Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet 8-16 töissä niin jaksatko tehdä illalla mitään?

Vierailija
25.07.2016 |

Vai oletko valmis kaatumaan sänkyyn? Onko normaalia jos ei jaksa tehdä enää mitään :O

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-15 työaika suht kevyessä,siistissä sisätyössä ja jaksaminen vaihtelee. Vaikeimpia ovat talvikuukaudet, jolloin on pimeää töihin lähtiessä ja sieltä palatessa. Valoisaan aikaan on enemmän energiaa. Yritän kuitenkin aina käydä vähintään iltakävelyllä.

Vierailija
62/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin. Teen ruoan, syön, katselen päivän sarjat, masturboin ja sitten jo pehkuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhusten (dementikkojen) hoivapaikassa työssä. Herään aamuvuoroon 05.00, työ alkaa 07.00 ja loppuu 15.00. Iltavuoro klo 14-21. Iltavuorosta aamuvuoroon on pahinta. Kotona klo 22.30 ja aamuherätys 05.00. Työpäivän jälkeen olen niin loppu henkisesti sekä fyysisesti, että pikaisen suihkun ja parin leivän hotkimisen jälkeen suoraan sänkyyn, tv:tä töllöttämään. En jaksa kotitöitä, en mitään työn lisäksi. Yöllä heräilen monta kertaa paniikissa katsomaan kelloa. Joka aamu kellon soidessa olen jo valmiiksi loppu ja stressaantunut. Vapaapäivät menevät nukkumiseen ja kotitöihin, sekä stressamiseen seuraavasta työpäivästä. Olen täysin loppu.

Vierailija
64/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,ompa teillä monilla pitkiä päiviä...Ite teen pääasiassa töitä 11-17 välisen ajan,ja tuntuu ettei aika silti  piisaa mihinkään.Haen lapset päiväkodista,laitan ruokaa,pesen pyykkiä,tiskiä,siivoan,leikkaan nurmikkoa,yritän remontoida ja maksaa laskuja..Usein kun kello lyö 20,ja saan pienemmän lapsen nukkumaan,istahdan tähän palstan/tv:n ääreen enkä jaksa enää mitään...

Vierailija
65/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä olen n. 9-21 yleensä. Sen jälkeen yleensä vielä käyn salilla, opiskelen tai harrastan taideharrastustani. Jaksan hyvin, sillä lapsia ei ole, mies on itsenäinen ja kotitöiden määrä on minimoitu (pieni kämppä, syödään paljon ulkona, käytetään ulkopuolisia palveluita kuten siivoojaa ja pesulaa). Kaikki vapaa-aika on siis käytettävissä itseen.

Eikö teillä seurata työaikaa ollenkaan? Vai miten voit tehdä jatkuvasti 12 h päivää?

Vierailija
66/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastaukset ei voi olla totta. Eihän?! Olen järkyttynyt, että vain pari vastaajista harrastaa liikuntaa edes pari kertaa viikossa. Valtaosa ei siis liiku käytännössä ollenkaan (kaikkien työ tuskin on fyysistä, kun ei kerran mainittu).

Huhhuh, selittyy kyllä se miksi ihmiset näyttävät niin väsyneiltä. Teillähän on ihan rapakunto, jos kaikki illat makaatte vaan sohvalla - ei ihmekään että väsyttää koko ajan!

Ei hyvänen aika tuo ole tervettä.

Vierailija
67/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen vastauksia. Olen asiantuntijatyössä noin 8 tuntia päivässä. Lapsen joko vien tai haen päiväkodista. Töihin kuljen aina oyörällä (matka 5 km suuntaansa). Töiden jälkeen yleensä toinen meistä vanhemmista harrastaa liikuntaa ja toinen laittaa ruuan valmiiksi ja touhuaa lapsen kanssa. Monesti ulkoilen lapsen kanssa jos ei ole oma vuoro liikkua. Sohvalla istutaan sitten lapsen mentyä nukkumaan yhdeksän aikaan. Aktiivisen päivän jälkeen nukkumaan pitää päästä viimeiståån 22:30.

Terveen aikuisen pitäisi jaksaa toimistotyötä 8 tuntia. Jos ei onnistu niin sitten miettimään syitä.

Vierailija
68/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Teen raskasta ulkotyötä, kävelen töissä joka päivä väh. 10km ja olen aivan loppu illalla. Elän viikonloppuisin vain. Palkka on pieni ja muutenkin jatkuva väsymys ja kivut stressaavat.

Vierailija
69/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä olen n. 9-21 yleensä. Sen jälkeen yleensä vielä käyn salilla, opiskelen tai harrastan taideharrastustani. Jaksan hyvin, sillä lapsia ei ole, mies on itsenäinen ja kotitöiden määrä on minimoitu (pieni kämppä, syödään paljon ulkona, käytetään ulkopuolisia palveluita kuten siivoojaa ja pesulaa). Kaikki vapaa-aika on siis käytettävissä itseen.

Siis 12 tuntia duunia päivässä, hyvät 6 tuntia raudan pumppaamista, opiskelua ja taiteilua, pari tuntia unta ja takaisin oravanpyörään? Mikä ihmeen kapitalistin märkä uni tämä on? Käytätkö piriä?

Vierailija
70/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tein 8-16 työaikaa niin tuntui, että töiden jälkeen suoritin lapsen tarhasta, joko käytiin kaupassa ja tehtiin ruoka tai vain kotiin syömään, pikku kakkonen, iltapuhteet ja nukkumaan. Ei omaa aikaa, ei mahdollisuutta tai edes jaksamista käydä lenkillä tai salilla.

Nyt, kun teen 20-04 töitä niin päivään on tullut tunteja lisää! Mies vie lapsen hoitoon ennen omia töitään, minä haen lapsen klo 14. Saan nukkua kunnon yöunet ja käydä salilla tai lenkillä. Ehdin olemaan lapseni kanssa huomattavasti enemmän kuin aiemmin.

Mä nostan sulle hattua. Itse kun tein samaa vuoroa, en todellakaan saanut kunnon yöunia. Vuoro loppui klo. 04, kotona n. 04.45, koirat lenkille, sänkyyn. Uni tuli yleensä siinä kuuden maissa, jotenkin töiden jälkeen kävin aina sen verran ylikierroksilla ettei heti pystynyt nukahtamaan. Herätys 12.00, pikasuihku, kahvi, vaatteet, ripaus meikkiä ja hakemaan lasta tarhasta (haku myös klo.14.). Eli unta sain maksimissaan kuusi tuntia. Ja sinä ehdit käymään salillakin? Wow. Mä lenkitin vaan pikasesti koirat heti suihkun jälkeen.

Vierailija
71/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään jaksa. Nousen kuudelta, lapset seiskaksi tarhaan ja työmatka 50min. Pääsen neljältä, kotona lapsen kanssa viideltä. Ruuanlaittoa ja kotitöitä ja pari krt viikossa lasten harrastukset. Viimeistään kymmeneltä oltava itse sängyssä. Olen tosi väsynyt aina töiden jälkeen. Toisaalta onni ettei ole miestä, en jaksaisi enää hoitaa parisuhdetta tämän päälle.

Vierailija
72/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lenkkeilen, laitan ruokaa, siivoan ja harrastan. Usein ulkoilen lapsen kanssa. Kuulostaa kyllä epänormaalilta jos ei jaksa mitään.

Jotkut vaan kuormittuu helpommin kun toiset ja vaatii enemmän palautumista. Ihmisiä on erilaisia. Toki voi olla vaan puhtaasti laiskuutta tai psyykkistä häikkää, muttei se aina oo sitä.

Vierailija
73/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vanhustyöhön. Kaikki lukemasi on totta. Ei ole ihme, että vanhusten hoitajia ei kohta ole. Ei kukaan jaksa tätä enää. Itse rakastan vanhuksia, mutta en jaksa enää tätä työtä. Olen täysin loppu.

Vierailija
74/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveen aikuisen pitäisi jaksaa toimistotyötä 8 tuntia. Jos ei onnistu niin sitten miettimään syitä.

Kyllä työtä ehkä jaksaa, mutta kun se 8 tuntia ei riitä, töihin valmistautumiseen ja työmatkoihin saattaa hyvinkin mennä vielä tunti tai parikin ja töissä on tavallaan kiinni työmatkoineen ja valmistautumisineen helposti 9-10 tuntia päivästä ja se on väsyttävää ja omasta mielestäni ihan liikaa. En laske työmatkaa omaksi ajaksi.

Vierailija
75/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin jaksan, talvisin en. Hyvä puoli on, että suomalaisten vähäinenkin sosiaalisuus katoaa yleensä viimeistään lokakuun puolivälissä ja alkaa uudelleen vasta vappuna, joten tuon väliajan saakin  olla koomassa. 

Vierailija
76/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jaksan ihan hyvin, laitan ruoan, kyselen lapsilta kuulumiset, pesen pyykkiä, käytän koiran, käyn kylässä, harrastuksissa jne ... Talven pimeinä kuukausina olen joskus ihan loppu. 

Vierailija
77/89 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaimo , olemme onnillisesti olleet jo vuosia naimisissa...

Vaimokin pelaa mun kanssa tietysti .

Hänkin kyllä valittaa väsymystä, herätys hänellä 04:30 niin päivä menee pirstonaiseksi ja päiväunet on otettava, silti niiden jälkeenkin on väsymystä.

Yksi syy työn kuormittavuuteen on ylimystön harhautus lamasta. Eli talouteen kuuluu luonnollisena osana laskukausia ja nousukausia, nyt noille talousmarkkinoiden heilahduksille on annettu peloittava nimi "lama" ja kun on seuraava laskukausi niin yrityksessä kenkä heiluu ja jäljelle jäävät jakavat erotettujen työtaakan.

Kun nousukausi tulee palkatan muutama lisää takaisin, mutta ei samaa määrää kuin vaikka 10v sitten. Näin yrityksen johto takoo voittoa aika ajoin tulevalla normaalilla talouden heilahduksilla ja tyhmät työntekijät jakavat eroitettujen työt ja tekevät ne ilmaiseksi.

Nyt olisikin oiva aika taistella, ja kun seuraavaksi joku irtisanotaan niin ilmoittaa että minäpä en muuten näitä lisätöitä tee ilmaiseksi ja viedä asia liiton kanssa riideltäväksi. Jos kaikki palkansaajat tekee toistensa työt niin että työntekijän terveys/jaksaminen ja työnlaatu kärsii aina niin se on semmoinen kierre jolla ei hyvää loppua ole näkyvissä. "Lamoja" meinaa tulee tulevaisuudessakin ja silloin taas rutistetaan työrukkaksista löysät pois ilmaiseksi.

Vierailija
78/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä 8-17, ma-pe. Kotimatka n. 30-45 min ruuhkasta riippuen.

Kahtena arkipäivänä teen ruokaa (mies tekee muina päivinä). Yhtenä päivänä käyn kaupassa. Kolmena päivänä vien lapsia harrastuksiin, jolloin olen taas kotona klo 20 tai 20:30. Ne kaksi päivää kun lapsilla ei ole harrastuksia niin olen yleensä pari tuntia myöhempään töissä. Viimeisen kahden vuoden aikana suoritin myös masterin tutkinnon työn ohessa, sain sen päätökseen toukokuussa. Kotona illalla luen uutisia, työstän omia projekteja (koodaan), katson netistä TV:tä, kuuntelen musaa. Yleensä teen näitä jälkimmäisiä samaan aikaan. Menen nukkumaan n. klo 1 tai 2 ja herään 6:30. Yleisesti ottaen ei paha ollenkaan koska sain opinnot loppuun, tuntuu että on liikaakin aikaa just nyt.

Minäkin jaksoin vielä muutamia vuosia sitten suorittaa opintoja työn ohessa vaikka tein paljon ylitöitä.

Enää en jaksa edes normaalia työpäivää tehdä. En pysy hereillä kahdeksaa tuntia yhtäjaksoisesti.

Kannattaa nauttia siitä jaksamisesta niin kauan kuin sitä riittää.

Tulevaisuudestaan kun ei voi tietää.

En minäkään arvannut sairastuvani vakavasti :(

Vierailija
79/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan koska en ole laiska paska.

Vierailija
80/89 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8-16 työ, usein tulee 20-30min ylitöitä. Henkisesti vaativia asioita. Lisäksi 30min työmatka suuntaansa, eli päivästä menee 9-9,5h työhön matkoineen.

Työpäivän jälkeen käyn osana päivistä kaupassa, tehdään miehen kanssa jotain helppoa ruokaa. Sitten pakolliset kotityöt, koiran pitkä lenkki (1,5-2h). Tuon jälkeen ei jaksa kuin maata. Ja voin sanoa, että esim tuo lenkille lähtö on monesti työn ja tuskan takana. Ylipäänsä kaikki tekeminen tuntuu vastenmieliseltä, lähtökohtaisesti haluaisin vain olla möllöttää. Sitten kun väkisin lähtee, niin voi olla ihan kivaakin. Mutta esim kavereita en ole jaksanut juuri nähdä koko kesänä.

Lapsia ei ole, en vain ymmärrä, miten ihmiset jaksavat pyörittää täysipäiväisen työn lisäksi lapsiperheen arkea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi