"Ugh, olen puhunut" sekä muut kommentit ja tokaisut joista sietäisi joutua linnaan
Kieleemme on kasvaimen lailla tunkenut helevatan karmeita kommentteja ja tokaisuja joista pitäisi automaattisesti joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kirjoitin otsikkoon sen joka nyppii minua kaikista eniten. Mitkäs teitä ärsyttää?
ps jos keksit hyvän rangaistuksen kunkin kommentin käyttäjälle kirjoita sekin kommenttiisi
Kommentit (416)
"Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan", "ei kukaan tappele yksinään" ja kaikki muut paskonnat, joita voi väärinkäyttää uhrin syyllistämiseksi.
Minun äidilläni oli tapana käyttää näitä. Äiti rakas, haista paska. Ei ollut kivaa, että tuomitsit minut syylliseksi ennen, kuin sait edes tietää, mitä oli tapahtunut. Koulussa minun tavarani rikottiin, vaatteeni revittiin päältäni ja minut pistettiin nuolemaan vessanpöntön sisäreunoja, mutta kun eihän kukaan yksinään tappele, niin tietysti minä olin jotain tehnyt sen kaiken ansaitakseni. Niiden mukaan minä ansaitsin moisen kohtelun, koska olin "outo ja tyhmä". Olisi ollut kiva, jos joku olisi kertonut minulle, miten voin lopettaa olemasta "outo ja tyhmä", koska jos olisin tiennyt, niin olisin välittömästi lakannut haastamasta riitaa olemalla "outo ja tyhmä".
Sitten kaikki peri suomalaiset kulta ajan vanhat hyvät sanonnat, joilla entis aikain työ miehet tämän maan rakensivat. Minua ärsyttää se, kun jotkut tukeutuvat sanontoihin niin vakaasti, että unohtavat miettiä, onko mitään järkeä toitottaa samoja sanontoja jokaisessa asiayhteydessä. Yhtenä esimerkkinä kaikki hiljaisuutta ylistävät sanonnat. "Puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa." "Puhumatta paras." Joo, lopetetaan kaikki vaan puhuminen, kyllä tulee hyvä niin. Miksi ihmiselle pitää tuottaa syyllinen olo siitä, että hän puhuu? Tuntuu ihan perseeltä.
Ja tietysti "höpö höpö", eli toisinsanoen: "Me olemme eri mieltä toistemme kanssa, eli sinä olet väärässä, mutta koska en osaa keskustella asiasta kuin aikuinen, niin tyydyn vain sanomaan yhden sanan kaksi kertaa osoittaakseni, että kaikki, mitä juuri sanoit, oli merkityksetöntä löpinää, koska niin se nyt vain on ja se on fakta koska minä olen sitä mieltä."
"mulle tuli juuri vähän oksennusta suuhun", kun puhe on vaikka siitä, että Maijalla on kissatatuointi ja sanoja pitää sitä mauttomana.
Leikkisät nimiväännökset Jannika-Petteriina, Seppo-Ullastiina kun halutaan puhua pahaa toisten lapsista.
#parhautta# Mitä v*tun PARHAUTTA?!?!
"Jätän tämän vain tähän"
Ei voi sanoin kuvailla miten ärsyttävä tämä fraasi on!
"nuoria tyttöjä minihameissaan, namskis"
Tuo namskis on todella ällöttävää.
Voimaannuttava.
Ja aivan kaikki äitislangi, kuten "Meillä opittiin juuri pottailemaan ja on jo sormiruokailtukin vaikka vielä tissitellään. Mutta se on tosi kiva kun nyt isimieskin voi osallistua rakkauspakkauksen syöttämiseen."
Mutta voisi olla jo ihan oma ketju.
Vierailija kirjoitti:
"Aivan hyvä" "aivan jämerä" "aivan rakas"
Aivan mahtavaa! Ampua pitäisi, ainakin värikuula-aseella. Aivan mahtavaa!
Juurikin, jaahas! Noista kahdesta joutuu juurikin suoraan helvettiin, jaahas, siellä sitten kärvistelee!
Mehän ollaan molemmat aikuisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mehän ollaan molemmat aikuisia ihmisiä.
Tällä fraasilla voi oikeuttaa melkeinpä mitä vaan.
"lets go luteet, sänky palaa! " oli hauska juttu 80-luvulla, nykyään tekee mieli hakata päätä seinään..
tai autosta noustessa " ulostautukaa!"
Täykky
"Se oli niin täykkyy!" "Oot niin täykky!"
Miten joku voi soittaa puhelimella aloittaa se sanoilla:"niiiin totaaa"😠
"Anna anteeksi" sanottuna niin, että ainoa oikea vastaus on samantien "juu kyllä annan" tai muuten suututaan sille jota kohtaan on tehty väärin! Välillä tuntuu ettei kukaan ole oikeasti pahoillaan mistään enää.
Toi ugh olen puhunut on tosiaan aivan karmea. En edes keksi muita kun tuo jäi kummittelemaan
"Taidat olla vain kateellinen?" (Aina kun joku on eri mieltä tai ei pidä samoista asioista.) Vaihtelevasti kateellisen voi korvata myös katkeralla tms. Pääasia on siirtää keskustelu itse asiasta mutuiluun henkilön tunteista.
Juurikin näin.