Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, että ihoon tulee punaisia jälkiä?

Vierailija
05.06.2023 |

Jos sitä raapii kevyesti kynnellä. Jälki ilmestyy minuutin kuluttua raapimisesta ja pysyy useita minuutteja. Jäljet eivät nouse mitenkään koholle niin kuin piirtopaukamoinnissa ja tulee vain käsivarsien sisäpintaan. Kädet kutiavat muutenkin vähän väliä ja jos erehtyy raapimaan, niin näyttävät järkyttäviltä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua

Vierailija
2/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on krooninen urtikaria, tarkemmin sanottuna dermografismus. Mulla on myös. Ei se ole vakavaa, mutta hyvin ikävää kyllä. Ainoa mikä mulla auttaa, on allergialääke, cetirizin. Vaiva on ollut jo 16 vuotta, ei välttämättä parane koskaan.😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vaikka ei nouse koholle, niin veikkaan silti urtikariaa. Esim. kosketusurtikariaa.

Vierailija
4/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia lutikkataloudessa.

Vierailija
6/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos dermografismus ei muutoin oireile niin ei hyödytä käyttää allergialääkettä, sillä eivät ole ihan viattomia nekään, vaikuttaa hermostoon ikävä kyllä.

Vierailija
7/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis vaikka ei nouse koholle, niin veikkaan silti urtikariaa. Esim. kosketusurtikariaa.

Olen luullut, että silloin aina nousee iho koholle. Vai riippuuko vain sairauden ärhäkkyydestä? Ihan pientä näppylää tulee raapaumiin, mutta ei sellaista selkeää kohokuviota. Joskus saattaa jäädä esim. Urheiluliivien selkämyksestä verenpurkaumat ihoon.

Ap

Vierailija
8/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos dermografismus ei muutoin oireile niin ei hyödytä käyttää allergialääkettä, sillä eivät ole ihan viattomia nekään, vaikuttaa hermostoon ikävä kyllä.

Niin, jos ei oireile. Ikävä kyllä usein kaupan päälle tulee järkyttävä kutina. Ja se ei ole mitään pientä kutinaa, vaan voi viedä yöunet.

Vierailija
9/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että silloin aina nousee iho koholle. Vai riippuuko vain sairauden ärhäkkyydestä? Ihan pientä näppylää tulee raapaumiin, mutta ei sellaista selkeää kohokuviota. Joskus saattaa jäädä esim. Urheiluliivien selkämyksestä verenpurkaumat ihoon.

Ap

Verenkurkaumia en ole kyllä koskaan saanut. Muuten oireilu on kyllä ollut hyvin vaihtelevaa ja eri asteista.

Kyllä minäkin kävin hakemassa dg:n ihotautiläääkäriltä, kannattaa sunkin käydä. Varmuuden vuoksi.

Vierailija
10/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan joskus rasvata niitä käsiä.

Vierailija
11/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Verenkurkaumia en ole kyllä koskaan saanut. Muuten oireilu on kyllä ollut hyvin vaihtelevaa ja eri asteista.

Kyllä minäkin kävin hakemassa dg:n ihotautiläääkäriltä, kannattaa sunkin käydä. Varmuuden vuoksi.

Pari päivää sitten kun rullasin foamrollerilla selkää, niin lopputuloksena oli liivien verkkokuviointi selässä. Se ei ole vielä hävinnyt.

Vierailija
12/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan joskus rasvata niitä käsiä.

Rasvaan päivittäin vähintään 2 krt, välillä kortisonivoiteella, jos kutiavat paljon.

Ap

Vierailija
13/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile antihistamiiniä, se vie muutamassa minuutissa oireet pois.

Minulla on ollut sama vaiva jo 10 vuotta ja oireet vaihtelee, mutta zyxal auttaa iysellä

Vierailija
14/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono verenkierto koska ylipainoa reilusti ?

Vierailija
15/15 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono verenkierto koska ylipainoa reilusti ?

Sulla näyttää olevan huono verenkierto päässä.