Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisiin töihin kiltit kympintytöt päätyy?

Vierailija
30.07.2016 |

Esimerkkejä?

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja... :)

Vierailija
122/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttu tulee mieleen.. Yhdestä tuli varhaiseläkeläinen kun ei kestänytkään kaikkea sitä painetta ja stressiä lopulta, vaan meni mieli vinksalleen. Toinen kuoli anoreksiaan. Yksi pääty kotiäidiksi (Nai ihan h*lvetin rikkaan miehen ja nauttii elämästä Jenkeissä) Sitten yksi on fyysikko, toinen on psykiatri ja viimenen on biologi. Joo, olin lukiossa (ja sitä ennen peruskoulussa) jossa melkein kaikki oli kympinoppilaita... Niin joo ja mä itse olen apteekkari :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli hammaslääkäri. Olin kouluaikana kympintyttö ilman mitään pänttäämistä, ja yo-kirjoitukset menivät hyvin myös.

Vierailija
124/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, mutta en tosiankaan lähelelkään kilttiä. Eteenpin ajoi kunnianhimo, ei mikään kiltteys. Tiesin jo lapsena, että haluan akteemisen koulutuksen ja hyvän ammatin, jossa olisi haasteita aivonystyröille. Nyt FM ja KTM ja työkseni konsultoin mm.  yritysjohtajia. Ei valittamista! :D

Vierailija
125/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I know my old sisters btw

Vierailija
126/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä tuli ainakin lääkäri ja toisesta ala-asteen ope, kympintyttöjen malliesimerkkejä olivat molemmat.

Vierailija
127/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti

Vierailija
128/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lukee yliopistossa englantia, toinen logopediaa.

Itse opiskelen humanistisella puolella.

Vierailija
129/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu kaksinkertainen maisteri, nykyisin toimin varatuomarina!

Vierailija
130/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kympin tyttöjä pidetään automaattisesti ylikiltteinä? Itse ainakin vietin ihan normaalia nuoren ihmisen elämää. Tuli kokeiltua alkoholit, tupakat ja myös (valitettavasti) vanhemmat miehet alaikäisenä. Tokikin koulunkäynnistä huolehdin aina, mutta hyvän lukutekniikan ja valokuvamuistini ansiosta käytin kokeisiin lukemiseen jopa vähemmän aikaa kuin monet heikommin koulussa menestyneet kaverini.

Työskentelen tällä hetkellä toiminnanjohtajana järjestössä. Koulutus humanistiselta alalta, myös opettajan pätevyyden olen hankkinut. Ja perheenäiti olen myös. Lapsillenikin hyvä koulumenestys tuntuu tulevan melko vähällä vaivalla.

Vierailija
131/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2390 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siwan kassa.

Jos valitsee alan, johon ei oikeasti voi työllistyä kuten antropologia, arkeologia, kirjallisuustiede, filosofia ja todella monia muita. Tytsyt lähtevät opiskelemaan vain oman älyllisen intohimonsa perässä yhtään miettimättä, onko kyseisellä alalla töitä. Hyvin harva pääsee tutkijaksi, loppujen pitäisi sitten ruveta opettajiksi mutta oman kokemuksen mukaan tämän tajuamisen vaiheessa kilahtaa nuppi.

Tai sitten hankkiutuu ikuisuusäidiksi ja ikuisuuskatkeraksi, kun kaikki tietämänsä lahjat valuvat vaipanvaihtoon.

Onhan kympin tyttöjä toki muitakin, joilla on myös reaalista älliä ja lähtevät lukemaan lääkäreiksi ja juristeiksi. Mutta ikävä kyllä aika monen kympin tytön tarina on tuo aiemmin kuvaamani. Nuppi tiedostaa vain lahjakkuuden mutta ei kestä sen tuomaa vastuuta.

Ja sinä sait keskiarvoksi peruskoulusta 5,5?

Kympin oppilaita ja 6 laudaturin ylioppilaita on tutkittu ja huomattu, että heillä on huomattavasti realistisemmat odotukset tulevaisuudelta kuin muilla. Kympin tyttö voi lukea vaikka kemiaa ja tutkia molekyyleja ihan onnellisena, vaikka sinulle se olisi ajan tuhlaamista. Aika moni pääsee edelleen tutkijaksi, nykyisin tosin ulkomaille.

Kultaseni. Satun olemaan vanhan ajan kuuden ällän ylioppilas pitkällä matikalla, lukion päästötodistuksen keskiarvo on muistaakseni 9.7. Olisi enemmän, jos ei olisi vielä siihen aikaan ollut typeriä pakollisia aineita vielä lukiossakin, kuten liikunta.

Nykyään olen kahden aineen maisteri, johtavassa asemassa työelämässä ja tohtorikoulutettava. Kuvaamani tarinat perustuvat havaintoihin opiskelukavereista, jotka eivät todellakaan välittäneet työllistymisestä. Minä nimenomaan välitin ja valitsin aineeni sen pohjalta, että ne johtavat suoraan ammattiin. Monet hyvin älykkäät tyttöpuoliset kaverini haahuilivat humanististen aineiden sopassa, joihin todellakaan ei tutkijaksi työllisty kuin äärimmäisen harva. Väitteesi, että moni pääsee tutkijaksi, saati ulkomaille, on täyttä bulshittiä.

Liian moni lahjakas nainen menetetään sukupuolirooleihin ja jo lapsena luotuun epävarmuuteen, että ethän sinä SAA osata oikeasti. Koulussa saat vielä pärjätä mutta eihän sillä oikeassa elämässä ole merkitystä. Sillä vaan on merkitystä, että teet kakaroita ja palvot äijääsi (sarkasmia, jos et ymmärtänyt).

No nyt ymmärrän. Minä olen tohtori, sinä vasta tohtorikoulutettava, vaikka kirjoitit ylioppilaaksi ennen vuotta 1996. Ikää sinulla on oltava jo lähes 40 vuotta eli olet jopa suomalaisittain varsin iäkäs vasta suunnittelemaan väitöstilaisuutta.

Lapsia minulla on kolme. Tässä maailmassa kun voi saada sekä perheen että edetä tiedemaailmassa. Tosin silloin pitää ymmärtää valita niin, että panostaa tutkimustyöhön ajoissa. Sinun osaltasi saattaa se viimeinenkin juna jo olla mennyt.

Suomessa väitellään myös oikeiden töiden ohessa eli ollaan töissä jossain ihan muualla kuin yliopistolla. Tällöin väittelijän ikäkin voi olla ihan jotain muuta kuin sinun yliopistolle/tiedemaailmaan jääneen.

Mutta tiedäthän itsekin, että harrastelijaväittelijät eivät ole kovinkaan arvostettuja. Ura mihinkään suuntaan ei urkene tuolla tavalla. Miten pystyt töiden ohessa tuottamaan artikkeleja, käymään konferensseissa, olemaan mukana vuoropuhelussa?

Vierailija
132/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KusKus kirjoitti:

Täällä ilmoittautuu kaksinkertainen maisteri, nykyisin toimin varatuomarina!

Varatuomarina ei "toimita" koska se on arvonimi eikä titteli tai ammatti. Hyvä yritys.

t. OTM ja kasin miekkonen

Vierailija
133/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyseläkkeelle

Vierailija
134/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemistani tuli eri alojen tohtoreita

Vierailija
135/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion kympin tytöt ovat lääkäreitä, juristeja, DI, arkkitehtejä, fyysikkoja, kemistejä myös opettajia , KTM jne. 

Vierailija
136/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asianajaja, muistakin luokkani kympin tytöistä tuli juristeja. Suvussa muut kympin tytöt ovat lääkäreitä.

Vierailija
137/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ala-asteen viimeisen todistuksen ka 9,9. Olen maatalouslomittaja.

Vierailija
138/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyseläkkeelle

...päätyy joskus myös kutosentyttö...

Vierailija
139/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli ohjelmistotestaaja

Vierailija
140/145 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli sairaanhoitaja. Kunhan kerrytän työkokemusta niin haluan jatkaa maisteriksi ja yrittää päästä hoitotieteen opettajaksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi