Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät - kertokaa asiakkaiden naurettavimmat reklamaatiot tai palautusyritykset

Vierailija
15.07.2016 |

Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".

Kommentit (341)

Vierailija
121/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole myyjä, vaan kesätöissä kirjastossa. Juttu on vaan niin hullu, että pakko kertoa.

Asiakas tuli tiskille kirjaston kirja mukanaan. Sanoi, että tätä oli viimeksi suositeltu hänelle ja oli sen lainannut. Mutta kirja oli kuulemma ollut niin huono, että asiakkaan loma oli mennyt pilalle ja hän halusi tästä jotain KORVAUKSIA. Siis kirjastolta. Koko tilanne oli aivan absurdi ja kun selvisi, että olen vain kesätyöntekijä, hän vaati johtajaa paikalle. Joku vakkari sitten selvitti tilanteen, eikä asiakas valitettavasti saanut rahallisia korvauksia mielipahasta ja loman pilaamisesta :D

ehkä tämä ei enää mene mihinkään komediaosastoon, vaan johonkin mielenterveystapaukset-osastoon :-/

Vierailija
122/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö palautti vaakaa, joka oli mennyt rikki, kun henkilö oli yrittänyt punnita itseään. Henkilö näytti siltä, että hän painoi reilusti yli vaa'an salliman maksimipainon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanimies. Kävi myymälän kautta ja tuli kassalle pienen lvi-osan ja kuitin kanssa, halusi palauttaa sen. Tuote ei kuitenkaan täsmänny kuittiin, ja sanoin sen. Kysyin kohteliaasti, onko olemassa toista kuittia, jos onkin ostettu eri kauppareissulla. Ei ole, sillä on ostettu. Mä valittelin ja sanoin että joo ei onnistu palautus ilman kuittia. Asiakas sanoi jotain että hän käy katsomassa (ehkä etsimässä kuittia tms?). Ei ikinä tullut takaisin. Mulla oli se kuitti ja tuote edelleen siinä.

Eipä oo vaikea arvata mitä tuossa kävi. En vaan tajua, kuka näkee tollasen vaivan 4e osan takia

Vierailija
124/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole myyjä, vaan kesätöissä kirjastossa. Juttu on vaan niin hullu, että pakko kertoa.

Asiakas tuli tiskille kirjaston kirja mukanaan. Sanoi, että tätä oli viimeksi suositeltu hänelle ja oli sen lainannut. Mutta kirja oli kuulemma ollut niin huono, että asiakkaan loma oli mennyt pilalle ja hän halusi tästä jotain KORVAUKSIA. Siis kirjastolta. Koko tilanne oli aivan absurdi ja kun selvisi, että olen vain kesätyöntekijä, hän vaati johtajaa paikalle. Joku vakkari sitten selvitti tilanteen, eikä asiakas valitettavasti saanut rahallisia korvauksia mielipahasta ja loman pilaamisesta :D

Tää on kyllä aika kova ;D

Mikä kirja?

Oliko Björn Wahlroosin Markkinat ja demokratia?

Vierailija
125/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori nainen palautti farkkuja joita oli käyttänyt 5kk koska "ei tykännyt niistä enää". :D

Vierailija
126/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa elämässäni ollut valmismatkalla ja kyllä käy niitä oppaita sääliksi. Muutama vuosi sitten oltiin Thaimaassa. Ihana hotelli, uskomattoman ihana palvelu ja kaikki ihan vimpan päälle. Aamupala oli todella runsas. Siinä oli tarjolla leivät, juustot, leikkeleet, jugurtit, hedelmät ja vihannekset, oli erikseen munakas kokki ja erikseen pannukakkukokki jne. Osuin kuitenkin kuulemaan, kun matkalla ollut suomalainen perhe valitti aamupalasta, kun on aina sitä YHTÄ JA SAMAA. Voi jeesus!

Vierailija
127/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti asiakkaat yrittävät palauttaa nappikuulokkeita "avaamattomana" ja "käyttämättömänä". Tarkemmin kun vilkaisee, niin napit täynnä korvavaikkua. "En tiiä mitä toi on mut mä en oo niitä käyttänyt." Joo, en ota palautusta vastaan. Yäk.

Vierailija
128/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas yritti reklamoida tyvivärjäystä, kun kuukauden päästä alkoi jo oma väri kasvaa ja näkyä. :D

Tätä tapahtuu hämmentävän usein..

Ammattitaitoinen parturikampaaja osaa laittaa värin siten että tyvikasvu tulee vasta neljänkuukauden päästä.

Väri töpötellään osittain sinne pään sisään.

Aasiakkaat nauttivat aina suuresti kun teräsharjalla taputtelen heidän päätään.

Vierailija
129/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanimies. Kävi myymälän kautta ja tuli kassalle pienen lvi-osan ja kuitin kanssa, halusi palauttaa sen. Tuote ei kuitenkaan täsmänny kuittiin, ja sanoin sen. Kysyin kohteliaasti, onko olemassa toista kuittia, jos onkin ostettu eri kauppareissulla. Ei ole, sillä on ostettu. Mä valittelin ja sanoin että joo ei onnistu palautus ilman kuittia. Asiakas sanoi jotain että hän käy katsomassa (ehkä etsimässä kuittia tms?). Ei ikinä tullut takaisin. Mulla oli se kuitti ja tuote edelleen siinä.

Eipä oo vaikea arvata mitä tuossa kävi. En vaan tajua, kuka näkee tollasen vaivan 4e osan takia

Oli löytänyt kuitin kaupan roskiksesta ja kokeili onneaan?

Vierailija
130/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonossa on aina välillä näitä asiakkaita jotka valittavat kun ei ole luomumaitoa tai on liikaa eineksiä/sokerisia tuotteita tarjolla. Kerran salaatinkerän sisältä oli löytynyt pieni ötökkä :-)

Vierailija
131/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis what, mikä kauppa luulee että voi myydä bikinin alaosan normaalina alaosana jos sitten paljastuukin että kyseessä on joku läpinäkyvä kappale, eli täysin käyttökelvoton?! Lainaan tuota yhtä kommentoijaa, eli jos ette ole erotiikkaliike niin todellakin tuosta kuuluu saada rahat takaisin.

Ei ole olemassa vaaleaa bikini alaosaa, josta ei näkyisi läpi.

Vierailija
132/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzeriassa asiakas palauttaa 99 %:sti syödyn pitsan, -paitsi ne muutamat mustuneet reunakohdat ja haluaa rahat takaisin.

Ravintolassa asiakas tilaa kypsän naudan sisäfilepihvin ja valittaa kun se on sitkeä kuin kengänpohja.

Asiakas on tilannut pihvinsä medium -, kokki on syystä tai toisesta paistanut sen kypsäksi. Asiakas syö pihvin ja koko annoksen ja tulee tämän jälkeen valittamaan että ei saanut sellaista pihviä, mitä tilasi, rahat takaisin!

Oikeasti, rautalangasta: jos siinä annoksessa on jotain vikaa, niin siitä pitää HETI reklamoida tarjoilijalle, jotta voidaan valmistaa uusi annos. Jos annos on syöty, se tarkoittaa sitä, että se on kelvannut hyvin asiakkaalle eikä siinä ole ollut mitään vikaa.

Ei liity ihan otsikon aiheeseen, mutta minä tilaan pihvini kypsänä. Kerran eräässä ravintolassa tilasin kypsän pihvin, ja tarjoilija totesi, että etkö ottaisi mediumina, kypsä pihvi on kuin kengänpohja. Sanoin, että se on sitten kokin vika.

Vierailija
133/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvorasvapurkki oli käytetty lähes tyhjäksi ja tuotiin takaisin, koska ei ollutkaan hyvää.

Vierailija
134/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo perus ruoka- ja juomapalautuksia on ollut. Turhimmat siis, että kun on jo syöty ja juotu, niin sitten itketään korkkivikaa tai ylikypsää pihviä.

Tosin kerran olin ostanut seppälästä kaulakorun, joka maksoi 20€. Sellainen suuri ja runsas, paljon osia. Olin ehtinyt pitää korua kaulassa alle 10min, kun testasin sitä asuuni, ja se alkoi purkautumaan ja osaset lentelemään sinne ja tänne.

Menin sitten sen korun ja kuitin kanssa seuraavana päivänä kauppaan ja kerroin asian, kun harmitti tuhlata iso raha opiskelijabudjetista rikkinäiseen koruun. Myyjä oli ihana ja sympaattinen ja vaihdettiin tuote uuteen. Minkä lie maanantaikappaleen olin saanut, koska toinen koru on edelleen ehjänä ja runsaana tallessa.

Tämä nyt ei ollut mikään turhimmista turhin reklamaatio. Mutta silloin kun liikkeeseen menin takaisin, niin olin 100% varma, että minut nauretaan pihalle sieltä.

Korkkivikahan tarkoittaa että juoma on tullut pullosta ulos. Annoin palautetta korkkiviasta kun en voinut kuljettaa pulloa kotiin tuon takia kun kesken matkan vuosi.

Joskus luin jutun, kun oltiin oltu laivalla tyttöporukan kanssa, tilattu viiniä siinä. Tarjoilijan tullessa oli eräs porukan nainen oli ruvennut valittamaan, että viinissä on korkkivika. Tarjoilija oli sitä nuuhkinut aikansa, maistanutkin, ja lopuksi todennut: Tässä ei ole korkkivikaa, tässä on kierrekorkki!

Vierailija
135/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä vaatekaupassa, ja lähes viikoittain tulee vastaa näitä tapauksia, että yritetään palauttaa "käyttämättömänä" vaate, jossa on meikkitahroja tai jotka haisevat hielle tai hajuvedelle tms. Kaiken huippu oli kuitenkin eräs nainen, joka yritti palauttaa farkut, jotka oli selkeästi itse leikattu shortseiksi, mutta hän väitti kivenkovaa, että molemmat lahkeet olivat tippuneet itsestään irti ensimmäisessä pesussa! Hän uhkaili vielä suureen ääneen somekohun aiheuttamisella, kun myymme kuulemma niin huonolaatuista tavaraa. Haluaisin oikeasti nähdä sellaisen pyykkikoneen, joka irroittaa molemmat lahkeet täsmälleen samoista kohdista, ja vielä saksien jälkiä muistuttavalla tavalla. 

Amputoiva pyykinpesukone?

Vierailija
136/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan näkökulmasta. Ilmoitimme 2 lk pojan iltapäiväkerhoon, mutta hän kävi siellä vain pari kertaa, tämä selvisi myöhemmin. Meille vanhemmille _ei missään vaiheessa_ ilmoitettu, että poika ei sillä käy, lasku kyllä tuli. Kun sitten kysyimme, tarvitseseko lasku tosiaan maksaa, vaikka poika ei ole siellä käynyt, niin kuulemma piti.

Vierailija
137/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä karkkikaupassa jokunen vuosi sitten. Asiakas osti n. 50g irtomakeisia, joiden tehdasnimi oli tyyliin "avaruussalmiakki" tms. Hän maistoi niitä liikkeen ulkopuolella ja tuli sitten valittamaan tuotteen mausta, joka oli liian vähän salmiakkinen ja sen nimi siksi harhaanjohtava. Tarjouduin vaihtamaan tuotteen toiseen vastaavaan, mutta se ei sopinut, koska hän halusi muuttaa valmistajan antamaa nimeä makeiselle. Kerroin että me emme voi vaikuttaa karkkien valmistajien keksimiin nimiin ja että pahoittelen että nimi ei hänen mielestään vastannut makua, mutta ei auttanut.

Vierailija
138/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas osti imetyspaidan ja halusi reklamoida, kun etumukseen tuli maitotahroja!

Ei voi olla totta =D

Vierailija
139/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan näkökulmasta. Ilmoitimme 2 lk pojan iltapäiväkerhoon, mutta hän kävi siellä vain pari kertaa, tämä selvisi myöhemmin. Meille vanhemmille _ei missään vaiheessa_ ilmoitettu, että poika ei sillä käy, lasku kyllä tuli. Kun sitten kysyimme, tarvitseseko lasku tosiaan maksaa, vaikka poika ei ole siellä käynyt, niin kuulemma piti.

Siis ettekö _missään vaiheessa_ jutelleet poikanne kanssa esim miten ip-kerhossa on mennyt, mitä siellä tehty yms. Toki sieltäkin pitäisi olla yhteydessä jos lapsi on ilmoitettu eikä näy paikalla, mutta aika erikoista että ei käy ilmi normi keskusteluissa lapsen kanssa että tekeekin iltapäivät jotain muuta kuin on ip-kerhossa.

Vierailija
140/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:

- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".

- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".

Eikö myyjät ole vaitiolovelvollisia asiakaspalvelutilanteista? Miten voit levitellä täällä julkisesti asiakkaastanne tuollaista?

Mm. terveydenhuollossa ja sosiaalipuolella on vaitiolovelvollisuus, ei suinkaan myyjillä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi