Onko normaalia, että ihoon tulee punaisia jälkiä?
Jos sitä raapii kevyesti kynnellä. Jälki ilmestyy minuutin kuluttua raapimisesta ja pysyy useita minuutteja. Jäljet eivät nouse mitenkään koholle niin kuin piirtopaukamoinnissa ja tulee vain käsivarsien sisäpintaan. Kädet kutiavat muutenkin vähän väliä ja jos erehtyy raapimaan, niin näyttävät järkyttäviltä.
Kommentit (15)
Sulla on krooninen urtikaria, tarkemmin sanottuna dermografismus. Mulla on myös. Ei se ole vakavaa, mutta hyvin ikävää kyllä. Ainoa mikä mulla auttaa, on allergialääke, cetirizin. Vaiva on ollut jo 16 vuotta, ei välttämättä parane koskaan.😕
Ja siis vaikka ei nouse koholle, niin veikkaan silti urtikariaa. Esim. kosketusurtikariaa.
Jos dermografismus ei muutoin oireile niin ei hyödytä käyttää allergialääkettä, sillä eivät ole ihan viattomia nekään, vaikuttaa hermostoon ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis vaikka ei nouse koholle, niin veikkaan silti urtikariaa. Esim. kosketusurtikariaa.
Olen luullut, että silloin aina nousee iho koholle. Vai riippuuko vain sairauden ärhäkkyydestä? Ihan pientä näppylää tulee raapaumiin, mutta ei sellaista selkeää kohokuviota. Joskus saattaa jäädä esim. Urheiluliivien selkämyksestä verenpurkaumat ihoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos dermografismus ei muutoin oireile niin ei hyödytä käyttää allergialääkettä, sillä eivät ole ihan viattomia nekään, vaikuttaa hermostoon ikävä kyllä.
Niin, jos ei oireile. Ikävä kyllä usein kaupan päälle tulee järkyttävä kutina. Ja se ei ole mitään pientä kutinaa, vaan voi viedä yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut, että silloin aina nousee iho koholle. Vai riippuuko vain sairauden ärhäkkyydestä? Ihan pientä näppylää tulee raapaumiin, mutta ei sellaista selkeää kohokuviota. Joskus saattaa jäädä esim. Urheiluliivien selkämyksestä verenpurkaumat ihoon.
Ap
Verenkurkaumia en ole kyllä koskaan saanut. Muuten oireilu on kyllä ollut hyvin vaihtelevaa ja eri asteista.
Kyllä minäkin kävin hakemassa dg:n ihotautiläääkäriltä, kannattaa sunkin käydä. Varmuuden vuoksi.
Kannattaisi varmaan joskus rasvata niitä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Verenkurkaumia en ole kyllä koskaan saanut. Muuten oireilu on kyllä ollut hyvin vaihtelevaa ja eri asteista.
Kyllä minäkin kävin hakemassa dg:n ihotautiläääkäriltä, kannattaa sunkin käydä. Varmuuden vuoksi.
Pari päivää sitten kun rullasin foamrollerilla selkää, niin lopputuloksena oli liivien verkkokuviointi selässä. Se ei ole vielä hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan joskus rasvata niitä käsiä.
Rasvaan päivittäin vähintään 2 krt, välillä kortisonivoiteella, jos kutiavat paljon.
Ap
Kokeile antihistamiiniä, se vie muutamassa minuutissa oireet pois.
Minulla on ollut sama vaiva jo 10 vuotta ja oireet vaihtelee, mutta zyxal auttaa iysellä
Huono verenkierto koska ylipainoa reilusti ?
Vierailija kirjoitti:
Huono verenkierto koska ylipainoa reilusti ?
Sulla näyttää olevan huono verenkierto päässä.
Apua