Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?
Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.
Kommentit (2495)
Vierailija kirjoitti:
en minä vihaa ketään, en edes sinua.
Oletko niitä iltavirkkuja jotka nukkuu iltapäivään saakka, vai loppuiko sulla koulupäivä etuajassa?
Jotenkin kun on tässä selannut sinun muutaman päivän kirjoituksia piirtyy kuva henkilöstä joka ehkä pohtii ratkaisuja elämässään ja koska ne ovat vaikeita saavuttaa tai pelottavia, epäröi. Yritätkö rakentaa jotain muuria noiden ratkaisujen ja itsesi väliin rakentamalla jotain viholliskuvaa ihmisistä jotka sua ratkaisujesi jälkeen vihaisi tai syrjisi ja sillä perustella itsellesi sen ettet ryhdy toimeen? Jonkinlaista käänteispsykologiaa jossa haluat itsellesi vakuuttaa että muut ihmiset seisovat sinun haaveidesi tiellä, et sinä itse?
no nyt meni aika pahasti pieleen analyysit. jotain omaa projisointiasko tuo on? en ala arvaamaan
oon 40-vuotias mies, mua luullaan millon transsukupuoliseks, sinitukkaseks kallionlukiolaiseks ties mikskä. oon tän aiemminkin sanonut, mutta ei tää mee ihmisille kaaliin. parin sivun päästä mua varmaan taas kutsutaan trans uliks, lukiolaiseks, sukupuolentutkimuksen opiskelijaks mitälie
gen-x:läisille ja buumereille on ehkä hankala erottaa itseään nuorempia sukupolvia toisistaan. mutta milleniaaleissakin on aika runsaasti mm. seksuaalivähemmistöjen oikeuksiin positiivisesti suhtautuvaa väkeä, myös useampi uskaltaa olla avoin oman seksuaalisuuden suhteen mitä vanhemmilla
henk.koht en erityisemmin vaan pidä ihmisistä joiden koko elämä pyörii muiden ihmisten polkemisen ympärillä. ja tää transaihe nyt on vaan yks itseä kiinnostavista jutuista, ei suinkaan ainoa
"Olet vissiinnyt 80 sivua jauhanut tästä aiheesta. Ihan aidosta kiinnostuksesta kysyn siis attä kuinka monta transihmistä olet livenä elämäs akana tavannut? Kuinka monesta on ollut sulle harmia?"
No en ole jauhanut 80 sivua. Huokaus, kai ymmärrät, että suomenkieltä vähintään toisena kielenä puhuvia on kai lähes 6 miljoonaa maailmassa?
Olen tavannut yhden tietääkseni. Oli oikein kohtelias iäkkäämpi transnainen, sen verran uskallan ulkoisten merkkien perusteella olettaa.
Sua ei itseäsi sitten yhtään harmita kun pieni äänekäs porukka tuo negatiivista huomiota edustamalleen vähemmistölle? Kyllä minua harmittaa kun kaiken maailman öyhöt ja rikolliset pilaa kaikkien metsästäjien maineen, ei mulle tuota mitään vaikeuksia tätä sanoa ääneen. Ei mun tarvitse olla jokaikiselle metsästyksen harrastajalle sokean lojaali, vaikka itse ryhmään kuulunkin. Osa ei omalla käytöksellään ansaitse muuta kuin halveksuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä iltavirkkuja jotka nukkuu iltapäivään saakka, vai loppuiko sulla koulupäivä etuajassa?
Jotenkin kun on tässä selannut sinun muutaman päivän kirjoituksia piirtyy kuva henkilöstä joka ehkä pohtii ratkaisuja elämässään ja koska ne ovat vaikeita saavuttaa tai pelottavia, epäröi. Yritätkö rakentaa jotain muuria noiden ratkaisujen ja itsesi väliin rakentamalla jotain viholliskuvaa ihmisistä jotka sua ratkaisujesi jälkeen vihaisi tai syrjisi ja sillä perustella itsellesi sen ettet ryhdy toimeen? Jonkinlaista käänteispsykologiaa jossa haluat itsellesi vakuuttaa että muut ihmiset seisovat sinun haaveidesi tiellä, et sinä itse?
no nyt meni aika pahasti pieleen analyysit. jotain omaa projisointiasko tuo on? en ala arvaamaan
oon 40-vuotias mies, mua luullaan millon transsuk
Täällä kans n. 40 v. nainen, milloin trans uli ja milloin sinitukkalukiolainen. Itselleni transvastaisuuden vastustaminen liittyy laajemmin maailmantilaan ja fasismin ja syrjinnän nousuun, jotka tähän transvastaiseen liikehdintäänkin vahvasti linkittyy. On sellaiset ajat, ettei pysty seuraamaan tällaista kritiikittä vierestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaväestöön kuuluessa harvemmin leimataan koko väestöä yksilön käytöksen perusteella. Vähemmistöissä tilanne on aina ja se on vaan pakko tiedostaa, jos vähemmistöön kuuluu - riippumatta siitä mihin vähemmistöön kuuluu. Esim. yksi muslimitaustainen toisen polven maahanmuuttaja sai jo vanhemmiltaan ohjeeksi lapsena että hänen pitää käyttäytyä tuplasti paremmin kuin valtaväestö ja tehdä tuplasti enemmän töitä tullakseen kohdelluksi samanarvoisena. Itse pääsee aika paljon helpommalla mitä varhaisemmin sen vähemmistöön kuuluvana tiedostaa.
t.eri (kutsun vaikka itseäni nimimerkillä "rotta" jatkoksi)
juuri näin. Tämä on luonnollinen vahvistusharha: kun näet vähemmistön edustajan pahoilla teillä kerran, se menee sattuman piikkiin, toinen tai kolmas kerta alkaa jo muodostaa päässäsi stereotypiaa. Enemmistön edustajia ehdit sillä välin nähdä tuhansia,
Vertaatko oikeasti transleidin peniksestä kieltäytymistä rasismiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaväestöön kuuluessa harvemmin leimataan koko väestöä yksilön käytöksen perusteella. Vähemmistöissä tilanne on aina ja se on vaan pakko tiedostaa, jos vähemmistöön kuuluu - riippumatta siitä mihin vähemmistöön kuuluu. Esim. yksi muslimitaustainen toisen polven maahanmuuttaja sai jo vanhemmiltaan ohjeeksi lapsena että hänen pitää käyttäytyä tuplasti paremmin kuin valtaväestö ja tehdä tuplasti enemmän töitä tullakseen kohdelluksi samanarvoisena. Itse pääsee aika paljon helpommalla mitä varhaisemmin sen vähemmistöön kuuluvana tiedostaa.
juuri näin. Tämä on luonnollinen vahvistusharha: kun näet vähemmistön edustajan pahoilla teillä kerran, se menee sattuman piikkiin, toinen tai kolmas kerta alkaa jo muodostaa päässäsi stereotypiaa. Enemmis
Vertaatko oikeasti transleidin peniksestä kieltäytymistä rasismiin?
siinä kirjaimellisesti sanottiin juuri niin
ota tikkari palkinnoks täydellisestä lukutaitosuorituksesta
ei jeesus hahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Schödingerin sukupuolero. Transit kiistävät sukupuolieron ja biologisen sukupuolen, mutta samaan aikaan tavoittelevat vastakkaisen sukupuolen kehollisia piirteitä."
Pitkän ketjun heittämällä paras kommentti. Keskustelun voisi oikeastaan päättää tähän. Tämä summaa koko naurettavan väännön problematiikan ja syntyperän.
Olisi ehkä tosi hyvä kommentti, jos oikeasti joku kiistäisi biologiset sukupuolierot ja jos transihmiset eivät tavoittelisi tiettyä ulkonäköä ihan kulttuuriin ja normeihin perustuvista syistä yksilöllisesti enemmän tai vähemmän kuten kaikki muutkin ihmiset.
Mutta jos rakastaa yksinkertaisia epätosia latteuksia "sukupuoleroista", niin varmaan toi oli sitten paras mahdollinen viesti. Huoh.
Onhan se aikamoista kiistämistä, jos väittää peniksen olevan naisen sukupuolielin, jota stimuloiva mies on hetero :D
Vierailija kirjoitti:
"Olet vissiinnyt 80 sivua jauhanut tästä aiheesta. Ihan aidosta kiinnostuksesta kysyn siis attä kuinka monta transihmistä olet livenä elämäs akana tavannut? Kuinka monesta on ollut sulle harmia?"
No en ole jauhanut 80 sivua. Huokaus, kai ymmärrät, että suomenkieltä vähintään toisena kielenä puhuvia on kai lähes 6 miljoonaa maailmassa?
Olen tavannut yhden tietääkseni. Oli oikein kohtelias iäkkäämpi transnainen, sen verran uskallan ulkoisten merkkien perusteella olettaa.
Sua ei itseäsi sitten yhtään harmita kun pieni äänekäs porukka tuo negatiivista huomiota edustamalleen vähemmistölle? Kyllä minua harmittaa kun kaiken maailman öyhöt ja rikolliset pilaa kaikkien metsästäjien maineen, ei mulle tuota mitään vaikeuksia tätä sanoa ääneen. Ei mun tarvitse olla jokaikiselle metsästyksen harrastajalle sokean lojaali, vaikka itse ryhmään kuulunkin. Osa ei omalla käytöksellään ansaitse muuta kuin halveksuntaa.
Ai anteeksi. Sä siis olet itse trans ja koska se on sun vähemmistö, niin siksi suhtaudut intohimoisesti? No mutta se ei valitettavasti ole sinun vallassasi mitä ihmiset netissä tekee. Jos mä voisin vaikuttaa siihen mitä ihmiset netissä tekee, niin taransyhteisön ongelmat olisi aika kaukana polttavimpien asioiden kärjestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miestyypillisistä ongelmistakin pystytään puhumaan ilman mitään "not all men" -huomautuksia. Transit eivät kestä mitään keskustelua, joka poikkeaa aktivistiten narratiivista ja retoriikasta. Aivan asiallisiakin keskustelijoita syytetään transvihasta, mikä on varsin veemäistä vaientamista ja tunnemanipulointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Schödingerin sukupuolero. Transit kiistävät sukupuolieron ja biologisen sukupuolen, mutta samaan aikaan tavoittelevat vastakkaisen sukupuolen kehollisia piirteitä."
Pitkän ketjun heittämällä paras kommentti. Keskustelun voisi oikeastaan päättää tähän. Tämä summaa koko naurettavan väännön problematiikan ja syntyperän.
Olisi ehkä tosi hyvä kommentti, jos oikeasti joku kiistäisi biologiset sukupuolierot ja jos transihmiset eivät tavoittelisi tiettyä ulkonäköä ihan kulttuuriin ja normeihin perustuvista syistä yksilöllisesti enemmän tai vähemmän kuten kaikki muutkin ihmiset.
Mutta jos rakastaa yksinkertaisia epätosia latteuksia "sukupuoleroista", niin varmaan toi oli sitten paras mahdollinen viesti. Huoh.
Kai sä ymmärrät, että naisen ja miehen keholliset sukupuolierot määrää ja ohjaa biologia, eivätkä kulttuuri ja normi. Missään kulttuurissa penistä ei pidetä naisen sukupuolielimenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itselleni transvastaisuuden vastustaminen liittyy laajemmin maailmantilaan ja fasismin ja syrjinnän nousuun, jotka tähän transvastaiseen liikehdintäänkin vahvasti linkittyy."
Fasismin määritelmä: Fasismissa autoritaarinen äärinationalismi ja johtajavaltaisuus yhdistyivät korporatistiseen järjestelmään.
Tästä jos lähtee hakemaan yhteyttä tähän keskusteluun voi viitata esim aatteen autoritäärisyyteen. Siitä voi hakea esimerkkejä jo alkaen sivulta 2, jossa alkaa henkilöön menevä haukkuminen ja leimaaminen vastineena kommentteihin jossa henkilöt aivan asiallisesti viittaavat biologiaan seksuaalisten mieltymystensä lähteenä. Sanoisin että on melko autoritääristä kieltää toisen ihmisen seksuaaliset vietit ja haukkua ne autistisen tai henkisesti kehitysvammaisen näkemyksiksi.
Sivu 1 on vielä pohdintaa kysymyksen aiheesta -voisinko? Ja kun joku tuli tulokseen, en voisi, alkoi haukkuminen.
"Kai sä ymmärrät, että naisen ja miehen keholliset sukupuolierot määrää ja ohjaa biologia, eivätkä kulttuuri ja normi. Missään kulttuurissa penistä ei pidetä naisen sukupuolielimenä."
eipä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aikamoista kiistämistä, jos väittää peniksen olevan naisen sukupuolielin, jota stimuloiva mies on hetero :D
no mikä se sitten on, kun sun mielestä se ei ole myöskään biseksuaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvää on että tällaisilla henkilöillä täytyy olla mielenterveytensä kanssa jotain todella vaikeasti vialla ja heidän julkinen hillumisensa valitettavasti leimaa muitakin vähemmistöön kuuluvia...
Tiedätkö, että teidän käytös täällä ketjussa leimaa yhtä lailla kaikkia ajatusmaailmanne vähänkään jakavia. Ei kovin hyvällä tavalla. Kaikenlainen wokesta valittaminen ja aikuisista naaraista sekä lisääntymisrooleista puhuminen aiheuttaa välittömän "jaaha nää on näitä öyhöjä" reaktion.
Kehen teihin minä sun kirjoissa sitten kuulun? Toka kommenttini koko ketjuun..
Transien friikkisirkuksen peilitalossa kaikki eri mieltä olevat ovat transvihaajia, jotka suunnittelevat transien kansanmurhaa :D
Missä ja miten sitä kansanmurhaa suunnitellaan ja toteutetaan, vauvallako? On muuten aika pitkä lista, minkä olette määritelleet transvihaksi ja kansanmurhaksi, alkaen aina biologisista tosiasioista, naisten oikeuksista, homoseksuaalisuudesta ja naisurheilun reiluudesta ja turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Missä ja miten sitä kansanmurhaa suunnitellaan ja toteutetaan, vauvallako? On muuten aika pitkä lista, minkä olette määritelleet transvihaksi ja kansanmurhaksi, alkaen aina biologisista tosiasioista, naisten oikeuksista, homoseksuaalisuudesta ja naisurheilun reiluudesta ja turvallisuudesta.
opettele nyt jo hyvä ihminen vastaamaan viesteihin niin että näkee mihin vastataan
joku tais aiemmin sanoa sua vähä-älyseks. hankala olla eri mieltä kun spammaat tällä alustalla kaiket päivät etkä osaa edes vastata viesteihin kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Missä Suomessa on suunniteltu transien kansanmurhaa? Kuulostaa vakavalta ja toivottavasti siitä on poliisille ilmoitettu.
Muussa tapauksessa epäilen että sitä on luettu jenkkiläisten palstoja ja käytetään samoja argumentteja ja perusteluita täällä Suomessa.
t. "rotta"
Jenkkitransit ovat määritelleet kansanmurhaksi sen, että naisten määritelmä, tilat, kiintiöt, ryhmät ja urheilusarjat ovat jatkossa peniksettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Suomessa on suunniteltu transien kansanmurhaa? Kuulostaa vakavalta ja toivottavasti siitä on poliisille ilmoitettu.
Muussa tapauksessa epäilen että sitä on luettu jenkkiläisten palstoja ja käytetään samoja argumentteja ja perusteluita täällä Suomessa.
t. "rotta"
Jenkkitransit ovat määritelleet kansanmurhaksi sen, että naisten määritelmä, tilat, kiintiöt, ryhmät ja urheilusarjat ovat jatkossa peniksettömiä.
valehtelija
"Kai sä ymmärrät, että naisen ja miehen keholliset sukupuolierot määrää ja ohjaa biologia, eivätkä kulttuuri ja normi. Missään kulttuurissa penistä ei pidetä naisen sukupuolielimenä."
Eli jokainen Thaimaanmatkallaan ladyboyn mukana "vahingossa" lähtenyt on oikeasti vain homoseksuaali?
En. Enkä transmiehen. Enkä homon tai bin. En ikäpäivänä. Minulla ei ole mitään noita miehiä vastaan mutta itse en voi kiinnostua heistä seksuaalisesti enkä romanttisessa mielessä.
Paitsi että en viestissäni sanonut, "että transhoitojen puolustaminen tarkoittaisi, ettei haluaisi ihmisten olevan tyytyväisiä omassa kehossaan", joten en oikein voinut siitä olkiukkoakaan tehdä.
Et sanonut niin sanatarkasti tietenkään, mutta teit rinnastuksen. "Minä haluan, että ihmiset voivat hyväksyä kehonsa - trans hoidot ovat haitallisia".
Sama kääntäen: "Transhoidot ovat hyödyllisiä - minä haluan, että ihmiset eivät yritä hyväksyä kehojaan."
Jos tuo ei ole mielestäsi luettavissa kommentistasi, oletko sitten sitä mieltä, että voi toivoa, että ihmiset ovat tyytyväisiä kehoonsa, mutta samaan aikaan vankkumattomasti kannattaa transhoitoja ja toivoa, että niiden saatavuutta ja laatua Suomessakin parannetaan.