Tunnetko ketään tosi ylipainoista? Mitä hän syö?
Kun musta oikeasti tuntuu että geenit vaikuttaa painoon kaikista eniten. Tuskin ylipainoisetkaan syö ihan valtavia määriä vai syökö? Toisille ne kilot vaan kertyy helpommin. Itse esim voin syödä roskaruokaa lähes päivittäin ilman että se kauheasti näkyy painossa.
Kommentit (126)
Alkoholilla ja karkeilla myös muut sokerpitoiset limsat.
Olen entinen sairaalloisen ylipainoinen. Entisessä elämässä söin jatkuvasti, lähinnä eineksiä, voileipiä, hedelmiä ja suklaata. Saatoin syödä esimerkiksi rasiallisen italiansalaattia seisaaltaan jääkaapin edessä, ja sen jälkeen oli vielä nälkä, koska kylläisyyden tunne tulee vasta 20 minuutin kuluttua.
Nyt olen laihduttanut lievään ylipainoon, mutta siinäkin pysyminen on jokapäiväistä taistelua, koska minulla on koko ajan nälkä ja tuntuu, että syömäni ruokamäärä ei ole riittävä. Mutta jos söisin niin, että tuntisin itseni kylläiseksi, lihoisin erittäin nopeaa vauhtia.
Lihominen tapahtuu ihan yksinkertaisesti niin, että syö enemmän kuin kuluttaa. Jos syö joka päivä yhden ylimääräisen suklaapatukan, lihoo vuodessa 10 kiloa ja viidessä vuodessa 50 kiloa. Samalla liikkuminen muuttuu vaikeammaksi joten liikunnan määrä vähenee entisestään.
Käyttäjä191 kirjoitti:
Kun musta oikeasti tuntuu että geenit vaikuttaa painoon kaikista eniten. Tuskin ylipainoisetkaan syö ihan valtavia määriä vai syökö? Toisille ne kilot vaan kertyy helpommin. Itse esim voin syödä roskaruokaa lähes päivittäin ilman että se kauheasti näkyy painossa.
Geenit. No, ehkä geenit vaikuttaa ihmisen alttiudelle itsepetokseen.
Ruoka maistuu, siinä se syy lihavuuteen.
Syön paljon pizzaa ja sillä pysyy linjat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset, joiden paino pysyy samaa, syövät ihan tavallisesti.
Ei ihan niinkään. Mietipä, jos ylipainoa on vaikka >50 kg, kuinka paljon tuollaisen massan kantaminen kuluttaa kaloreita jo sinällään? Kyllä todella obeesit ihmiset myös syövät koko ajan paljon.
En halua sanoa kuka perheenjäsenistä on hyvin ylipainoinen mut hän on nyt 8 vuoden aikana syönyt tunteisiin, tylsyyteen karkkia, sipsiä, reilusti rasvaa sisältäviä ruokia.(perheessä koettu murhenäytelmä vähän selittää tätä). Kun ollaan jossain ruokapaikassa/piknikillä/pöydässä niin huomaa heti, että ottaa enemmän, oli se sitten leipää, makaroonia tai jälkiruokaa.
Kuulin, että iltaisin alkaa mässytys TV:n edessä.
Kaikki naispuoliset perheeseen kuuluvat ovat ylipainoisia, paitsi minä 176/70
Vähähiilarisia ja pienehköjä annoksia. Kuulemma ainoa tapa miten paino pysyy samana. Oli ennen hoikka, mutta kaikki muuttui psyykelääkkeiden alottamisen jälkeen
Tuo ylipainon kertyminen on monimutkainen juttu.
Siihen vaikuttaa ilmeisesti ruokavalion ohella monet perinnölliset asiat, vatsan bakteerikanta ja liikunnan määrä. Ihmisillä on hyvin erilainen ruokahalu.
Toisille kertyy ylipainoa herkemmin kuin toisille.
Saman perheen lapset voivat olla hyvinkin eri painoisia vaikka tarjottu ruoka on aivan samaa ja harrastuksetkin samanlaisia.
Tuntemani vaikeasti ylipainoiset kyllä rakastavat ruokaa.
Eli ruokahalut ovat suuret.
Olen huomannut että heidän ruokavalioonsa kuuluu mm. sipsejä, voita, kastikkeita, viinejä, kakkuja ja muita jälkiruokia enemmän kuin meillä ja kala ja kasvisruokaa vähemmän.
Painan 145 kg. Syön aamupalaksi kaksi ruisleivän palaa, joissa salaatti, juustoa, kinkkua, kurkkua ja tomaattia. Nyt söin lounaaksi lasagnea salaatilla. Illalla vissiin nakkikiusausta. Myöhemmin kahvi ja ehkä jäätelö. Ja tämä sellainen ihan normipäivä. En todellakaan vetele mitään pizzaa ja hampurilaisia työkseni. Annoskoko on kyllä liian iso ja pullakin maistuu, sitä en kiellä. Pahimmat läskit saa aikaiseksi tuo kilpirauhasen vajaatoiminta.
Eräs pariskunta (molemmat reilusti yli 100kg) juovat olutta ihan tolkuttomia määriä. Joka kauppareissulla salkku+muuta. Eivät liiku lainkaan, istumatyö. En tiedä mitä syövät.
Mun tuttava syö ihan kaikkea, sekä terveellistä että roskaruokaa, mitä vaan, että saa syödä ja paljon. Olutkin on liian tuttu juttu. Tyttärensä ovat samanlaisia, valitttavasti. Nyt tosin nuorempi on alkanut harrastamaan lenkkeilyä, ja vähentänyt syömisiään kovasti, ei roskaruokaa, ei herkkuja, tässä nyt pelätään sairastumista syömishäiriöön. Perheen isä syö vähemmän, vaikka samaa kuin muutkin, ja on ihan normaalipainoinen.
Tunnen ylipainoisen joka lihoo koko ajan, tai ainakin hän näyttää pyöreämmältä. Mainostaa kuinka syö terveellisesti, mutta jos sattuu kauppaan samaan aikaan niin aina on jotain mättöä ostamassa :D
Sanotaan että alkoholi lihottaa,ja kai vissiin niin onkin.Mutta miksi minä olen tuntenut ihmisiä,etupäässä miehiä,jotka joivat kuin sienet ja olivat laihoja kuin kastemadot.
Sitten olen tuntenut naisia,jotka käytännöllisesti katsoen ovat olleet raittiita ja kauheitä "öhkömönkiäisiä".
Vastaavasti tiedän pari aika innokasta kupinottajanaista,jotka ovat siroja ja hoikkia kuin mitkä.Tosin nämä edustavat ravintolaottajia,niin että tyylikäs ulkonäkö on ehkä tärkeää.Molemmat kyllä myös käyvät töissä,että mistään alkkiksista ei ole kysymys.Mutta siideri,olut ja viini kyllä maistuu viikollakin.
Ei se mulle kuulu,käyn itsekin joskus bubissa viikolla,mutta vaan nämä yleistykset ihmetyttää.
Tiedän yhden, mitat noin 150cm/100kg, nainen.
En tosin tiedä kuinka hän yleensä päivittäin syön, voin vain kertoa nyt yhdestä päivästä.
Aamulla söi aamupalan, en tiedä mitä ja paljonko. Noin yhdeltätoista kävimme brunssilla: Kaksi lohitäytteistä croisanttia, lasi skumppaa ja 0,3l pullo limsaa. Kahden maissa 15cm subi, kaakaolla. Viideltä ravintola-annos, ranskalaisia ja kanafilettä kermakastikkeella (nuoli lautaselta viimeisenkin pisaran) ja juomaksi 0,5l limsaa. Ruuan jälkeen valitti olevansa aivan täynnä.
Illan aikana, ennen kymmentä, oli syönyt pussin sipsejä ja kaksi dippiä sekä 1,5pss karkkia. Juomaksi siideriä x-määrä ja drinkkejä.
Omasta mielestään hän ei syö paljon herkkuja, mitä nyt joskus juhlapäivinä vähän. Omasta mielestään hän ei ole lihava tai läski, deitti-ilmoituksessaankin lukee 'normaalipainoinen'. Onhan tuollaista mättämistä paha katsoa vierestä, samainen henkilö pelkää jo sydänkohtausta alle kolmikymppisenä kun ei jaksa montaa metriä kävellen liikkua.
Yksi ylipainoinen syö joka päivä roskaruokaa, sipsiä,limpparia,karkkia.. hiilareita ja rasvaa.
Juu, tunnen. Ruokaa hän kuulemma syö.
Eräs tuttavani on todella lihava, juo viikossa PALJON alkoholia (siideriä, kaljaa..) syö rasvaisia ruokia kuten pitsaa useasti viikossa ja kasviksista ei ole varmaan kuullutkaan... huh onneks jokanen saa ite vaikuttaa omiin elintapoihin :D äitini syö PÄIVITTÄIN paljon makeaa: pullaa, suklaata, sokeri jogurtteja, mehuja/limsoja, tissuttelee pitkin viikko muutaman saunakaljan ja syö normaali kotiruokaa liikaa kulutukseensa nähden.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että alkoholi lihottaa,ja kai vissiin niin onkin.Mutta miksi minä olen tuntenut ihmisiä,etupäässä miehiä,jotka joivat kuin sienet ja olivat laihoja kuin kastemadot.
Sitten olen tuntenut naisia,jotka käytännöllisesti katsoen ovat olleet raittiita ja kauheitä "öhkömönkiäisiä".
Vastaavasti tiedän pari aika innokasta kupinottajanaista,jotka ovat siroja ja hoikkia kuin mitkä.Tosin nämä edustavat ravintolaottajia,niin että tyylikäs ulkonäkö on ehkä tärkeää.Molemmat kyllä myös käyvät töissä,että mistään alkkiksista ei ole kysymys.Mutta siideri,olut ja viini kyllä maistuu viikollakin.
Ei se mulle kuulu,käyn itsekin joskus bubissa viikolla,mutta vaan nämä yleistykset ihmetyttää.
Runsas juominen yleensä lihottaa, mutta alkoholistit laihtuvat tietyssä vaiheessa. Johtuu muutoksista, mitä alkoholismi aiheuttaa kehossa. En muista enää tarkemmin. Googlaamalla varmasti löytyy tietoa, jos tarkempi syy kiinnostaa. Tunnen kyllä ihmisiä, jotka syövät paljon, juovat todella paljon, eivät harrasta liikuntaa lainkaan. Laihoja kuin mikä, lähes luuta ja nahkaa, virallisesti alipainoisia.
Ylipainoiset, joiden paino pysyy samaa, syövät ihan tavallisesti.
Sen sijaan ihmiset, jotka ovat lihomassa, syövät enemmän kuin kuluttavat. Se voi sitten tapahtua vaikka liialla leivällä ja pihveillä tai täytekakuilla ja sipseillä.