailija
132/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tiedostetaan, mistä miehen ongelmat johtuvat, kotikasvatuksestaan. Ätinsä narsisti, isänsä ei antanut pojan tehdä yhtä mitään pienestä lähtien. Äiti mitätöi ja haukkui, isä nössö ei puolustanut. Lasta oli kohdeltu kuin likasankoa.

Nyt vaimona opetan miestä ottamaan vastuuta itsestään ja muista, terapeuttina toimisen jälkeen. Samalla hoidan arjen ja palkkatyöni. Kyllä ottaa koville!

Meillä samankaltainen tilanne. Äiti narsisti, ja äärimmäisen tehokas. Lapset eivät ole saaneet tehdä mitään, kun eivät osaa ja siksi vain sotkevat. Isä alkoholisti, joka ollut paikalla ainoastaan fyysisesti. Ei juuri ole osallistunut perheen elämään, vaikka olikin paikalla. Mies ei miltei täysin taidoton kotitöissä. Esimerkiksi voi järjestellä sekaisin olevan hyllyn, mutta mikään ei yhdistä aivoissa, että pyyhkisi hyllyltä pölyt ensin.

Vierailija
133/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielenkiintoisesta ketjusta. Nyt taisin tajuta, mistä omien vanhempieni parisuhderiidoissa oikeasti kiikastaa ja mistä äitini minulle avautuu aika ajoin. Usein sanotaan että lapset omaksuvat kotoa parisuhdemallin, itse ainakin olen oppinut millaista parisuhdetta en todellakaan halua.

Please kasvattakaa myös poikalapsenne osallistumaan itsestäänselvyytenä yhdessä toisten kanssa eikä vain auttelemaan kysyttäessä!

T. Teinityttö

Vierailija
134/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo teidän aikuistenavanne tulleet suoraan äidin helmoista mamman helmoihin, kun eivät osaa mitään arjen toimintatapoja?

Vierailija
135/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju kertoo näiden itkijä-ämmien omasta tasosta, paskavaippaan rajoittuneesta elämästä, mielenterveysongelmista ja helvetin negatiivisesta elämänasenteesta enemmän kuin heidän miehistään.

Sosepurkista maailmanloppu ja hermoromahdus.

Voi pientä, että sosepurkista. :D Vaikka omaan elämääni ei kuulu sosepurkkeja eikä paskavaippoja, ymmärrän täysin sosepurkillistenkin ongelman, lukemastani.

Vierailija
136/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo teidän aikuistenavanne tulleet suoraan äidin helmoista mamman helmoihin, kun eivät osaa mitään arjen toimintatapoja?

Tai paremminkin eivät ota vastuuta mistään.

Vierailija
137/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän mammat alapeukuttavat itseään ja omia valintojaan arvostelevia kommentteja, sitä lähempänä ollaan asian ydintä.

Vierailija
138/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja ei. Tuli yhden avoliiton kautta, joka kesti alle vuoden, nainen halusi erota. Ymmärrin vasta myöhään, miksi.

Vierailija
139/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten rakentamat omakotitalot, miehen tulot ja lompakko kuitenkin kelpaa, mikään muu ei?

Paljonkos aloittajan osuus on perheen tuloista?

Vierailija
140/287 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö lähellä olisi ollut kauppaa, josta lapselle olisi sen soseen saanut? Ja kai hän nyt sai sen soseensa? Ymmärrän kyllä että sieppaa, mutta ei kolmas maailmansota kotona auta siihen ollenkaan. Todennäköisesti mies aikoo jatkossakin sulkea korvansa ja unohdella, kun vaimo nalkuttaa. Eikä tuo tapa ratkoa asioita ole lapsen edessä ollenkaan hyvä.

Minullakin on uuno mies. Olen oppinut, että jos on jotain tärkeää, niin soitan hänelle vielä ja kysyn, että muistaa sitten varmasti. Ja jos ei muista, niin asia ratkaistaan toisella tavalla. Huutaminen, kiukuttelu eikä marttyyriasenne auta siihen tilanteeseen yhtään.

Tuntuu, että lapsi pettyi normaalia enemmän, koska huomasi sinun pettyneen niin paljon. Esimerkistä me kaikki opitaan, miten asioihin suhtaudutaan ja reagoidaan.

Lähimpään kauppaan on matkaa reilu 10 km, asutaan maalla. En näyttänyt paikan päällä harmistustani, ja lapsi sai joltain naiselta mansikan, kun tuijotti tätä niin intensiivisesti. Meilläkin olisi ollut marjoja jääkaapissa ja marjapensaissa, sen kun olisi poiminut mukaan, mutta ei. Kotona sai lapsi sitten soseenkin, mutta aika eri asia se on.

Ap

Ja siellä maallako järjestetään jotain yleisöpiknikkejä keskellä ei mitään?

Kyllä, meillä täällä maallakin ihmiset kokoontuvat ja viettävät kesälauantaina aikaa keskenään. Vai luulitko että täältä lähdetään kaupunkiin näkemään muita ihmisiä tai istutaan yksin kotona? Ihan sosiaalista elämää toisinaan täälläkin vietetään. Meillä oli eilen siis sellainen kyläpäivä, jossa esiteltiin yleisölle kylää, sen yrityksiä ja nähtävyyksiä, ja jossa siis olin "töissäkin", ja sen jälkeen vapaamuotoinen piknik. Maaseudulla on kesäisin paljon ohjelmaa: kyläpäivien lisäksi maaseudulla on paljon tanssilavoja ja suuri osa kesäteattereista taitaa olla maaseudulla. Näitä kaikkia pyöritetään vapaaehtoisvoimin ja usein tällaisten jälkeen vapaaehtoiset jäävät vielä keskenään viettämään aikaa. Suosittelen tutustumaan tapahtumiin, ovat yllättävän kiinnostavia ja suosittuja!

Ap

Tiedän, että maallakin järjestetään tapahtumia, olen itsekin maalta kotoisin. Siksipä ihmettelinkin, että miksi siellä järjestettiin kylätapahtuma 10 kilometrin päässä kylältä?

Meidän kylältä lähimpään kauppaan on 20 kilometriä.  Et ol varmaan ikinä  kuullut, että pienten kylien kaupat ovat lopettaneet toimintansa. Idiootti.

Jos ei kylällä menesty ruokakauppa, tai mikään elintarvikekioski, niin ei siellä silloin yleensä menesty mikään muukaan yritys. Ap kuitenkin kertoi kylätapahtumaan sisältyneen paikallisten yritysten esittelyä.

Ehkä se kauppa oli kiinni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi