Älä aja tankkia koskaan tyhjäksi. Tankkaa aina viimeistään, kun polttoainemittari näyttää neljäsosaa. Niin voit liikkua autolla, hakea vettä ja kuunnella auton radiota sähkökatkon aikana
Harmi etten hommannu sitä omaa farmarisäiliötä ennen hintojen nousua ja muuta tätä.
https://www.defmin.fi/files/5515/Nain_varaudut_pitkiin_sahkokatkoihin.p…
Älä aja tankkia koskaan tyhjäksi. Tankkaa aina viimeistään, kun
polttoainemittari näyttää neljäsosaa. Niin voit liikkua autolla,
hakea vettä ja kuunnella auton radiota sähkökatkon aikana
Kommentit (31)
Sähköautolla tuo onnistuu hienosti sen pitkän sähkökatkon aikana.
Eikö kaikki autoilijat aina toimi noin?
Mä tankkaan nykyään viimeistään kun on kolmasosa jäljellä.
Ajan tankin aina vain puolilleen ja tankaan täyteen. Joku voi ihmetellä miksi ostan niin vähän kerralla, mutta ostan aina tankin täyteen asti.
Kyllä se Esla voittaa Teslan erikoistilanteissa. Teslalla ei pitkälle potkita.
En koskaan anna tankin tyhjentyä edes puoliväliin vaan pidän sen aina mahdollisimman täynnä siltä varalta jos pitää paeta.
Meillä on bensaa kanisterissa ulkovarastossakin (ei oo kiinni talossa).
Bensa-auto on kyllä huoltovarmuusasia. Esim meillä jos tulis kunnon sähkökatko pakkasilla ja kaupunkiasuntoon meinais paleltua, niin tankillisella (vajaallakin) pääsisi parinsadan km päähän mökille varaavan takan lämpöön. Kyllä hirvittäisi lähteä pakkaseen samaa matkaa sähköautolla.
Juu. se voi ylläättää kun tankit kuluttaa tota löpöä ihan kiitettävästi. Millä tankilla AP ajelee? Minulla on vain tuollainen vanha T-55
Minä aina ajan tyhjäksi. Sitten kutsun sukulaiset hinaamaan. Tulee samalla vaihdettua kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Bensa-auto on kyllä huoltovarmuusasia. Esim meillä jos tulis kunnon sähkökatko pakkasilla ja kaupunkiasuntoon meinais paleltua, niin tankillisella (vajaallakin) pääsisi parinsadan km päähän mökille varaavan takan lämpöön. Kyllä hirvittäisi lähteä pakkaseen samaa matkaa sähköautolla.
Tiet olisi kumminkin niin tukossa, että jäätyisitte sinne autoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja ladata kännykkää
Mulla latautuu autossa puhelin ilman bensaakin. Tosin virta riittää auton akusta arviolta vaan jonkun 500 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Bensa-auto on kyllä huoltovarmuusasia. Esim meillä jos tulis kunnon sähkökatko pakkasilla ja kaupunkiasuntoon meinais paleltua, niin tankillisella (vajaallakin) pääsisi parinsadan km päähän mökille varaavan takan lämpöön. Kyllä hirvittäisi lähteä pakkaseen samaa matkaa sähköautolla.
Oletko kokeillut miten lähtee käyntiin kovalla pakkasella ilman lämmitystä?
Vierailija kirjoitti:
En koskaan anna tankin tyhjentyä edes puoliväliin vaan pidän sen aina mahdollisimman täynnä siltä varalta jos pitää paeta.
Sama mulla, lisäksi nukun autossa kun yleensä hälytykset tulee yöllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa-auto on kyllä huoltovarmuusasia. Esim meillä jos tulis kunnon sähkökatko pakkasilla ja kaupunkiasuntoon meinais paleltua, niin tankillisella (vajaallakin) pääsisi parinsadan km päähän mökille varaavan takan lämpöön. Kyllä hirvittäisi lähteä pakkaseen samaa matkaa sähköautolla.
Oletko kokeillut miten lähtee käyntiin kovalla pakkasella ilman lämmitystä?
-27:ssa lähtee vielä japanilainen bensa-auto hyvin käyntiin, tosin vaatii hiukan kärsivällisyyttä sen startin kanssa, ja auton moottorin käyttöiästä lähtee 10 000 km lopusta pois. Eikä kai noin kylmää juuri enää koskaan tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan anna tankin tyhjentyä edes puoliväliin vaan pidän sen aina mahdollisimman täynnä siltä varalta jos pitää paeta.
Sama mulla, lisäksi nukun autossa kun yleensä hälytykset tulee yöllä
Jepjep. Minä olin ihan tosissani kirjoittamassani viestissä, sinä näemmä et. No, ole sitten tankkaamatta, ei ole minulta pois jos olet hätätilanteessa ja tankki on lähes tyhjä.
Tehnyt noin jo pitkään. Aina on hyvä olla tankki melkein täynnä.
Tuonon samankaltainen ohje kun tienaa miljoona vuodessa niin ei tarvitse kärsiä köyhyydestä