Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?
Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.
Kommentit (2495)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisiko joku kertoa logiikan sen takana, että penisten on päästävä naisten tiloihin, jos on pieni joukko ihmisiä joilla on lisääntymiselimistön kehityspoikkeama?
Sinä siis oikeasti näet, että "peniksettömyys/vaginattomuus" ovat toimivia määreitä julkisille tiloille?
Sinulle ei kelpaa vain mies-/naiserityiset tilat, kun tarve niin vaatii?
Mene välillä trollaamaan ylikselle.
Vierailija kirjoitti:
On äärioikeiston ja uskonnollisten konservatiivien narratiivi puhua "genderideologiasta", joka on heille yleisnimitys kaikelle, mikä uhkaa ydinperhettä ja heidän näkemyksensä mukaan perinteisiä arvoja. Mitään sellaista ideologiaa ei ole olemassakaan.
Tutustu antigenderliikkeeseen.
Kuuluvatko genderideologiaa kritisoivat vasemmistofeministit, homoseksuaalit, tolkun transit ja entiset punavihreiden puolueiden äänestäjät tähän "antigenderliikkeeseen"? Onko tämä "antigenderliike" samassa tilassa kanssasi juuri nyt?
Vierailija kirjoitti:
Transnaiset rakastuvat yleensä miehiin. Avaus on vähän absurdi.
Suurin osa transnaisista on heterosuuntautuneita, eli ovat seksuaalisesti naisita kiinnostuneita. Lisäksi suurin osa transnaisista pitää peniksensä.
Vierailija kirjoitti:
Osallistut transvastaiseen liikehdintään ja väität sen vertautuvan "transaktivistien" mielestä siten, että "Hitlerkin oli kasvissyöjä", niin nyt kaikki kasvissyöjät on Hitler.
Tuo on aivan aivoton vertauskuva. Jos toistelet innolla äärioikeiston tavoitteita ja narratiiveja jostain ihmisryhmästä, niin etköhän sinä heitä sympatiseeraa. Ei sillä ole väliä oletteko kaikesta samaa mieltä tai oletteko kaikki kasvissyöjiä.
Jännästi aika moni selviää elämästä olematta äärioikeistolaisten kanssa poliittisesti samoilla linjoilla juuri mistään.
Jos "äärioikeisto" tavoittelee ilmastonmuutoksen torjumista, niin ovatko kaikki ilmastonmuutoksen torjujat äärioikeistoa? Sun kannattaa harjoitella loogisia päättelyketjuja natsikortin heiluttelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vasemmiston olisi silloin kannattanut ottaa genderkriitikoiden huolet tosissaan, eikä syöttää suoraan oikeiston lapaan?
Ne teidän "huolet" osoittautui täysin ylimitoitetuksi mm. translain kohdalla. Pyydetäänkö myös rasistiset ryhmittymät kertomaan "huoliaan" maahanmuuttoa koskevien lakien kohdalla?
Mahdollistaako itsemäärittely peniksellisten henkilöiden pääsyn naisten ja tyttöjen tiloihin, tai takaako Suomen laki heille peniksettömät tilat? Niinpä. Itsemäärittely on mahdollistanut maailmalla todella ikäviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Transitmies?
Vulva-mies.
Vierailija kirjoitti:
"Ai minä olen se joka "trollaa", kun näen "peniksettömät" tilat (ja jatkeena "vaginattomat" tilat) tarpeettomina komplikaatioina? Syrjivinä, ja herättäisivät kysymyksiä valvonnasta jne. Ja yleisesti hieman omituisina, eikö?"
Onko sulla useinkin hankaluuksia tunnistaa muiden ihmisten sukupuoli ilman housuihin kurkkaamista tai pronominipinssiä? Etkö luota peniksellisten henkilöiden rehellisyyteen sukupuolitettujen tilojen kohdalla, vai miksi tarvitset valvontaa?
Ei ole. Siksi en kannatakaan julkisten tilojen määrittämistö "peniksettömiksi/vaginattomiksi". Toisin kuin sinä.
Minulle sopii mennä ihan mies ja nainen (joskus unisex) pohjalta, mitä tulee tilojen erotteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistut transvastaiseen liikehdintään ja väität sen vertautuvan "transaktivistien" mielestä siten, että "Hitlerkin oli kasvissyöjä", niin nyt kaikki kasvissyöjät on Hitler.
Tuo on aivan aivoton vertauskuva. Jos toistelet innolla äärioikeiston tavoitteita ja narratiiveja jostain ihmisryhmästä, niin etköhän sinä heitä sympatiseeraa. Ei sillä ole väliä oletteko kaikesta samaa mieltä tai oletteko kaikki kasvissyöjiä.
Jännästi aika moni selviää elämästä olematta äärioikeistolaisten kanssa poliittisesti samoilla linjoilla juuri mistään.
Jos "äärioikeisto" tavoittelee ilmastonmuutoksen torjumista, niin ovatko kaikki ilmastonmuutoksen torjujat äärioikeistoa? Sun kannattaa harjoitella loogisia päättelyketjuja natsikortin heiluttelun sijaan.
Eivät ole. Juuri sanoin, että tuo logiikka on täysin urpo. No miten on, torjuuko äärioikeisto ilmastonmuutosta? Sehän sulle sitä osviittaa heidän politiikastaan antaa.
Ladytoy boytoy Thaimaasta vai turkista. Yleistä siellä. Riivaajat manalasta. Kaikki tietää ettei kultapatsas ole mikään Jumala jota täytyy siirrellä ja korjailla kuin tehty kivistä. Kultaa ei ole kun pintamaali. Sen siitä saa kun Jeesus ei kelpaa. Meditoimalla sekoaa ja huumeilla. Ja siis jos on kuukautiset on nainen jos on kivekset on mies. Muu on sekoilua.
Kuukautiset ei tarkoita AIKUISUUTTA VAAN SUKUPUOLTA.
"Etkö olekaan sitä mieltä, että transnaiset ja itsemäärittelijät ovat täysiä naisia joka tilassa ja tilanteessa"
Minä olen kyllä sitä mieltä transsukupuoliset ovat kokemaansa sukupuolta. Kuinka?
Vierailija kirjoitti:
"Olen se 40 v. nainen, joka on lähes aina sun kuvitelmissa trans uli tai Kallion lukiolainen. Olet aivan kujalla, kun kuvittelet että tuollaista öyhäämistä vastustaisi vain transihmiset. Kuka tahansa sivistynyt ihminen pitää tuollaista ulosantia vastenmielisenä. "
Olen itse suht samanikäinen mies ja olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Jotain surullistahan tuossa öyhöttämisessä myös lopulta on, syvästi melankolista, eksistentiaalista tuskaa. Itse en tiedä tosielämästäni ensimmäistäkään ihmistä, jolle transihmisten olemassaolo on niin vaikeaa, että pitää höyrytä aamusta iltaan unisex vessoista ja lersseistä.
Kenelle transihmisten olemassaolo on vaikeaa? Tuohan on aktivistiretoriikkaa. Kuulostat enemmän Kallion ilmaisutaidon lukiolaiselta kuin aikuiselta mieheltä.
Miksi teille naisten oikeudet ja määritelmä ovat vaikeita? Miksi ette halua suoda naisille ja tytöille peniksettömiä tiloja, kiintiöitä, ryhmiä ja urheilusarjoja? Tai miksi penistä tungetaan lesbojen seksielämään.
"Niin, eipä sillä natsiajatuksiin hassahtamisella olisi niin väliä, ellei sillä olisi valtavan huono ja epävakautta lisäävä vaikutus ihan kokonaisvaltaisesti maailmassa, vaikka sinä kuvittelet askartelevasi vain joidenkin "transongelmien" äärellä"
Kiertelet hienosti kunnianloukkaussyytteen nostamisen liepeillä puhumalla natsiajatuksista natsiksi syyttämisen sijasta. Tämä on sitä parempaa humanismia, kun itse asiasta ei ole kompetenssia puhua.
Kuten jo kirjoitin, minä kannatan transihmisten oikeuksia ja luultavasti olen sen asian eteen tehnyt enemmän kuin sinä tosielämässä, femmenä kun olen elänyt (aikana, jolloin transitioita ei tehty), opettanut ja kirjoittanut. Transaktivismi on eri asia kuin transihmisten oikeuksien ajaminen kuten jo kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heteromiehelle suunniilleen yhtä viehättäviä? Et kestäisi ehdotusta, että ehkä Sampaio hieman viehättävämpi, ja ihan tietäen että hän on transnainen?
:)"
Sinusta transnainen on heteronaista viehättävämpi, eikö olisi kiva, jos bionaiset poistuisivat kokonaan ja voisitte miesten kesken olla heteroita ihan kunnolla, jos transnaisille onnistutaan vaikka rakentamaan lisääntymiselimistökin?
Taisi kuitenkin vertailussa olla Buck Angel (transmies) ja Valentina Sampaio (transnainen). Ehdotettiin että heteromies olisi todennäköiseimmin kiinnostunut Sampaiosta:
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/valentina-sampaio-victorias…
Kuin
https://en.wikipedia.org/wiki/Buck_Angel#/media/File:Buck_Angel_Headsho…
Sinun mielestäsi ei. Koska hetero
"Eli vastaat kysymykseeni kyllä. Kyllähän minä sen arvasinkin, eipä silti."
En... Vastaan, että pidän todennäköisempänä, että heteromies kokee Valentina Sampaion kuin Buck Angelin viehättävänä. Ihan tietoisena että Sampaio on transnainen. Sinä et tätä todennäköisyyttä hyväksy, etkä että heteromies voi kokea Sampaion viehättävänä, koska penis. Totesimme, eetä ok, olin kuitenkin eri mieltä.
"Kenelle transihmisten olemassaolo on vaikeaa? "
Sinulle :)
Hullun horinaanahan tämä on, eikö:
"Miksi teille naisten oikeudet ja määritelmä ovat vaikeita? Miksi ette halua suoda naisille ja tytöille peniksettömiä tiloja, kiintiöitä, ryhmiä ja urheilusarjoja? Tai miksi penistä tungetaan lesbojen seksielämään."
"Niin, eipä sillä natsiajatuksiin hassahtamisella olisi niin väliä, ellei sillä olisi valtavan huono ja epävakautta lisäävä vaikutus ihan kokonaisvaltaisesti maailmassa, vaikka sinä kuvittelet askartelevasi vain joidenkin "transongelmien" äärellä."
Avaisitko tarkemmin, miten tämä "natsiajattelu" on ilmennyt tässä ketjussa? Onko "natsiajattelua", jos ei pidä transnaisia ja itsemäärittelijöitä täysinä naisina pukkarissa, makkarissa ja naisurheilussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ai minä olen se joka "trollaa", kun näen "peniksettömät" tilat (ja jatkeena "vaginattomat" tilat) tarpeettomina komplikaatioina? Syrjivinä, ja herättäisivät kysymyksiä valvonnasta jne. Ja yleisesti hieman omituisina, eikö?"
Onko sulla useinkin hankaluuksia tunnistaa muiden ihmisten sukupuoli ilman housuihin kurkkaamista tai pronominipinssiä? Etkö luota peniksellisten henkilöiden rehellisyyteen sukupuolitettujen tilojen kohdalla, vai miksi tarvitset valvontaa?
Ei ole. Siksi en kannatakaan julkisten tilojen määrittämistö "peniksettömiksi/vaginattomiksi". Toisin kuin sinä.
Minulle sopii mennä ihan mies ja nainen (joskus unisex) pohjalta, mitä tulee tilojen erotteluun.
Miksi peniksellisillä henkilöillä pitää sitten olla pääsy naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin? Peniksen vieminen naisten ja tyttöjen intiimitiloihin on suojattu lainvoimalla. Miksi?
Etkö olekaan sitä mieltä, että transnaiset ja itsemäärittelijät ovat täysiä naisia joka tilassa ja tilanteessa, niin pukkarissa, makkarissa kuin kilpakentillä?