Rasittavaa työttömänä tavata tietyn tyyppisiä ihmisiä
Kun tällä ihmistyypillä joka ainoa kerta, kun tavataan, ensimmäinen kysymys on, "no ootko löytänyt töitä/miten työnhaku sujuu?" Alkaa jo rajoittaa tämän tyyppisten ihmisten tapaamista. Kyllä työtön varmasti sitten kertoo kun on jotain kerrottavaa. Empaattiset ihmiset osaavat puhua muistakin asioista, tuo tuntuu samalta, kun lapsettomalta lasta yrittävältä joka ainoa puolituttu kyselisi että no miten se lapsen teko onnistuu... Ei todellakaan aita asiaa. Pahimmat tyypit vieläpä eivät jätä asiaa sikseen, jos vastaa ettei ole vielä tärpännyt, vaan haluavat velloa asiassa. Kysellä ja kaivella asiasta, eikä puheenaiheen vaihto onnistu. Mikä saa jotkut ihmiset toiminaan voin? Onko kyse siitä, että halustaan pönkittää omaa paremmuutta, ja velloa toisen ihmisen ongelmissa? Rupean varmaan itkemään seuraavan vellojan kohdalla.
Haettu on, ja ihan pirusti. Kaikkea. Tällä hetkellä työtilanne vaan valitettavsti on huono.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on tällaista sorttia miehensä kanssa.
Oma mieheni on sairauden takia poissa työelämästä toistaiseksi. Silti kaveri jaksaa tavatessa tentata onko mieheni löytänyt jotakin työtä, miksei opiskele sitä tätä tai tuota, hänelle olisi ammatit X Z ja Y hyviä vaihtoehtoja. Samainen kaveri kertoi, miten hiillostanut sisartaan siitä, miksei puolisonsa opiskele/käy töissä. Ehdottanut hänelle jopa eroa, ja sitten ihmetteli kun toinen osapuoli suuttui. Miehensä taivasteli vieressä kuinka ei ymmärrä suhteita jossa toisella ei ole "mitään".Hiton rasittavaa! Ei haluta edes ymmärtää ihmisten erilaisia tilanteita. Tai no, kaveri ymmärsi siihen asti kunnes alkoi tapailemaan miestään.
Kulissiliitossa viihtyvät on ihmisinä todella jäätäviä. Heti ovella huomaa erilaisen energian mitä muilla. Hyrr!
Ap, et oo ainut :DDDDD Siksi en mene enää sukulaistapahtumiin. Ihmiset eivät osaa kysyä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei meistä varmaan kukaan tekisi töitä jos ei olisi pakko mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää elättää itsensä itse tai sitten hyväksyy omien valintojen seuraukset eikä vaadi elätystä niiltä jotka töissä käy
Jotenkin suomalaisilta on ihan kadonnut sellainen sisäinen tarve ja halu olla osa yhteiskuntaa ja osallistua sen pyörittämiseen esim. työtä tekemällä.
Tuo on vain osoitus tilannetajun, empatian ja yleensäkin sivistyksen puutteesta.
Täällä joku osuvasti vertasikin lapsettomuudesta kärsivän kanssa samanlaisiin keskustelunavauksiin.
Työttömyys on hirveä asia, kun osuu omalle kohdalle. Se vie tulevaisuuden ihmiseltä toistaiseksi tai kokonaan, riippuen siitä löytyykö uusi työ.
Kun ei ole tuloja, ei ole oikein mitään muutakaan.
Aivan turha asiaa kokemattomien tulla sieltä huutelemaan hillittömistä tuista, joiden turvin syljeskellään kattoon. Sellaisia ehkä maksetaan, mutta ne ihmiset eivät kirjoittele täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meistä varmaan kukaan tekisi töitä jos ei olisi pakko mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää elättää itsensä itse tai sitten hyväksyy omien valintojen seuraukset eikä vaadi elätystä niiltä jotka töissä käy
Jotenkin suomalaisilta on ihan kadonnut sellainen sisäinen tarve ja halu olla osa yhteiskuntaa ja osallistua sen pyörittämiseen esim. työtä tekemällä.
Terveessä yhteisössä ihmiset luonnostaan tekevät töitä yhteisönsä hyväksi ihan mielellään. Ongelma on, että yhteiskunta on ihmisyyttä kunnioittamaton ja yhteisöllisyyttä repivä.
Jotkut ovat vain niin tökeröitä ja ymmärtämättömiä, että utelevat ja kuulustelevat, vaikka eivät ymmärrä tilannetta. Aivan kuin joku olisi tahallaan työtön. Siinä on jo tarpeeksi kestämistä, ilman että sukulaiset ja tutut lisäävät vielä taakkaa raskaammaksi. Sama juttu, kun sukulaiset alkavat tenttauksensa esim. terveydestä tai miksei ole lapsia. Tai miksi teette niin ja näin, ja sitten naureskellaan. Sen takia pysyttelemme kaukana sukulaisista ym.
Eikä auta lukea vihakommentteja vauva-palstalla. Kyllä alkaa mennä usko ihmiskuntaan ja suomalaisiin. Sen sijaan että vedettäisiin yhtä köyttä niin ruvetaan solvaamaan ja haukkumaan jotakin tiettyä porukkaa. Suomen sisällissota lähti siitä että köyhät olivat kyllästyneet porvareihin. Marssivat vain rikkaan kartanoon ja alkoivat ryöstelemään. Asukkaat vietiin vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat lammaskansaa, täällä kaikkien tulee olla samasta muotista väännettyjä työn orjia joilla on omituinen tarve todistella yhteiskuntakelpoisuutta tuhlaamalla elämän parhaat vuodet rehkimällä kuin muurahaiset keossa. Ja kun joku näistä muurahaisista kuolee niin uusi muurahainen tulee tämän tilalle ja kaikki jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Totta, tää muistuttaa vähän tiettyjä aasian maita.
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun törmään vanhoihin tuttuihin, on eka kysymus " missäs oot töissä" 😆
Todella tyhmä aloitus kysymys.
Tää kertoo todella paljon meidän vääristyneestä yhteiskunnasta ja sen toimintamalleista... Ei edes osata kysyä että miten voit, miten olet jaksellut, tai vaikka kehua että näytätpä sä hyvältä nykyisin etc.... Se ensimmäinen kysymys on aina että mitäs "sä teet" nykyisin? :D
Mä sanon et tää kaikki lähtee kasvatuksesta. Ja se kasvatus on todellakin pielessä jos toi on ensimmäinen kysymys.
Me muutettiin uuteen kaupunkiin kun mä olin vielä kouluikänen, muistan kun tutustuin yhteen tyyppiin ja aloin kaveeraamaan hänen kanssaan niin hän aina uteli että missä mun äiti ja isä on töissä???????? siis me oltii lapsia vielä :D
Ei ole vaikea arvata että vanhemmat olivat lähettäneet utelemaan. Huonoa kasvatusta jos sen perusteella määritellään ihmiset. Mun vanhemmat siis olivat ihan hyvissä töissä, mutta silti.. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin uuteen kaupunkiin kun mä olin vielä kouluikänen, muistan kun tutustuin yhteen tyyppiin ja aloin kaveeraamaan hänen kanssaan niin hän aina uteli että missä mun äiti ja isä on töissä???????? siis me oltii lapsia vielä :D
Ei ole vaikea arvata että vanhemmat olivat lähettäneet utelemaan. Huonoa kasvatusta jos sen perusteella määritellään ihmiset. Mun vanhemmat siis olivat ihan hyvissä töissä, mutta silti.. Naurettavaa.
Varmaan katsoivat että voiko antaa oman muksunsa leikkiä sun kanssa :DD ettei vaan tartu jotain pöpöjä jos vaikka sattuiskin olemaan työttömiä :D
Eikös tän työkkärin pitänyt loppua jo jokunen vuosi sitten.Rekrytointifirmojen piti vallata ja tehdä niiden työt ja saada kaikki töihin.Ei tainnut vaan onnistua kun täytyy peitellä ne työpaikat mihin haetaan ettei kukaan vaan pääse ilman heidän välistä vetämästää paikasta selville.Palkan lasku kierrätetään noiden kautta eivät osaa ja tiedä aina mistä arkipyhistä tai muista palkallisista pitää maksaa.
Masentuneena kun oot ollut monta vuotta, ja tämä kysymys on ainut kysymys mistä perheenjäsenetkin soittavat. Se satuttaa.
Muistakaa tulevaisuudessa omien lapsien kanssa, tai vaikka nyttenkin jos olette vanhempia. Opettakaa lapsillenne että tittelit eivät merkkaa mitään. Se itse IHMINEN merkkaa ja minkälainen se on IHMISENÄ, se titteli on vaan MUSTETTA paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on tällaista sorttia miehensä kanssa.
Oma mieheni on sairauden takia poissa työelämästä toistaiseksi. Silti kaveri jaksaa tavatessa tentata onko mieheni löytänyt jotakin työtä, miksei opiskele sitä tätä tai tuota, hänelle olisi ammatit X Z ja Y hyviä vaihtoehtoja. Samainen kaveri kertoi, miten hiillostanut sisartaan siitä, miksei puolisonsa opiskele/käy töissä. Ehdottanut hänelle jopa eroa, ja sitten ihmetteli kun toinen osapuoli suuttui. Miehensä taivasteli vieressä kuinka ei ymmärrä suhteita jossa toisella ei ole "mitään".Hiton rasittavaa! Ei haluta edes ymmärtää ihmisten erilaisia tilanteita. Tai no, kaveri ymmärsi siihen asti kunnes alkoi tapailemaan miestään.
Tämä on selkeästi niitä pariskuntia joille status on kaikki kaikessa. Ja kun puoliso sairastuu, niin viimeistään siinä vaiheessa nostetaan kytkintä.
Mikäs on sinun perustelu miksi meidän orjien ja muurahaisten pitäisi elättää sinut meidän ahkeruuden tuloksella?