Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea käy köyhän kimppuun jälleen

Vierailija
05.08.2016 |

http://www.hs.fi/talous/a1470108215925

Kuukaudessa vain neljä ilmaista käteisnostoa. Monen köyhän tulot koostuvat kuitenkin useammasta pienemmästä tuloerästä. Raha tulee tilille pieninä erinä pitkin kuukautta. Harvan tilille kaikki rahat tulevat yhdellä kertaa. Onkohan tätäkään mietitty taas loppuun asti?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella näistäkin keuhkoajista on luottokorttilainaa muutama tonni rästissä. Rahan konkreettinen käsittely auttaa hahmottamaan  paremmin, mihin se raha  oikein menee. Velkaantuminen on tietysti jees - tai sitten ei...

Vierailija
22/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, aika vaihtaa pankkia. Aion yrittäjäksi, joten olisi varmaan hyvää vittuilua kotiuttaa mun tulevat "miljoonat" johonkin muuhun pankkiin. 

Sorry mut yrityspuolella Nordea on paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kanssa ymmärrä tätä käteiskohkausta. Miksette "köyhät" voi kortilla maksaa? Nyt ei puhuta visasta, vaan ihan perus debit-kortista. Vaikka olis luottotiedot menny, debit-kortti myönnetään. t. Pankkilainen, jonka mielestä tämä on vain turhaa marinaa. Ei se käteisen rahan käsittely pankeillekaan ilmaista ole.

Jos se on nordealle noin iso ongelma, että asiakas nostaa automaatista käteistä, niin pakko kai sitten vaihtaa pankkia ja lakata vaivaamasta uppoavaa laivaa...

Et sinä ole tuottava asiakas kuitenkaan.

Minnes muuten menet -sama käytäntö tulossa jokaiseen pankkiin.... :)

Vierailija
24/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän käteistä edes tarvita kun kaiken voi maksaa kortilla.

Ja käteistä saa kauppojen kassoilta.

Ja kaiken kukkuraksi se kuukauden viides käteisnosto maksaa 40senttiä. Haistakaa nyt vittu kelle tuo on joku ongelma! :)

Kielenkäyttösi on ongelma. Muusta en tiedä. Lääkkeet loppu?

Oletpa nokkela. Ai että.

Vierailija
25/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kuukausitulot, työkkäri, asumistuki (menee suoraan vuokranantajalle), lapsilisät ja elatustuki. Jos käyn jokaisena rahapäivänä nostamassa tilin tyhjäksi, jää vielä ilmaisia nostoja. 

Niin joo joku varmasti saa vielä toimeentulotukeakin ja mahtuu vielä ilmaisiin nostoihin.

Kaipa köyhä osaa käyttää verkkopankkia niin ei tarvitse automaatilla juosta. Köyhä voi avata tilin S-pankkiin ja siirtää sinne osan rahoista niin Nordea ei pääse osille nostoista.

Vierailija
26/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin absurdia touhua kaiken kaikkiaan. Se, että käytän omaa rahaani, maksaa.   Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

No miksi sitten käytät pankkia, jos et heidän palveluistaan tahdo maksaa?

Vierailija
27/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kuukausitulot, työkkäri, asumistuki (menee suoraan vuokranantajalle), lapsilisät ja elatustuki. Jos käyn jokaisena rahapäivänä nostamassa tilin tyhjäksi, jää vielä ilmaisia nostoja. 

Niin joo joku varmasti saa vielä toimeentulotukeakin ja mahtuu vielä ilmaisiin nostoihin.

Kaipa köyhä osaa käyttää verkkopankkia niin ei tarvitse automaatilla juosta. Köyhä voi avata tilin S-pankkiin ja siirtää sinne osan rahoista niin Nordea ei pääse osille nostoista.

Mutku ne automaattinostot (> 5kpl/kk) on maksullisia s-pankissakin.

Vierailija
28/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tajua ongelmaa. Mikset maksa kortilla? Mihin tarvitset käteistä? Itse nostan ehkä kerran kuussa 20 euroa ja sillä pärjään koko kuukauden, maksan aina kortilla, mutta kirppariostoksia ym varten pidän aina hätävarana pienen summan käteistä.

Mä voin vastata tähän. Mä nostan käteistä koska jos mä käytän korttia koko ajan mä en enää hallitse yhtään mun kuluja. Sen takia ne yrittää pakottaa kaikki käyttämään vaan korttia että menis kaikki heti. Kortissa sä et huomaa yhtään paljon meni mut käteisen sä huomaat. 

Herranen aika, eihän se pankin ongelma ole jos et hallitse rahankäyttöäsi? Pankit maksavat nyt jo isoja rahanhuoltopalvelukuluja eri toimijoille, joten anteeksi nyt vaan, ei sen pankkitoiminnan tehtävä ole toimia sosiaali- ja hyväntekeväisyyspalvelujeb toimittajana....

Just sanoin että pystyn hallitsemaan paljon paremmin kun on käteistä. Kortilla se menee siihen ettei huvita mennä katsomaan että paljon on enää jäljellä. Sitten kun käyt vaikka kaupassa niin sanotaan ettei oo ja sitä ei tapahtuis jos olis käteistä. Tiedät sä että mun vanhin muutti kotoa pois ja se piti tän kaiken kasassa ja piti jöötä. Aika monilla on samoja ongelmia. 

Vierailija
29/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tajua ongelmaa. Mikset maksa kortilla? Mihin tarvitset käteistä? Itse nostan ehkä kerran kuussa 20 euroa ja sillä pärjään koko kuukauden, maksan aina kortilla, mutta kirppariostoksia ym varten pidän aina hätävarana pienen summan käteistä.

Mä voin vastata tähän. Mä nostan käteistä koska jos mä käytän korttia koko ajan mä en enää hallitse yhtään mun kuluja. Sen takia ne yrittää pakottaa kaikki käyttämään vaan korttia että menis kaikki heti. Kortissa sä et huomaa yhtään paljon meni mut käteisen sä huomaat. 

Oletko miettinyt, että joku muu ottaisi sinun raha-asiat vastattavaksi, jos tämä on ylivoimaista sinulle.

Vierailija
30/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissakin pankeissa nostot maksaa tai sitten peritään korkeita palvelumaksuja, mutta heti ollaan täällä kitisemässä, kun kyse on Nordeasta.

Vierailija
31/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, eihän se pankin ongelma ole jos et hallitse rahankäyttöäsi? Pankit maksavat nyt jo isoja rahanhuoltopalvelukuluja eri toimijoille, joten anteeksi nyt vaan, ei sen pankkitoiminnan tehtävä ole toimia sosiaali- ja hyväntekeväisyyspalvelujeb toimittajana....

Just sanoin että pystyn hallitsemaan paljon paremmin kun on käteistä. Kortilla se menee siihen ettei huvita mennä katsomaan että paljon on enää jäljellä. Sitten kun käyt vaikka kaupassa niin sanotaan ettei oo ja sitä ei tapahtuis jos olis käteistä. Tiedät sä että mun vanhin muutti kotoa pois ja se piti tän kaiken kasassa ja piti jöötä. Aika monilla on samoja ongelmia. 

No mitäpä jos nostaisit jatkossa vaikka viikon käteiset kerralla, jos et pitemmäksi ajaksi pysty? Kuukaudessa on pääsääntöisesti neljä viikkoa, joten nostat veloituksetta. Problem solved.

Vierailija
32/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa muissa pankeissa (paitsi op) on lähes vastaava systeemi. Nordea on se jokaika myy lööppejä!

Osuit aivan oikeaan.

T: Viestintäalan ammattilainen

Vierailija
33/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämisellä kyllä että osalla on rahankäytön kanssa ongelmia. Mutta se neljä kertaa kuussa on kuitenkin että kerran viikossa voi nostaa ilmaiseksi. Eli budjetoi kuinka paljon voi viikossa käyttää ja nostaa sen kerralla

Vierailija
34/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole järkeä, että ihminen joutuu maksamaan omien rahojensa nostosta. Mutta kun saa nostaa 4 krt kuussa ilmaiseksi ja sen jälkeen maksaa 40senttiä niin eiköhän melkein kaikki saa suunniteltua nostonsa niin, ettei maksua mene :)

Vierailija
35/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fil t

Luehan tämä fil. tri Hankamäen kirjoitus, niin ehkäpä se auttaa ymmärtämään asiaa vähän laajemmin:

http://hankamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/220852-kateinen-raha-on-vapau…

Vierailija
36/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luehan tämä fil. tri Hankamäen kirjoitus, niin ehkäpä se auttaa ymmärtämään asiaa vähän laajemmin:

Johan on.

Paha kyllä, käteistä rahaa on vaikea saada enää mistään. Ja jos yrittää tallettaa pienenkin summan omalle pankkitililleen, joutuu ankarien kuulustelujen kohteeksi sekä täyttämään Finanssialan Keskusliiton pankeille antaman lomakkeen ”Selvitys liiketoiminnan varojen alkuperästä”.

Käteistä rahaa saa edelleen sekä pankista että pankkiautomaateista. Ja kauppojen kassoilta, ihan siinä ruokaostosten lomassa. Mitä rahan tallettamiseen tulee, niin ainakin 500e sai tallettaa ilman minkäänlaisia kyselyitä, lomakkeista puhumattakaan.

Kaikki tietävät, että eläkeläiset, opiskelijat, toimeentulotuen saajat ja muut viranomaisten ahdistelemat ihmiset pitävät pienet säästönsä käteisenä välttyäkseen tukien epäämiseltä.

Säästöt eivät vaikuta millään tavalla opintotukien, eläkkeiden, äitiyspäivärahojen sun muiden tukien maksamiseen. Ainoastaan toimeentulotukea myöntäessä katsotaan, että säästöt tulee olla käytettynä ennen tuen maksamista. Se ei ole ahdistelua tai mielivaltaa, vaan normaali käytäntö, koska toimeentulotuki on se viimesijainen tuki, mihin turvautudaan sitten kun muuta ei enää ole.

Vierailija
37/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo92 kirjoitti:

Mielestäni ei ole järkeä, että ihminen joutuu maksamaan omien rahojensa nostosta. Mutta kun saa nostaa 4 krt kuussa ilmaiseksi ja sen jälkeen maksaa 40senttiä niin eiköhän melkein kaikki saa suunniteltua nostonsa niin, ettei maksua mene :)

et sä maksa "omien rahojen nostosta", vaan siitä palvelusta että ylipäätään saat nostaa käteistä rahaa jostain kadunkulmasta. Vai olisiko susta parempi että rahaa saisi nostaa käteisenä vain pankkikonttoreista?

Vierailija
38/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on.

Paha kyllä, käteistä rahaa on vaikea saada enää mistään. Ja jos yrittää tallettaa pienenkin summan omalle pankkitililleen, joutuu ankarien kuulustelujen kohteeksi sekä täyttämään Finanssialan Keskusliiton pankeille antaman lomakkeen ”Selvitys liiketoiminnan varojen alkuperästä”.

Käteistä rahaa saa edelleen sekä pankista että pankkiautomaateista. Ja kauppojen kassoilta, ihan siinä ruokaostosten lomassa. Mitä rahan tallettamiseen tulee, niin ainakin 500e sai tallettaa ilman minkäänlaisia kyselyitä, lomakkeista puhumattakaan.

Kaikki tietävät, että eläkeläiset, opiskelijat, toimeentulotuen saajat ja muut viranomaisten ahdistelemat ihmiset pitävät pienet säästönsä käteisenä välttyäkseen tukien epäämiseltä.

Säästöt eivät vaikuta millään tavalla opintotukien, eläkkeiden, äitiyspäivärahojen sun muiden tukien maksamiseen. Ainoastaan toimeentulotukea myöntäessä katsotaan, että säästöt tulee olla käytettynä ennen tuen maksamista. Se ei ole ahdistelua tai mielivaltaa, vaan normaali käytäntö, koska toimeentulotuki on se viimesijainen tuki, mihin turvautudaan sitten kun muuta ei enää ole.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, tarpeeksi suuret pääomatulot vaikuttavat asumistukeen ja myös työmarkkinatukeen?

Ainakin asumistukea hakiessa pyydetään yksilöimään talletukset ja sijoitusvarallisuus.

Vierailija
39/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset esittää vastaväitteitä tälle niinkuin käteistä ei saisi nostaa enää koskaan mistään ilman lisämaksua? 

Vierailija
40/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo92 kirjoitti:

et sä maksa "omien rahojen nostosta", vaan siitä palvelusta että ylipäätään saat nostaa käteistä rahaa jostain kadunkulmasta. Vai olisiko susta parempi että rahaa saisi nostaa käteisenä vain pankkikonttoreista?

Johan siitä pankkikortista maksetaan joka kk perusmaksua. Miksi se ei riitä, vaan pitää rahastaa SEKÄ pankkikortin omistamisesta ETTÄ sen käytöstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan