Nyt loppu mun asiakkuuteni S-ketjun liikkeissä
Ylen uutisissa oli, että S-ketju alkaa kerätä tarkkaa tietoa asiakkaiden ostoksista.
Kerätätään siis niin tarkkaa tietoa, että ei riitä, että he tietävät asiakkaan ostavan maitoa vaan tietävät, että ostin hyla-maitoa.
Haluanko antaa joillekin niin tarkkaa tietoa itsestäni? No en halua. En halua, että joku voi seurata mitä syön ja milloin, mitä siteitä tai tamponeja käytän, mistä wc-paperista tykkään. Ostanko kenties liukuvoiteita tai tenoja. Ostanko s,m vai peräti xxl-koon vaatteita yms.
Täällä lähti nyt kauppa vaihtoon ja s-etukortti roskiin!
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä bonuskorttia ole pakko käyttää. Jätä bonukset kauppaan.
Ei niin. Niin voin tehdä. Ja teenkin.
Mutta S-ketju menettää nyt sitten 6 hengen säännöllisen asiakkuuden. Me aletaan käymään siellä sun täällä eikä kanneta kaikkea rahaamme enää vain yhteen kauppaan. Mutta se on kauppiaan ihan oma valinta. Kyllä mä kauppiaana olisin sitouttanut bonuskortilla asiakkaan omaan kauppaani mieluummin kuin, että ne alkaa juoksennella kilpailijankin putiikeissa.
Kerro mulle S-ryhmän kauppa, jossa on kauppias. Itse en ole vielä törmännyt.
Näille jotka hyväksyy tämän voisi seuraavaksi laittaa operaattoriseurannan niin puhelimeen kuin nettiin. Sitten lähetettäisiin mainoksia sen mukaan kotiin ja yritykset myös myisi tietoja eteenpäin.
Eihän se haittaisi näitä ihmisiä yhtään. Kun heillä ei ole salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen uutisissa oli, että S-ketju alkaa kerätä tarkkaa tietoa asiakkaiden ostoksista.
Kerätätään siis niin tarkkaa tietoa, että ei riitä, että he tietävät asiakkaan ostavan maitoa vaan tietävät, että ostin hyla-maitoa.
Haluanko antaa joillekin niin tarkkaa tietoa itsestäni? No en halua. En halua, että joku voi seurata mitä syön ja milloin, mitä siteitä tai tamponeja käytän, mistä wc-paperista tykkään. Ostanko kenties liukuvoiteita tai tenoja. Ostanko s,m vai peräti xxl-koon vaatteita yms.
Täällä lähti nyt kauppa vaihtoon ja s-etukortti roskiin!Juupa juu. Niin varmasti lähti vaihtoon. Emmeköhän tapaa Porvoon S-Marketin kassajonossa jatkossakin.
Etkö usko? Leikkasin K-ketjun plussakortin kahtia kun sain tietä niiden keruuaikeista jo vuosia sitten. Kykenen kyllä tekemään sen myös s-kortillekin. Saatamme kyllä tavata s-marketin kassajonossa mutta mä alan maksaa käteisellä taas ja luovun muutenkin naurettavaksi käyneeksi "asiakasomistajuudestani".
Vierailija kirjoitti:
Kyse on periaatteesta. Ei mua haittaa että joku tietää mitä ostan. Mutta kyllä tuntuu kylmäävältä, että joku taho kerää tietoja sun ostoksista ( ja lehtitilauksista, vakuutuksista, hotellien käytöstä, auton tankkauksesta jne kaikesta, mistä bonukset kertyy) ja profiloi sut, jotta voisi suunnitella mahdollisimman tarkan markkinointisuunnitelman juuri sinulle. Että saisi sinut tuhlaamaan mahdollisimman paljon rahaa. Olette aika naiveja, jos ajattelette että kyse on tulevaisuudessa vain muutaman mainoksen lähettämisestä. Ehkä aluksi on näin, mutta tulevaisuudessa otetaan profiloinnista taatusti kaikki irti. Suomessa on aika tiukka henkilötieto- ja rekisterilaki, joten siinäkin valossa tällainen tietojen rekisteröinnin salliminen kaupoille on mielestäni väärin. T. ohis
Mitä siitä profiloinnista tulevaisuudessa sitten otetaan irti? Mitä muuta on luvassa kohdennetun markkinoinnin lisäksi?
En minäkään tästä uutisesta riemuissani ole, mutta voiko siitä nyt jotakin vakavampaakin seurata?
Mitä sitten? Jos kaupalle selviää että tykkään avokadoista ja suklaasta ja suosin täysrasvaisia tuotteita ja kauraleipää, HUI! Ehkä ne tekee mulle tarjouksen jossa saan ostaa jugurttia halvemmalla enemmän, kyllä on kamalaa.
En jaksanut lukea viestejä mutta kai aloittajalle on selitetty moneen kertaan että niin tehdään kaikkialla missä vain on joku bonus/etukortti käytössä. Jos et halua kenenkään tietävän sun ostoksia nin et käytä korttia ja sillä selvä.
Henkilökohtaisesti voisin laittaa jakoon mun kassakuitit. Siinähän sitä on ihmeteltävää vaipoissa ja vihanneksissa, tarjousjauheliha ainakin saa pakan sekaisin, uuh.
Pankkikin muuten tietää missä olet käynyt kaupassa tai ostoksilla. Ne tietää mutten paljonko sulla on oikeasti rahaa ja mitä tukia saat. Sossu tietää kaiken, ihan kaiken. Ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tähän asti kuvitellut, että ihan hyvää hyvyyttään firmat jakavat bonuskortteja ja plussatilejä? Tietysti ne on tiedonkeruuta varten. Siitä vastineeksi saat jonkin prosentin ostoksistasi takaisin. Vaihtokauppaa.
Ja mitä häpeämistä on liukuvoiteessa, XL-koon vaatteissa, Tenoissa? Ihmiselämään kuuluvia juttuja, kaupoista ei haeta vain nallekarkkeja ja luomuporkkanoita ekokassissa.
Jos häpeät jopa maitopurkin rasvaprosenttia, on ongelma jo hyvin hemkilökohtainen. Ei parane kaupan vaihtamisella.
Siinä ei sun mielestä ole mitään väärää, että susta kirjataan tietoa jonnekin rekisteriin ihan henkilökohtaisia asioita myöten? Minä en aio suostua siihen. Ei kys eole häpeästä vaan yksityisyydensuojasta.
On ihan eri asia ostaa em. tuotteita mutta se, että joku kirjaa ne ylös ihan sun nimelle on minusta törkeää.
Ei kiitos, siihen en suostu.
Henkilökohtaisia asioita?= kauppaostokset?
Suoraan sanottuna se jota tuollainen häiritsee ei ole ihan terve päästään!
Kyse on periaatteesta. Ei mua haittaa että joku tietää mitä ostan. Mutta kyllä tuntuu kylmäävältä, että joku taho kerää tietoja sun ostoksista ( ja lehtitilauksista, vakuutuksista, hotellien käytöstä, auton tankkauksesta jne kaikesta, mistä bonukset kertyy) ja profiloi sut, jotta voisi suunnitella mahdollisimman tarkan markkinointisuunnitelman juuri sinulle. Että saisi sinut tuhlaamaan mahdollisimman paljon rahaa. Olette aika naiveja, jos ajattelette että kyse on tulevaisuudessa vain muutaman mainoksen lähettämisestä. Ehkä aluksi on näin, mutta tulevaisuudessa otetaan profiloinnista taatusti kaikki irti. Suomessa on aika tiukka henkilötieto- ja rekisterilaki, joten siinäkin valossa tällainen tietojen rekisteröinnin salliminen kaupoille on mielestäni väärin. T. ohis
Niin, mitä sitten? Jos mä oikeasti tarviin niitä juttuja joita mulle yritetään myydä, ostan, jos en tarvii, en osta. Vai oletko sinä sellainen että ostat kaiken kun halvalla saa? Vai pelkäätkö, että sut pakotetaan ostamaan jotain vastoin tahtoasi? Profilointia harrastaa nykyisin lähes kaikki firmat, on täysin naiivia kuvitella olevansa tämän ulkopuolella tai että se olisi jotenkin kauhean vaarallista. Käyttäkää vaan päätänne enemmän ostoksissa, sillä se hoituu.
Tosin mä en saa mitään mainoksia muutenkaan yhtään mihinkään, kun on mainosestot ovessa ja verkossa joka tapauksessa.
Urpot. Kyllä kaupassa voi käydä, ei sitä vihreää tai oranssipalloista korttia tartte näyttää. Ei ne bonukset niin häävejä ole.
En tiedä, kun minulla ei ole koskaan ollut minkään tahon bonuskorttia. Kirjastokortti on.
Seuraavaksi odotellessa sitä kun internetoperaattorit rupeavat tekemään samaa...
Hei ihan oikeasti, mitä väliä? Veikkaampa että niitä työntekijöitä ei kiinnosta hevonvitunvertaa mitä jonkun random-nimen kassakuitissa on. Eivät ne sillä tiedolla mitään muuta tee kuin kehittävät kohdennettua mainontaa. Et ole niin erityinen.
Päätettiin just miehen kanssa, että aletaan nostaa raha käteisenä ja pistetään asiakaskortit silppuriin.
Ota se foliohattu pois päästäs.
En käytä vaan s-markettia pelkästään eli oon uskoton. Käyn Prismassa, cittarissa ja välillä lidlissä.
Mä käyn Lidlissä. Ei mitään kortteja tai seurantoja. 'Bonukset' tulee halvemmasta ruuan hinnasta.
Oletteko miettineet paljonko tuollainen bonuskortti-seurantajärjestelmä maksaa ja arvatkaapa kuka sen maksaa?
Tämä on vähän kuin , että olisin saanut tietää, ettei puolisoni luota uskollisuuteeni vaan tarkistaa salaa sähköpostini ja kännykkäni. En aio antaa sille mahdollisuutta jatkaa vaan otan eron.
Onhan S-ryhmä seurannut yksittäisten tuotteidenkin bonuskorttiostoksia jo vuosia. Esim. kolme vuotta sitten heidän myymistään pakastevihanneksista löydettiin jotakin myrkkyä, ja yli 30 000 vihannekset ostanuttta asiakasta pystyttiin jäljittämään bonuskorttirekisterin avulla, eli kassajärjestelmästä nähtiin, että kenen bonuskortilla kyseisiä vihanneksia on ostettu.
"Kolme ihmistä on joutunut sairaalahoitoon Rainbow-pannukasviksista saatujen myrkytysoireiden vuoksi. SOK tiedottaa parhaillaan kirjeitse, sähköpostilla sekä tekstiviestillä noin 30 000 asiakasta, jotka ovat ostaneet tuotteen 11.2. jälkeen. SOK:n päivittäistavarakaupan suunnittelujohtaja Mika Lyytikäisen mukaan ostajien tiedot saatiin S-etukortin ostoslistausten perusteella. Asiakasrekisterin käyttöön oli Eviran valtuutus."
http://www.hs.fi/kotimaa/a1369186646856
Eli ei tämä mikään uusi juttu ole. Ihan turha väittää, että aiemmin on seurattu vaan tuoteryhmien ostoja, kun yksittäistenkin tuotteiden bonuskorttiostot on voitu nähdä jo vuosien ajan.
Et kai voi ajatella,että siellä joku seuraisi sinun yksittäisiä ostoksia? Kannattaa meidän kaikkien s-ryhmän asiakkaiden tutustua tarkemmin mitä se tarkoittaa.
Muistakaa nyt kaikki tästä kohdennetusta mainonnasta suivaantuneet, että maksatte vain käteisellä ja nostatte rahat pankin tiskiltä.
Maksa käteisellä ja älä vinguta jäsenkorttia.