Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet 8-16 töissä niin jaksatko tehdä illalla mitään?

Vierailija
25.07.2016 |

Vai oletko valmis kaatumaan sänkyyn? Onko normaalia jos ei jaksa tehdä enää mitään :O

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kuuden tunnin työpäivää kaikille aloille. Jaksaisi paremmin ja työttömille tulisi työtä.

Vierailija
22/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla.

Töiden jälkeen jaksaa syödä ja olla tietokoneen edessä pelailemassa. Joskus katson jonkun elokuvan.

En jaksa tehdä sen lisäksi paskaakaan. Ja vaikka jaksaisinkin ei huvita. Minä päätän, minä maksan laskuni, ansaitsen rahani ja vapaa-aikani olen itseni armelias ja mukava pomo! En ymmärrä miksi töissä rääkätty rukkanen ei saisi hyvänenaika vapaa-ajallaan levätä ja tehdä mukavia asioita? Älkää hyvät ihmiset poteko siitä huonoa omaatuntoa, nauti vapaa-ajastasi tee mitä lystäät!

Itse mielummin seikkailen mielikuvitusmaailmassa valloittamassa syrjäistä galaxia englanninkielisten kavereiden kanssa, rakennan uusia haarniskoja ja lentelen avaruusaluksella vaarallisiin seikkailuihin.

En koe pakottavaa tarvetta elää niin kuin mainokset ja yhteiskunta toivoisi minun elävän, eli vetävän jonkun helvetin lenkin tai rullaluistelusession tai muuta tuputettua paskaa. "Elä näin niin olet hyvä"

Olen avaruuden ritari klo:18-22:00 muut tehköön mitä tahtovat. Koskaan ennen ei ole ollut mahdollisuutta viettää aikaansa virtualisessa maailmassa näin mukavasti kuin nyt. 3D kuva dolbysurround äänet jne. saavat minut immersoitumaan todella syvälle. Usein kuluu tunteja ennen kuin ajattelen yhtää nmitään tälle planeetalle kuuluvaa asiaa, siinä stressi kaikkoaa. Se on kuin matka muualle arjen keskeltä.

Tämänhetkinen peli on Warframe, sain juuri uuden kissan jalostettua ottamalla geeninäytteitä villeistä taistelukissoista. Peli on ilmainen, jätä ne harjat ja verkkarit nurkkaan sisko ja lähde tutustumaan galaxiin!

Rauhaa kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin terve, jaksoin vaikka ja mitä.

Nyt en, kaadun sohvalle ja löhöilen siinä koko illaan, kunnes siihen nukahdan.

Jossain välissä tsemppaan ja teen nopean ruuan ja käytän koirat lenkillä ja takas sohvalle. Silloin kun lapset eivät ole kotona, en tee ruokaakaan.

Vierailija
24/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että jos en työpäivän jälkeen lähtisi galaxeihin niin ajattelisin kokopäivän IT:asioita.

Aivoni eivät lakkaa toimimasta, eikä ratkomasta ongelmia jollei ole tarpeeksi vahvaa ärsykettä, se on kuin olisi kokoajan töissä (ilman korvausta).

Viinaa enkä huumeita tahdo, niiden hinta moninaisineen lieveilmiöineen on liian kova hyötyihin nähden.

Vierailija
25/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan mitä tekee työkseen. Nyt kesällä jaksaa vaikka mitä mutta ootas kun tulee syksy niin hyvä kun saan kaupassa käytyä koska ajattelen koko ajan ettei sitä enää kehtaa kauppaankaan kun on näin pimeää ja ilta, plus se vaatteiden päälle pukeminen. Kesällä riittää että laittaa kengät jalkaan kun menee ulos.

Vierailija
26/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallisia vastauksia. Minä käyn joka toinen päivä kaupassa kotiin tullessa. Kotona sitten juon kupin kahvia, juttelen lasten kanssa, odottelen, että mies tulee kotiin.

Sitten lähdemme kävelylle tai minä kerran viikossa jumppaan.

Tuossa puoli seitsemän maissa aletaan tekemään päivällistä, ruokapöydässä sitten istutaan pitkään ja jutellaan, katsotaan sen jälkeen puoli yhdeksän uutiset.

Jokainen puuhaa omiaan tuonne puoli yhteentoista, jonka jälkeen vetäydytään yöpuulle.

Vierailija
27/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä työtilanne on ihan perseestä kun johdossa tehtiin muutoksia ja se vie kyllä ajoittain voimat ihan niin, etten jaksa kun kotiin mennä ja maata tietokoneen kanssa sängyllä loppupäivän, sitten nukun huonosti ja seuraavana päivänä väsynyt ja sama rumba taas töiden jälkeen.

Olen nyt yrittänyt petrata lisäämällä edes jotain liikuntaa (kävelemistä, uimista) ja huomaan niiden vaikuttavan positiivisesti - 'pääsen' aikasemmin nukkuun ja olen vähän virkeempi.

Myös erilaiset to do -listat mulla on käytössä esim siivoiluun - pieni askare päivässä.

Pyrin myös näkeen edes kerran viikossa ystäviä, vaikka välillä tekisi mieli nekin tapaamiset perua ja mennä vaan kotiin lepäilemään. Saan tapaamisista kuitenkin loppujenlopuksi energiaa.

Kyllä mä ennen jaksoin mutta nyt kun työ on perseestä niin se vaikuttaa ihan kaikkeen.

Uusi työ on kyllä hakusessa :)

Vierailija
28/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä 9-17. Lähden vaille 8 ja oon kotona vaille 18. Arki tuntuu ihan hirveältä, en jaksa ja kerkeä mitään. Olen vielä siistissä, tylsähkössä sitätyössä. Lopetin salillä käymisenkin, koska en vaan arkena jaksaisi käydä siellä. Oon ruvennut syömään paljon eineksiäkin, koska ruuanlaittokin tuntuu olevan liian vastenmielistä ja rankkaa :D työttömänä ollessa oli välillä ihan lamaantunut olo, kun ei välillä ollut mitään tekemistä, enkä saattanut nähdä päiväkausiin muita kun poikaystäväni ja kaupan kassan. Haaveilin töistä tai ainakin rahasta ja tekemisestä. Nyt tuntuu, että elämä on jotain oravanpyörää, jota ei kyllä loputtomiin jaksa.

Vierailija
29/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa kyllä oikeasti jaksaa mitään. Varsinkaan pimeänä aikana. Ei tämä oikein tunnu ihmismäiseltä elolta kun töiden jälkeen saan hoidettua äärimmäisen pakolliset ja loppuajan nukun. Ehkä mulla on ruokavalio pielessä. Tai sit vaan liian rankka työ.

Vierailija
30/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min työmatka kävellen.

Ulkona syöminen tai ruoan haku työmatkan varrelta.

Siivooja.

Pesula.

Ei turhaa roinaa kotona kaaosta luomaan.

Laskujen, sijoitusten yms automatisointi.

Siinä vinkkejä, joilla olen vapauttanut aikaa ja jaksamista mukavampiin juttuihin kuin kotitöihin.

Vierailija
31/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tehdä mitään jos olen töissä normaalin työpäivän. Loppupäivä menee toipumiseen (eli nukkumiseen).

Jouduin jäämään tästä syystä osatyökyvyttömyyseläkkeelle, ja teen nykyään vain puolikasta työpäivää. Siitä toisesta puolikkaasta saan eläkkeen.

Väsymykseni syy on MS-tauti ja sen aiheuttama voimakas uupumus.

Onneksi jaksan kuitenkin vielä tehdä edes sen puolikkaan työpäivän.

Vierailija
32/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä teen heti, kun tulen kotiin.

Jos istun sohvalle, vaikka vaan hetkeksi, oli päivä siinä, en saa enää mitään aikaan. Jos taas pysyttelen "pystyssä", jaksan helposti puuhata vaikka mitä melkein puolille öin.

Onneksi opin tunnistamaan tämän ongelman... Eli nyt en mene siihen sohvalle. Uni tulee paljon paremmin puuhapäivän jälkeen.

Vierailija
33/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tod. Käyn max kaupassa ja sitten katson jotain sarjaa, syön ja aikalailla sit meenkin jo nukkumaan/lepäämään. Mulla ei ole sosiaalista elämää.

Sosiaalinen elämä onkin yliarvostettua. Riittää kun viikonloppuna näkee kavereita.

Vierailija
34/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Bombadur kirjoitti:

Lisään vielä, että jos en työpäivän jälkeen lähtisi galaxeihin niin ajattelisin kokopäivän IT:asioita.

Aivoni eivät lakkaa toimimasta, eikä ratkomasta ongelmia jollei ole tarpeeksi vahvaa ärsykettä, se on kuin olisi kokoajan töissä (ilman korvausta).

Viinaa enkä huumeita tahdo, niiden hinta moninaisineen lieveilmiöineen on liian kova hyötyihin nähden.

Etsi nainen

Vierailija
35/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan kuuden tunnin työpäivää kaikille aloille. Jaksaisi paremmin ja työttömille tulisi työtä.

Miten sitä työtä tulisi sitten työttömille? En usko tuohon teoriaan lainkaan. Se menisi niin, että kuuden tunnin työpäivästä saisi kuuden tunnin palkan ja työttömät olisivat edelleen työttömiä.

Vierailija
36/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Lapsikin on joten pakko jaksaa hänen kanssaan touhuta ja kotitöitäkin tehdä. Pikku kakkonen on kyllä pelastus kun saa sen aikaa torkkua lapsi kainalossa. Mitään muuta en lapsettomasta ajasta kaipaa kuin sitä että töiden jälkeen sai koko illan löhötä vain sohvalla.

Vierailija
37/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kyse ei ole niinkään jaksamisesta vaan siitä, että tuntuu, että aikaa ei töiden jälkeen ole mihinkään. Jos pääsen 16 töistä, olen kotona jossain klo 17 aikaan ja jos kaupasta käyn ruokaa/eväät ostamassa niin ehkä puol 18 aikaan. Kun ei ole autoa, niin on tosi vaikeaa suunnitella mitään niin sulavasti, vaan joutuu olemaan bussiaikataulujen varassa. Menee aina liian myöjäseks niin ei kiinnosta mitään tehdä.

Vierailija
38/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyopaiva 9.30-18. Heraan 7 jalkeen ja kotona olen yleensa seitsemalta koska toista harvemmin tulee lahdettya heti klo 19 ja tyomatka on reilusti yli 30 minuuttia. Iltaisin harvemmin jaksan tehda mitaan. Salilla kaynti on jaanyt koska harvemmin jaksan sinne enaa raahautua toiden jalkeen. 

Nukkumaan menen yleensa vahan kymmenen jalkeen,

Asun Lontoossa ja haaveilen muutosta Suomeen ja liukuvasta tyoajasta (esim. se 8-16 olisi unelmaa).

Ottaa suunnattomasti paahan ettei viikolla pysty mitaan oikein tekemaan. Oravanpyora hajottaa.

Vierailija
39/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo lyhyt työpäivä että luulisi sen jälkeen jaksavan kaikenlaista. Hyvin siinä on aikaakin jos pääsee jo neljältä.

Vierailija
40/89 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Lähden aamullaklo 6 ajamaan töihin, matkaan menee noin 45min. Kotona olen noin neljän aikaan. Hyvin uupuneena. Töissäkin joskus käyn autossa ottamassa ruokkiksella päiväunet. No, väsymykseni ei olekaan mitään normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi