Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?

Vierailija
24.07.2016 |

Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.

Kommentit (2495)

Vierailija
1981/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, eipä sillä natsiajatuksiin hassahtamisella olisi niin väliä, ellei sillä olisi valtavan huono ja epävakautta lisäävä vaikutus ihan kokonaisvaltaisesti maailmassa, vaikka sinä kuvittelet askartelevasi vain joidenkin "transongelmien" äärellä."

Avaisitko tarkemmin, miten tämä "natsiajattelu" on ilmennyt tässä ketjussa? Onko "natsiajattelua", jos ei pidä transnaisia ja itsemäärittelijöitä täysinä naisina pukkarissa, makkarissa ja naisurheilussa?

eri

Henkilö viitannee äärioikeiston nousuun ympäri maailman ja kuinka transsukupuolisten vainoamisen kautta edistetään laajempaa ideologista pakettia.

Vierailija
1982/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, eipä sillä natsiajatuksiin hassahtamisella olisi niin väliä, ellei sillä olisi valtavan huono ja epävakautta lisäävä vaikutus ihan kokonaisvaltaisesti maailmassa, vaikka sinä kuvittelet askartelevasi vain joidenkin "transongelmien" äärellä"

Kiertelet hienosti kunnianloukkaussyytteen nostamisen liepeillä puhumalla natsiajatuksista natsiksi syyttämisen sijasta. Tämä on sitä parempaa humanismia, kun itse asiasta ei ole kompetenssia puhua. 

Kuten jo kirjoitin, minä kannatan transihmisten oikeuksia ja luultavasti olen sen asian eteen tehnyt enemmän kuin sinä tosielämässä, femmenä kun olen elänyt (aikana, jolloin transitioita ei tehty), opettanut ja kirjoittanut. Transaktivismi on eri asia kuin transihmisten oikeuksien ajaminen kuten jo kirjoitin. 

Niinhän sinä kuvittelet, että olisi joku järjestäytynyt transaktivistien joukko, joka noudattaa pilkun tarkasti jotain samaa ideologiaa ja joka eroaisi jotenkin suuresti transihmisistä yleensä. Tosielämässä transihmiset, heidän läheisensä ja muut transihmisistä realistisia näkemyksiä omaavat ihmiset jakavat hyvin pitkälti samankaltaisia arvoja transihmisten oikeuksista, heidän tukemisestaan ja tunnustamisestaan. He sopisivat varmaan lähes kaikki iloisesti tuon sinun "transaktivisti" määritelmäsi alle. Hei Helsingissähän marssii Priden aikaan 100 000 transaktivistia! Hyökkäät siis hyvin suuren joukon jakamaa arvomaailmaa vastaan, et jonkun pienen hähmäisen aktivistijoukon, vaikka kuvitteletkin niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ai minä olen se joka "trollaa", kun näen "peniksettömät" tilat (ja jatkeena "vaginattomat" tilat) tarpeettomina komplikaatioina? Syrjivinä, ja herättäisivät kysymyksiä valvonnasta jne. Ja yleisesti hieman omituisina, eikö?"

Onko sulla useinkin hankaluuksia tunnistaa muiden ihmisten sukupuoli ilman housuihin kurkkaamista tai pronominipinssiä? Etkö luota peniksellisten henkilöiden rehellisyyteen sukupuolitettujen tilojen kohdalla, vai miksi tarvitset valvontaa?

Ei ole. Siksi en kannatakaan julkisten tilojen määrittämistö "peniksettömiksi/vaginattomiksi". Toisin kuin sinä.

Minulle sopii mennä ihan mies ja nainen (joskus unisex) pohjalta, mitä tulee tilojen erotteluun.

Mutta sähän olit sitä mieltä, että naisella voi olla penis, joten on tarpeen varmistaa peniksettömät tilat oikeille naisille ja tytöille. Myös transmiehet ja naarasmuusut varmasti asioivat samoissa tiloissa muiden naisten kanssa.

Vierailija
1984/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö silloin wokessa ja transtouhotuksessa ole jotain vikaa, jos ne karkoittavat tavallisia ihmisiä äärioikeiston suuntaan? Kyllä silloin viestinnässä ja toteutuksessa on jotain pielessä, jos ihminen leimataan äärioikeistoksi, konsuksi ja persunatsiksi, jos peniksiä ei haluta naisten tiloihin, määritelmää, urheilusarjoihin ja lesbon vällyjen väliin. Jotain on pahasti vialla, jos transien "oikeudet" polkevat muiden ryhmien oikeuksia, turvallisuutta ja yksityisyyttä. Silloin transien vaatimukset eivät ole neutraaleja ja kohtuullisia."

On, tuota olen nimittänyt tässä keskustelussa transaktivismiksi (en tiedä mitä wokella tarkkaan ottaen tarkoitetaan), koska en tunne taustalla olevia teorioita ja kehitystä muutenkaan niin että voisin antaa tarkemman termin. Mielenkiintoni on ollut jo pitkään ihan muualla kuin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöissä. Ja paljon on sinä aikana ehtinyt tapahtua niin teorian kuin käytännönkin saralla. Ehkäpä vasemmisto/vihreänuorisolle transihmiset ovat eräänlaisia lemmikkejä, joiden avulla saada tuntea itsensä tiedostavaksi kuten olivat homo(miehet) kasarilla "individualisteille" ja vähän biseksuaali oli silloinkin coolia olla miestenkin. 

Ihan hyvä trendi, jos minulta kysytään. Sukupuolieron hämärtämistä voi olla ilman sukuelinkirurgiaakin. Ei tarvitse korjata, jos mikään ei ole rikki.

Vierailija
1985/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistut transvastaiseen liikehdintään ja väität sen vertautuvan "transaktivistien" mielestä siten, että "Hitlerkin oli kasvissyöjä", niin nyt kaikki kasvissyöjät on Hitler.

Tuo on aivan aivoton vertauskuva. Jos toistelet innolla äärioikeiston tavoitteita ja narratiiveja jostain ihmisryhmästä, niin etköhän sinä heitä sympatiseeraa. Ei sillä ole väliä oletteko kaikesta samaa mieltä tai oletteko kaikki kasvissyöjiä.

Jännästi aika moni selviää elämästä olematta äärioikeistolaisten kanssa poliittisesti samoilla linjoilla juuri mistään.

Jos "äärioikeisto" tavoittelee ilmastonmuutoksen torjumista, niin ovatko kaikki ilmastonmuutoksen torjujat äärioikeistoa? Sun kannattaa harjoitella loogisia päättelyketjuja natsikortin heiluttelun sijaan.

Eivät ole. Juuri sanoin, että tuo l

Eli myöskään naisten oikeuksien, määritelmän ja turvallisuuden puolustajat eivät ole äärioikeistoa. Jatka edelleen loogisen ajattelun harjoituksia.

Vierailija
1986/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
1987/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ai minä olen se joka "trollaa", kun näen "peniksettömät" tilat (ja jatkeena "vaginattomat" tilat) tarpeettomina komplikaatioina? Syrjivinä, ja herättäisivät kysymyksiä valvonnasta jne. Ja yleisesti hieman omituisina, eikö?"

Onko sulla useinkin hankaluuksia tunnistaa muiden ihmisten sukupuoli ilman housuihin kurkkaamista tai pronominipinssiä? Etkö luota peniksellisten henkilöiden rehellisyyteen sukupuolitettujen tilojen kohdalla, vai miksi tarvitset valvontaa?

Ei ole. Siksi en kannatakaan julkisten tilojen määrittämistö "peniksettömiksi/vaginattomiksi". Toisin kuin sinä.

Minulle sopii mennä ihan mies ja nainen (joskus unisex) pohjalta, mitä tulee tilojen erotteluun.

Miksi peniksellisillä henkilöillä pitää sitten olla pääsy naisten ja tyttöjen vessoihin, pukk

Kukaan ei ole suojannut peniksiä missään. En tiedä mistä puhut. Ihmisten sallitaan/oletetaan käyttävän wc tiloja sukupuolensa mukaan, kun tilat on sukupuolieroteltu. Tämä on ok.

"peniksettömyys" tai (jatkeena) "vaginattomuus" tilan määrenä on turha komplikaatio.

Mies, nainen, unisex erottelut ovat ihan toimivia.

Vierailija
1988/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etkö olekaan sitä mieltä, että transnaiset ja itsemäärittelijät ovat täysiä naisia joka tilassa ja tilanteessa"

Minä olen kyllä sitä mieltä transsukupuoliset ovat kokemaansa sukupuolta. Kuinka?

Sinähän yritit kiistää genderideologian olemassaolon, vaikka uskot vääriin lihapukuihin sujahteleviin sukupuolisieluihin ja pidät niitä tärkeämpänä kuin oikeaa sukupuolta naisten oikeuksien ja turvallisuuden kustannuksella.

Vierailija
1989/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myöskään naisten oikeuksien, määritelmän ja turvallisuuden puolustajat eivät ole äärioikeistoa. Jatka edelleen loogisen ajattelun harjoituksia.

Kuinkahan monta kertaa joudun toistamaan, että en kutsu sinua äärioikeistolaiseksi, vaan sanon, että kannatat ja jaat äärioikeiston narratiiveja. 

Vierailija
1990/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kenelle transihmisten olemassaolo on vaikeaa? "

Sinulle :)

Hullun horinaanahan tämä on, eikö:

"Miksi teille naisten oikeudet ja määritelmä ovat vaikeita? Miksi ette halua suoda naisille ja tytöille peniksettömiä tiloja, kiintiöitä, ryhmiä ja urheilusarjoja? Tai miksi penistä tungetaan lesbojen seksielämään."

Miksi sinät kytket transien olemassaolon siihen, että saako peniksen viedä naisten ja tyttöjen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin, määritelmään ja urheilusarjoihin tai lesbon seksielämään?

Vierailija
1991/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sähän olit sitä mieltä, että naisella voi olla penis, joten on tarpeen varmistaa peniksett

Minä olen sitä mieltä että naisella voi olla penis. Kyllä. Esimerkissä puhuimme intersex naisesta (intersex henkilö joka identifoituu naiseksi, jolla on penis).

Ei ole tarpeen tarkistaa kenenkään peniksiä, koska minä EN kannata "peniksettömiä/vaginattomia" tiloja. Sinä kannatat, sinun on tarve siis vastata kuinka varmistat sukuelimet, ei minun.

LUE: Minä EN kannata "peniksettömyyttä" (tai "vaginattomuutta") toimivana määreenä julkiselle tilalle.

LUE: Minulle sopii ihan mies ja nainen ja unisex erottelut :)

Vierailija
1992/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin, eipä sillä natsiajatuksiin hassahtamisella olisi niin väliä, ellei sillä olisi valtavan huono ja epävakautta lisäävä vaikutus ihan kokonaisvaltaisesti maailmassa, vaikka sinä kuvittelet askartelevasi vain joidenkin "transongelmien" äärellä."

Avaisitko tarkemmin, miten tämä "natsiajattelu" on ilmennyt tässä ketjussa? Onko "natsiajattelua", jos ei pidä transnaisia ja itsemäärittelijöitä täysinä naisina pukkarissa, makkarissa ja naisurheilussa?

eri

Henkilö viitannee äärioikeiston nousuun ympäri maailman ja kuinka transsukupuolisten vainoamisen kautta edistetään laajempaa ideologista pakettia.

Miksi se kytketään tässä ketjussa käytävään keskusteluun naisten ja tyttöjen oikeuksista peniksettömiin tiloihin, urheilusarjoihin ja määritelmään? Natsikortin heiluttelu on niin väsynyttä. Keksikää edes perustelut itsemäärittelylle ja miksi naisilla ei saisi olla peniksettömiä tiloja.

Vierailija
1993/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sinät kytket transien olemassaolon siihen, että saako peniksen viedä naisten ja tyttöjen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin, määritelmään ja urheilusarjoihin tai lesbon seksielämään?"

Minä en kytke kenenkään olemassaoloa irtonaisena leijailevaan penikseen.

Vierailija
1994/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin, eipä sillä natsiajatuksiin hassahtamisella olisi niin väliä, ellei sillä olisi valtavan huono ja epävakautta lisäävä vaikutus ihan kokonaisvaltaisesti maailmassa, vaikka sinä kuvittelet askartelevasi vain joidenkin "transongelmien" äärellä"

Kiertelet hienosti kunnianloukkaussyytteen nostamisen liepeillä puhumalla natsiajatuksista natsiksi syyttämisen sijasta. Tämä on sitä parempaa humanismia, kun itse asiasta ei ole kompetenssia puhua. 

Kuten jo kirjoitin, minä kannatan transihmisten oikeuksia ja luultavasti olen sen asian eteen tehnyt enemmän kuin sinä tosielämässä, femmenä kun olen elänyt (aikana, jolloin transitioita ei tehty), opettanut ja kirjoittanut. Transaktivismi on eri asia kuin transihmisten oikeuksien ajaminen kuten jo kirjoitin. 

Niinhän sinä kuvittelet, että olisi joku järjestäytynyt transaktivistien joukko, joka noudattaa pil

Te olette kuitenkin saaneet itsemäärittelyn lakiin ja tieteenvastaiset litteän maan sukupuoliteoriat kouluihin, kaikki pimppipojat, synnyttävät miehet ja sadat sukupuolet. Lisäksi tavoittelette lasten transiutuksen helpottamista ja itsemäärittelyn laajentamista alaikäisiin. Biologiset tosiasiat on leimattu vihapuheeksi. Vaikuttaa aika... järjestäytyneeltä, jos transtoimijat ja punavihreät puolueet ajavat noita tavoitteita.

Vierailija
1995/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi se kytketään tässä ketjussa käytävään keskusteluun naisten ja tyttöjen oikeuksista peniksettömiin tiloihin, urheilusarjoihin ja määritelmään? Natsikortin heiluttelu on niin väsynyttä. Keksikää edes perustelut itsemäärittelylle ja miksi naisilla ei saisi olla peniksettömiä tiloja."

Sekositko sinä?

Kuinka monta kertaa olet sanonut "peniksetön tila" pelkästään viimeisen puolen tunnin sisään? Pitäisikö tähän kehittää joku juomapeli, onhan lauantaikin...

Vierailija
1996/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi, pidän miehistä ihan tavallisina ja mekkoon pukeutuva mies ei sellainen ole

Vierailija
1997/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ei ole suojannut peniksiä missään. En tiedä mistä puhut. Ihmisten sallitaan/oletetaan käyttävän wc tiloja sukupuolensa mukaan, kun tilat on sukupuolieroteltu. Tämä on ok.

"peniksettömyys" tai (jatkeena) "vaginattomuus" tilan määrenä on turha komplikaatio.

Mies, nainen, unisex erottelut ovat ihan toimivia."

Jatkat tyhmän esittämistä. Jos vassutransqueer-ajattelussa ja lain edessä naisella voi olla penis, niin silloin naisten tilat ovat lähtökohtaisesti sekatiloja.

Vierailija
1998/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta kertaa joudun toistamaan, että en kutsu sinua äärioikeistolaiseksi, vaan sanon, että kannatat ja jaat äärioikeiston narratiiveja.

Eikö silloin olekaan nazzi, jos kannattaa ja jakaa äärioikeiston narratiiveja :D Oletpa ovela :DDD

Vierailija
1999/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi sinät kytket transien olemassaolon siihen, että saako peniksen viedä naisten ja tyttöjen tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin, määritelmään ja urheilusarjoihin tai lesbon seksielämään?"

Minä en kytke kenenkään olemassaoloa irtonaisena leijailevaan penikseen.

Eikö stäppäri vastaakaan täysin penistä, kuten kerrotte homomiehille?

Vierailija
2000/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö silloin olekaan nazzi, jos kannattaa ja jakaa äärioikeiston narratiiveja :D Oletpa ovela :DDD

No minä en ainakaan ole niin sanonut, mutta sinä jumitat siinä ajatuksessa nyt aika pahasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän