Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökillä uuden miehen ja hänen tuttavapariskunnan kanssa

Vierailija
25.07.2016 |

Tänään eka lomapäivä, jonka kunniaksi startattiin aamusta auto ja suunnattiin vuokramökille.
Ollaan tapailtu tämän miehen kanssa vasta vähän aikaa. Tähän asti on vaikuttanut tosi ihanalta, mutta tämän päivän aikana olen tullut vähän toisiin aatoksiin.
Käytiin kaupassa. Miehet osti kuusi lavaa kaljaa ja kolme pulloa viinaa. Ollaan täällä pari päivää joten hieman ihmetytti tuo määrä.
Kun päästiin mökille, oli mies kaverinsa kanssa ensimmäisenä lorottamassa tien poskessa vaikka täällä on ihan toimiva sisävessakin.
Aiemmin päivällä tehtiin ruokaa. Miehet isoon ääneen ilmoittivat että he hoitavat grillauksen. Ja niin totta tosiaan tekivät. Ensin polttivat kalliit pihvit ja lopuksi vielä onnistuivat tiputtamaan maissit ja tomaatit hiilten sekaan. Jälkimmäiset olivat minulle. Olen siis kasvissyöjä. Yrittivät putsailla niitä minun sapuskoja ja miehen kaverin vaimolle vakuuttelivat ettei pihvit ole palaneita vaikka olivat ihan hiilen mustia. Lopulta tein sitten pari leipää itselleni. Ruuan jälkeen mies ehdotti ruokalepoa, mutta kun siinä lepäilimme niin ehdotti petipuuhia, ei hänen kaveria ja tämän vaimoa kuulemma haittaa. Mökki on n. 60 neliötä jossa on kaksi pientä makuhuonetta, eikä kyllä minkään sortin äänieristystä.
Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :). Miehen kaverin vaimo sanoi että ottivat viinapullon mukaan joten siksi kestää.

Tekisi mieli häipyä täältä jollain verukkeella, en vaan tiedä millä kun jäin juuri lomalle ja tämä reissu oli ihan suunniteltu.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vee mitä porukkaa :D Lähe mun kanssa mökkeilemään, en polta omia pihvejä enkä sun safkoja. Kaljaa ostan yksittäin, en lavoittain. Koita kestää. M24

Mäkin voin tulla jos sopii. :D Järjestetään vaikka jotkut sivistyneet av-mökkibileet.

Vierailija
162/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökki on ympärivuotinen. Ollaan sielä niin puolison kun ystävien kanssa. Niin talvella kuin kesällä. Milloin vain. Kahden tunnin matka saaristoon. Ei meidän mökillä kyllä viinaa vedetä tai kukaan ystävistä noin paljon että määrä vastaa kun olisit tyyliin tullut laivalta? Ja SILTI on aina ollut hauskaa kaikilla.. Mutta tässä näkeekin miten voimakkaasti alkoholi on se isoin rooli ihmisillä. Mökki +viina = hauskan pitämistä?

Menkää baariin jos viinaa tekee mieli vetää että sammutte tyylii kiukaaseen?

Onnelsi meidän ystäväpiirissä ei tälläisiä juntteja löydy.

Mistähän löytäisi seuraa, jolla ei ole tarvetta ryypätä koko ajan? Kaipaisin sellaista enkä oikein ole löytänyt tästä maasta.

Mene ulos.

Kiitos vinkistä Watson. Mikä on tämä ulos noin niin kuin tarkemmin? Jos menee puistoon, siellä on porukkaa ryyppäämässä. Joka paikassa tutustuu ihmisiin jotka tykkää juoda, niin opiskeluissa kuin töissä tai harrastuksissa. 

Katso tarkemmin. Usein siellä dokaavien keskellä on myös niitä, jotka ottaa ehkä sen yhden tai eivät lainkaan.

Kannattaa myös muistaa, että nykyään saa oluiden lisäksi alkottomana mm. punaviiniä.

Juu tunnen muutaman maltillisesti juovan kyllä. Kaveriporukan yhteiset tekemiset on kuitenkin aika lailla aina dokaamista vaikka muuta yrittäisi ehdottaa. Olen varmaan sitten liian nuori, en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökki on ympärivuotinen. Ollaan sielä niin puolison kun ystävien kanssa. Niin talvella kuin kesällä. Milloin vain. Kahden tunnin matka saaristoon. Ei meidän mökillä kyllä viinaa vedetä tai kukaan ystävistä noin paljon että määrä vastaa kun olisit tyyliin tullut laivalta? Ja SILTI on aina ollut hauskaa kaikilla.. Mutta tässä näkeekin miten voimakkaasti alkoholi on se isoin rooli ihmisillä. Mökki +viina = hauskan pitämistä?

Mistähän löytäisi seuraa, jolla ei ole tarvetta ryypätä koko ajan? Kaipaisin sellaista enkä oikein ole löytänyt tästä maasta.

Mene ulos.

Kiitos vinkistä Watson. Mikä on tämä ulos noin niin kuin tarkemmin? Jos menee puistoon, siellä on porukkaa ryyppäämässä. Joka paikassa tutustuu ihmisiin jotka tykkää juoda, niin opiskeluissa kuin töissä tai harrastuksissa. 

Katso tarkemmin. Usein siellä dokaavien keskellä on myös niitä, jotka ottaa ehkä sen yhden tai eivät lainkaan.

Kannattaa myös muistaa, että nykyään saa oluiden lisäksi alkottomana mm. punaviiniä.

Juu tunnen muutaman maltillisesti juovan kyllä. Kaveriporukan yhteiset tekemiset on kuitenkin aika lailla aina dokaamista vaikka muuta yrittäisi ehdottaa. Olen varmaan sitten liian nuori, en tiedä.

No se saattaa sitten olla, minkä ikäinen olet? Opiskelijaikäisillä usein on vielä aikamoinen biletyskulttuuri.

Mä kuulun itse tuohon ryyppäävään porukkaan. Mun kavereista absolutistit tulee kyllä sujuvasti mukana. Välillä tavataan sitten ihan tarkoituksella ihan muissa merkeissä, koska kiva on käydä myös ulkoilemassa, teatterissa jne.

Vierailija
164/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomat oli vain miehelle ja tämän kaverille. Minulla ja miehen kaverin vaimolla on omat juomat.

Mies ja tämän kaveri tuli ympäri päissään saunalta ja heillä oli ihan omat örvellys jutut. Mentiin sitten miehen kaverin vaimon kanssa saunaan ja juotiin vähän viiniä.

Juuri kun ajattelin että kaipa täällä nyt kestää olla niin mies ja tämän kaveri paukkasi saunaan, koska turha tässä on kuulemma kainostella. Itse häippäsin saunalta, mutta tuo miehen kaverin vaimo jäi saunomaan. Miehen kaveri on lähes nelikymppinen äijä, itse olen reilu parikymppinen niin tuli lievästi sanottuna kiusaantunut olo. Olen kai sitten nipo.

Nyt istuskelen katselemassa kun nuo urpot paistaa makkaraa nuotiolla vaikka vieressä on grilli. Miehen kaverin vaimo meni jo nukkumaan. Aamulla kyllä niin häivyn. Ap

Sun miesystävä vaikuttaa kyllä pesunkestävältä juntilta. 

6 laatikollista olutta riitti hyvin 20 miehen ja 2 naisen bileisiin juhannuksena. Oltiin mökillä 2 yötä ja lisäksi oli kyllä pari laatikkoa viiniä ja pari pulloa väkeviä. Mutta suhteutettuna ihmismäärään.... Huhheijaa!! 

Nuotiomakkaraa ei kannata tuomita. Se on parempaa kuin grillattu. Itse teen grillissä mökkiruoat ja nuotiolla tai avotakassa grillataan sitten makkarat. 

Vierailija
165/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ulos.

No se saattaa sitten olla, minkä ikäinen olet? Opiskelijaikäisillä usein on vielä aikamoinen biletyskulttuuri.

Mä kuulun itse tuohon ryyppäävään porukkaan. Mun kavereista absolutistit tulee kyllä sujuvasti mukana. Välillä tavataan sitten ihan tarkoituksella ihan muissa merkeissä, koska kiva on käydä myös ulkoilemassa, teatterissa jne.

Hieman päälle parikymppinen. Olen saanut tarpeekseni juomisesta, mutta kavereilla se vaihe on päällä pahasti edelleen. Mikään muu tekeminen ei juuri kelpaa enkä tunnu paljon löytävän niitä ihmisiä jotka haluaisivat tehdä muutakin.

Vierailija
166/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkaisena stadilaisena en ymmärrä näitä mökkijuttuja.

Mistään hinnasta, ei kiitos!!!

Vierailija
167/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ulos.

Hieman päälle parikymppinen. Olen saanut tarpeekseni juomisesta, mutta kavereilla se vaihe on päällä pahasti edelleen. Mikään muu tekeminen ei juuri kelpaa enkä tunnu paljon löytävän niitä ihmisiä jotka haluaisivat tehdä muutakin.

Kokeile ehdottaa jollekin yksittäiselle tyypille ihan vaikka arkena jotain muuta tekemistä?

Bailuvaiheessa viikonloput menee kännissä ja krapulassa, mutta keskellä viikkoa saattaa joku jaksaa lähteä vaikka kävelylle. Ja kun vaan saa alun päälle, niin se kynnys laskee ja alkaa löytää niitä muitakin samanhenkisiä :)

Vierailija
168/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin köyhä paljasjalkainen stadilainen ettei sinulla ole varaa ostaa kenkiä? Joskus Georg Malmstenin aikana 50-luvulla käytettiin tuota ilmaisua mutta 2000-luvulla se on kornimpaa kuin mökkeily.

Vierailija
169/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökkinaapurit Moskovasta ja Hampurista. Pitääkin kertoa, että stadilainen ei ymmärrä mökkeilyä. :D

Vierailija
170/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon tyypin juomattomat ihmiset. Ei vaan osaa antaa mennä kun pitää kontrolloida tekemisiään koko ajan. Et osaa pitää hauskaa ja pelkäät rentoutumista. Piilotteletko jotain feikkaatko? Pelkäät jotain.

Taidat itse pelätä rentoutumista, jos et osaa tehdä sitä muuten kuin vetämällä kännit.

Vierailija
171/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois luultavasti tuollaisessa porukassa todella hauskaa. Sulle suosittelen eroa, tulette olemaan törmäyskurssilla vielä monta kertaa ja vaikka teettekin kovasti kompromisseja, eroatte kuitenkin myöhemmin.

Juurikin näin. Itsekään en tykkää ottaa, mutta tuo kuulostaa niin perusmeiningiltä omassa ystäväpiirissä :D Tollasta se on. Ja tunti saunassa viinapullon kanssa, voi mennä kaksikin. Ootahan kun ne lähtee kalaan. Mutta ymmärrän ap sun närkästyksen! Tunnen minäkin monia ihmisiä jotka ei tuollaisesta tykkää. Mutta muuttumaan ei kannata vaatia, koska ihan täysin vastuulliset kunnolliset ihmisetkin voivat haluta viettää rentoa aikaa noin ja nollata. Sääli olisi mieheltä kieltää tuo. Etsi erilainen kumppani.

Mulle ainakin pelkkä mökille pääsy on niin harvinaista herkkua et oon aina mukana kun se on vähäkään mahdollista:) Kyllähän sitä alkoholiakin kuluu mut enemmän se on ajanvietettä kaveriporukassa, pelaillaan pihapelejä, uidaan, saunotaan, grillaillaan herkkuja, otetaan aurinkoa..ei mua haittaa kuinka kännissä porukka on kunhan ei oo mitääb vittuilua/riitelyä. Se on kuitenkin niin kivaa vastapainoa kaupunkiasumiselle..

Vierailija
172/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :)

Kesämökillä sähkösaunaa...

Miksei näitä trolleja voida suunnitella kunnolla. Tässäkin oli idea ok, mutta juostenkustu toteutus.

1/5

Vierailija
173/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kimppakivassa ole mitään pahaa jos kaikki pitävät siitä ?

Vierailija
174/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :)

Kesämökillä sähkösaunaa...

Miksei näitä trolleja voida suunnitella kunnolla. Tässäkin oli idea ok, mutta juostenkustu toteutus.

1/5

Aika monella vuokramökillä itse asiassa on sähkösauna, vaikka eihän se mistään ole kotoisin. Vuokraajat pelkäävät että palaa koko sauna taitamattomien saunojien sitä lämmittäessä.

Vierailija
175/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tollasia on monet suomalaiset miehet.

Vierailija
176/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ulkohuussi, sellainen kompostoiva ekovessa tai mikälie. Ja todellakin on suotavaa, että pojat ja miehet käyvät puskapissalla, muutenhan se huussi täyttyy kusesta, koska me naiset käydään myös kusella siellä huussissa.

Vierailija
177/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, ja minä kun olen katsonut pahalla silmällä sitä, että mies ostaa mökkiviikonlopuksi kuusi olutta.

Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi joillekin ihmisille mökkeily tarkoittaa nimenomaan kännäämistä. Lapsesta asti olen mökillä ollut eikä missään vaiheessa ole tiet käyneet ristiin tämän porukan kanssa, joka menee mökille kännäämään.

Meillä on nyt ensimmäistä kertaa vuokramökki käytössä pidemmän aikaa. Aiemmin on mökkeilty appivanhempien mökillä, mutta halusimme vähän lähemmäs, jotain vähän erilaista ja myös sitä omaa rauhaa. Minulle itselleni oli yllätys huomata, miten mukavaa mökillä on, kun voi tehdä omaan tahtiin mitä huvittaa. Meillä on 15-vuotias tyttö ja hän opetteli ihan intona halonhakkuuta. Rentoon tahtiin teimme halkoja (vai klapeja?) vuorotellen ja se oli ihan mukavaa puuhaa, kun ei tehty pakkotahtisesti vaan huvin vuoksi takkaan poltettavaksi. Myös tulenteko kiukaaseen ja takkaan käy ihan ajankulusta ja tuollaiselle teini-ikäiselle siinä on vielä uutuudenviehätystä, kun ei ole lapsesta asti tehnyt sitä jatkuvasti.

Mukava yllätys oli myös se, miten kotona tietokoneella jumittava teini intoutui lähtemään marjoja poimimaan ja saarta tutkimaan. Hän oli jo tunnin verran ollut pois kun laittoi tekstiviestin, että lähden vähän tutkimaan paikkoja, älkää ihmetelkö jos kestää. Ja sitten oli vielä yli kaksi tuntia siellä reissullaan! Oli nähnyt peuran ja sammakon oli saanut kädelllensä ja ottanut siitä kuvia. Mustikoita ei paljon löytänyt mutta toi ne vähät mökille ja tarjosi meille vanhemmille. Niitä oli niin vähän etten kehdannut edes ottaa, kun tiesin että pihastakin saan helposti samanlaisen saaliin.

Vedenhakureissulla poimittiin kanttarelleja polun vierestä ja tehtiin niistä keittoa. Muuten ei olla mitään sienestäjiä, mutta nuo löytyivät kuin itsestään ja mies ja tyttö pääsivät herkuttelemaan. (Minä en ole vielä oppinut sieniruokia syömään, mutta tyttö on urheampi/ennakkoluulottomampi.)

Meille se mökkeily on ennen kaikkea yhdessäoloa ja puuhastelua. Ollaan kaikki kolme introvertteja, joten kotona helposti kökitään omilla koneillamme. Me tarvitaan se, että lähdetään jonnekin, että tulee oltua yhdessä. Kotona se jää siihen yhdessä kokkailuun ja syömiseen. Mutta kun mennään veneilemään ja/tai mökille, niin tulee oltua yhdessä ja puuhailtua kaikenlaista ihan eri tavalla. Itse olen oppinut ottamaan aikaa tytön kanssa, mutta mies ei niinkään. Mökillä nuo kaksi sitten saunovat yhdessä ja juttelevat omiansa, mikä tuntuu mukavalta, kun tietää miten tärkeä se isä-tytär-suhde kuitenkin on.

Mies juo saunoessaan oluen tai kaksi ja me tytöt juodaan jotain hyvää limpparia. Ja hyvin ollaan mökillä viihdytty! Kyllä tuollaiselta känniporukalta jää paljon kokematta, kun koko viikonloppu menee ihan sumussa.

Tenu löytänyt metsästä iskänsä kotiviinit ja örveltää niiden johdosta pitkin metsää, ja samaan aikaan äippä on innosta pinkeenä kun meidän lapsi niin tykkää mökkielämästä :)

Vierailija
178/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomat oli vain miehelle ja tämän kaverille. Minulla ja miehen kaverin vaimolla on omat juomat.

Mies ja tämän kaveri tuli ympäri päissään saunalta ja heillä oli ihan omat örvellys jutut. Mentiin sitten miehen kaverin vaimon kanssa saunaan ja juotiin vähän viiniä.

Juuri kun ajattelin että kaipa täällä nyt kestää olla niin mies ja tämän kaveri paukkasi saunaan, koska turha tässä on kuulemma kainostella. Itse häippäsin saunalta, mutta tuo miehen kaverin vaimo jäi saunomaan. Miehen kaveri on lähes nelikymppinen äijä, itse olen reilu parikymppinen niin tuli lievästi sanottuna kiusaantunut olo. Olen kai sitten nipo.

Nyt istuskelen katselemassa kun nuo urpot paistaa makkaraa nuotiolla vaikka vieressä on grilli. Miehen kaverin vaimo meni jo nukkumaan. Aamulla kyllä niin häivyn. Ap

Sun miesystävä vaikuttaa kyllä pesunkestävältä juntilta. 

6 laatikollista olutta riitti hyvin 20 miehen ja 2 naisen bileisiin juhannuksena. Oltiin mökillä 2 yötä ja lisäksi oli kyllä pari laatikkoa viiniä ja pari pulloa väkeviä. Mutta suhteutettuna ihmismäärään.... Huhheijaa!! 

Nuotiomakkaraa ei kannata tuomita. Se on parempaa kuin grillattu. Itse teen grillissä mökkiruoat ja nuotiolla tai avotakassa grillataan sitten makkarat. 

Mitä vittua?

itse join juhannus perjantaina laatikon kaljaa ja puhalsin yöllä klo2 alkometriin 1 promillen.

lauantaina menin kotiin kun lupasin viedä sunnuntaina lapset yhteen paikkaan.

enkä juo kuin muutaman kerran vuodessa ja joskus sauna kaljat.

Vierailija
179/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

179

jatkaa ettei kaljaa juomalla tule edes känniin,samaan aikaa kaveri puhalsi 2.4 promillea.

Vierailija
180/215 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko mitään järkeä seurustella tuollaisen känniääliön kanssa?