Onko teillä ihmistyyppiä jonka kanssa ette tule vain toimeen?
Itselläni on niinkin outo juttu etten tule toimeen punatukkaisten naisten kanssa, itsellänikin on punertava tukka ja toisella puolella suvussani virtaa punageeni. Punatukkaisten sukulaisnaisten kanssa ei ole mitään ongelmaa mutta kaikki muut punatukkaiset aiheuttavat kylmiä väreitä ja en tule ikinä heidän kanssaan toimeen.
Kommentit (287)
Pikkuasioita vatvovat ovat rasittavia. Samoin ihmiset jotka eivät kykene tekemään päätöksiä. Päivittelijät. Yleensä nämä ominaisuudet löytyvät samasta ihmisestä, ja luoja armahda jos joudut sellaisen työkaveriksi.
Mulla ei oikein kolahda henkilökemiat sellaisten hiljaisten ahertajien kanssa yhteen. :D Ihmisten, joiden mielestä pitää pysyä tarkalleen aikataulussa, asiat pitää tehdä niin kuin ne on ennenkin tehty (uusi ja poikkeava on pahasta), kaikki on vakavaa ja vaikka joku vitosen velka on kunnia-asia...
Itse olen aika hajamielinen hälläväliä-ihminen.
Sellaiset, jotka pennintarkasti kyttäävät, tuliko kaikki illanvieton kustannukset varmasti jaettua tasan. Itselleni ei ole ongelma jakaa esim. vuorotellen vähän sinnepäin kustannuksia, on kiva tarjota muille. Mutta on myös kiva jos joku toinenkin osapuoli välillä tarjoaa muutakin kuin välttämättömän oman osuutensa.
- Pinnalliset ja ulkonäkökeskeiset fitnesspimut
- Tosikot
- Draamakuningattaret, etenkin sellaiset uhriutujat
- Narsistit ym. selkäänpuukottajat
- Heikon itsetunnon omaavat äijät, jotka pönkittävät egoaan kovistelemalla ym. pullistelemalla (maailma pyörii tämän ihmistyypin ympärillä, koska hän vain sattuu olemaan keskimääräistä kookkaampi ja vaatekaapista löytyy nahkatakki), vaikka oikeasti ovat pelokkaita vellihousuja. Vähänkin tiukemmin kun tuommoselle sanoo vastaan niin sittenpä sitä ollaan niin hiljaistamiestä.
- Aikuiset pissikset. Vielä 30 - 40-vuotiainakin kamala kälätys ja jutut tyyliin "kukapaniketäpani-iiiiik!-mitenpanikuinpitkäsilon-iiiiik!-voiapuamäenkestä-iiiiik!-mutnäittekstekuinpienkikkelisilMatillaolionkohansekoskaaneessaanu-hahhahaahehheheehihhihii"
Lipojat ja ne jotka odottavat lipomista. Eli useimmat?
- Ihmiset jotka "vitsailevat" toisen kustannuksella, eikä missään nimessä kestä samanlaista vitsiä itsestään.
- Ihmiset jotka eivät kestä sitä mitä kylvää.
- Perseen nuolijat/ mielistelijät
- Hyväksi käyttäjät
- Selkään puukottajat
- Yli herkät ihmiset
- Itseään täynnä olevat
- Ihmiset jotka kuvittelevat yläpuolella
- Jatkuvasti valehtelevat ihmiset.
Olishan noita vaikka kuinnka monta. Mutta tossa ny pää asiat.
Joka vihjailee mutta ei suostu sanomaan miksi on vihainen, en loukkaannu vaikka arvosteltaisiin itseäni. Liian lapatossu myös ärsyttää, astuin varpaille mutta ihminen ei sanonut mitään, tästä kyllä huomautin.
Kai hiukan pahoitan mieleni joskus mutta sanantapa: joka ei mieltään pahoita ei tapojaan paranna, pitää paikkansa.
Sellaiset todellisuudesta vieraantuneet tyypit, joilla ei oo ollut mitään taloudellisia, terveydellisiä tai sosiaalisia ongelmia elämässään.
- Ilkeät
- Minä-minä-tyypit
- Pätijät ja besserwisserit
- Perfektionistit (he, jotka ihan ohimennen vaativat muidenkin olevan yhtä täydellisiä kuin he itse ovat)
- Huumorintajuttomat
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä pari ihmistä, jotka eivät koskaan, siis KOSKAAN, osallistu mihinkään yhteisiin keskusteluihin. En tarkoita mitään juorukerhoja, mutta nämä pari ihmistä tuskin edes tervehtivät tai koskaan katsovat kenenkään suuntaan. Joo, tiedetään: Ujot on ujoja, mutta jossain nyt vaan menee se raja.
Itse inhoan sinunlaisiasi "normittajia" eli ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitää toimia tietyllä tavalla, mennä siis lauman mukaan koko ajan.
Muut mitä en siedä ovat selkäänpuukottajat; uuvatit eli henkilöt ,jotka jauhavat ja puuhastelevat koko ajan jotakin useimmiten merkityksetöntä; sekä omahyväiset kermaperseet, jotka kuvittelevat saaneensa kaiken omilla ansioillaan, vaikka oikeasti tässä elämässä on suunnilleen kaikki tuurista kiinni.
Lihavat ihmiset. Minulle lihavuus kertoo, että ihminen on joko tyhmä, laiska tai piittamaton, ehkä kaikkia niitä. Jos ihminen ei välitä itsestään, niin tuskin välittää mistään muustakaan. En esimerkiksi ikinä rekrytoi huomattavasti ylipainoista.
Ihmiset jotka pätevät, eli sellaiset ylimieliset joiden mielestä ainoa ja paras tapa tehdä asioita on heidän omansa ja sitten näistä asioista hypetetään somessa ja arvostellaan kaikkia jotka tekevät toisin. Siis yleisesti ollaan olevinaan jotenkin parempia ihmisiä kuin nämä jotka elävät elämäänsä eri tavalla.
Sellanen joka puhuu pulputtaa samaa sontaa vuodesta toiseen,
samoista ihmisistä.
Kaiken huipuksi mustamaalaa kaikki häntä lahjakkaammat ja pätevämmät Narsisteiksi 'vain siksi' ,että pystyisi piilottamaan oman Narsistisuutensa.
On niin tyhmä ettei ymmärrä ,että pitkällä aikavälillä jokainen Älykäs ihminen huomaa hänen kieroutensa ja käytöksensä perusteella juuri sen ,että hän itse on se Narsisti.
Ei ole turhaan sanonta 'Valheella on lyhyet jäljet.'
Pätijät, etenkin työpaikoilla. Kyttäävät kokoajan että josko toinen tekisi jonkin virheen tai virheeksi tulkitsemansa asian, jotta pääsisi huomauttamaan. Lisäksi tulevat häiritsemään toisen työskentelyä turhaan pätemisvimmassaan. Valitettavasti olen huomannut että naiset ja homot ovat useammin tällaisia (ei todellakaan kaikki kylläkään, varmaan nuoruudessa koetut huonommuudentunteet ja epävarmuus aiheuttavat).
Itsekeskeiset, jotka puhuvat vain itsestään eivätkä edes kommentoi jos toinen jakaa keskustelussa jotain itsestään. Tähän liittyen myös henkilöt jotka eivät ymmärrä keskustelun vastavuoroisuutta (= jos toinen kysyy jotain niin siltäkin voi kysyä jotain).
Ihmiset jotka kiusaantuvat hiljaisuudesta. Esim molemmat on koneella/keskittyy omiin juttuihin, mutta toisen on ikäänkuin selostettava koko ajan tekemistään.
Häsläävät. Toinen työ aloitetaan ennen kuin eka valmis. Muiden pitää korjata jäljessä.
Vouhottajat. Äänenvoimakkuudessa ei ole mitään hienosäätöä, koko ajan puhe kuulostaa siltä kuin selostettaisiin isolle joukolle. Ihminen, joka kertoo kiireestään ja jossain vaiheessa kun tekeminen on ohi, ei osaa rauhoittua, sama mekastus.
Löytyyköhän meistä kaikista niitä piirteitä joita joku muu inhoaa?!
Uskon kyllä vahvasti, että löytyy.
Siispä eikö olisi aika hyvä tavoite, että olisimme armollisia itselle ja toiselle.
Ylimieliset, pintaliitäjät.
Ensimmäiset ovat aidosti vastenmielisiä, toisten kanssa ei ole mitään yhteistä.
Kovaääniset, suorapuheiset, "ei millään pahalla" " mä vaan sanoin mielipiteeni"- ihmiset. Eivät yleensä kestä itseensä kohdistuvaa suorapuheisuutta.
Elämäm koulun käyneet isäm maam puollustajat, jotka ovat jatkuvasti ongelmissa poliisin ja sossun kanssa, toki ilman omaa syytään. Töissä/ koulussa eivät voi käydä koska pää/ selkä/ käsi ei kestä ja systeemi on muutenkin perseestä. Ryyppäämistä, riehumista ja lasten tekoa em. Vaivat eivät kuitenkaan estä.