Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisiin töihin kiltit kympintytöt päätyy?

Vierailija
30.07.2016 |

Esimerkkejä?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen DI. Ja olin tosiaan kympin tyttö, kiltti... noo, ehkä.

Jos muistelen omasta luokasta ja rinnakkaisluokilta, niin kilteistä (tai ainakin perushyvinkäyttäytyvistä) kympin tytöistä tuli kaikista pärjääviä. Akateeminen koulutus taitaa löytyä kaikilta. Puhun nyt lukiossa kymppejä (tai ysejä) saaneista, peruskoulussa nyt oli niitä kuplia, jotka sai hurjan hyvät todistukset ja lukiossa opiskeltavan tietomäärän kasvaessa romahtivat, kun ei enää riittänyt lahjat, jos luettavaa olikin peräti 100 sivua.

Vierailija
142/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen edustusrouvana diplomaatin puolisona ulkomailla. On minulla omakin akateeminen työpaikka ja koulutus, mutta tällä hetkellä rouvuus on ihan kokopäivätyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 15-vuotias kaksoistutkinnon opiskeleva: jos haluat hammaslääkäriksi niin unohda se laboranttitutkinto ja keskity täysillä lukion puolen tärkeimpiin aineisiin. Tsemppiä!

Vierailija
144/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun jälkeen lähdin opiskelemaan unelma-alaani, vietin iloista opiskelijaelämää ja valmistumisen jälkeen sain viran ministeriöstä jossa olen edelleen tyytyväisenä, näköpiirissä melko pian päällikkötehtävät.

Kaikenlaista kategorosointia olen aina inhonnut, olen itse ihan normaali tapaus - omat ilot ja surut, huumorintaju ja suhteellisuudentaju omasta mielestä ihan hyvää perustasoa. Koulumenestyksellä parikymmentä vuotta sitten en koe olevan kovin suurta osaa siinä kuka olen.

Opiskeluaikana tein joskus muuten opettajan sijaisuuksia yläasteella. Lapsukaiset toki yritti kaikenlaista hässäkkää järjestää, mutta ihan mukavaa hommaa jonka olisin voinut valita ammatiksikin. En kokenut että soveltuisin opettajaksi jotenkin erityisen hyvin/huonosti.

Vierailija
145/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin pitkille sairauslomille, osastojaksoille ja sairaseläkkeelle heti täytettyäni 18. Kilttejä kympin tyttöjä usein kiusataan, omalla kohdallani se oli hyvin rajua ja se meni myös fyysiseksi pahoinpitelyksi. Sain siitä muistoksi läpi elämän kestävät mielenterveysongelmat ja fobioita (mm. ovi lyötiin kiinni kun olin välissä, en enää uskalla jäädä ovelle seisoskelemaan vaan melkein juoksen niistä läpi)