Mies ei halua minun laihduttavan
Olen tutustunut tähän mieheen kesken elämäntaparemonttini. Ennen tapaamista olen laihduttanut 15kg, tapailun aikana viisi kiloa. Tavoitteeseeni on matkaa 10kg. Mies ei hyväksy?! En ymmärrä. Syyksi sanoo, että hän pitää isoista tytöistä, eikä halua kaltaiseni ihanan naisen muuttuvan median ihannoimaksi fitness-pupuseksi. En edes käy salilla! Syön järkevästi ja käyn lenkillä ja uimassa.
Mies myös tuo minulle "lahjoja", lähinnä suklaata ja karkkia, ja suuttuu kun en syö niitä. Voivottelee nähdessään minusta vanhoja kuvia, kuinka olen ollut hänen mielestään kaunis... Olen sanonut, että suurin syy laihduttamiseeni on terveys, en halua sukurasitteena olevaa diabetesta, enkä halua nivelrikkoiseen polveeni turhaa rasitusta. Mies ei ymmärrä, hänen mielestään voisin viettää elämäni istuen...
Mies itse on hoikka, mikä tekee tästä vielä kummallisempaa! En aio jatkaa tapailua, jos tämä tämmöisenä jatkuu, mutta haluaisin jollakin tavalla ymmärtää mistä tämmöinen johtuu? Onko tämmöinen yleistäkin?
Kommentit (11)
Enpä osaa sanoa, oletko oikeasti menossa sinne fitnessin puolelle? Itse tykkään hiukan sellaisista isukkikroppaisista miehistä, koska itsekään en ole timmi ja mulle riittää, että mies on suht ok ja ylipainoa ei ole kauhean paljoa. Se antaa anteeksi naisellekin, että saa puputtaa joskus pizzaa ja löffätä sohvalla. Kauhistus olisi sellainen yltiötreenaaja, joka laskisi suupaloja ja sixpack loistaisi. Ei semmoisen kanssa voi nauttia rennosta elämästä. Siis sellaisena kuin minä rennon elämän koen. Tästähän se jenkkitutkimus oli just tullut, että naiset arvosti siksi sitä pientä dadbodyä, että sellaiset miehet on rennompia ja ei välitä rouvankaan joka jenkasta.
Sitten on oikeasti niitä fiideri miehiä. Sulla tuskin on sellaista, kun kerran on sun kanssa pariutunut ja lienet ihan hyvissä mitoissa valmiiksi. Eräs ystävä oli todella lihava ja aloitti laihtarin juuri terveyssyistä. Ylipainoa oli niin paljon, että hädin tuskin meni enää koon 60 vaatteet päälle. Mies yritti kaikin keinoin sabotoida kuurin. Pilkkasi, kiristi, mössötti herkkuja nokan edessä jne. Erohan siitä tuli ja kaveri laihtui 50-60kg. Siis se oli oikeasti järkyttää, kuinka toinen voi sillä tavoin ivata toisen ponnisteluja. Ehkä koko suhde perustui siihen, että mies nautti toisen ylipainosta ja sen antamasta yliotteesta.
Ymmärrän miestäsi. Minun mieheni aloitti pari vuotta sitten kuntokuurin ja laihtui niin laihaksi, ettei tuntunut enää ihanan pehmeältä. Naama oli myös liian luikku ja sanoinkin, että arvostan, että hän on hyvässä kunnossa, mutta hän tuntuu vähän vieraalta. Mies lopetti onneksi himokuntoilun omasta halustaan ja työkiireiden vuoksi ja palasi normaaliksi liikkujaksi. Nyt hän näyttää taas komealta, mutta ei ole kuivan kesän orava.
Vaihda miestä. Mielestäni on tärkeää, että olet sinulle sopivassa painossa ja pysyt terveenä.
Voi ei, en suinkaan ole laihduttamassa itseäni sellaiseksi kuivaksi fitness-tyypiksi. :) Haluan olla normaalipainoinen, terveen kurvikas. Ei haittaa, vaikka vähän olisi pömppömahaa. Haluan huolehtia terveydestäni :) En laske kaloreita tai kulje sykemittarin kanssa, koska semmoisen kuurin tulokset eivät ole pysyviä. Ihan perusruokaa lautasmallin mukaan järkeviä määriä, välipalana hedelmää tms, eikä suklaapatukkaa yms. Mielestäni ihan normaalia?
En ole ajatellutkaan, että miehellä voisi olla jokin menettämisen pelko tai mustasukkaisuus taustalla, pitääpä kysyä!
AP
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, en suinkaan ole laihduttamassa itseäni sellaiseksi kuivaksi fitness-tyypiksi. :) Haluan olla normaalipainoinen, terveen kurvikas. Ei haittaa, vaikka vähän olisi pömppömahaa. Haluan huolehtia terveydestäni :) En laske kaloreita tai kulje sykemittarin kanssa, koska semmoisen kuurin tulokset eivät ole pysyviä. Ihan perusruokaa lautasmallin mukaan järkeviä määriä, välipalana hedelmää tms, eikä suklaapatukkaa yms. Mielestäni ihan normaalia?
En ole ajatellutkaan, että miehellä voisi olla jokin menettämisen pelko tai mustasukkaisuus taustalla, pitääpä kysyä!
AP
Loistavaa! :)
No niin. Kannatti kysyä. :) Tiedustelin mieheltä tänään puolivitsillä, että pelkäätkö että minusta tulee kuuma kissa jota miehet kuolaa. Mies vetäisi aivan hillittömät raivarit, että sitäkö minä haluan ja sekö on se perimmäinen syy "joutavanpäiväiseen diettaamiseen". En kuulemma ajattele hänen tunteitaan yhtään, kun en ota hänen toivomustaan MINUN vartaloni muodosta huomioon. Anteeksi mitä? :D
Totesin, että ehkäpä meidän ei pidä enää tapailla. Tulihan siitä itkua, mutta antaapas itkeä. :) Ei tainnut olla suuri menetys, mutta aika erikoinen tapaus.
Feeder-hälytin meni punaiselle tätä lukiessa.
Pääsit pois mahdollisen narsistin kynsistä. Ja ennen kuin sinuun edes sattuu pahemmin! Onnittelut. :) tsemppiä elämään ja pysy vahvana oman elämäsi asiantuntijana jatkossakin! <3
Saattaahan tuossa olla tosiaan jokin sairaalloinen kontrollintarve taustalla. Mielenkiintoinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Olen tutustunut tähän mieheen kesken elämäntaparemonttini. Ennen tapaamista olen laihduttanut 15kg, tapailun aikana viisi kiloa. Tavoitteeseeni on matkaa 10kg. Mies ei hyväksy?! En ymmärrä. Syyksi sanoo, että hän pitää isoista tytöistä, eikä halua kaltaiseni ihanan naisen muuttuvan median ihannoimaksi fitness-pupuseksi. En edes käy salilla! Syön järkevästi ja käyn lenkillä ja uimassa.
Mies myös tuo minulle "lahjoja", lähinnä suklaata ja karkkia, ja suuttuu kun en syö niitä. Voivottelee nähdessään minusta vanhoja kuvia, kuinka olen ollut hänen mielestään kaunis... Olen sanonut, että suurin syy laihduttamiseeni on terveys, en halua sukurasitteena olevaa diabetesta, enkä halua nivelrikkoiseen polveeni turhaa rasitusta. Mies ei ymmärrä, hänen mielestään voisin viettää elämäni istuen...
Mies itse on hoikka, mikä tekee tästä vielä kummallisempaa! En aio jatkaa tapailua, jos tämä tämmöisenä jatkuu, mutta haluaisin jollakin tavalla ymmärtää mistä tämmöinen johtuu? Onko tämmöinen yleistäkin?
Huonolla itsetunnolla varustettu mies. On kyllä erikoista käytöstä, jos ei halua kannustaa lainkaan vaan päin vastoin haluaa lihottaa. Mahtaisiko olla joku fetissijuttu.
Meillä samanlaista. Mies tykkää pyöreistä naisista. Mutta luulen taustalla olevan myös se, että hoikkana kelpaisin paremmin muille miehille.