Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?

Vierailija
24.07.2016 |

Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.

Kommentit (2495)

Vierailija
1941/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanoin, että toistat äärioikeiston narratiiveja, en, että olet äärioikeistolainen. Itsekin sanoit, että he onnistuvat kaltaisiasi "tavallisia ihmisiä" houkuttelemaan.

Ei ole mitään ideologiaa, jonka joku epämääräinen kuvaamasi joukko "transaktivistit" jakaisivat. Ideologiasta puhuminen nimenomaan saa ihmiset epäinhimillistämään ihmisryhmiä."

En ole toistanut yhtäkään äärioikeiston narratiivia ja transaktivismi perustuu teoretisointiin, jonka alkua kyllä tunnen. En myöhempää kehitystä. Muistathan, että olen butch/femme -asetelmasta peräisin eli nämä ovat periaatteessa "minun omia juttujani", joista puhutaan. Jälleen kerran koetat saada minut kehystettyä omaan taisteluasetelmaasi, jossa ovat me ja muut.

Toki voi olla, että et tunne niitä teorioita, joihin transaktivismi perustuu kuten en minäkään. On kuitenkin hassua väittää, että transaktivistien väitteet olisivat syntyneet tyhjästä.

Äärioikeistoksi ja natsipersuksi syyttäminen on vasemmiston ja transien kaasuvalotustekniikka, jotta ihmiset alkaisivat kieltää aistihavaintonsa ja toimimaan niiden vastaisesti. 

Logiikka toimii näin simppelisti: 

"Hitler joi vettä, joten jokainen vedenjuoja on nazzi." 

"Äärioikeiston mielestä penis ei ole naisen sukupuolielin, joten jokainen jonka mielestä penis ei kuulu naisten tiloihin on äärioikeistoa."

"Persun mielestä Maa kiertää Aurinkoa, joten heliosentrisen maailmankuvan omaavat ovat persuja!"

Vierailija
1942/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärioikeiston ja uskonnollisten konservatiivien narratiivi puhua "genderideologiasta", joka on heille yleisnimitys kaikelle, mikä uhkaa ydinperhettä ja heidän näkemyksensä mukaan perinteisiä arvoja. Mitään sellaista ideologiaa ei ole olemassakaan.

Tutustu antigenderliikkeeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen se 40 v. nainen, joka on lähes aina sun kuvitelmissa trans uli tai Kallion lukiolainen. Olet aivan kujalla, kun kuvittelet että tuollaista öyhäämistä vastustaisi vain transihmiset. Kuka tahansa sivistynyt ihminen pitää tuollaista ulosantia vastenmielisenä."

Millaisen kehityskulun kautta aikuinen nainen alkaa transidentifioituvien miesten ja pervoperttien hovineidoksi? Miksi sinun mielestäsi naisten ja homoseksuaalien oikeuksien, määritelmän, turvallisuuden ja yksityisyyden puolustaminen on öyhäämistä? Avaa ihmeessä ajatteluasi tarkemmin.

Voit lisätä nuo pervopertit ja hovineidot niihin ilmaisuihin, joita voit vaikka koulun vanhempainiltaan tai käsityöpiiriin mennä kokeilemaan. Aivan varmasti kukaan ei pidä sinua öyhönä. 

Vastaa vain kysymykseen, kiitos.

Vierailija
1944/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnaiset rakastuvat yleensä miehiin. Avaus on vähän absurdi.

Vierailija
1945/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan länsimaissakin homoseksuaaleja ja autismikirjolaisia eheytetään ja siivotaan geenipoolista transiutuksilla. Homoseksuaaliset nuoret ja autismikirjon tytöt ovat ylikorostuneita ryhmiä transhoitoihin hakeutuvien joukossa. UK:n tilaston mukaan 80-90 prosenttia transiutukseen hakeutuvista oli lesboja/bissejä ja 35 prosenttia oli kirjolla. Katujien joukossa on kaksinkertainen määrä lesboja heteronaisiin verrattuna. Kun transilmiötä aletaan perkaamaan kunnolla, niin lobotomiat ja talidomidi kalpenevat lääketieteellisinä skandaaleina."

Näen sen myös ihan omasta henkilökohtaisesta maailmastani käsin eli butchit ja femmet ovat kadonneet. Minä myös luulen, että tästä käydään vielä isot katumusharjoitukset mitä on tapahtunut nuorille ihmisille ja vielä yhteiskunnan kustannuksella.

Vierailija
1946/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkiä tekstejä lainattavaksi.

Ei ole mitään ideologiaa. Siinä juuri olet hassahtanut mm. äärioikeiston narratiiveihin. 

Milloin ja miten biologisista tosiasioista, naisten oikeuksista ja homoseksuaalisuudesta tuli äärioikeiston narratiivi? Nazzi-kortin vetäminen on todella väsynyttä.

Vierailija
1947/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1941. Siltä todella vaikuttaa, ainakin tämän keskustelun pohjalta.

Vierailija
1948/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muuten ovat transmuusut? Jos kerran muitakin sukupuolia on...

Heh, niin, missäköhän.

Ja jos transnainen on nainen, niin voiko aito nainen identifioitua transnaiseksi?

Ainakaan Kansallisteatterin transkohussa oikea nainen ei kelvannut esittämään transnaista. Mutta transnainen voi tottakai esittää aitoa naista, koska transnainen on nainen! Make it make sense.

Vierailija
1949/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transvouhotus osaltaan auttoi myös Trumpin valtaannousua. Vasemmistolla on tässä vakava peiliinkatsomisen paikka.

Pakoilet vastuutasi ja syyllistät transihmisiä omasta syrjinnästään. Nimenomaan genderkriitikot teki ja tekee edelleen yhteistyötä äärioikeiston kanssa, koska heille vain yksi asia, transvastaisuus merkkaa jotain. 

Transihmiset eivät ole minnekään menossa, vaikka heitä äärioikeisto painaisi kuinka alas. Löydätte ihan samat asiat aina edestänne. Pikkuhiljaa vastustus laantuu, koska ihmiset ymmärtää, ettei äärioikeisto poistanutkaan näitä transasioita mihinkään, eikä kaikki ongelmat johtuneetkaan heistä, vaikka heidät niin kovasti syntypukeiksi maalattiin. Ja sitten taas tulevaisuudessa nousee uusi joukko sankareita, jotka lähtevät jotakin vähemmistöä vastustamaan, luullen olevansa oikealla asialla, koska historialla on ikävä tapa toistaa itseään. 

Eikö vasemmiston olisi silloin kannattanut ottaa genderkriitikoiden huolet tosissaan, eikä syöttää suoraan oikeiston lapaan? Jos sun oma poliittinen viiteryhmä haistattaa paskat ja nauraa päälle, niin yhteistyökumppanit ja näkyvyys otetaan sieltä mistä ne saa. Vasemmisto saa syyttää ihan itseään, kun pilasivat maineensa ja naisten oikeudet litteän maan -transporukan takia.

Vierailija
1950/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistut transvastaiseen liikehdintään ja väität sen vertautuvan "transaktivistien" mielestä siten, että "Hitlerkin oli kasvissyöjä", niin nyt kaikki kasvissyöjät on Hitler.

Tuo on aivan aivoton vertauskuva. Jos toistelet innolla äärioikeiston tavoitteita ja narratiiveja jostain ihmisryhmästä, niin etköhän sinä heitä sympatiseeraa. Ei sillä ole väliä oletteko kaikesta samaa mieltä tai oletteko kaikki kasvissyöjiä.

Jännästi aika moni selviää elämästä olematta äärioikeistolaisten kanssa poliittisesti samoilla linjoilla juuri mistään.

Vierailija
1951/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transvouhotus osaltaan auttoi myös Trumpin valtaannousua. Vasemmistolla on tässä vakava peiliinkatsomisen paikka.

Pakoilet vastuutasi ja syyllistät transihmisiä omasta syrjinnästään. Nimenomaan genderkriitikot teki ja tekee edelleen yhteistyötä äärioikeiston kanssa, koska heille vain yksi asia, transvastaisuus merkkaa jotain. 

Transihmiset eivät ole minnekään menossa, vaikka heitä äärioikeisto painaisi kuinka alas. Löydätte ihan samat asiat aina edestänne. Pikkuhiljaa vastustus laantuu, koska ihmiset ymmärtää, ettei äärioikeisto poistanutkaan näitä transasioita mihinkään, eikä kaikki ongelmat johtuneetkaan heistä, vaikka heidät niin kovasti syntypukeiksi maalattiin. Ja sitten taas tulevaisuudessa nousee uusi joukko sankareita, jotka lähtevät jotakin vähemmistöä vastustamaan, luullen olevansa oikealla asialla, koska historialla on ikävä tapa toistaa itseään. 

Sellaiset teille mitättömät asiat, kuten naisten oikeudet, homoseksuaalien eheyttäminen ja lasten transiutusskandaali eivät ole menossa mihinkään. Transeilla oli asiat ihan hyvin monta vuosikymmentä, ennen kuin vasemmisto, transaktivismi ja genderideologia paskoivat ne.

Vierailija
1952/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein edes ymmärrä mikä transnainen. Siis onko se entinen mies, joka haluaa muuttua naiseksi? Vai onko se jo muuttunut naiseksi? Ja jos on muuttunut naiseksi, niin onko hän siis oletettavasti lesbo, että hän haluaa naisen puolisoksi? Ei minulla siis mitään ole sitä vastaan, jos mieheni haluaisi pukeutua naisen vaatteisiin, mutta jos hän haluaa kokonaan naisen kehon, niin sitten ei sovi minulle.

Vasemmisto ja transit eivät itsekään tiedä, vaan määrittelevät transsukupuolisuuden sukupuolen epätyypilliseksi ilmaisuksi ja ahdistumiseksi sukupuolistereotyypeistä ja naisen yhteiskunnallisesta asemasta. Jostain syystä transihmisyyteen on sisällytetty autogynefiilit, transvestiitit ja fetisistit.

Vierailija
1953/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vasemmiston olisi silloin kannattanut ottaa genderkriitikoiden huolet tosissaan, eikä syöttää suoraan oikeiston lapaan?

Ne teidän "huolet" osoittautui täysin ylimitoitetuksi mm. translain kohdalla. Pyydetäänkö myös rasistiset ryhmittymät kertomaan "huoliaan" maahanmuuttoa koskevien lakien kohdalla? 

Vierailija
1954/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transitmies?

Vierailija
1955/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2Minulla ei todella ole hajuakaan mistä teorioista puhut. Olen saanut transaktivisti tittelin kuitenkin, eli olisiko näin, että kuvittelet ideologian ajaman ryhmittymän, jota ei oikeasti ole. On vaan eri taustaisia ihmisiä, jotka jakavat sellaisen arvon ja tavoitteen, että transihmiset hyväksyttäisiin ja tunnustettaisiin yhteiskunnassa sellaisina kuin ovat. Uskon ihan täysin, että olet outoihin narratiiveihin uppoutunut "tavallinen ihminen", etkä mikään absoluuttinen "vastustajani". Enhän minäkään ole sitä, mitä sinä luulet minun olevan, mutta kovasti koet minut vastustajana."

Olet saanut transaktivistin tittelin, jos kannatat sitä, että transnaiset ovat naisia ja heitä tulee kutsua sellaisiksi ja parista muustakin vaateesta, joita en jaksa uudelleen kirjoittaa. Mutta jos noita ajatuksia et kannata, ihmettelen miksi väittelet minua ja tuota toista naista vastaan ja nimittelet äärioikeiston narratiivin omaksuneeksi?

Mitä teorioihin tulee, niin se "millaisia transihmiset ovat" on teorianmuodostuksen ydintä, siitähän tässä juuri keskustellaan. Ei se mitenkään neutraalia ja universaalia ole mikä on nainen, mies, homo, lesbo, trans tai hetero. Tuollaisista asioista on kirjoitettu miljardeja teorioita, ihmiset ovat kirjoittaneet, niitä ei ole taivaasta annettu, vaan niiden tiilmoilta on ollut jos jonkinlaista paradigmaa.

Se kai on blokkiutumisen isoimpia oireita, että todella ajatellaan, että omat ajatukset ovat niitä hyviä, oikeita ja neutraaleja parempien ihmisten arvoja, kun taas toisen osapuolen ajatukset ovat niitä pahojen nassejuttujen tuloksia. Kun teoriaa ei tunneta, niihin liittyvät aiemmat kamppailut ovat tuntemattomia ja ideologiasta tulee historiaton ja uskonnollinen.

Vierailija
1956/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleen sysäät vastuun väärään suuntaan. Ota nyt edes vähän kunniaa mielipiteen kääntymisestä koko ajan enemmän transihmisiä vastaan. Olethan jo vuosia ahroinut sen eteen."

Alkeellinen analyysi. Mielipiteen kääntymisen takana ovat transaktivismi, transit, vasemmisto, queerteoria intersektionalismi ja gender-ideologia. Ihan itseänne saatte syöttää, kun paskanne muuttui liian paksuksi.

Vierailija
1957/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen se 40 v. nainen, joka on lähes aina sun kuvitelmissa trans uli tai Kallion lukiolainen. Olet aivan kujalla, kun kuvittelet että tuollaista öyhäämistä vastustaisi vain transihmiset. Kuka tahansa sivistynyt ihminen pitää tuollaista ulosantia vastenmielisenä. "

Olen itse suht samanikäinen mies ja olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Jotain surullistahan tuossa öyhöttämisessä myös lopulta on, syvästi melankolista, eksistentiaalista tuskaa. Itse en tiedä tosielämästäni ensimmäistäkään ihmistä, jolle transihmisten olemassaolo on niin vaikeaa, että pitää höyrytä aamusta iltaan unisex vessoista ja lersseistä.

Vierailija
1958/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2Minulla ei todella ole hajuakaan mistä teorioista puhut. Olen saanut transaktivisti tittelin kuitenkin, eli olisiko näin, että kuvittelet ideologian ajaman ryhmittymän, jota ei oikeasti ole. On vaan eri taustaisia ihmisiä, jotka jakavat sellaisen arvon ja tavoitteen, että transihmiset hyväksyttäisiin ja tunnustettaisiin yhteiskunnassa sellaisina kuin ovat. Uskon ihan täysin, että olet outoihin narratiiveihin uppoutunut "tavallinen ihminen", etkä mikään absoluuttinen "vastustajani". Enhän minäkään ole sitä, mitä sinä luulet minun olevan, mutta kovasti koet minut vastustajana."

Olet saanut transaktivistin tittelin, jos kannatat sitä, että transnaiset ovat naisia ja heitä tulee kutsua sellaisiksi ja parista muustakin vaateesta, joita en jaksa uudelleen kirjoittaa. Mutta jos noita ajatuksia et kannata, ihmettelen miksi väittelet minua ja tuota toista naista vastaan ja nimittelet äärioikeiston narratiivin omaksuneeksi?

Mitä

Niin, eipä sillä natsiajatuksiin hassahtamisella olisi niin väliä, ellei sillä olisi valtavan huono ja epävakautta lisäävä vaikutus ihan kokonaisvaltaisesti maailmassa, vaikka sinä kuvittelet askartelevasi vain joidenkin "transongelmien" äärellä. 

Vierailija
1959/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö silloin wokessa ja transtouhotuksessa ole jotain vikaa, jos ne karkoittavat tavallisia ihmisiä äärioikeiston suuntaan?

Jos vähän kokeilisit itsereflektiota, niin eikö viestin vastaanottajalla ole hieman vastuuta siinä millaisten narratiivien antavat myrkyttää mieltään? Ehkä vika ei ole wokessa, vaan siinä tarinassa, jonka sinä uskoit siitä. 

Ovatko itsemäärittely, penikset naisten tiloissa ja naisurheilussa, homoseksuaalien eheytysretoriikka ja lasten transiutukset äärioikeistolaisia narratiiveja, vai vasemmiston/transien tavoitteita ja toteutumia niin Suomessa kuin maailmallakin?

Vierailija
1960/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai minä olen se joka "trollaa", kun näen "peniksettömät" tilat (ja jatkeena "vaginattomat" tilat) tarpeettomina komplikaatioina? Syrjivinä, ja herättäisivät kysymyksiä valvonnasta jne. Ja yleisesti hieman omituisina, eikö?"

Onko sulla useinkin hankaluuksia tunnistaa muiden ihmisten sukupuoli ilman housuihin kurkkaamista tai pronominipinssiä? Etkö luota peniksellisten henkilöiden rehellisyyteen sukupuolitettujen tilojen kohdalla, vai miksi tarvitset valvontaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan