Tunnetko ketään tosi ylipainoista? Mitä hän syö?
Kun musta oikeasti tuntuu että geenit vaikuttaa painoon kaikista eniten. Tuskin ylipainoisetkaan syö ihan valtavia määriä vai syökö? Toisille ne kilot vaan kertyy helpommin. Itse esim voin syödä roskaruokaa lähes päivittäin ilman että se kauheasti näkyy painossa.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
ISO mies. Ruokamäärät aivan tajuttomia. Monta kukkurallista lautasellista ja painottuen niihin epäterveellisiin ruokiin. Esim. kalaa ei syö ollenkaan eikä juuri rehuja. Salaatti on just se aneeminen ja mauton seos lehtisalaattia, kurkkua ja vetistä tomaattia jota en itse ymmärrä ollenkaan, päälle sitten turautetaan kerros jotain valmiskastiketta. Alkoholia menee. Jopa 3 viinipulloa kerralla jos on oikein railakas ilta. Päivät grillailee ja kyttää satatuumaista taulutelkkariaan karkkia syöden. Istumatyö.
Jännä muuten miten tässä(kin) ketjussa useampi rankasti ylipainoinen kertoo syövänsä äärettömän vähän tai nsitten ihan "normaalisti" ja korkeintaan ihan vaan pari keksiä yli, kun taas sivusta seuraajat yhtä lukuunottamatta (se lihavan kasvissyöjän tapaus) ovat havainneet, että läskit tosiaan mättävät tavaraa kitusiinsa lähes jatkuvalla syötöllä.
Tässä on puhuttu paljon miehistä jotka syö isoja annoksia, suuri osa laihoista miehistäkin syö suuria annoksia, jos tekevät fyysistä työtä tai harrastavat urheilua. Suurin osa naisista (jotka ovat lihavia ja vastaavat täällä) ovat varmasti joko laihiksella tai eivät enää liho. Minä ainakaan kun en paljon kuluta, ei tarvi paljoa syödä että tulee se 2500 kaloria täyteen minkä kulutan. Nyt kun on ollut töissä kiire ja tehnyt iltaisin vähän puutarhatöitä on paino laskenut 3 kg kun muuten pysyy paikallaan. Itseasiassa mun paino putosi viikon lomamatkalla 2kg, siellä tuli askeleita normaalia enemmän, ja syötiin joka päivä ravintolassa kunnon ruoka, normaalisti kun voi mennä kaikki arkipäivät että en syö normaalia ruokaa ollenkaan.
N130kg
Minä olin, nyt -27kg
Söin 4krt viikossa roskaruokaa, pizza, kebab, hampurilaisateria. Join lightlimujen lisäksi useita kertoja viikossa sokerilimuja, tuoremehua, muita sokeroituja mehuja. Karkkia satunnaisesti, samoin sipsejä muutaman kerran kuukaudessa. Työpaikan kahvipöydästä karkin tai pari, keksin tai mitä tarjolla oli. Join viiniä viikoittain 1/2 litrasta 3 litraan. Söin pakastepizzoja tai tein itse, se "kiire". Töissä söin aina minimalistisesti ja mätin illat kotona.
Oikeastaan jätin vain pois roskaruuan, viinin, sokeroidut juomat, sipsit. Vähensin karkin syöntiä. Tällä paino lähti.
Tunnen valtavia nörttimiehiä, jotka enimmäkseen taitavat juoda suuria määriä limsaa ja toki suklaapatukoita ja vastaavaa menee usein. Muiden tietämieni liikalihavien ruokatottumuksista en tarkemmin tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sairaalloisen ylipainoinen(120kg/164cm). Aamupalaksi smoothie ja muutama maustamaton cashew-pähkinä, päivällä jotain ihan perus kotiruokaa(nyt kesällä paljon salaatteja ja uusia perunoita, proteiinilähteenä feta, halloumi, tofu, pavut, siemenet yms.) ja illalla jotain pientä. Syön aivan liian harvoin ja liian suuria annoksia kerralla. Herkuteltua tulee 1-3 kertaa viikossa, silloin syön yleensä sipsiä tai jäätelöä. Alkoholi maistuu 1-3 kertaa kuussa. Mitään varsinaista mättöruokaa(pizzat, hampparit, kermaräjähdykset) en juurikaan syö.
Näitä juttuja lukiessa alkoi tuntua siltä että elän valtavassa itsepetoksessa. Onneksi painon nousu on nyt kurissa ja tästä ei suunta voi olla kuin alaspäin.
Taidat todella syödä isoja annoksia... oon saman pituinen ja painan alle 60 kg. Sanoisin syöväni samaan tyyliin kuin sinä, mutta aamupala on yleensä jogurttia myslillä ja marjoilla.
Muistakaa, että ns. normikotiruoka voi olla nykyään esim. lasagnette, jossa on paketin mukaan yli 500 kcal/annos. Ja yleensä se laskennallinen annos on pienempi, mitä lautaselle päätyy. Siihen päälle vielä salaatit sokerisine kastikkeineen, voileipä ja maitolasi. Kyllä kotiruoallakin lihoo helposti, jos käyttää usein puolivalmisteita.