"Ugh, olen puhunut" sekä muut kommentit ja tokaisut joista sietäisi joutua linnaan
Kieleemme on kasvaimen lailla tunkenut helevatan karmeita kommentteja ja tokaisuja joista pitäisi automaattisesti joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kirjoitin otsikkoon sen joka nyppii minua kaikista eniten. Mitkäs teitä ärsyttää?
ps jos keksit hyvän rangaistuksen kunkin kommentin käyttäjälle kirjoita sekin kommenttiisi
Kommentit (416)
"Pitkässä juoksussa" ei tuo saatana toimi suomen kielellä!
"Vittusaatanat" kun puhutaan jostain "vittusaatanoista", voi jeesus että on ärsyttävä ilmaisu.
"X prosenttia ihmisistä..." silloin, kun sanojalla ei ole oikeasti tietoakaan oikeasta määrästä, vaan on vetänyt luvun päästään.
Häshtäg yhtään mitään... Varsinkin facebookissa on alkanut ottamaan aivoon #kun #kaikki #pitää #kirjoittaa #näin. Välillä oikeasti joku on koko helvetin päivityksen höystänyt risuaidoilla.
Mukanokkelat "kokonainen palkokasvi/ pussillinen pakaste herneitä nenään/poskionteloihin/ aivolohkoon" jne. mitä noita eri tapoja onkaan sanoa "herne nenään".
"pitäisi viedä saunan taakse"
Tosi julman kuuloista, vaikka ei olisikaan (toivottavasti) tosissaan sanottu, ja usein ei ole edes kyse mistään vakavasta asiasta, jonka takia pitäisi sinne saunan taakse viedä. Mielestäni ei ole OK edes leikisti toivottaa kuolemaa toisille.
Kun esittelee itsensä tyylillä "tottelen nimeä Tiina"
Sanotaan jotain loukkaavaa toisesta ja sitten"Tää oli vaan mun mielipide"
Teinit monesti käyttää.
Koska sanan käyttö ilman kunnon lausetta. Ostin luita, koska koira. Miksei vaan voi kirjoittaa kunnon lausetta.
-Asiasta kukkaruukkuun!
-Hei,nimeni on Jori ja asuinpaikkani roskakori!
"Voi luoja"
Ja
"Voi hyvää päivää"
Nää on jo mainittu mutta toistan silti:
"Menikö/tais mennä tunteisiin?"
"Osu ja uppos!"
Näitä harrastaa yleensä vielä sellainen argumentoija, joka ei kykene osumaan yhtään mihinkään, vaikka kovasti niin itse luulee.
Kiukkuinen kuin ampiainen, tarkkana kuin porkkana ym. kuluneet lapselliset fraasit, varsinkin kun niitä käyttää aikuisten välisessä keskustelussa jostain ihan asiallisesta asiasta....eih. Minulla on yksi tuttava joka viljelee näitä ja koko keskustelu alkaa tuntua naurettavalta kun tuollainen fraasi pamahtaa, ei sitä ihmistä voi ottaa enää vakavasti.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Kaikkinainen jeesustelu "voi jeesus kun iso", "voi jeesus kun kaukana"
"Jumalanseläntakana" (siellä on vaikka ja mitä, niin puhkikulunut sijainti tuo on)
"Aika aikansa kutakin" ja "juoksut juostu" (ei puhuta maratooneista)
"Päivä kerrallaan" (mitenpä muutenkaan?)
"Sievä kuin sika pienenä", "Nappisilmä", "tomera neiti"
"Meidän hauveli, vauveli..." (onko mies sitten vaikka juopuli?)
Tyhjät taukosanat ja hokemat: sit sitä ja sit tätä, niinpä, just just, aivan, tota noin
Uus ihanuus, aivan parhaus
"Sillä on paalua" , "Maksaa mansikoita", "Paljon hilloa" (rahasta puhe)
"Makiaa", "se oli makiaa"
Menossa jo onneksi muodista, mutta "No hu hu!", "No huhu!" ym. silmää kirvelevän väärin kirjoitetut versiot aiheesta.
Rangaistukseksi 2 opintopistettä interjektioiden kielioppia ja lopputenttinä 100 kertaa taululle kirskuvalla ja liian lyhyellä liidulla kirjoitettu "No huh huh!".
Vierailija kirjoitti:
Koska sanan käyttö ilman kunnon lausetta. Ostin luita, koska koira. Miksei vaan voi kirjoittaa kunnon lausetta.
Olin juuri kirjoittamassa tätä samaa, mutta huomasin, että olitkin jo ehtinyt ensin! Tämä "koska"-sanan käyttö tähän yllämainittuun tyyliin on aivan järjettömän ärsyttävää! Toivottavasti se unohtuisi jo pian.
"Soveltuvin osin" ja "Ansiokas esitys"
Ensimmäinen tuo mieleen aina erään vähemmän miellyttävän tyypin. Jälkimmäinen on usein pelkkää kettuilua, kun homma ei ole "kiittelijän" mielestä ollut oikein minkäänlainen.
"Hohhoijaa." Kuulostaa katkeran naisen kommentilta, joka yrittää päteä muita vähättälemällä.
"Ei mulla muuta." Tämä henkilö lupautuu olemaan hiljaa, vaikka keskustelu kääntyisi miten mielenkiintoiseksi.
Kepu pettää aina.