Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet 8-16 töissä niin jaksatko tehdä illalla mitään?

Vierailija
25.07.2016 |

Vai oletko valmis kaatumaan sänkyyn? Onko normaalia jos ei jaksa tehdä enää mitään :O

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon töissä 9-17. Lähden vaille 8 ja oon kotona vaille 18. Arki tuntuu ihan hirveältä, en jaksa ja kerkeä mitään. Olen vielä siistissä, tylsähkössä sitätyössä. Lopetin salillä käymisenkin, koska en vaan arkena jaksaisi käydä siellä. Oon ruvennut syömään paljon eineksiäkin, koska ruuanlaittokin tuntuu olevan liian vastenmielistä ja rankkaa :D työttömänä ollessa oli välillä ihan lamaantunut olo, kun ei välillä ollut mitään tekemistä, enkä saattanut nähdä päiväkausiin muita kun poikaystäväni ja kaupan kassan. Haaveilin töistä tai ainakin rahasta ja tekemisestä. Nyt tuntuu, että elämä on jotain oravanpyörää, jota ei kyllä loputtomiin jaksa.

En ymmärrä. Lyhyt työpäivä ja kivat työajat. Miten tuossa ei mitään muuta ehdi tekemään?

Vierailija
42/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäiväni on klo 9-17. Pyrin harrastamaan liikuntaa edes yhtenä tai kahtena arki-iltana töiden jälkeen. Riippuu kahdesta asiasta, jaksanko: Valosta eli keväällä, kesällä ja alkusyksystä olen pirteä ja energinen, talvella en. Toiseksi riippuu edellisenä yönä nukutun unen määrästä ja laadusta. Jos olen nukkunut huonosti tai vähän, en jaksa seuraavana päivänä töiden jälkeen mitään.

Kannustan kyllä muitakin harrastamaan mitä tahansa liikuntaa, kävelyä, juoksua, uintia, salia, jumppaa tms. Siitä saa valtavasti energiaa ja hyvää mieltä, pysyy hyvässä kunnossa sekä nukkuu paremmin. Liikuntaan käytetty aika maksaa aina itsensä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään viideltä ja lähden töihin kuudelta. N. neljältä olen kotona. Työ on osittain jalan päällä olemista. Suurin osa päivästä menee kuitenkin seisoen paikallaan tai istuen tietokoneen ääressä. Töiden jälkeen saatan olla todella väsynyt tai sitten en. Se vähän riippuu päivästä ja edellisen yön unista. Pyrin nukkumaan vähintään kahdeksan tuntia yössä. Useimmiten harmittaa mennä ajoissa nukkumaan, mutta joustamaton työaika on armoton, eikä valvomisesta mene muuta kuin seuraava päivä piloille. Jos olen nukkunut normaalit yöunet, jaksan töiden jälkeen mm. käydä kaupassa ja lenkillä. Paljon en kyllä ehdi yhden päivän aikana, jos aion pitää kiinni kahdeksan tunnin yöunistani. Viikonloppuisin teen sitten mitä huvittaa ja saatan valvoakin jopa yhteentoista. Elämässä voisi olla enemmän vapaa-aikaa, mutta meneehän se näinkin... Kai.

Vierailija
44/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyessä toimistostyössä ollessani jaksoin vaikka mitä, nyt fyysisesti ja psyykkisesti kuormittavassa työssä vähemmän.

Vierailija
45/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi, mutta väkisin pakotan itseni vetämään liikunnan, ruuan ja suihkun läpi sekä silloin tällöin näkemään ystäviä, koska muuten on vielä pahempi olo. Jossain vaiheessa en tehnyt mitään työpäivien jälkeen kun en jaksanut, ja se ei varsinkaan ollut terveellistä.

Vierailija
46/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Ja loppuviikosta olla töissä jaksaminenkin olla aika äärirajoilla. Ehkä pitäisi mennä lääkäriin. Liikunta ei virkistä vaan päinvastoin väsyttää entisestään.

Vierailija
47/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jaksa.

Vierailija
48/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan, en ole ikinä ymmärtänyt sellaista meninkiä, että mennään kotiin vaan odottelemaan seuraavaa työpäivää. Toki välillä väsyttää työpäivän jälkeen, ja tekee vain mieli jäädä sohvalle makaamaan, mutta kummasti sitä piristyy kun lähtee taas ulos. Käyn kavereiden kanssa kahvilla, elokuvissa, baarivisoissa, uimassa tai lenkillä jne.

Vierailija
49/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun jaksan kotiin raahautua, olen töissä hotellisiivoojana.

Vierailija
50/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 tuntia metsurihommia ja meikäläinen oli kypsä. Harva metsuri teki 8 tuntista työpäivää ilman kunnon notskitaukoa. Metsurien rikkinäisyysaste liki 100 %a 50 vuotiaana.

Oli pakko lopettaa ne hommat ajoissa.

Toimistotöissä 12-14 h - mäkkärissä kävin hakemassa eväät, kun muut kaupat oli jo ehtoolla kiinni.

Moniko teistä duunaa yksityisellä sektorilla?

Vierailija
51/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Kulumat polvissa, varpaissa ja niskanikamissa. Luupiikit akillesjänteessä ja kantapäässä. Hermopinne ranteessa. Fillarissakaan ei uskalla istua kun ei pääse satulasta ylös 😄 ja ikää huimat 37!!!! "Hieman"raskasta työtä....

Vierailija
52/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan, jos lähden suoraan töistä liikkumaan (salille/lenkille). Jos ehdin välillä istumaan sohvalle, niin todella harvoin jaksan nousta sieltä liikkumaan. Ystäviä harvemmin näen arkipäivinä, mutta silloin harvoin kun nähdään, niin se on jopa piristävää.

Vierailija
53/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä 8-17, ma-pe. Kotimatka n. 30-45 min ruuhkasta riippuen.

Kahtena arkipäivänä teen ruokaa (mies tekee muina päivinä). Yhtenä päivänä käyn kaupassa. Kolmena päivänä vien lapsia harrastuksiin, jolloin olen taas kotona klo 20 tai 20:30. Ne kaksi päivää kun lapsilla ei ole harrastuksia niin olen yleensä pari tuntia myöhempään töissä. Viimeisen kahden vuoden aikana suoritin myös masterin tutkinnon työn ohessa, sain sen päätökseen toukokuussa. Kotona illalla luen uutisia, työstän omia projekteja (koodaan), katson netistä TV:tä, kuuntelen musaa. Yleensä teen näitä jälkimmäisiä samaan aikaan. Menen nukkumaan n. klo 1 tai 2 ja herään 6:30. Yleisesti ottaen ei paha ollenkaan koska sain opinnot loppuun, tuntuu että on liikaakin aikaa just nyt.

Vierailija
54/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään makaamaan niin en jaksa ja mistään ei tule mitään. Kun käyn puolentunnin lenkillä töiden jälkeen, puhdistuu keho stressihormoonista ja jaksan vaikka mitä. Myös kotihommat luistaa kun ei anna laiskuudelle siimaa.

Vierailija
55/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Töissä 7-15, ei mitenkään erityisen raskasta työtä, mutta sen verran fyysistä että päivän liikunnat tulee tehtyä työpäivän aikana. Jos käyn kotimatkalla kaupassa, en välttämättä jaksa enää kotona laittaa ruokaa, vaan syön jotain helppoa ja jätän kokkailun seuraavalle päivällä. Koska työ on likaista, käyn ensimmäiseksi kotiin tullessani suihkussa, sitten onkin liian helppo jämähtää yöpaita päällä sohvalle läppärin kanssa.

Fyysinen väsymys, henkinen väsymys ja aloitekyvyttömyys ruokkivat toisiaan, tiedän että tästä kehästä pitäisi ponnistella ulos ja alkaa tehdä jotain, mutta kun ei jaksa.

Vierailija
56/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon töissä 9-17. Lähden vaille 8 ja oon kotona vaille 18. Arki tuntuu ihan hirveältä, en jaksa ja kerkeä mitään. Olen vielä siistissä, tylsähkössä sitätyössä. Lopetin salillä käymisenkin, koska en vaan arkena jaksaisi käydä siellä. Oon ruvennut syömään paljon eineksiäkin, koska ruuanlaittokin tuntuu olevan liian vastenmielistä ja rankkaa :D työttömänä ollessa oli välillä ihan lamaantunut olo, kun ei välillä ollut mitään tekemistä, enkä saattanut nähdä päiväkausiin muita kun poikaystäväni ja kaupan kassan. Haaveilin töistä tai ainakin rahasta ja tekemisestä. Nyt tuntuu, että elämä on jotain oravanpyörää, jota ei kyllä loputtomiin jaksa.

En ymmärrä. Lyhyt työpäivä ja kivat työajat. Miten tuossa ei mitään muuta ehdi tekemään?

Noo ne mitä kerkeän tekemään, on lähinnä kotitöitä. Kaupassa tulee käytyä aika usein, koska olen autoton ja bussien varassa (joita ei mene viiden minuutin välein) tai sitten on tyydyttävä kalliiseen lähikauppaan. Kotona jaksaa/kerkeää lähinnä tehdä ne kotihommat, katsoa ehkä jonkun jakson netflixistä ja sit suihkuun ja sänkyyn. Sänkyyn menen 21-22 ja luen hetken. Joskus jaksaa käydä kävelyllä ja syksy/kevätkauden kävin harrastuksessa kerran viikossa. En kyllä meinaa jaksaa tota työpäivääkään, koska työ on aika tylsää ja muutenkin. Kävin lääkärissä pari kk takaperin, kaikki labrakokeet oli ok, paitsi ferritiini matalahko.

Vierailija
57/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kauheasti jaksa. Töissä olen noin 8-16:50 useimmiten, matkoihin menee 3 tuntia päivässä. Herään 5:30, ja 6:30 lähden töihin. Kotona olen joskus kuuden jälkeen. Joskus harvoin pääsen lähtemään töistä jo puoli neljältä, jolloin olen kotona jo viideltä. Siinä sitten syön ja lusmuilen tietokoneella ja tv:tä katsellen pari tuntia, tiskaan ja laitan seuraavan päivän eväät käyn, suihkussa ja viimeistään 21:30 nukkumaan. Kavereita ei huvita nähdä viikolla eikä suoraan sanottuna viikonloppuisinkaan. Viikonloppuna nukun niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
58/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen psykiatrinen sairaanhoitaja ja työpäivien jälkeen olen niin väsynyt, että en halua kuin maata hiljaisuudessa ja tehdä vähän ruokaa. En jaksa puhua kenenkään kanssa, saatika lähteä harrastamaan mitään. Sosiaalinen työ on todella kuormittavaa. Vapailla sitten jaksaa vähän enemmän, mutta kyllä se työ silloinkin jollakin tavalla taustalla tuntuu.

Vierailija
59/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasarapää kirjoitti:

5-6 tuntia metsurihommia ja meikäläinen oli kypsä. Harva metsuri teki 8 tuntista työpäivää ilman kunnon notskitaukoa. Metsurien rikkinäisyysaste liki 100 %a 50 vuotiaana.

Oli pakko lopettaa ne hommat ajoissa.

Toimistotöissä 12-14 h - mäkkärissä kävin hakemassa eväät, kun muut kaupat oli jo ehtoolla kiinni.

Moniko teistä duunaa yksityisellä sektorilla?

Kahdet yt:t läpikäynyt tänä vuonna on julkisella töissä. Ai niin, palstan mielestä vain yksityisellä on yt-neuvotteluja...

Vierailija
60/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-18 on tyoaika ja ihan hyvin yleensa jaksan. Lahinna kayn lenkilla ja tapaan kavereita. Mutta teen nelipaivaista tyoviikkoa ja perjantai meneekin sitten apaut sangyssa loikoillen. Olen lastenhoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän