Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet 8-16 töissä niin jaksatko tehdä illalla mitään?

Vierailija
25.07.2016 |

Vai oletko valmis kaatumaan sänkyyn? Onko normaalia jos ei jaksa tehdä enää mitään :O

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 min työmatka kävellen.

Ulkona syöminen tai ruoan haku työmatkan varrelta.

Siivooja.

Pesula.

Ei turhaa roinaa kotona kaaosta luomaan.

Laskujen, sijoitusten yms automatisointi.

Siinä vinkkejä, joilla olen vapauttanut aikaa ja jaksamista mukavampiin juttuihin kuin kotitöihin.

Tosi kiva idea teoriassa! Olen lähihoitajana Etelä-Helsingissä ja sen lisäksi yksinhuoltaja, ei olis ikinä varaa asua siellä, palkata siivoojaa tai syödä ulkona. Työmatkaan menee tunti suuntaansa julkisilla ja sitten teen lapsille ruokaa ja kuljetan niitä harrastuksiin.

Vierailija
82/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä olen n. 9-21 yleensä. Sen jälkeen yleensä vielä käyn salilla, opiskelen tai harrastan taideharrastustani. Jaksan hyvin, sillä lapsia ei ole, mies on itsenäinen ja kotitöiden määrä on minimoitu (pieni kämppä, syödään paljon ulkona, käytetään ulkopuolisia palveluita kuten siivoojaa ja pesulaa). Kaikki vapaa-aika on siis käytettävissä itseen.

Eikö teillä seurata työaikaa ollenkaan? Vai miten voit tehdä jatkuvasti 12 h päivää?

Ei investointipankeissa, konsulttitoimistoissa, asianajotoimistoissa tai vastaavissa ole työaikaa edes nuorimmilla työntekijöillä. Hommia tehdään kunnes ne ovat valmiita, tarvittaessa vaikka koko yö. Hyvä palkka ja helppo duuni valitettavasti kohtaavat harvoin, jolloin toisesta pitää tinkiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja.

Pesula.

Siinä vinkkejä, joilla olen vapauttanut aikaa ja jaksamista mukavampiin juttuihin kuin kotitöihin.

Tosi kiva idea teoriassa! Olen lähihoitajana Etelä-Helsingissä ja sen lisäksi yksinhuoltaja, ei olis ikinä varaa asua siellä, palkata siivoojaa tai syödä ulkona. Työmatkaan menee tunti suuntaansa julkisilla ja sitten teen lapsille ruokaa ja kuljetan niitä harrastuksiin.

Olisiko sinulla mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa lähemmäs kotia?

Vierailija
84/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä olen n. 9-21 yleensä. Sen jälkeen yleensä vielä käyn salilla, opiskelen tai harrastan taideharrastustani. Jaksan hyvin, sillä lapsia ei ole, mies on itsenäinen ja kotitöiden määrä on minimoitu (pieni kämppä, syödään paljon ulkona, käytetään ulkopuolisia palveluita kuten siivoojaa ja pesulaa). Kaikki vapaa-aika on siis käytettävissä itseen.

Siis 12 tuntia duunia päivässä, hyvät 6 tuntia raudan pumppaamista, opiskelua ja taiteilua, pari tuntia unta ja takaisin oravanpyörään? Mikä ihmeen kapitalistin märkä uni tämä on? Käytätkö piriä?

Kyllähän tuossa skenaariossa vapaa-aikaa jää enemmän kuin keskimääräisellä perheenäidillä, kun työmatkat ovat minimissä, kotitöitä ei käytännössä ole eikä lapsista tarvitse huolehtia. Yöunista tinkimättäkin joka päivä neljä tuntia täysin itselle.

Vierailija
85/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puuhailen töiden jälkeen kotitöiden lisäksi kaikenlaista. Harrastan, näen ystäviä, luen, käyn konserteissa, hengaillaan puolison kanssa yms. En ole tullut ajatelleeksi, että se vaatisi jaksamista, sillä nuo ovat minulle nimenomaan niitä rentouttavia asioita, jotka lisäävät sitä jaksamista! Tv:n katsomisesta en ole koskaan tykännyt eikä lapsia ole, joten väkisinhän sitä tulee tehtyä kaikenlaista, jos ei halua seinää tuijotella.

Vierailija
86/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja.

Pesula.

Silleen ihan hyvä idea, mutta en uskalla, kun minulla on täällä vakipaikka ja niitäkin nykyään vaikea saada, määräaikaisena olisi liian epävarmaa. :(

Vierailija
87/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja.

Pesula.

Silleen ihan hyvä idea, mutta en uskalla, kun minulla on täällä vakipaikka ja niitäkin nykyään vaikea saada, määräaikaisena olisi liian epävarmaa. :(

Jos lähempää tulee vakipaikkaa auki, niin hae sitä, mutta älä irtisanoudu nykyisestä etukäteen.

Vierailija
88/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä 7-15, ja herään aina arkiaamuisin klo 05:00. jaksan illalla vaikka mitä. Toki useinkin pakko ottaa nokoset kun tulen töistä ja olensyönyt. Tylsää tuossa aikaisessa aamussa on se että pitää olla aikaisin nukkumassa, viimeistään kymmeneltä että jaksaa.

Vierailija
89/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihan konkreettisesti iltaisin teette te, jotka ette "jaksa mitään" tai "löhöätte sohvalla"? Kuusi tuntia istutte ja syljette kattoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme