Mökillä uuden miehen ja hänen tuttavapariskunnan kanssa
Tänään eka lomapäivä, jonka kunniaksi startattiin aamusta auto ja suunnattiin vuokramökille.
Ollaan tapailtu tämän miehen kanssa vasta vähän aikaa. Tähän asti on vaikuttanut tosi ihanalta, mutta tämän päivän aikana olen tullut vähän toisiin aatoksiin.
Käytiin kaupassa. Miehet osti kuusi lavaa kaljaa ja kolme pulloa viinaa. Ollaan täällä pari päivää joten hieman ihmetytti tuo määrä.
Kun päästiin mökille, oli mies kaverinsa kanssa ensimmäisenä lorottamassa tien poskessa vaikka täällä on ihan toimiva sisävessakin.
Aiemmin päivällä tehtiin ruokaa. Miehet isoon ääneen ilmoittivat että he hoitavat grillauksen. Ja niin totta tosiaan tekivät. Ensin polttivat kalliit pihvit ja lopuksi vielä onnistuivat tiputtamaan maissit ja tomaatit hiilten sekaan. Jälkimmäiset olivat minulle. Olen siis kasvissyöjä. Yrittivät putsailla niitä minun sapuskoja ja miehen kaverin vaimolle vakuuttelivat ettei pihvit ole palaneita vaikka olivat ihan hiilen mustia. Lopulta tein sitten pari leipää itselleni. Ruuan jälkeen mies ehdotti ruokalepoa, mutta kun siinä lepäilimme niin ehdotti petipuuhia, ei hänen kaveria ja tämän vaimoa kuulemma haittaa. Mökki on n. 60 neliötä jossa on kaksi pientä makuhuonetta, eikä kyllä minkään sortin äänieristystä.
Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :). Miehen kaverin vaimo sanoi että ottivat viinapullon mukaan joten siksi kestää.
Tekisi mieli häipyä täältä jollain verukkeella, en vaan tiedä millä kun jäin juuri lomalle ja tämä reissu oli ihan suunniteltu.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USKOMATTOMIA tiukkiksia ketju täynnä. Varmaan näitä pk-seudun kultturellejä maisteristyttöjä. Nyt ei uskalleta muka mennä edes nukkumaan kun jätkät on ottanut vähän hapanta ja pitää nuotiota.... antakaa mun kaikki kestää.
Sanoo umpijuntti elämänkoululainen perähikiältä?
En oikeasti kestä tätä kulttuuria täällä, hauskanpito = ryyppäystä. Mä en todellakaan ymmärrä, kuinka surkea elämä pitää olla, jos tuollaista tarvitsee harrastaa? En todellakaan ole tiukkis. Toki pk -seudulla asun ja kohta valmistunkin maisteriksi Helsingin yliopistosta. Mutta hauskaa osaan pitää, itse vaan koen hauskanpidon laatuaikana ystävien ja perheen kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta ja viinistä, ollaan aktiivisia(kiipeillään, golfataan, lasketellaan.. mitä näitä nyt on), mökkeillään sivistyneesti. Silti aina on hauskaa, enkä todellakaan tarvitse sitä kossupulloa elämääni.
Muuten, mitä vikaa on olla kulturelli tai maisteri? Eikö se ole yleensä positiivista.
Ei näissä junttipiireissä, joissa koulutus on häpeä, ja kiinnostus mihinkään sivistyneempään kuin Putoustason huumoriin on osoitus paskantärkeydestä ja hienohelmaisuudesta. Siellä "kultturelli maisteristyttö" on pahin mahdollinen rienaus mitä ihmisestä voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo aiempi kommentti eilen illalla oli sitten puhdasta sarkasmia 😃.
Iltahan jatkui varsin mukavasti. Mies sammui vähän tuon grillifarssin jälkeen. Miehen kaveri yritti tuputtaa viinaa ja ihmetteli kun ei kelvannut. Yritti vielä lääppiä, joka oli viimeinen tikki. Menin sohvalle nukkumaan ja tämä ääliö yritti ängetä viereen.
Tarkennuksena kaikille, juon kyllä alkoholia, mutta reissu ei ole pilalla jos alkoholi loppuu. Joskus saatan olla humalassa (ei silti mitään räkäkännejä), mutta se ei ole mikään pääasiallinen tavoite tai edellytys hauskalle illalla.
Aamulla heräsin aikaisin, keräsin kimpsuni ja kampsuni ja poistuin kiireen vilkkaa. Jätin lapun jossa kerroin, että jouduin poistumaan äkillisesti kun ystävällä on hätätapaus ja tarvitsee apua. Nyt olen jo onnellisesti kotona, lueskelen kirjaa ja nautin ihan vaan kylmästä tuoremehusta. Tylsä mikä tylsä. Ap
Mites meinaat edetä kun mies palaa mökiltä? Jatkatko suhdetta? Otatko asian esiin? Lähdetkö uudelleen mökille?
Aikuisen ihmisen ei tarvitse enää yrittää todistella olevansa siististi cool. Jos oikeasti nautit kotona olemisesta, kirjan lukemista ja tuoremehusta, niin totta hemmetissä sinun pitää tehdä sitä eikä yrittää todistella ylä-asteikäisten tasolle jääneille junteille, kuinka sinäkin sentään Osaat Bailata.
Muutes, meinaatko vielä deitata miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltahan jatkui varsin mukavasti. Mies sammui vähän tuon grillifarssin jälkeen. Miehen kaveri yritti tuputtaa viinaa ja ihmetteli kun ei kelvannut. Yritti vielä lääppiä, joka oli viimeinen tikki. Menin sohvalle nukkumaan ja tämä ääliö yritti ängetä viereen.
Tarkennuksena kaikille, juon kyllä alkoholia, mutta reissu ei ole pilalla jos alkoholi loppuu. Joskus saatan olla humalassa (ei silti mitään räkäkännejä), mutta se ei ole mikään pääasiallinen tavoite tai edellytys hauskalle illalla.
Aamulla heräsin aikaisin, keräsin kimpsuni ja kampsuni ja poistuin kiireen vilkkaa. Jätin lapun jossa kerroin, että jouduin poistumaan äkillisesti kun ystävällä on hätätapaus ja tarvitsee apua. Nyt olen jo onnellisesti kotona, lueskelen kirjaa ja nautin ihan vaan kylmästä tuoremehusta. Tylsä mikä tylsä. ApMites meinaat edetä kun mies palaa mökiltä? Jatkatko suhdetta? Otatko asian esiin? Lähdetkö uudelleen mökille?
Ajattelin sanoa ihan suoraan, että ollaan liian erilaisia, niin ei kannata tästä yrittää sen enempää edetä. ap
Vierailija kirjoitti:
Aamulla heräsin aikaisin, keräsin kimpsuni ja kampsuni ja poistuin kiireen vilkkaa. Jätin lapun jossa kerroin, että jouduin poistumaan äkillisesti kun ystävällä on hätätapaus ja tarvitsee apua. Nyt olen jo onnellisesti kotona, lueskelen kirjaa ja nautin ihan vaan kylmästä tuoremehusta. Tylsä mikä tylsä. Ap
Itse en olisi edes lappua jättänyt, tai jos olisin, lukisi siinä suora mielipiteeni :D
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen ei tarvitse enää yrittää todistella olevansa siististi cool. Jos oikeasti nautit kotona olemisesta, kirjan lukemista ja tuoremehusta, niin totta hemmetissä sinun pitää tehdä sitä eikä yrittää todistella ylä-asteikäisten tasolle jääneille junteille, kuinka sinäkin sentään Osaat Bailata.
Muutes, meinaatko vielä deitata miestä?
Niinpä. Enpä yrittänytkään mitään todistella, lähinnä yritin sanoa että alkoholia ei ole pakko ottaa siten että on pihalla kuin postilaatikko, eikä sen tarvitse olla edellytys hauskalle illalle. ap
Onko mies soitellut perään? Mä olisin lisännyt lappuuun tuon lääppimisyrityksenkin...
No luetelkaapas naiset tähän oikeaoppinen mökkeilykonsepti. Tuossa edellähän on lueteltu mitä ainakaan ei saa tehdä.
Mitä Teidän mielestä mökillä saa ja pitää tehdä? Ei riitä vastaukseksi: No ei ainakaan sitä&tätä.
Antakaas tulla.
T:M 42v absolutisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla heräsin aikaisin, keräsin kimpsuni ja kampsuni ja poistuin kiireen vilkkaa. Jätin lapun jossa kerroin, että jouduin poistumaan äkillisesti kun ystävällä on hätätapaus ja tarvitsee apua. Nyt olen jo onnellisesti kotona, lueskelen kirjaa ja nautin ihan vaan kylmästä tuoremehusta. Tylsä mikä tylsä. ApItse en olisi edes lappua jättänyt, tai jos olisin, lukisi siinä suora mielipiteeni :D
Mielummin suoraan miehelle. En minä sitä tuttavapariskuntaa ole jättämässä, tai no tavallaan 😃. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USKOMATTOMIA tiukkiksia ketju täynnä. Varmaan näitä pk-seudun kultturellejä maisteristyttöjä. Nyt ei uskalleta muka mennä edes nukkumaan kun jätkät on ottanut vähän hapanta ja pitää nuotiota.... antakaa mun kaikki kestää.
Sanoo umpijuntti elämänkoululainen perähikiältä?
En oikeasti kestä tätä kulttuuria täällä, hauskanpito = ryyppäystä. Mä en todellakaan ymmärrä, kuinka surkea elämä pitää olla, jos tuollaista tarvitsee harrastaa? En todellakaan ole tiukkis. Toki pk -seudulla asun ja kohta valmistunkin maisteriksi Helsingin yliopistosta. Mutta hauskaa osaan pitää, itse vaan koen hauskanpidon laatuaikana ystävien ja perheen kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta ja viinistä, ollaan aktiivisia(kiipeillään, golfataan, lasketellaan.. mitä näitä nyt on), mökkeillään sivistyneesti. Silti aina on hauskaa, enkä todellakaan tarvitse sitä kossupulloa elämääni.
Muuten, mitä vikaa on olla kulturelli tai maisteri? Eikö se ole yleensä positiivista.Ei näissä junttipiireissä, joissa koulutus on häpeä, ja kiinnostus mihinkään sivistyneempään kuin Putoustason huumoriin on osoitus paskantärkeydestä ja hienohelmaisuudesta. Siellä "kultturelli maisteristyttö" on pahin mahdollinen rienaus mitä ihmisestä voi sanoa.
Totta... En vaan voi ymmärtää, kuinka aikuisiällä vielä todella monen ajatusmaailma on yläasteikäisen tasolla. Muistan, kuinka yläkoulussa olin kiusattu, kun en vetänyt röökiä/juonut kaljaa vaan olin "nörtti" = sain hyviä numeroita ja tulin ns hyvästä perheestä. Vieläkin välillä kohtaan näitä kiusaajia, kun palaan kotikaupunkiini ja siellä ne juo sitä kaljaa kadun kulmassa syljeskellen ja kiroillen. Nykyään olen sitten se kulturelli maisterityttö, joka menestyy elämässään.
Tommonen mökkireissu olis just parasta. T: hyvin koulutettu ja sivistynyt =)
Vaikuttaa ihan perus mökkireissulla. Miehet juo, grillaa mustiksi kaikki ja lämmittää saunaa pikkukaljoissaan. Sitten ehdotellaan pikkutuhmaa, vaikka mökissö ovet käy kuin kapakassa. Ja sitten vielä ihmetellään, kun naiset ei halua mökille. t vaimo
Vierailija kirjoitti:
No luetelkaapas naiset tähän oikeaoppinen mökkeilykonsepti. Tuossa edellähän on lueteltu mitä ainakaan ei saa tehdä.
Mitä Teidän mielestä mökillä saa ja pitää tehdä? Ei riitä vastaukseksi: No ei ainakaan sitä&tätä.
Antakaas tulla.
Tiedän, ihmiset on erilaisia joten myös tapoja on monia. Minulle on samantekevää kuka mitenkin mökkeilee, kunhan en joudu olemaan siinä osallisena.
Voi tietysti olla, että olen jotenkin rajoittunut tai nipo kun ei kiinnosta olla neljän promillen kännissä lääpittävänä lähes isäni ikäisen miehen toimesta ja siinä välissä vähän popsia hiiltynyttä sapuskaa.
Mökkeily parhaimmillaan voi olla mukavaa yhdessäoloa, rentoutumista ja ihan vaan olemista. Erittäin vaikeaa silloin kun muut tekevät edellämainuttuja viinapullo seuralaisena. ap
Vierailija kirjoitti:
Antakaas tulla.
Aika tyhmä kysymys mutta vastaan silti, nainen olen.
Minusta kiva mökkiviikonloppu sisältäisi esim. saunaa, uimista ja pelejä. Hyvää ruokaa ja hyviä keskusteluja. Voisin juoda muutaman oluen ja vähän viiniä. Olisi mukavaa olla mökillä sellaisten tuttujen kanssa, jotka vois käsittää jos joku haluais olla vaikka yksinään jossain jonkin aikaa, kuvaamassa, lukemassa tai täyttämässä ristisanatehtävää.
Ruoka tehtäis porukalla ja se olis hankittu porukalla. Oltaisiin juteltu etukäteen kuka tuo mitä. Sään salliessa voitais pelata pihapelejä, sadeilmalla vaikka pictionarya, aliasta tai melkein mitä vaan; pelihän on vaan kehys. Voitaisiin myös tehdä porukalla kävelyretkiä ympäröivään luontoon. Plussaa on että huumori on riittävän samankaltaista ja kiinnostuksen kohteet riittävän samanlaiset; samoin alkoholin käytön taso. On tylsää jos joukossa on näitä lärvinvetäjiä, mutta nipottava absolutistikin voi olla todella ikävää seuraa.
Mieluiten saunon pariskuntana puolisoni kanssa, mutta voisin myös saunoa hyvän ystävättären kanssa. Minusta on yleensä tylsää joutua saunomaan puolitutun naisen kanssa siksi että hän sattuu olemaan mieheni kaverin puoliso. Voidaan myös saunoa yhdessä, mutta uikkarit päällä.
Tää oli siis tämmöinen ideaali porukkamökkiviikonlopusta. Kahden kesken ei pelata aliasta :D mutta korttia kyllä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Antakaas tulla.
Tässä kuvaus meidän viimeviikkoisesta mökkiviikonlopusta.
Perjantaina töiden jälkeen haimme kotoa valmiiksi pakatut laukut. Tapasimme ystäväpariskunnan ruokakaupassa. Ostimme viikonlopun ruoat, sekä juomat (kolme pulloa viiniä, joitakin irto-oluita miehille). Ajoimme autoillamme satamaan, josta lähdimme veneellä saaristoon. Mökillä asetuimme taloksi, me naiset jäimme laittamaan ruokaa, miehet lämmittivät saunaa, jonka jälkeen veivät verkot vesille. Söimme, joimme viiniä. Saunottiin, syötiin "iltapalaa", keskusteltiin ja juotiin lisää viiniä. Nukkumaan noin 01.30 aikoihin.
Aamulla herätessämme miehet kävi verkoilla, me laitoimme aamupalaa. Sen jälkeen lähdimme yhdessä veneellä kalaan (pakko myöntää - me tytöt otimme kyllä enemmän aurinkoa). Palasimme saareen, miehet menivät valmistamaan kaloista lounasta. Me jatkoimme auringonottoa. Syötiin, oleiltiin ja lepäiltiin. Miehet lämmitti taas saunaa, puuhaili omiaan, me otimme aurinkoa ym.
Ilta samaa kaavaa kuin edellinenkin, tosin pelasimme myös korttipelejä.
Sunnuntaina aamukalastus, verkkojen haku, ruokailu ja hengailu, illalla kotiin lähtö. Ehkä tämä sitten oli monelle tylsää, meille laadukas viikonloppu ystävien kesken :)
Ja olemme ikähaarukalta 24-29 -vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Antakaas tulla.
Itse tykkäisin ainakin seuraavasta:
Tehdään hyvää ruokaa ja mukana on tuotu valmista jälkkäriä. Ruokajuomana enintään lasi tai pari viiniä jos joku haluaa.
Käydään saunassa. Ehkä yksi tai kaksi saunaolutta jos joku haluaa.
Ulkoillaan ja käydään vaikka metsässä lenkillä. Jos käytössä vene, niin onkiminen olisi kivaa.
Pelataan yhdessä pelejä ja jutellaan.
Jos huono sää, katsotaan vaikka joku elokuva ja syödään sipsiä ja karkkia.
Nukkumaan viimeistään klo 00 ja aamulla ihanassa aamukasteessa aamukahvit.
Tiedän tuon tyypin juomattomat ihmiset. Ei vaan osaa antaa mennä kun pitää kontrolloida tekemisiään koko ajan. Et osaa pitää hauskaa ja pelkäät rentoutumista. Piilotteletko jotain feikkaatko? Pelkäät jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaas tulla.
Itse tykkäisin ainakin seuraavasta:
Tehdään hyvää ruokaa ja mukana on tuotu valmista jälkkäriä. Ruokajuomana enintään lasi tai pari viiniä jos joku haluaa.
Käydään saunassa. Ehkä yksi tai kaksi saunaolutta jos joku haluaa.
Ulkoillaan ja käydään vaikka metsässä lenkillä. Jos käytössä vene, niin onkiminen olisi kivaa.
Pelataan yhdessä pelejä ja jutellaan.
Jos huono sää, katsotaan vaikka joku elokuva ja syödään sipsiä ja karkkia.
Nukkumaan viimeistään klo 00 ja aamulla ihanassa aamukasteessa aamukahvit.
Itse taas en jaksaisi aina tuon tyyppistä illanviettoa. Kuulostaa siltä, jos olisin osallisena tollasessa mökkiviikonlopussa niin ei uskaltaisi ottaa sitä kolmatta viinilasia, kun pelkäisin että saisin halveksivia katseita. Olisin myöskin varmaan ainoana kesäyössä kukkumassa pitkään ylhäällä ja sitten vastaavasti, jos muut nousevat kukonlaulun aikaan ylös niin tulisi olo, että muut pitävät laiskana.
Itse luotan siihen, että aikuiset ihmiset osaavat itse säännöstellä juomistaan. Jos valvotaan ja saunotaan pitkään niin sitä viiniäkin voi kulua enemmän. Olisi aika kammotus, jos etukäteen olisi ainakin ajatuksentasolla määritelty alkoholiannokset ja nukkumaanmeno. Ap:n esimerkki oli toki toinen ääripää.
Kuinka niin irroittelu ei ole ap:n juttu? Mistä lähtien "irroittelu" on tarkottanut ryyppäämistä/sikailua/juntteilua? Jos sivistynyt ihminen ei halu käyttäytyä junttimaisesti, ei tarkoita, etteikö voisi irrotella. Minä irrottelen ulkomaanmatkoilla, käyn kaukomatkalla kahdesti vuodessa ja Euroopassa viikonloppureissuilla yleensä myös pari-kolme kertaa vuodessa. Harrastan ratsastusta, laskettelua sekä laitesukellusta.
TÄMÄ on minulle irrottelua. Ei todellakaan mikään juntteilu hikisillä mökeillä.