Mökillä uuden miehen ja hänen tuttavapariskunnan kanssa
Tänään eka lomapäivä, jonka kunniaksi startattiin aamusta auto ja suunnattiin vuokramökille.
Ollaan tapailtu tämän miehen kanssa vasta vähän aikaa. Tähän asti on vaikuttanut tosi ihanalta, mutta tämän päivän aikana olen tullut vähän toisiin aatoksiin.
Käytiin kaupassa. Miehet osti kuusi lavaa kaljaa ja kolme pulloa viinaa. Ollaan täällä pari päivää joten hieman ihmetytti tuo määrä.
Kun päästiin mökille, oli mies kaverinsa kanssa ensimmäisenä lorottamassa tien poskessa vaikka täällä on ihan toimiva sisävessakin.
Aiemmin päivällä tehtiin ruokaa. Miehet isoon ääneen ilmoittivat että he hoitavat grillauksen. Ja niin totta tosiaan tekivät. Ensin polttivat kalliit pihvit ja lopuksi vielä onnistuivat tiputtamaan maissit ja tomaatit hiilten sekaan. Jälkimmäiset olivat minulle. Olen siis kasvissyöjä. Yrittivät putsailla niitä minun sapuskoja ja miehen kaverin vaimolle vakuuttelivat ettei pihvit ole palaneita vaikka olivat ihan hiilen mustia. Lopulta tein sitten pari leipää itselleni. Ruuan jälkeen mies ehdotti ruokalepoa, mutta kun siinä lepäilimme niin ehdotti petipuuhia, ei hänen kaveria ja tämän vaimoa kuulemma haittaa. Mökki on n. 60 neliötä jossa on kaksi pientä makuhuonetta, eikä kyllä minkään sortin äänieristystä.
Nyt miehet ovat olleet tunnin lämmittämässä sähkösaunaa :). Miehen kaverin vaimo sanoi että ottivat viinapullon mukaan joten siksi kestää.
Tekisi mieli häipyä täältä jollain verukkeella, en vaan tiedä millä kun jäin juuri lomalle ja tämä reissu oli ihan suunniteltu.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli Ap:sta mieleen, kun muutama vuosi sitten sattumien summana lähdin mökkireissulle vähän vieraamman akkaporukan kanssa.
Mulla oli mukana laatikollinen olutta ja salmaripullo. Ajattelin, että riittääpä tarjottavaksi muillekin.
Onneksi ei oltu kuin yksi yö. Muilla naisilla oli mukanaan 1-3 siideriä. Niitä sitten tissuttelivat illan mittaan ja kikattelivat, kun nousee niin päähän ja hihihih-kun-olen-kännissä. Sitten vähän punastellen kerrottiin miten "Mauri kerran tuli suihkusta alasti olohuoneeseen ja ehdotti tuosta vain seksiä, mutta eihän sitä nyt silleen, mutta olipas kyllä outo tilanne ja mitenkä se Mauri nyt sillä tavalla".
Käytiin saunassa, grillattiin ja vähän klo 22 jälkeen mentiin nukkumaan.Meitä oli seitsemän ja ikähaarukka oli 32-45v.
Jäi salmari korkkaamattomana kassiin ja saunassa join yhden oluen, enempää en halunnut tuohon seuraan tuhlata.
Ei enää IKINÄIKINÄIKINÄ. Karmein mökkireissu koskaan.
Tjooh eipä tollasia jaksa. Sitäpaitsi bileitten parhaat jutut ja kokemuksethan tulee aina aamuyöstä kun aurinko alkaa nousemaan, dokattu koko yö ja edellinen päivä. Siinä muuttuu yllättävän vapaantuneeksi ja voi lojua jossain pöydällä kertoen vain juttuja. Tunnet veljeyttä niitä muita väsyneitä veljiäsi ja sisariasi kohtaan. Kukaan ei arvostele toista, ymmärretään ja avaudutaan. Aika velikultia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille ostetaan aina ihan överimäärä viinaa. Ei voi koskaan tietää, jos onkin hauska istua ja tissutella vuorokauden ympäri ja silloin sitä vaan kuluu. Ja alkoholi ei saa koskaan loppua mökillä kesken. Loput viedään sitten kotiin.
No ei kyllä meidän mökille osteta mitään övereitä!! Asutaan sielä yhtä paljon kuin kaupungin asunnolla .. Toi noiden tyyppien "taso" on överit!!
Älä yleistä sielä! Joidenkin mökit nyt ei ole mitään perusmökkejä vaan korkeatasoisia ympärivuoden asuttavia huviloita.Toi oli VUOKRAMÖKKI.
TIEDÄN!!
Mutta ei erota, että mennäänkö yhdeksi viikonlopuksi pitämään hauskaa jonnekin vai ollaanko esim. puolet vuodesta ko. paikassa?
Olen pahoillani että olet niin tyhmä että jatkutat vieläkin .. Pidä jo turpasi kiinni. Olet todella juntti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli Ap:sta mieleen, kun muutama vuosi sitten sattumien summana lähdin mökkireissulle vähän vieraamman akkaporukan kanssa.
Mulla oli mukana laatikollinen olutta ja salmaripullo. Ajattelin, että riittääpä tarjottavaksi muillekin.
Onneksi ei oltu kuin yksi yö. Muilla naisilla oli mukanaan 1-3 siideriä. Niitä sitten tissuttelivat illan mittaan ja kikattelivat, kun nousee niin päähän ja hihihih-kun-olen-kännissä. Sitten vähän punastellen kerrottiin miten "Mauri kerran tuli suihkusta alasti olohuoneeseen ja ehdotti tuosta vain seksiä, mutta eihän sitä nyt silleen, mutta olipas kyllä outo tilanne ja mitenkä se Mauri nyt sillä tavalla".
Käytiin saunassa, grillattiin ja vähän klo 22 jälkeen mentiin nukkumaan.Meitä oli seitsemän ja ikähaarukka oli 32-45v.
Jäi salmari korkkaamattomana kassiin ja saunassa join yhden oluen, enempää en halunnut tuohon seuraan tuhlata.
Ei hel..ata kun repesin tuolle Maurille 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille ostetaan aina ihan överimäärä viinaa. Ei voi koskaan tietää, jos onkin hauska istua ja tissutella vuorokauden ympäri ja silloin sitä vaan kuluu. Ja alkoholi ei saa koskaan loppua mökillä kesken. Loput viedään sitten kotiin.
No ei kyllä meidän mökille osteta mitään övereitä!! Asutaan sielä yhtä paljon kuin kaupungin asunnolla .. Toi noiden tyyppien "taso" on överit!!
Älä yleistä sielä! Joidenkin mökit nyt ei ole mitään perusmökkejä vaan korkeatasoisia ympärivuoden asuttavia huviloita.Toi oli VUOKRAMÖKKI.
TIEDÄN!!
Mutta ei erota, että mennäänkö yhdeksi viikonlopuksi pitämään hauskaa jonnekin vai ollaanko esim. puolet vuodesta ko. paikassa?
Olen pahoillani että olet niin tyhmä että jatkutat vieläkin .. Pidä jo turpasi kiinni. Olet todella juntti.
Joku vähän flippas :D
Meidän mökki on ympärivuotinen. Ollaan sielä niin puolison kun ystävien kanssa. Niin talvella kuin kesällä. Milloin vain. Kahden tunnin matka saaristoon. Ei meidän mökillä kyllä viinaa vedetä tai kukaan ystävistä noin paljon että määrä vastaa kun olisit tyyliin tullut laivalta? Ja SILTI on aina ollut hauskaa kaikilla.. Mutta tässä näkeekin miten voimakkaasti alkoholi on se isoin rooli ihmisillä. Mökki +viina = hauskan pitämistä?
Menkää baariin jos viinaa tekee mieli vetää että sammutte tyylii kiukaaseen?
Onnelsi meidän ystäväpiirissä ei tälläisiä juntteja löydy.
Iik, mäkin olen juuri perheen kanssa VUOKRAmökillä. Ikinä haluaisi riesaksi omaa mökkiä. Jos ne kaljat oli tarkoitus olla kaikille neljälle? En nyt tekisi mitään hätiköityjä alkoholistipäätelmiä. Itsekin olen ollut kaveripariskunnan kanssa mökillä, ja meillä oli vielä enemmän juomaa mukana. Ja ei ole meistä edelleenkään tullut alkoholisteja. Tuosta mökkireissustakin on yli 10 v aikaa...mä en kestä tätä mustavalkoista ajattelua alkoholinkäytössä: joko olet absolutisti tai rapajuoppo. Väliin ei mahdu mitään muuta välimuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Semmoset akat on järkkyjä, jotka ottaa tosiaan yhden huikan jotain siideriä tms. Ja sit ollaan niin kännissä, niin kännissä. Kikatellaan, kuin mielipuolet, pelkästä ajatuksesta, että nyt sitä juodaan alkoholia!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanut sekä lapsuudessa että aikuisuudessa katsoa ja kokea niin paljon rellestämistä, että mieluummin ottaisin vaihteeksi vaikka tuon tylsän ja rauhallisen illan. Mieluiten en käy ollenkaan mökeillä.
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Siisnyt on niin junttimaista touhuu että morjens!
Oot sitten tavannu todella .. **** miehen! Sori nyt vaan mut mä en kyl kattelis tuollasta touhuu.
Miksi helvetissä sitä alkoholia täytyy vetää kun maailmanloppu olis tulossa? Ja vielä vuokramökki!? :D
Siistii!
Croksit jalassa ja ajate varmaan 20vuotta vanhalla autolla..sekin rahoituksella?
.. Ei helvetti kui säälittävää touhuu! Ei varmaan ole kellään mitään kunnon koulutusta? Ei venettä? Ei näköjään edes omaa mökkiä.. Ikääkin varmasti että noi olis voinut hankkia jos olisi käynyt kouluja..Sori mut mä nauran täälä! NIIIIN ö luokan menoa että ihan hävettää!
Huhhuh. Onpa niin juntti ja ö-luokan vastaus että ihan hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökki on ympärivuotinen. Ollaan sielä niin puolison kun ystävien kanssa. Niin talvella kuin kesällä. Milloin vain. Kahden tunnin matka saaristoon. Ei meidän mökillä kyllä viinaa vedetä tai kukaan ystävistä noin paljon että määrä vastaa kun olisit tyyliin tullut laivalta? Ja SILTI on aina ollut hauskaa kaikilla.. Mutta tässä näkeekin miten voimakkaasti alkoholi on se isoin rooli ihmisillä. Mökki +viina = hauskan pitämistä?
Onnelsi meidän ystäväpiirissä ei tälläisiä juntteja löydy.
Mistähän löytäisi seuraa, jolla ei ole tarvetta ryypätä koko ajan? Kaipaisin sellaista enkä oikein ole löytänyt tästä maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnelsi meidän ystäväpiirissä ei tälläisiä juntteja löydy.Mistähän löytäisi seuraa, jolla ei ole tarvetta ryypätä koko ajan? Kaipaisin sellaista enkä oikein ole löytänyt tästä maasta.
Mene ulos.
Vierailija kirjoitti:
No eipä iske ainakaan huono olo ja krapula kun ottaa maltilla ja en halua istua missään huussissa krapulapaskalla. Salmari on ainakin itelle sellainen, josta tulee äkkiä huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnelsi meidän ystäväpiirissä ei tälläisiä juntteja löydy.Mistähän löytäisi seuraa, jolla ei ole tarvetta ryypätä koko ajan? Kaipaisin sellaista enkä oikein ole löytänyt tästä maasta.
Suomi on alkoholin kyllästämä maa... tyyliin ilo ilman viinaa on teeskentelyä. Surullista.
Juomista ei tarvitse selitellä ei edes liikaa juomusta, sen sijaan juomattomutta pitää.
Oho, olipas tuo mun vuokramökki- kommentti kerännyt tunteita.
Tarkoitin sillä ihan vain sitä, että mielestäni on eroa, onko vuokrattu mökki viikonlopuksi kaveriporukalle vai onko kyseessä mökki, jossa vietetään paljon aikaa perheen kanssa jne.
Mun vanhemmat "muuttaa" mökille jäiden lähtiessä ja palaavat jäiden tullessa. Oisivat aikamoisia alkoholisteja, jos koko tuon ajan kittaisivat viinaa kaksin käsin :D
Apua. :D
Itse keksisin jonkun pakollisen menon, lupaisin tulla takaisin ja lähteä vain pois. Tai vaihtoehtoisesti lähtisin kaupungille käymään enkä enää palaisi. Kuulostaa kyllä aika järkyttävältä. Lähinnä joltain himosfestareiden viikonlopulta teini-iässä.
Ei kaikkien mökkeilyt ole tuota luokkaa. Itse en ole koskaan ollut "kännäämässä" mökillä. Kavereiden kanssa mökkeilemme useimmiten saaristossa (usealla siellä mökit vanhemmilla ym), juodaan viiniä, tehdään hyvää ruokaa... Valvotaan myöhään, keskustellaan, saunotaan. Voi sitä hauskaa pitää muissakin merkeissä, kuin kusiessa tien laitaan ja kossua litkiessä...
N23
Aivan sekopäisiä vastauksia ap saanut, vain muutaman asiallisen. Itse ap:nä yrittäisin nauttia minkä voin ne pari päivää (en järjestäisi mökillä mitään draamaa, uisin, ottaisin aurinkoa jne), mutta kotiin tultua kyllä laittaisin äijän kiertämään. Mikä ihme siinä on, että sitä alkoa täytyy vetää kaksin käsin kun "ollaan mökillä"? En tajua. Mitä v***n ihanaa siinä on örveltää ja vielä mökkiolosuhteissa sääskien syötävänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin ja nopeasti, ennen kuin mies on täysin humalassa, ties vaikka muuttuvat agressiivisiksi ja käyvät joukolla päälle kun "pilaat kaiken"
No voi hyvää päivää mikä ajatuskulku :-o
No näitähän saa sitten lukea seuraavana päivänä lööpeistä..
Hyvän kuuloista settiä ap:llä. Miksi nipotat?
Vierailija kirjoitti:
Aivan sekopäisiä vastauksia ap saanut, vain muutaman asiallisen. Itse ap:nä yrittäisin nauttia minkä voin ne pari päivää (en järjestäisi mökillä mitään draamaa, uisin, ottaisin aurinkoa jne), mutta kotiin tultua kyllä laittaisin äijän kiertämään. Mikä ihme siinä on, että sitä alkoa täytyy vetää kaksin käsin kun "ollaan mökillä"? En tajua. Mitä v***n ihanaa siinä on örveltää ja vielä mökkiolosuhteissa sääskien syötävänä?
Minkä ihmeen "kaksin käsin"? Eihän tuosta määrästä neljälle jaettuna oikein pääse edes ajokunto missään vaiheessa karkaamaan.
Mä en ikinä kyllä lähtis sun kanssa mökille. Mikä ihme siinä on että oli VUOKRAMÖKKI tai OMAMÖKKI niin sielä pitää muka aina vaan juoda? onko se viina ainut lohtu että ilta on taattu kun promilleja löytyy? Surullista.