Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?
Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.
Kommentit (2495)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaväestöön kuuluessa harvemmin leimataan koko väestöä yksilön käytöksen perusteella. Vähemmistöissä tilanne on aina ja se on vaan pakko tiedostaa, jos vähemmistöön kuuluu - riippumatta siitä mihin vähemmistöön kuuluu. Esim. yksi muslimitaustainen toisen polven maahanmuuttaja sai jo vanhemmiltaan ohjeeksi lapsena että hänen pitää käyttäytyä tuplasti paremmin kuin valtaväestö ja tehdä tuplasti enemmän töitä tullakseen kohdelluksi samanarvoisena. Itse pääsee aika paljon helpommalla mitä varhaisemmin sen vähemmistöön kuuluvana tiedostaa.
t.eri (kutsun vaikka itseäni nimimerkillä "rotta" jatkoksi)
Ei tuo mikään kaava ole.
En usko näihon tiedostamisiin pätkääkään, tuossahan koulutetaan ajattelemaan (ihmisistä) tietyn muotin mukaan ja sitä sanotaan epäliberaaliksi mielenlaaduksi. Miksi täl
En todellakaan asennoidu myönteisesti sellaiseen ihmiseen joka jossain somessa huutaa keskytyksettä susille savua korviin tai kanssakirjoittajille 'tapa ittes'.
Mitä hyväksyvää ja myönteistä on ihmisessä joka vastaa toisen ilmoitukseen, ettei heteronaisena syttyisi miehestä jolla on vagina lausumalla: 'tapa ittes'?
sulle ehkä sanotaan "tapa ittes" sen vuoks että oot täynnä vihaa oleva klonkku joka ei pyri tuomaan tähän maailmaan muuta kuin ilkeyttä ja pahaa
"uskon tän heti kun nää jotka nuorten transoperaatioita vastustavat lakkaavat itse aktiivisesti pilkkaamasta ei-läpäiseviä transsukupuolisia"
Et usko. Maailmassa on aika monta itse transtoimenpiteet läpi käynyttä henkilöä, jotka vastustavat nuorten transmedikalisaatiota, ja sinäkin tiedät tämän. Minäkään en pilkkaa ei-läpimeneviä transihmisiä, koska en harrasta pilkkaamista ylipäätään. Pilkkaajat ovat vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Suomessa on suunniteltu transien kansanmurhaa? Kuulostaa vakavalta ja toivottavasti siitä on poliisille ilmoitettu.
Muussa tapauksessa epäilen että sitä on luettu jenkkiläisten palstoja ja käytetään samoja argumentteja ja perusteluita täällä Suomessa.
t. "rotta"
tuo transvihaajahan tässä itse uhriutuu
ehkei nää ihan massamurhaa halua, mutta haluavat ettei transsukupuolisia olis tai näkyis missään. ts. olisivat mahdollisimman syvällä kaapissa ja pysyisivät siellä
Kiitos riittää ihan se, ettette tule minulle mestaroimaan mistä minun pitää seksuaalisesti kiihottua tai muuten olen teidän määritteleminänne foobikko. Fobian, siis pelon, ja kiihotuksen välissä on vielä maileja ihan neutraalia maaperää.
niin eli jos ykskin näin tekee se oikeuttaa sun vihan kaikkia näitä kohtaan
ihan realistiset kriteerit sulla joo
Vierailija kirjoitti:
"uskon tän heti kun nää jotka nuorten transoperaatioita vastustavat lakkaavat itse aktiivisesti pilkkaamasta ei-läpäiseviä transsukupuolisia"
Et usko. Maailmassa on aika monta itse transtoimenpiteet läpi käynyttä henkilöä, jotka vastustavat nuorten transmedikalisaatiota, ja sinäkin tiedät tämän. Minäkään en pilkkaa ei-läpimeneviä transihmisiä, koska en harrasta pilkkaamista ylipäätään. Pilkkaajat ovat vähemmistössä.
uskon
jos suhtaudut oikeasti myötätunnolla näihin ihmisiin et pyri lietsomaan vihaa sekä nuorena transhoidot käyneitä kohtaan että niitä kohtaan jotka hoidot aloittivat vasta aikuisena eivätkä mene niin hyvin läpi
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten oma persoona kuitenkin olisi karski, kova ja aggressiivinen, eikä sellainen enemmän feminiinisyyteen liitetty sovinnollinen ja empaattinen?
Vai oisko tossa mielikuvassa kyse ihan omista ennakkoluuloistasi pönkitettynä lietsonnalla, jota olet itse hakeutunut seuraamaan esim. somekuplassasi tai vaikka tällä palstalla?
Niin siis minä puhun näistä somessa tai mediassa kohtaamistani karskeista ja aggressiivisista uusionaisista. Siis ihan tunnetuista ja tunnistetuista yksilöistä, en koko joukosta. Mikä se heidän naiseutensa kokemus sitten oikein on? Aggressiivinen ja riidanhaluinen, jopa väkivaltainen, provokaattori, pitkällä tukalla mekossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uskon
jos suhtaudut oikeasti myötätunnolla näihin ihmisiin et pyri lietsomaan vihaa sekä nuorena transhoidot käyneitä kohtaan että niitä kohtaan jotka hoidot aloittivat vasta aikuisena eivätkä mene niin hyvin läpi
Niin, minähän en olekaan lietsonut minkäänlaista vihaa. Hyvä, että uskot. Sittenhän varmasti muutit nyt aika paljon mielipiteitäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten oma persoona kuitenkin olisi karski, kova ja aggressiivinen, eikä sellainen enemmän feminiinisyyteen liitetty sovinnollinen ja empaattinen?
Vai oisko tossa mielikuvassa kyse ihan omista ennakkoluuloistasi pönkitettynä lietsonnalla, jota olet itse hakeutunut seuraamaan esim. somekuplassasi tai vaikka tällä palstalla?
Niin siis minä puhun näistä somessa tai mediassa kohtaamistani karskeista ja aggressiivisista uusionaisista. Siis ihan tunnetuista ja tunnistetuista yksilöistä, en koko joukosta. Mikä se heidän naiseutensa kokemus sitten oikein on? Aggressiivinen ja riidanhaluinen, jopa väkivaltainen, provokaattori, pitkällä tukalla mekossa?
säkö oot sitä mieltä että naisten pitää vaan kiltisti tyytyä ja kärsiä eivätkä he saa pitää puoliansa
no, se taitaa olla kyllä aika yleinen ajatusmaailma konservatiivipiireissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uskon
Niin, minähän en olekaan lietsonut minkäänlaista vihaa. Hyvä, että uskot. Sittenhän varmasti muutit nyt aika paljon mielipitei
hyvä josset näin tee
kuitenkin jos tätä keskustelua selaat niin jatkuvasti transsukupuolisia pilkataan ja väheksytään, usein juuri sen vuoksi etteivät näytä "oikeilta" naisilta tai miehiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaväestöön kuuluessa harvemmin leimataan koko väestöä yksilön käytöksen perusteella. Vähemmistöissä tilanne on aina ja se on vaan pakko tiedostaa, jos vähemmistöön kuuluu - riippumatta siitä mihin vähemmistöön kuuluu. Esim. yksi muslimitaustainen toisen polven maahanmuuttaja sai jo vanhemmiltaan ohjeeksi lapsena että hänen pitää käyttäytyä tuplasti paremmin kuin valtaväestö ja tehdä tuplasti enemmän töitä tullakseen kohdelluksi samanarvoisena. Itse pääsee aika paljon helpommalla mitä varhaisemmin sen vähemmistöön kuuluvana tiedostaa.
t.eri (kutsun vaikka itseäni nimimerkillä "rotta" jatkoksi)
Ei tuo mikään kaava ole.
En usko näihon tiedostamisiin pätkääkään, tuossahan koulutetaan ajattelemaan (ihmisistä) tietyn muotin mukaan ja sitä
1642: ei mulle kukaan ole niin kommentoinut, enkä ymmärrä mitä vihaa kommentissani edes on? Onko vihaa toistaa jonkun toisen omalta näppäimistöltään oksentama vihalause esimerkkinä vihaisesta puheesta?
Voisit myös lukea oman kommenttisi, meistä toinen haukkuu muita kirjoittajia, toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
"Teini-iässä transtoimenpiteisiin lähtevä ei mitenkään pysty käsittämään, mistä kaikista asioista luopuu ja millaiset terveydelliset seuraamukset ottaa kantaakseen, jos lähtee toimenpiteisiin. Todellakin kyse on groomaamisesta."
niin mutta silti sinä arvotat transsukupuolisia sen kannalta kuinka hyvin he menevät läpi. logiikan riemuvoitto
eiköhän tuo sun ihmisviha oo aika selvää, koska jokainen ajatukses johtaa siihen ettei transsukupuolisia pitäis näkyä yhtään missään"
En. Sinä luot tuon ajatusrakennelman, koska sinun on jostain syystä helpompi käsitellä asiaa niin. Haluat mustavalkoista hyvä-paha-ajattelua sen sijaan, että asioita voisi oikeasti pohtia. Teet olkiukkoja, jos tuonniminen retorinen keino on tuttu.
Mä haluaisin kaikille ihmisille sitä, että he pystyisivät elämään omassa kehossaan ilman noita toimenpiteitä. Vastakkaisen sukupuolen hormonit ja transkirurgia
Sinä kerrot tuossa lähinnä omista asenteistasi ja oletuksistasi. Minä olen tässä ketjussa mm. puuttunut transvastaisuuteen ja tullut kutsutuksi esim. trans uliksi. En tunne yhtään ketään, joka haluaisi, että transhoitoihin päätyy ihmisiä, jotka eivät hyödy hoidoista. Tällä hetkellä tutkitusti transhoidot ovat toimivimpia transihmisten elämänlaadun parantajia ja hyödyt ovat tutkimusten mukaan hyvin isot. On monia muitakin ominaisuuksia tai sairauksia, joiden vuoksi ihmiset tarvitsevat koko ikänsä hoitoa ja sellainen on tänä päivänä onneksi mahdollista. Hoitojen hyödyt peittoavat siis hoitamattomuuden haitat.
On oma olkiukkosi väittää, että transhoitojen puolustaminen tarkoittaisi, ettei haluaisi ihmisten olevan tyytyväisiä omassa kehossaan. Tottakai se olisi toivottavaa ja ehkä asenteiden muuttuessa myös transsukupuolisten on vapaampi elää omissa kehoissaan ilman tuomitsemista ja syrjintää ja siten ainakin osa hoidoista voisi olla tarpeettomampia. Sellaisessa tilanteessa ei olla vielä lähellekään tässä maailmassa ja sen voi todeta esim. tämän ketjun asenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vissiinnyt 80 sivua jauhanut tästä aiheesta. Ihan aidosta kiinnostuksesta kysyn siis attä kuinka monta transihmistä olet livenä elämäs akana tavannut? Kuinka monesta on ollut sulle harmia?
"hyvä josset näin tee
kuitenkin jos tätä keskustelua selaat niin jatkuvasti transsukupuolisia pilkataan ja väheksytään, usein juuri sen vuoksi etteivät näytä "oikeilta" naisilta tai miehiltä"
No, huonokäytöksisest ihmiset käyttäytyvät huonosti. Sinäkin kirjoitit mun asialliseen viestiin kommentin, jossa asiasta keskustelemisen sijaan aloit kirjoittaa musta jotain suuseksijuttuja, jotka eivät liittyneet mitenkään itse asiaan.
"Sinä kerrot tuossa lähinnä omista asenteistasi ja oletuksistasi. Minä olen tässä ketjussa mm. puuttunut transvastaisuuteen ja tullut kutsutuksi esim. trans uliksi. En tunne yhtään ketään, joka haluaisi, että transhoitoihin päätyy ihmisiä, jotka eivät hyödy hoidoista. Tällä hetkellä tutkitusti transhoidot ovat toimivimpia transihmisten elämänlaadun parantajia ja hyödyt ovat tutkimusten mukaan hyvin isot. On monia muitakin ominaisuuksia tai sairauksia, joiden vuoksi ihmiset tarvitsevat koko ikänsä hoitoa ja sellainen on tänä päivänä onneksi mahdollista. Hoitojen hyödyt peittoavat siis hoitamattomuuden haitat.
On oma olkiukkosi väittää, että transhoitojen puolustaminen tarkoittaisi, ettei haluaisi ihmisten olevan tyytyväisiä omassa kehossaan. Tottakai se olisi toivottavaa ja ehkä asenteiden muuttuessa myös transsukupuolisten on vapaampi elää omissa kehoissaan ilman tuomitsemista ja syrjintää ja siten ainakin osa hoidoista voisi olla tarpeettomampia. Sellaisessa tilanteessa ei olla vielä lähellekään tässä maailmassa ja sen voi todeta esim. tämän ketjun asenteista. "
Paitsi että en viestissäni sanonut, "että transhoitojen puolustaminen tarkoittaisi, ettei haluaisi ihmisten olevan tyytyväisiä omassa kehossaan", joten en oikein voinut siitä olkiukkoakaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Suomessa on suunniteltu transien kansanmurhaa? Kuulostaa vakavalta ja toivottavasti siitä on poliisille ilmoitettu.
Muussa tapauksessa epäilen että sitä on luettu jenkkiläisten palstoja ja käytetään samoja argumentteja ja perusteluita täällä Suomessa.
t. "rotta"
tuo transvihaajahan tässä itse uhriutuu
ehkei nää ihan massamurhaa halua, mutta haluavat ettei transsukupuolisia olis tai näkyis missään. ts. olisivat mahdollisimman syvällä kaapissa ja pysyisivät siellä
Kiitos riittää ihan se, ettette tule minulle mestaroimaan mistä minun pitää seksuaalisesti kiihottua tai muuten olen teidän määritteleminänne foobikko. Fobian, siis pelon, ja kiihotuksen välissä on vielä maileja ihan neutraalia maaperää.
"niin eli jos ykskin näin tekee se oikeuttaa sun vihan kaikkia näitä kohtaan"
en minä vihaa ketään, en edes sinua.
Oletko niitä iltavirkkuja jotka nukkuu iltapäivään saakka, vai loppuiko sulla koulupäivä etuajassa?
Jotenkin kun on tässä selannut sinun muutaman päivän kirjoituksia piirtyy kuva henkilöstä joka ehkä pohtii ratkaisuja elämässään ja koska ne ovat vaikeita saavuttaa tai pelottavia, epäröi. Yritätkö rakentaa jotain muuria noiden ratkaisujen ja itsesi väliin rakentamalla jotain viholliskuvaa ihmisistä jotka sua ratkaisujesi jälkeen vihaisi tai syrjisi ja sillä perustella itsellesi sen ettet ryhdy toimeen? Jonkinlaista käänteispsykologiaa jossa haluat itsellesi vakuuttaa että muut ihmiset seisovat sinun haaveidesi tiellä, et sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
"hyvä josset näin tee
kuitenkin jos tätä keskustelua selaat niin jatkuvasti transsukupuolisia pilkataan ja väheksytään, usein juuri sen vuoksi etteivät näytä "oikeilta" naisilta tai miehiltä"
No, huonokäytöksisest ihmiset käyttäytyvät huonosti. Sinäkin kirjoitit mun asialliseen viestiin kommentin, jossa asiasta keskustelemisen sijaan aloit kirjoittaa musta jotain suuseksijuttuja, jotka eivät liittyneet mitenkään itse asiaan.
voit esim allekirjoittaa viestis jos et halua että sua luullaan jokskin toiseks. ei yleinen tapa ehkä muttei kukaan estä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säkö oot sitä mieltä että naisten pitää vaan kiltisti tyytyä ja kärsiä eivätkä he saa pitää puoliansa
no, se taitaa olla
Pitää puoliaan mihin? Susia vastaan vai mihin mahdat nyt viitata näiden transnaisten kohdalla jotka raivoavat provosoimatta (sudet eivät kirjoittele somessa) netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hyvä josset näin tee
voit esim allekirjoittaa viestis jos et halua että sua luullaan jokskin toiseks. ei yleinen tapa ehkä muttei kukaan estä
Niin no, sinä olit se, joka niitä suuseksijuttuja kirjoittelit, en minä. Voisin toki allekirjoittaa omat viestini, mutta on olemassa sekin mahdollisuus, että vastaat asialliseen viestiin asiallisesti. Et voi oikein vierittää vastuuta omasta päätöksestäsi minun harteilleni. Minä vastaan siitä, millaista tekstiä kirjoitan ja sinä siitä, millaista tekstiä sinä kirjoitat. Ymmärrätkö, mitä haen takaa?
1651: kiitos. Kolmannesta lauseesta alkaen asiallinen ja rakentava kommentti. Tällaista keskustelun tulisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen han bionainen ja mun kokemus naiseudesta (ts. elämästä) on monesti lähempänä agressiivista ja riidanhaluista provokaattoria kuin sovinnollista ja empaattista, mikä on sun käsitys feminiinisyydestä. Mun persoona nyt vain on sellainen. Entä sitten?