Mökillä uuden miehen ja hänen tuttavapariskunnan kanssa
Tänään eka lomapäivä, jonka kunniaksi startattiin aamusta auto ja suunnattiin vuokramökille.
Ollaan tapailtu tämän miehen kanssa vasta vähän aikaa. Tähän asti on vaikuttanut tosi ihanalta, mutta tämän päivän aikana olen tullut vähän toisiin aatoksiin.
Käytiin kaupassa. Miehet osti kuusi lavaa kaljaa ja kolme pulloa viinaa. Ollaan täällä pari päivää joten hieman ihmetytti tuo määrä.
Kun päästiin mökille, oli mies kaverinsa kanssa ensimmäisenä lorottamassa tien poskessa vaikka täällä on ihan toimiva sisävessakin.
Aiemmin päivällä tehtiin ruokaa. Miehet isoon ääneen ilmoittivat että he hoitavat grillauksen. Ja niin totta tosiaan tekivät. Ensin polttivat kalliit pihvit ja lopuksi vielä onnistuivat tiputtamaan maissit ja tomaatit hiilten sekaan. Jälkimmäiset olivat minulle. Olen siis kasvissyöjä. Yrittivät putsailla niitä minun sapuskoja ja miehen kaverin vaimolle vakuuttelivat ettei pihvit ole palaneita vaikka olivat ihan hiilen mustia. Lopulta tein sitten pari leipää itselleni. Ruuan jälkeen mies ehdotti ruokalepoa, mutta kun siinä lepäilimme niin ehdotti petipuuhia, ei hänen kaveria ja tämän vaimoa kuulemma haittaa. Mökki on n. 60 neliötä jossa on kaksi pientä makuhuonetta, eikä kyllä minkään sortin äänieristystä.
Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :). Miehen kaverin vaimo sanoi että ottivat viinapullon mukaan joten siksi kestää.
Tekisi mieli häipyä täältä jollain verukkeella, en vaan tiedä millä kun jäin juuri lomalle ja tämä reissu oli ihan suunniteltu.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Minun ohjelma täällä saaressa on:
Ylös klo 8:n aikoihin
Aika pian järveen uimaan
Kahvit ja croissant parvekkeella joskus 9-10:n välillä.
Kourien kanssa lenkille saaren ympäri. Ehkä käydään uimassa jos tulee hiki.
Harjaan ja kuivaan koirat.
Mene suihkuun, laitan kevyttä meikkiä ja jonkun kaftaanin tms päälle tai shortsit ja paidan jos pilveä.
Avaan shamppiksen ja sytytän päivän ekan savukkeen (More)
Nautin vähän kuplivaa ja luen kirjaa tai selaan nettiä. Soitan ehkä siskolle tai kavereille.
Yhden jälkeen mies alkaa tehdä lounasta, yleensä kalaa ja cole slow'ta.
Mies ottaa vähän shamppista.
Ruoan kera helmeilevää valkkaria.
Sitten iltapäiväksi rantakallioille ottamaan aurinkoa ja uimaan.
Puoli viideltä mies huhuilee kahville ja lasilliselle. Otetaan konjakit tai liköörit. Jutellaan, luetaan kirjaa.
Kuudelta kun alkaa tuulla järveltä ja viiletä, käyn suihkussa, meikkaan ja pukeudun iltaa varten.
Ryhdyn valmistamaan illallista ja avaan punaviinin tai teen gt:t meille. Syödään usein pastaa tai jotain kasvisruokaa illalla kun ollaan kahdestaan. Viinipullo tai pari menee kun istutaan terassilla ja jutellaan. Mies tekee ehkä vielä viskigrogin ja minulle rommikolan (minun salainen pahe, puolet ja puolet plus paljon Sitruunaa)
Nukkumaan joskus puolelta öin.Onko tämä teistä ryyppäämistä?
Todellakin on. Olet koko päivän käytännössä humalassa. Riskirajat ylittyy reilusti. Mitä muuta tuo voisi olla kuin ryyppäämistä?!
Varaudu jatkossakin kestämään viinalla läträämistä.
90 annosta alkoholia kahdelle päivälle on valtava määrä! Sellaista ei pysty kuka tahansa juomaan, se vaatii monen vuoden harjoittelun; rankkaa juomista usein. Kohtuukäyttäjä ei pysty juomaan tuosta määrästä kuin murto-osan, ja sitten oksentaa ja sammuu. Se on elimistön suojautumiskeino alkoholimyrkytystä vastaan. Alkoholistilla alkoholin sietokyky kasvaa, ja vain pitkäaikainen runsas käyttö mahdollistaa tuollaisen määrän juomisen sammumatta. Oikein teit ap kun lemppasit miehen!
Ja tuolla kahvit&croisantit -pariskunnalla myös koko vapaa-aika pyörii viinan ympärillä, kaikki tekeminen ja syöminen aamusta alkaen sisältää juomista vähän väliä. Kyllä se on ryyppäämistä. Kokeilkaa vaikka olla ilman, onnistuuko vai tuntuuko hankalalta olla ilman viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luetelkaapas naiset tähän oikeaoppinen mökkeilykonsepti. Tuossa edellähän on lueteltu mitä ainakaan ei saa tehdä.
Mitä Teidän mielestä mökillä saa ja pitää tehdä? Ei riitä vastaukseksi: No ei ainakaan sitä&tätä.
Antakaas tulla.
T:M 42v absolutisti
Itse tykkäisin ainakin seuraavasta:
Tehdään hyvää ruokaa ja mukana on tuotu valmista jälkkäriä. Ruokajuomana enintään lasi tai pari viiniä jos joku haluaa.
Käydään saunassa. Ehkä yksi tai kaksi saunaolutta jos joku haluaa.
Ulkoillaan ja käydään vaikka metsässä lenkillä. Jos käytössä vene, niin onkiminen olisi kivaa.
Pelataan yhdessä pelejä ja jutellaan.
Jos huono sää, katsotaan vaikka joku elokuva ja syödään sipsiä ja karkkia.
Nukkumaan viimeistään klo 00 ja aamulla ihanassa aamukasteessa aamukahvit.
Tää on tavallinen lauantai ihan kotona. Itse tykkään tehdä mökillä jotain ihan muuta kuin kotona.
Näin me ole me erilaisia.Ja sen "jotain ihan muuta" pitää olla ryyppäämistä?
Perus lauantai kotona tuo on kyllä mullakin nyt kun sitä ajattelee. Ilman alkoholia kylläkin. Mutta se on mulle ihannepäivä, joten miksi tekisin jotain vähemmän kivaa mökillä :D.
Kirjoitin tahallani tuohon muotoon, kun arvasin, että joku täällä taas vetää omat johtopäätöksensä.
Mökkivuokra on usein monta sataa viikonlopulta. En todellakaan halua maksaa sohvasta niin paljoa, varsinkin, kun sohva löytyy kotoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luetelkaapas naiset tähän oikeaoppinen mökkeilykonsepti. Tuossa edellähän on lueteltu mitä ainakaan ei saa tehdä.
Mitä Teidän mielestä mökillä saa ja pitää tehdä? Ei riitä vastaukseksi: No ei ainakaan sitä&tätä.
Antakaas tulla.
T:M 42v absolutisti
Itse tykkäisin ainakin seuraavasta:
Tehdään hyvää ruokaa ja mukana on tuotu valmista jälkkäriä. Ruokajuomana enintään lasi tai pari viiniä jos joku haluaa.
Käydään saunassa. Ehkä yksi tai kaksi saunaolutta jos joku haluaa.
Ulkoillaan ja käydään vaikka metsässä lenkillä. Jos käytössä vene, niin onkiminen olisi kivaa.
Pelataan yhdessä pelejä ja jutellaan.
Jos huono sää, katsotaan vaikka joku elokuva ja syödään sipsiä ja karkkia.
Nukkumaan viimeistään klo 00 ja aamulla ihanassa aamukasteessa aamukahvit.
Tää on tavallinen lauantai ihan kotona. Itse tykkään tehdä mökillä jotain ihan muuta kuin kotona.
Näin me ole me erilaisia.Ja sen "jotain ihan muuta" pitää olla ryyppäämistä?
Perus lauantai kotona tuo on kyllä mullakin nyt kun sitä ajattelee. Ilman alkoholia kylläkin. Mutta se on mulle ihannepäivä, joten miksi tekisin jotain vähemmän kivaa mökillä :D.
Kirjoitin tahallani tuohon muotoon, kun arvasin, että joku täällä taas vetää omat johtopäätöksensä.
Mökkivuokra on usein monta sataa viikonlopulta. En todellakaan halua maksaa sohvasta niin paljoa, varsinkin, kun sohva löytyy kotoakin.
Missä puhuttiin sohvasta? Ongitko sohvalta käsin :D?
Vierailija kirjoitti:
Minun ohjelma täällä saaressa on:
Avaan shamppiksen ja sytytän päivän ekan savukkeen (More)
Nautin vähän kuplivaa ja luen kirjaa tai selaan nettiä. Soitan ehkä siskolle tai kavereille.
Mies ottaa vähän shamppista.
Ruoan kera helmeilevää valkkaria.
Puoli viideltä mies huhuilee kahville ja lasilliselle. Otetaan konjakit tai liköörit.
Ryhdyn valmistamaan illallista ja avaan punaviinin tai teen gt:t meille.Viinipullo tai pari menee kun istutaan terassilla ja jutellaan.
Mies tekee ehkä vielä viskigrogin ja minulle rommikolan (minun salainen pahe, puolet ja puolet plus paljon Sitruunaa)
Onko tämä teistä ryyppäämistä?
Lasketaanpa:
Shampanjaa mennee se pullo (tuskin säilytätte seuraavaan päivään?) puoliksi eli 3 annosta per pää.
Valkkaria iso lasillinen 24cl eli 2 annosta.
Konjakki/likööri 1 annos.
1/2 - 1 pulloa punaviiniä per pää eli 3-6 annosta.
Rommia puoli lasia noin 3 annosta (1.2dl)
--------------
Yhteensä päivän kulutus 12-15 annosta per henkilö. Naisen riskikulutuksen raja päivässä on noin 5 annosta. Sinulla se kuluu vähintään tuplasti. Määrä vastaa yhtä kossupullollista päivässä. Hmmm, olisikohan tosiaan ryyppäämistä, mitä itse luulet?
Kuinka tuoreesta miesystävästä oli AP kysymys? Mun mielestä noloa kännäämisen lisäksi oli se, ettei ollut sun seurana tuolla mökillä, tai siltä ei ainakaan kuulostanut. Kyllä sun seuran olis pitänyt kiinnostaa enemmän kuin saunan lämmityskännit. Vuosia yhdessä olleet parit saattaisi tehdä noin, mutta ei tuoreet. Noh, tulipahan miehen urpois kerralla selväksi. Tajuaakohan edes itse mokanneensa. 😏
Olisi kiva kuulla laittoiko kännimies enää mitään viestiä ap:lle?
Aika käsi mies, jossei osaa tuon vertaa grillata parin kaljan jälkeen. Noin muuten aika normi menoa, käykää naiset hakemassa pari laatikkoa viiniä, jos jommalla kummalla on ajokortti ja vetäkää kans ränni päälle. :D
Vierailija kirjoitti:
Juu, laittoihan tuo heti kun heräili eli siinä kahden jälkeen. Valitteli krapulaa, ei niinkään kommentoinut sitä poistumistani. Yöllä sitten soitti n. kolmen maissa tuhannen tuiskeessa ja valitteli ikävää. Lisäksi oli vielä laittanut sen jälkeen aika kirjotusvirhe sävytteisen viestin jonka oli kai tarkotus olla eroottinen 😀. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, laittoihan tuo heti kun heräili eli siinä kahden jälkeen. Valitteli krapulaa, ei niinkään kommentoinut sitä poistumistani. Yöllä sitten soitti n. kolmen maissa tuhannen tuiskeessa ja valitteli ikävää. Lisäksi oli vielä laittanut sen jälkeen aika kirjotusvirhe sävytteisen viestin jonka oli kai tarkotus olla eroottinen 😀. ap
Kai tämän tyylikkään kosiskelurituaalin jälkeen muutit mieltäsi tapailun jatkamisesta :D? Muutes, todella junttia tuokin, että kerroit hänellä poistuvasi hätätapauksen takia, mutta mies ei edes kysy miten sen kanssa kävi...
Niin? Tilanteesta on jo pari päivää. Oletko jo jättänyt miehen vai vieläkö se jatkaa ryyppäämistä mökillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :)
Kesämökillä sähkösaunaa...
Miksei näitä trolleja voida suunnitella kunnolla. Tässäkin oli idea ok, mutta juostenkustu toteutus.
1/5
Aika monella vuokramökillä itse asiassa on sähkösauna, vaikka eihän se mistään ole kotoisin. Vuokraajat pelkäävät että palaa koko sauna taitamattomien saunojien sitä lämmittäessä.
Isommilla mökeillä on sekä sähkösauna, että puusauna. Meillä ainakin.
Jaa kuullosti musta aika perusmeininkiltä. Tietty jos mies ei ole vielä kovinkaan tuttu niin vois ehkä vähän tuntua hassulta, mutta ei tuossa nyt ole mitään vielä sattunut josta kannattaisi pakata laukut ja häipyä. Miehethän rakastaa pissiä ulkosalla ja pihvien grillaustaidot voi olla huonot mutta sekin tuntuu olevan miehille niin tärkeää että pääsee grillaan niin ei kait se niin nöpö nuukaa ole.Vähän nahkan kovetusta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää ja rahvaanomaista. Varmaan kutsuu sua vielä muijaksi kaveriensa seurassa.
Mitä siellä olisi pitänyt tehdä?? o_O Ruuat meni pilalle vahingossa eikä tahallaan? Ja muija on ihan normaali sana............
-muija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää ja rahvaanomaista. Varmaan kutsuu sua vielä muijaksi kaveriensa seurassa.
Mitä siellä olisi pitänyt tehdä?? o_O Ruuat meni pilalle vahingossa eikä tahallaan? Ja muija on ihan normaali sana............
-muija
Huh huh, jos muija on sinulle normaali sana, todellakin olet muija etkä nainen. Kukaan sivistynyt, fiksu, NORMAALI itseään kunnioittava nainen ei käytä sanaa muija.
Voin kuvitella, vuokrayksiön parvekkeella vedät rööki huulessa kaljaa tölkistä?
Mies tais just väistää luodin tietämättään ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-muija
Huh huh, jos muija on sinulle normaali sana, todellakin olet muija etkä nainen. Kukaan sivistynyt, fiksu, NORMAALI itseään kunnioittava nainen ei käytä sanaa muija.
Voin kuvitella, vuokrayksiön parvekkeella vedät rööki huulessa kaljaa tölkistä?
Vedän vuokrakaksion terassilla kaljaa tölkistä. En tupakoi.
Löytyihän yksi mielensäpahoittaja tähänkin :D
Toivottavasti Ap:lla on ajokortti mukana. Noita juomia on senverran, että mies ei kyllä aja takaisin parin päivän retkeltä. Tässä on juuri se syy, miksi miehet lähtevät kaveriporukan kanssa mökille tai sitten pariskuntia pitää olla mukana useampia, jotta naiset voivat seurustella keskenään. Luultavasti parasta päästää miehet kekenään noille retkille. Mökillä muuten kustaan aina luontoon, jos ei ole jotain erityisen painavaa syytä olla niin tekemättä.
Ja sen "jotain ihan muuta" pitää olla ryyppäämistä?