Helppo, kivuton, luonnollinen ja itsestäänselvä päätös tehdä abortti?
Lähestytään asiaa nyt näin päin.
Sanotaan, että abortti on aina vaikea päätös. Onko täällä kuitenkin sellaisia, jotka tekivät päätöksensä välittömästi, jolloin raskaudenkeskeytys tuntui jopa itsestäänselvältä vaihtoehdolta? Millaiset olivat olosuhteet tuolloin, ja onko sinua sittenkin koskaan kaduttanut, vaikka päätös olisikin ollut "helppo"?
Toisaalta, tuntuuko tämä kysymys jo lähtökohtaisesti täysin vieraalta?
Itse päädyin nimittäin aborttiin silmänräpäyksessä, eli heti, kun olin sisäistänyt ne kaksi viivaa sillä puikolla. Olin juuri aloittanut lukion ja hyvin kunnianhimoinen tulevaisuuteni suhteen. Saatan kuulostaa kylmältä, mutta koin, että tämä "lapsi" olisi pysäyttänyt ja kääntänyt jo niin tarkasti suunnitellun tulevaisuuteni. Ja ei, lapsella ei ollut isää.
Enkä kadu, vieläkään. Vasta nyt aikuisena, sillä uralla ja niillä urilla joihin olin lapsesta asti tähdännyt, olen alkanut toisinaan pohtimaan, että olenko sittenkin hirviö. Olisinko hirviö sille, joka tietäisi ne todelliset syyni menneeseen helppoon päätökseen.
Muita vastaavia tarinoita..?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Joku mamma täällä haukkuu katkerana abortin tekijät :D huoh, jokainen nainen päättää itse omasta kehostaan joten naama umpeen! Hanki sinä vaikka 100 lasta mutta älä puutu toisten itsemääräämisoikeuksiin!
Sen lapsen keho ei ole äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko abortinvastustajien mielestä parempi vaihtoehto sille lapselle, että elää huonoissa oloissa tai ihmisen kanssa joka ei osaisi lastaan rakastaa?
Eli mielestäsi tulisi kaikki köyhät ja ilman rakkautta elävät ihmiset tappaa?
Kun katsot peiliin niin mitä näet siellä?Miksi pitäisi tappaa? Hieman eri asia, kuin synnyttää ja odottaa 9 kk että on valmis, kun voi lopettaa homman siihen kenenkään kärsimättä, paitsi tiedottoman soluklimpin.
Eli lapsen siis saa tappaa mutta aikuista ei? Ymmärrän.......
Soluklimppi ei ole mikään lapsi.
Ja takuulla on elävä olento! Älkää murhaajat puolustelko itseänne ollenkaan, tulette vielä vastaamaan teoistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt 2 aborttia, ehkäisyä käytetty täysin oikein joten huonoa omaatuntoa en todellakaan tuntenut kummassakaan tapauksessa! Toinen 19v ja toinen 27v, nykyään käytössä Tuplaehkäsy ja harkinnassa sterilisaatio.
Minua taas vaivaisi sitäki enemmän jos vauvat olivat niin halussaan tulla että ihan ehkäisystä huolimatta!!!!! Huh huh!!!
Ei kyseessä ole mikään taikauskoinen tilanne.
Joo ihmistaimihan on kaikkine orgaaneineen ja varpaineen pelkkä taikauskon tuote... Vauva imee lohdutuksekseen peukaloa jo muutaman vkon vanhana että kaikki mielihyvä ja kipukeskukset pelaavat
Vauva myös TAISTELEE kovasti vastaan :(!!! Se on hirveää kun lääkäri kertoi miten osittaisessa abortissa kun nuskaan työnnetään saksi saa ponnistella että sen aukon aivojen ottamiseksi saa tehdä!!! Sitten imastaan aivot pois....
*facepalm*... Hedelmöittyminen ehkäisyn pettäessä ei ole mitään taikauskoa, tajuatko? Ja muutaman viikon ikäistä raskautta siinä ei ole edes alkiota olemassa vielä!!!! :DDDDD Olet hulvattomasti pihalla asioista, joista puhut. Eikä limaklimppi mitään taistele vastaan, vaan solumöykyn kehityksen eteneminen keskeytetään lääkkein ja poistetaan toisilla lääkkeillä kohdusta. Se on keskimäärin yhtä suuri kuin riisinjyvä (valtaosin abortit tehdään viikolla 7 tai ennen. Silloin alkio on 5 viikon ikäinen, eikä sillä ole hädintuskin edes aivoja.)
Muutaman viikkoisessa raskaudessa ei alkiota? Mitä ihmettä höpötät? Mistähän te tuon liman aina keksitte? Ihan kuin alkio olisi limaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin teko on 4 kertaa vaarallisempaa kuin synnyttäminen tätä ne ei aina kerro, se on iso juttu.
Lähteitä tähän väitteeseen?
No vaikka tämä , netti täynnä: http://afterabortion.org/2000/abortion-four-times-deadlier-than-childbi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väitä, että aborttiin meno oli mitenkään helppoa. Vaikeaa oli lähinnä ne fyysiset kivut ja se, että tiesin lähipiirini olevan eri mieltä ratkaisustani. Päätös oli kuitenkin helppo tehdä, se oli ainoa oikea ratkaisu tilanteessani. En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka väittää, että se on tehty vain että "saisi itse viettää helppoa elämää". Minun elämäni ei ainakaan ole ollut millään tavalla helppoa. Ei ollut ennen aborttia eikä sen jälkeen. Olisi ollut kohtuutonta tarjota yhdellekkään lapselle sellaisia lähtökohtia elämään.
Sinä tarjosit kaikkein pahinta lapsellesi joka taisteli vastaan : kuoleman.
"Lapsi" ei taistellut vastaan. Pullahti pihalle ja huusi viemäriin mennessään että "kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olin vasta 16-vuotias eli aivan pentu ja päätös tosiaan syntyi ihan heti. Paras ystävä oli ainoa, jolle uskalsin raskaudesta kertoa. Oli alusta asti tosi hyvänä tukena, ja siitä olen edelleen kiitollinen.
Nyt melkein kymmenen vuotta myöhemmin olen edelleen sitä mieltä, että siinä tilanteessa täysin oikea päätös. En kadu yhtään.
Todennäköisesti en olisi pienen lapsen yksinhuoltajana (varmasti silloinen poikaystävä olisi lähteny lätkimään) jaksanut opiskella ja hankkia nykyistä unelma-ammattiani.
Uskon myös, että välit vanhempiini eivät olisi niin hyvät, kuin nyt.
No, sittenhän sinulla on elämä mallillaan. Tappaminen on sujunut hyvin ja elät unelmaa. Miksi sitten vaivaudut kirjoittelemaan tänne palstalle? 154
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin teko on 4 kertaa vaarallisempaa kuin synnyttäminen tätä ne ei aina kerro, se on iso juttu.
No vaikka tämä , netti täynnä: http://afterabortion.org/2000/abortion-four-times-deadlier-than-childbi…
Löytyykö muuta kuin pseudo-tiedettä? Vain objektiivisesti tuotettu tutkimustieto on tiedettä.
On hoitajia jotka eivät kestä enää tehtyään niin monta aborttia... 70 luvulla ne oli heitetty roskikseen ja joskus rapistelleet siellä tavattoman kauan vielä elossa, tästä oli iso juttu naistenlehdessä silloin! Ihan hirmuista touhua se on!!! Älkää ikinä murhatko lastanne tämän yhteiskunnan tulee kantaa äitejä käsillään elleivät itse sitä tee, tai pysty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olin vasta 16-vuotias eli aivan pentu ja päätös tosiaan syntyi ihan heti. Paras ystävä oli ainoa, jolle uskalsin raskaudesta kertoa. Oli alusta asti tosi hyvänä tukena, ja siitä olen edelleen kiitollinen.
Nyt melkein kymmenen vuotta myöhemmin olen edelleen sitä mieltä, että siinä tilanteessa täysin oikea päätös. En kadu yhtään.
Todennäköisesti en olisi pienen lapsen yksinhuoltajana (varmasti silloinen poikaystävä olisi lähteny lätkimään) jaksanut opiskella ja hankkia nykyistä unelma-ammattiani.
Uskon myös, että välit vanhempiini eivät olisi niin hyvät, kuin nyt.No, sittenhän sinulla on elämä mallillaan. Tappaminen on sujunut hyvin ja elät unelmaa. Miksi sitten vaivaudut kirjoittelemaan tänne palstalle? 154
Käsittääkseni tämä on julkinen keskustelupalsta? Miksi hän siis ei kirjoittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö muuta kuin pseudo-tiedettä? Vain objektiivisesti tuotettu tutkimustieto on tiedettä.
Osaat itsekin googleta ja tubettaa , molemmissa lääkärit kertovat sulle kyllä. Vastuu on sinulla.
Vierailija kirjoitti:
On hoitajia jotka eivät kestä enää tehtyään niin monta aborttia... 70 luvulla ne oli heitetty roskikseen ja joskus rapistelleet siellä tavattoman kauan vielä elossa, tästä oli iso juttu naistenlehdessä silloin! Ihan hirmuista touhua se on!!! Älkää ikinä murhatko lastanne tämän yhteiskunnan tulee kantaa äitejä käsillään elleivät itse sitä tee, tai pysty!
Voi anna mun kaikki lukea :DDD rapistelleet elossa?? Hoh hohhoijjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaat itsekin googleta ja tubettaa , molemmissa lääkärit kertovat sulle kyllä. Vastuu on sinulla.
Kyllä, kaikki mitä youtubessa kerrotaan on pyhää ja totta. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon myös, että välit vanhempiini eivät olisi niin hyvät, kuin nyt.No, sittenhän sinulla on elämä mallillaan. Tappaminen on sujunut hyvin ja elät unelmaa. Miksi sitten vaivaudut kirjoittelemaan tänne palstalle? 154
Käsittääkseni tämä on julkinen keskustelupalsta? Miksi hän siis ei kirjoittaisi?
Jos hän vaikka rukoilisi esimerkiksi noin suuren teon edessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt 2 aborttia, ehkäisyä käytetty täysin oikein joten huonoa omaatuntoa en todellakaan tuntenut kummassakaan tapauksessa! Toinen 19v ja toinen 27v, nykyään käytössä Tuplaehkäsy ja harkinnassa sterilisaatio.
Minua taas vaivaisi sitäki enemmän jos vauvat olivat niin halussaan tulla että ihan ehkäisystä huolimatta!!!!! Huh huh!!!
Joo ihmistaimihan on kaikkine orgaaneineen ja varpaineen pelkkä taikauskon tuote... Vauva imee lohdutuksekseen peukaloa jo muutaman vkon vanhana että kaikki mielihyvä ja kipukeskukset pelaavat
Vauva myös TAISTELEE kovasti vastaan :(!!! Se on hirveää kun lääkäri kertoi miten osittaisessa abortissa kun nuskaan työnnetään saksi saa ponnistella että sen aukon aivojen ottamiseksi saa tehdä!!! Sitten imastaan aivot pois....
*facepalm*... Hedelmöittyminen ehkäisyn pettäessä ei ole mitään taikauskoa, tajuatko? Ja muutaman viikon ikäistä raskautta siinä ei ole edes alkiota olemassa vielä!!!! :DDDDD Olet hulvattomasti pihalla asioista, joista puhut. Eikä limaklimppi mitään taistele vastaan, vaan solumöykyn kehityksen eteneminen keskeytetään lääkkein ja poistetaan toisilla lääkkeillä kohdusta. Se on keskimäärin yhtä suuri kuin riisinjyvä (valtaosin abortit tehdään viikolla 7 tai ennen. Silloin alkio on 5 viikon ikäinen, eikä sillä ole hädintuskin edes aivoja.)
Muutaman viikkoisessa raskaudessa ei alkiota? Mitä ihmettä höpötät? Mistähän te tuon liman aina keksitte? Ihan kuin alkio olisi limaa.
Ei ole. Rv 2 on vasta hedelmöittymishetki. Rv 3 alkio on viikon ikäinen jne. Kannattaisi ottaa hiukan selvää asiasta, josta keuhkoaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi anna mun kaikki lukea :DDD rapistelleet elossa?? Hoh hohhoijjaa.
Kyllä se sikiö ei ole suinkaan aina kuollut, 70 luvulla ne heitettiin toimenpidehuoneen roskikseen, siinä artikkelissa hoitaja kuvasi minuutti minuutilta sitä miten keskittyminen muuhun ei onnistunutkaan millään, se pikkuinen eli niin pitkään ja oli kielto tappaa kun se oli jo kohdusta ulkona sitten piti vaan odottaa aina! Se oli ollut ihan hirveää auttaa ei saanut missäännimessä yhtään!!! Jumala auta meitä julmia ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä? Ja minkä vuoksi? Satuolentojako? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Rv 2 on vasta hedelmöittymishetki. Rv 3 alkio on viikon ikäinen jne. Kannattaisi ottaa hiukan selvää asiasta, josta keuhkoaa...
Aivan n rv 3 alkio on jo kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sinä rukoilisit empatiaa ja järkeä päähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä? Ja minkä vuoksi? Satuolentojako? Miksi?
Sinulla oli oikeus syntyä hänellä ei , muttei se tee vauvastasi satuolentoa tai Luojasta. Kohtaa kipusi ja hae Häneltä anteeksiantoa kaiken Luojalta, muuta en voi sanoa. Jätän sinut käsiinsä helliin.