Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea käy köyhän kimppuun jälleen

Vierailija
05.08.2016 |

http://www.hs.fi/talous/a1470108215925

Kuukaudessa vain neljä ilmaista käteisnostoa. Monen köyhän tulot koostuvat kuitenkin useammasta pienemmästä tuloerästä. Raha tulee tilille pieninä erinä pitkin kuukautta. Harvan tilille kaikki rahat tulevat yhdellä kertaa. Onkohan tätäkään mietitty taas loppuun asti?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajua ongelmaa. Mikset maksa kortilla? Mihin tarvitset käteistä? Itse nostan ehkä kerran kuussa 20 euroa ja sillä pärjään koko kuukauden, maksan aina kortilla, mutta kirppariostoksia ym varten pidän aina hätävarana pienen summan käteistä.

Vierailija
2/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, aika vaihtaa pankkia. Aion yrittäjäksi, joten olisi varmaan hyvää vittuilua kotiuttaa mun tulevat "miljoonat" johonkin muuhun pankkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, aika vaihtaa pankkia. Aion yrittäjäksi, joten olisi varmaan hyvää vittuilua kotiuttaa mun tulevat "miljoonat" johonkin muuhun pankkiin. 

Heh.

Vierailija
4/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä käteistä tarvitsee jatkuvasti, ettei yksi nosto viikossa riitä? Missä te oikein sitä käteistä käytätte jatkuvasti?

terv. pääasiassa kortilla maksava köyhä

Vierailija
5/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa muissa pankeissa (paitsi op) on lähes vastaava systeemi. Nordea on se jokaika myy lööppejä!

Vierailija
6/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän käteistä edes tarvita kun kaiken voi maksaa kortilla.

Ja käteistä saa kauppojen kassoilta.

Ja kaiken kukkuraksi se kuukauden viides käteisnosto maksaa 40senttiä. Haistakaa nyt vittu kelle tuo on joku ongelma! :)

Vierailija
7/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on hyvä osingonmaksaja meille sijoittajille.

Vierailija
8/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin absurdia touhua kaiken kaikkiaan. Se, että käytän omaa rahaani, maksaa.   Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
9/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meinasitko ihan onecoin investööriksi vain kahvi- ja käärmeöljykauppiaaksi ryhtyä?

Vierailija
10/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kuukausitulot, työkkäri, asumistuki (menee suoraan vuokranantajalle), lapsilisät ja elatustuki. Jos käyn jokaisena rahapäivänä nostamassa tilin tyhjäksi, jää vielä ilmaisia nostoja. 

Niin joo joku varmasti saa vielä toimeentulotukeakin ja mahtuu vielä ilmaisiin nostoihin.

Vierailija
11/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ymmärrä tätä käteiskohkausta. Miksette "köyhät" voi kortilla maksaa? Nyt ei puhuta visasta, vaan ihan perus debit-kortista. Vaikka olis luottotiedot menny, debit-kortti myönnetään. t. Pankkilainen, jonka mielestä tämä on vain turhaa marinaa. Ei se käteisen rahan käsittely pankeillekaan ilmaista ole.

Vierailija
12/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks nordeassa oo joku maksu muutenkin?? Mä vaihdoin s pankkiin kun siellä ilmaset maksut. 

Vierailija
13/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne sosiaalituet kuitenkin makseta kerran kuussa, tai ei ainakaan yli neljää kertaa kuussa. Jos käy silloin tällöin töissä, niin firmatkin maksavat palkat tiettyinä päivinä kuussa eikä päivä kerrallaan monta kertaa kuussa.

Ja kun automaateista ei saa kahtakymppiä pienempää (tästähän köyhät ovat myös valittaneet) niin helpompihan se on pieniä ostoksia maksaa kortilla, vai mitä?

Vierailija
14/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän käteistä edes tarvita kun kaiken voi maksaa kortilla.

Ja käteistä saa kauppojen kassoilta.

Ja kaiken kukkuraksi se kuukauden viides käteisnosto maksaa 40senttiä. Haistakaa nyt vittu kelle tuo on joku ongelma! :)

Kielenkäyttösi on ongelma. Muusta en tiedä. Lääkkeet loppu?

Vierailija
15/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää köyhät töihin.

Vierailija
16/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi hei, missä sitä käteistä tarvitsee? Vai oletteko te jotain toimeentulotukiasiakkaita, jotka haluavat salata sossulta sen mihin raha todellisuudessa menee?

Vierailija
17/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tajua ongelmaa. Mikset maksa kortilla? Mihin tarvitset käteistä? Itse nostan ehkä kerran kuussa 20 euroa ja sillä pärjään koko kuukauden, maksan aina kortilla, mutta kirppariostoksia ym varten pidän aina hätävarana pienen summan käteistä.

Mä voin vastata tähän. Mä nostan käteistä koska jos mä käytän korttia koko ajan mä en enää hallitse yhtään mun kuluja. Sen takia ne yrittää pakottaa kaikki käyttämään vaan korttia että menis kaikki heti. Kortissa sä et huomaa yhtään paljon meni mut käteisen sä huomaat. 

Vierailija
18/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kanssa ymmärrä tätä käteiskohkausta. Miksette "köyhät" voi kortilla maksaa? Nyt ei puhuta visasta, vaan ihan perus debit-kortista. Vaikka olis luottotiedot menny, debit-kortti myönnetään. t. Pankkilainen, jonka mielestä tämä on vain turhaa marinaa. Ei se käteisen rahan käsittely pankeillekaan ilmaista ole.

Jos se on nordealle noin iso ongelma, että asiakas nostaa automaatista käteistä, niin pakko kai sitten vaihtaa pankkia ja lakata vaivaamasta uppoavaa laivaa...

Vierailija
19/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin vastata tähän. Mä nostan käteistä koska jos mä käytän korttia koko ajan mä en enää hallitse yhtään mun kuluja. Sen takia ne yrittää pakottaa kaikki käyttämään vaan korttia että menis kaikki heti. Kortissa sä et huomaa yhtään paljon meni mut käteisen sä huomaat. 

Herranen aika, eihän se pankin ongelma ole jos et hallitse rahankäyttöäsi? Pankit maksavat nyt jo isoja rahanhuoltopalvelukuluja eri toimijoille, joten anteeksi nyt vaan, ei sen pankkitoiminnan tehtävä ole toimia sosiaali- ja hyväntekeväisyyspalvelujeb toimittajana....

Vierailija
20/49 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Nordeassa töissä. t. Se joka sanoi olevansa pankkilainen. Huvittaa vaan kun porukka luulee että kaikki sataa taivaalta ilmaisena "koska se kuuluu mun perusoikeuksiin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi