Mökillä uuden miehen ja hänen tuttavapariskunnan kanssa
Tänään eka lomapäivä, jonka kunniaksi startattiin aamusta auto ja suunnattiin vuokramökille.
Ollaan tapailtu tämän miehen kanssa vasta vähän aikaa. Tähän asti on vaikuttanut tosi ihanalta, mutta tämän päivän aikana olen tullut vähän toisiin aatoksiin.
Käytiin kaupassa. Miehet osti kuusi lavaa kaljaa ja kolme pulloa viinaa. Ollaan täällä pari päivää joten hieman ihmetytti tuo määrä.
Kun päästiin mökille, oli mies kaverinsa kanssa ensimmäisenä lorottamassa tien poskessa vaikka täällä on ihan toimiva sisävessakin.
Aiemmin päivällä tehtiin ruokaa. Miehet isoon ääneen ilmoittivat että he hoitavat grillauksen. Ja niin totta tosiaan tekivät. Ensin polttivat kalliit pihvit ja lopuksi vielä onnistuivat tiputtamaan maissit ja tomaatit hiilten sekaan. Jälkimmäiset olivat minulle. Olen siis kasvissyöjä. Yrittivät putsailla niitä minun sapuskoja ja miehen kaverin vaimolle vakuuttelivat ettei pihvit ole palaneita vaikka olivat ihan hiilen mustia. Lopulta tein sitten pari leipää itselleni. Ruuan jälkeen mies ehdotti ruokalepoa, mutta kun siinä lepäilimme niin ehdotti petipuuhia, ei hänen kaveria ja tämän vaimoa kuulemma haittaa. Mökki on n. 60 neliötä jossa on kaksi pientä makuhuonetta, eikä kyllä minkään sortin äänieristystä.
Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :). Miehen kaverin vaimo sanoi että ottivat viinapullon mukaan joten siksi kestää.
Tekisi mieli häipyä täältä jollain verukkeella, en vaan tiedä millä kun jäin juuri lomalle ja tämä reissu oli ihan suunniteltu.
Kommentit (215)
Minusta on ihanaa saunoa, uida, grillata ja ottaa muutama siideri mökillä. En jaksa känniääliöitä, en halua osallistua lapsellisiin lautapeleihin tai mölkkyihin, en tykkää kalastamisesta. Onneksi mulla on oma mökki ja sikäli mahdollisuus päättää, missä seurassa mökkeilen ja mitä siellä teen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon tyypin juomattomat ihmiset. Ei vaan osaa antaa mennä kun pitää kontrolloida tekemisiään koko ajan. Et osaa pitää hauskaa ja pelkäät rentoutumista. Piilotteletko jotain feikkaatko? Pelkäät jotain.
Enemmän nuo pakkoryyppääjät feikkaavat ja pelkäävät jotain. Jos ei muuta niin sitä että joku huomaa heidän olevan juoppo.
Minun ohjelma täällä saaressa on:
Ylös klo 8:n aikoihin
Aika pian järveen uimaan
Kahvit ja croissant parvekkeella joskus 9-10:n välillä.
Kourien kanssa lenkille saaren ympäri. Ehkä käydään uimassa jos tulee hiki.
Harjaan ja kuivaan koirat.
Mene suihkuun, laitan kevyttä meikkiä ja jonkun kaftaanin tms päälle tai shortsit ja paidan jos pilveä.
Avaan shamppiksen ja sytytän päivän ekan savukkeen (More)
Nautin vähän kuplivaa ja luen kirjaa tai selaan nettiä. Soitan ehkä siskolle tai kavereille.
Yhden jälkeen mies alkaa tehdä lounasta, yleensä kalaa ja cole slow'ta.
Mies ottaa vähän shamppista.
Ruoan kera helmeilevää valkkaria.
Sitten iltapäiväksi rantakallioille ottamaan aurinkoa ja uimaan.
Puoli viideltä mies huhuilee kahville ja lasilliselle. Otetaan konjakit tai liköörit. Jutellaan, luetaan kirjaa.
Kuudelta kun alkaa tuulla järveltä ja viiletä, käyn suihkussa, meikkaan ja pukeudun iltaa varten.
Ryhdyn valmistamaan illallista ja avaan punaviinin tai teen gt:t meille. Syödään usein pastaa tai jotain kasvisruokaa illalla kun ollaan kahdestaan. Viinipullo tai pari menee kun istutaan terassilla ja jutellaan. Mies tekee ehkä vielä viskigrogin ja minulle rommikolan (minun salainen pahe, puolet ja puolet plus paljon Sitruunaa)
Nukkumaan joskus puolelta öin.
Onko tämä teistä ryyppäämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luetelkaapas naiset tähän oikeaoppinen mökkeilykonsepti. Tuossa edellähän on lueteltu mitä ainakaan ei saa tehdä.
Mitä Teidän mielestä mökillä saa ja pitää tehdä? Ei riitä vastaukseksi: No ei ainakaan sitä&tätä.
Antakaas tulla.
T:M 42v absolutisti
Itse tykkäisin ainakin seuraavasta:
Tehdään hyvää ruokaa ja mukana on tuotu valmista jälkkäriä. Ruokajuomana enintään lasi tai pari viiniä jos joku haluaa.
Käydään saunassa. Ehkä yksi tai kaksi saunaolutta jos joku haluaa.
Ulkoillaan ja käydään vaikka metsässä lenkillä. Jos käytössä vene, niin onkiminen olisi kivaa.
Pelataan yhdessä pelejä ja jutellaan.
Jos huono sää, katsotaan vaikka joku elokuva ja syödään sipsiä ja karkkia.
Nukkumaan viimeistään klo 00 ja aamulla ihanassa aamukasteessa aamukahvit.
Tää on tavallinen lauantai ihan kotona. Itse tykkään tehdä mökillä jotain ihan muuta kuin kotona.
Näin me ole me erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Aika pian järveen uimaan
Mene suihkuun, laitan kevyttä meikkiä ja jonkun kaftaanin tms päälle tai shortsit ja paidan jos pilveä.
Nautin vähän kuplivaa ja luen kirjaa tai selaan nettiä. Soitan ehkä siskolle tai kavereille.
Puoli viideltä mies huhuilee kahville ja lasilliselle. Otetaan konjakit tai liköörit. Jutellaan, luetaan kirjaa.
Kuudelta kun alkaa tuulla järveltä ja viiletä, käyn suihkussa, meikkaan ja pukeudun iltaa varten.
Ryhdyn valmistamaan illallista ja avaan punaviinin tai teen gt:t meille. Syödään usein pastaa tai jotain kasvisruokaa illalla kun ollaan kahdestaan. Viinipullo tai pari menee kun istutaan terassilla ja jutellaan. Mies tekee ehkä vielä viskigrogin ja minulle rommikolan (minun salainen pahe, puolet ja puolet plus paljon Sitruunaa)
Nukkumaan joskus puolelta öin.Onko tämä teistä ryyppäämistä?
No onhan tuossa hirveä määrä alkoholia. Sama toistuu sitten jokaisena lomapäivänä? Ei se lopputulos siitä muutu, että juoma on viinan sijaan samppanjaa tai "helmeilevää" valkoviiniä, samanlainen kännissä sössöttävä juntti olet kuin ap:n ex-poikaystävä.
Vierailija kirjoitti:
Aika pian järveen uimaan
En laskisi ryyppäämiseksi, koska ilmeisesti juotte alkoholia sen verran hitaalla tahdilla, että ette humallu? Silti tuo menee yli riskikulutusrajan, joka aikuisella naisella on 5 annosta päivässä, tai 16 annosta viikossa.
Huh huh, ja minä kun olen katsonut pahalla silmällä sitä, että mies ostaa mökkiviikonlopuksi kuusi olutta.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi joillekin ihmisille mökkeily tarkoittaa nimenomaan kännäämistä. Lapsesta asti olen mökillä ollut eikä missään vaiheessa ole tiet käyneet ristiin tämän porukan kanssa, joka menee mökille kännäämään.
Meillä on nyt ensimmäistä kertaa vuokramökki käytössä pidemmän aikaa. Aiemmin on mökkeilty appivanhempien mökillä, mutta halusimme vähän lähemmäs, jotain vähän erilaista ja myös sitä omaa rauhaa. Minulle itselleni oli yllätys huomata, miten mukavaa mökillä on, kun voi tehdä omaan tahtiin mitä huvittaa. Meillä on 15-vuotias tyttö ja hän opetteli ihan intona halonhakkuuta. Rentoon tahtiin teimme halkoja (vai klapeja?) vuorotellen ja se oli ihan mukavaa puuhaa, kun ei tehty pakkotahtisesti vaan huvin vuoksi takkaan poltettavaksi. Myös tulenteko kiukaaseen ja takkaan käy ihan ajankulusta ja tuollaiselle teini-ikäiselle siinä on vielä uutuudenviehätystä, kun ei ole lapsesta asti tehnyt sitä jatkuvasti.
Mukava yllätys oli myös se, miten kotona tietokoneella jumittava teini intoutui lähtemään marjoja poimimaan ja saarta tutkimaan. Hän oli jo tunnin verran ollut pois kun laittoi tekstiviestin, että lähden vähän tutkimaan paikkoja, älkää ihmetelkö jos kestää. Ja sitten oli vielä yli kaksi tuntia siellä reissullaan! Oli nähnyt peuran ja sammakon oli saanut kädelllensä ja ottanut siitä kuvia. Mustikoita ei paljon löytänyt mutta toi ne vähät mökille ja tarjosi meille vanhemmille. Niitä oli niin vähän etten kehdannut edes ottaa, kun tiesin että pihastakin saan helposti samanlaisen saaliin.
Vedenhakureissulla poimittiin kanttarelleja polun vierestä ja tehtiin niistä keittoa. Muuten ei olla mitään sienestäjiä, mutta nuo löytyivät kuin itsestään ja mies ja tyttö pääsivät herkuttelemaan. (Minä en ole vielä oppinut sieniruokia syömään, mutta tyttö on urheampi/ennakkoluulottomampi.)
Meille se mökkeily on ennen kaikkea yhdessäoloa ja puuhastelua. Ollaan kaikki kolme introvertteja, joten kotona helposti kökitään omilla koneillamme. Me tarvitaan se, että lähdetään jonnekin, että tulee oltua yhdessä. Kotona se jää siihen yhdessä kokkailuun ja syömiseen. Mutta kun mennään veneilemään ja/tai mökille, niin tulee oltua yhdessä ja puuhailtua kaikenlaista ihan eri tavalla. Itse olen oppinut ottamaan aikaa tytön kanssa, mutta mies ei niinkään. Mökillä nuo kaksi sitten saunovat yhdessä ja juttelevat omiansa, mikä tuntuu mukavalta, kun tietää miten tärkeä se isä-tytär-suhde kuitenkin on.
Mies juo saunoessaan oluen tai kaksi ja me tytöt juodaan jotain hyvää limpparia. Ja hyvin ollaan mökillä viihdytty! Kyllä tuollaiselta känniporukalta jää paljon kokematta, kun koko viikonloppu menee ihan sumussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo aiempi kommentti eilen illalla oli sitten puhdasta sarkasmia 😃.
Iltahan jatkui varsin mukavasti. Mies sammui vähän tuon grillifarssin jälkeen. Miehen kaveri yritti tuputtaa viinaa ja ihmetteli kun ei kelvannut. Yritti vielä lääppiä, joka oli viimeinen tikki. Menin sohvalle nukkumaan ja tämä ääliö yritti ängetä viereen.
Tarkennuksena kaikille, juon kyllä alkoholia, mutta reissu ei ole pilalla jos alkoholi loppuu. Joskus saatan olla humalassa (ei silti mitään räkäkännejä), mutta se ei ole mikään pääasiallinen tavoite tai edellytys hauskalle illalla.
Aamulla heräsin aikaisin, keräsin kimpsuni ja kampsuni ja poistuin kiireen vilkkaa. Jätin lapun jossa kerroin, että jouduin poistumaan äkillisesti kun ystävällä on hätätapaus ja tarvitsee apua. Nyt olen jo onnellisesti kotona, lueskelen kirjaa ja nautin ihan vaan kylmästä tuoremehusta. Tylsä mikä tylsä. ApItse en olisi edes lappua jättänyt, tai jos olisin, lukisi siinä suora mielipiteeni :D
Kannattaa se lappu jättää, ettei tule turhia etsintöjä. Itsellä tulisi pelko, onko toinen esim. eksynyt, hukkunut tai saanut sairauskohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, ja minä kun olen katsonut pahalla silmällä sitä, että mies ostaa mökkiviikonlopuksi kuusi olutta.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi joillekin ihmisille mökkeily tarkoittaa nimenomaan kännäämistä. Lapsesta asti olen mökillä ollut eikä missään vaiheessa ole tiet käyneet ristiin tämän porukan kanssa, joka menee mökille kännäämään.
Meillä on nyt ensimmäistä kertaa vuokramökki käytössä pidemmän aikaa. Aiemmin on mökkeilty appivanhempien mökillä, mutta halusimme vähän lähemmäs, jotain vähän erilaista ja myös sitä omaa rauhaa. Minulle itselleni oli yllätys huomata, miten mukavaa mökillä on, kun voi tehdä omaan tahtiin mitä huvittaa. Meillä on 15-vuotias tyttö ja hän opetteli ihan intona halonhakkuuta. Rentoon tahtiin teimme halkoja (vai klapeja?) vuorotellen ja se oli ihan mukavaa puuhaa, kun ei tehty pakkotahtisesti vaan huvin vuoksi takkaan poltettavaksi. Myös tulenteko kiukaaseen ja takkaan käy ihan ajankulusta ja tuollaiselle teini-ikäiselle siinä on vielä uutuudenviehätystä, kun ei ole lapsesta asti tehnyt sitä jatkuvasti.
Mukava yllätys oli myös se, miten kotona tietokoneella jumittava teini intoutui lähtemään marjoja poimimaan ja saarta tutkimaan. Hän oli jo tunnin verran ollut pois kun laittoi tekstiviestin, että lähden vähän tutkimaan paikkoja, älkää ihmetelkö jos kestää. Ja sitten oli vielä yli kaksi tuntia siellä reissullaan! Oli nähnyt peuran ja sammakon oli saanut kädelllensä ja ottanut siitä kuvia. Mustikoita ei paljon löytänyt mutta toi ne vähät mökille ja tarjosi meille vanhemmille. Niitä oli niin vähän etten kehdannut edes ottaa, kun tiesin että pihastakin saan helposti samanlaisen saaliin.
Vedenhakureissulla poimittiin kanttarelleja polun vierestä ja tehtiin niistä keittoa. Muuten ei olla mitään sienestäjiä, mutta nuo löytyivät kuin itsestään ja mies ja tyttö pääsivät herkuttelemaan. (Minä en ole vielä oppinut sieniruokia syömään, mutta tyttö on urheampi/ennakkoluulottomampi.)
Meille se mökkeily on ennen kaikkea yhdessäoloa ja puuhastelua. Ollaan kaikki kolme introvertteja, joten kotona helposti kökitään omilla koneillamme. Me tarvitaan se, että lähdetään jonnekin, että tulee oltua yhdessä. Kotona se jää siihen yhdessä kokkailuun ja syömiseen. Mutta kun mennään veneilemään ja/tai mökille, niin tulee oltua yhdessä ja puuhailtua kaikenlaista ihan eri tavalla. Itse olen oppinut ottamaan aikaa tytön kanssa, mutta mies ei niinkään. Mökillä nuo kaksi sitten saunovat yhdessä ja juttelevat omiansa, mikä tuntuu mukavalta, kun tietää miten tärkeä se isä-tytär-suhde kuitenkin on.
Mies juo saunoessaan oluen tai kaksi ja me tytöt juodaan jotain hyvää limpparia. Ja hyvin ollaan mökillä viihdytty! Kyllä tuollaiselta känniporukalta jää paljon kokematta, kun koko viikonloppu menee ihan sumussa.
Vieläkö teillä 15-vuotias suostuu saunomaan isänsä kanssa?
Minä annan mieheni rentoutua mökillä niin kuin hän parhaaksi näkee. Saa ottaa aamulla kylmän oluen, lämmitellä saunan parikin kertaa päivässä, kalastella, nuotioida ja miettiä syntyjä syviä tervaskantotulen ääressä aamuun asti, ja juoda niin monta olutta kuin hän jaksaa. Olen seurana tai menen omaan rauhaan lueskelemaan. Ja totta kai mökillä voi kuseskella puskiin. Näitä miehisen koodaamisen päiviä ei ole montaa mutta ne antavat miehelle henkisen vapauden tehdä mitä mies tykkää. Toisen tekemisien arvostelu tai rajoittaminen on tarpeetonta.
Minä juon joko vettä tai toisinaan viiniä, saunaoluen. Meidän suhde toimii hyvin, emme rajoita tai arvostele toisiamme, annamme vapauden olla ja hengittää. Tuntisin oloni epämukavaksi sellaisten ihmisten seurassa jotka joko örveltävät joka päivä käsi maassa tai paheksuvat kolmatta viinilasia. Televisiota mökillä ei ole, emme kuuntele radiotakaan. Mitään lautapelejä, pihapelejä tai korttipelejä emme pelaa. Kalareissulla tulee vesi- tai maastokilometrit, mitään lenkkejä ei tehdä. Hiljaisuus, luonto, rauhoittuminen, rentoutuminen.
Mennään miehen kanssa mökille. Käydään kalassa yhdessä ja sitten tehdään saaliista yhdessä ruokaa; keitettyjä särkiä päineen, tammukoita tai haukea paistettuna. Mitä ei jakseta syödä, laitetaan jääkaappiin odottamaan. Käydään metsässä ja kuljetaan luonnossa. Saunotaan, harrastetaan seksiä, höpötetään iltamyöhään ja yöhön, luetaan vanhoja aku ankkoja ja nauretaan, nukahdetaan. Nukutaan pitkään. Repeat.
Aika pitkälle paratiisi jos multa kysytään. Mies on absolutisti, eikä mua haittaa.
Mökillä miehet kusee aina puskaan ja mielellään naisetkin. Mikään ei oo ehkä karmeampaa kuin tyhjentää paskassoikkoa, joka on täynnä kusta. Loiskuu miltei väkisin joka suuntaan ja lisäksi tarvii olla tyhjentämässä paljon useammin.
Vierailija kirjoitti:
Aika pian järveen uimaan
Juomanmäärässä ei mitään vikaa... mutta kuka helvetti meikkaa mökillä???!!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon tyypin juomattomat ihmiset. Ei vaan osaa antaa mennä kun pitää kontrolloida tekemisiään koko ajan. Et osaa pitää hauskaa ja pelkäät rentoutumista. Piilotteletko jotain feikkaatko? Pelkäät jotain.
Aika hukassa olet jos pidät humalaisra ihmistä aitona ihmisenä. Jos känni on ainoa tapa rentoutua niin maksa- ja mt-ongelmia on runsaasti luvassa, mikäli niitä ei jo ole.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö teillä 15-vuotias suostuu saunomaan isänsä kanssa?
Kyllä vain, on ilmeisesti tullut isäänsä tässä asiassa. Ei ole koskaan edes käyty mitään keskusteluja aiheesta, tyttö suhtautuu mukavan mutkattomasti. Me nähdään kuitenkin kotioloissakin toisiamme alasti, joten yhdessä saunomiselle ei ole sen kummempaa kynnystä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa se lappu jättää, ettei tule turhia etsintöjä. Itsellä tulisi pelko, onko toinen esim. eksynyt, hukkunut tai saanut sairauskohtauksen.
Eksynyt autonsa kanssa? Ajanut autonsa järveen? Saanut sairaskohtauksen tien päällä?
Vierailija kirjoitti:
Minä annan mieheni rentoutua mökillä niin kuin hän parhaaksi näkee. Saa ottaa aamulla kylmän oluen, lämmitellä saunan parikin kertaa päivässä, kalastella, nuotioida ja miettiä syntyjä syviä tervaskantotulen ääressä aamuun asti, ja juoda niin monta olutta kuin hän jaksaa.
Minua taas ahdistaisi olla miehen kanssa, joka juo olutta heti aamusta. Varmaan oma lapsuuskin vaikuttaa siihen, minkälaista alkoholinkäyttöä pystyy kumppanilta sietämään ja nämä taustat olisi hyvä ottaa huomioon parinvalinnassa. Sinulla ei ilmeisesti ole ongelmaa tuossa ja hyvä niin, mutta yritä ymmärtää niitäkin jotka eivät vain pysty elämään tuollaisen alkoholinkäytön piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökki on ympärivuotinen. Ollaan sielä niin puolison kun ystävien kanssa. Niin talvella kuin kesällä. Milloin vain. Kahden tunnin matka saaristoon. Ei meidän mökillä kyllä viinaa vedetä tai kukaan ystävistä noin paljon että määrä vastaa kun olisit tyyliin tullut laivalta? Ja SILTI on aina ollut hauskaa kaikilla.. Mutta tässä näkeekin miten voimakkaasti alkoholi on se isoin rooli ihmisillä. Mökki +viina = hauskan pitämistä?
Menkää baariin jos viinaa tekee mieli vetää että sammutte tyylii kiukaaseen?
Onnelsi meidän ystäväpiirissä ei tälläisiä juntteja löydy.Mistähän löytäisi seuraa, jolla ei ole tarvetta ryypätä koko ajan? Kaipaisin sellaista enkä oikein ole löytänyt tästä maasta.
Mene ulos.
Kiitos vinkistä Watson. Mikä on tämä ulos noin niin kuin tarkemmin? Jos menee puistoon, siellä on porukkaa ryyppäämässä. Joka paikassa tutustuu ihmisiin jotka tykkää juoda, niin opiskeluissa kuin töissä tai harrastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökki on ympärivuotinen. Ollaan sielä niin puolison kun ystävien kanssa. Niin talvella kuin kesällä. Milloin vain. Kahden tunnin matka saaristoon. Ei meidän mökillä kyllä viinaa vedetä tai kukaan ystävistä noin paljon että määrä vastaa kun olisit tyyliin tullut laivalta? Ja SILTI on aina ollut hauskaa kaikilla.. Mutta tässä näkeekin miten voimakkaasti alkoholi on se isoin rooli ihmisillä. Mökki +viina = hauskan pitämistä?
Menkää baariin jos viinaa tekee mieli vetää että sammutte tyylii kiukaaseen?
Onnelsi meidän ystäväpiirissä ei tälläisiä juntteja löydy.Mistähän löytäisi seuraa, jolla ei ole tarvetta ryypätä koko ajan? Kaipaisin sellaista enkä oikein ole löytänyt tästä maasta.
Mene ulos.
Kiitos vinkistä Watson. Mikä on tämä ulos noin niin kuin tarkemmin? Jos menee puistoon, siellä on porukkaa ryyppäämässä. Joka paikassa tutustuu ihmisiin jotka tykkää juoda, niin opiskeluissa kuin töissä tai harrastuksissa.
Katso tarkemmin. Usein siellä dokaavien keskellä on myös niitä, jotka ottaa ehkä sen yhden tai eivät lainkaan.
Kannattaa myös muistaa, että nykyään saa oluiden lisäksi alkottomana mm. punaviiniä.
Rehellisyyden nimissä en mä tykkäisikään jos joku joisi niin paljon, että olisi selvästi humalassa (tarkoitti se sitten kolmatta tai viidettä lasillista) tai jos jollakin pitäisi olla ehtymätön viinavarasto mukana. Eikös tässä vähän ollutkin se pointti, että jos ei alkoholinkäytöstä välitä eikä tykkää humalaisten seurasta, niin silloin "kuuluu eri porukkaan" kuin nämä kännääjät joille tarkoitus on päästä humalaan, ja joille on kauhistus jos alkoholia on vain rajattu määrä. Jos viiniä on vaikka laskennallisesti 3 lasia kaikille, niin sellainen ihminen jolle on tärkeää saada viiniä niin pitkään kuin valvoo ja jota harmittaa jos se viini "loppuu kesken" kun sitä oli vain kolme lasillista, ei vaan ole mun tyyppinen ihminen. Itse kun en näe mitään pahaa siinä jos viinaa ei ole saatavilla rajattomasti, eikä ole sen kummempi järkytys jos se loppuu "kesken", kuin jos vaikka salmiakkikarkit tai sämpylät loppuisivat ennen kuin mennään nukkumaan. En ymmärrä miksi alkoholia pitäisi olla koko ajan saatavilla, tai miksi sitä pitäisi saada juoda koko valveillaoloaika.
Eli kuten todettu - kännääjät erikseen ja me ei-kännääjät erikseen, niin molemmat ryhmät on tyytyväisiä :).