Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahneet tori myyjät

Vierailija
07.08.2025 |

Mustikka ämpäri 50€!! Haloo vähän rotia nyt tohon touhuun. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse pihi. Bensoihin/kautta sähköautoon/diisseliin menee rahaa kerääjillä. Saattaa mennä tunteja/päiviä että saa ämpärillisen poimittua ja siivottua. Täytyy tietää hyvät mustikkametsät. Maksan mielelläni tuon 50 e työstä, jonka joku vaivalla tekee. 

Vierailija
2/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse keräämään, köyhimys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yrittää saada sama tai paremman kuin saisi myymällä marjatukkuun - marjojen ostajat voivat maksaa enemmänkin kuin 5 euroa litra ? , tai sitten poimija yrittää saada himpun paremman hinnan myymällä suoraan, tai lähellä ei ole marjojen tukkuostajaa ja täytyy myydä suoraan ostajille.

Moni on varmaan ihan tyytyväinen että saa marjat suoraan poimijalta.

Oma tyhymyyteni harmisttaa, lapsena olin mukana marjametsässä ja tietän että hyvän marjapaikan löytäminen (ennen muita) on vaikeaa ja sitten taitoa ja sitkeyttä vaativaa että jaksaa kerätä sangollisen.

Marjapoimurit tulivat vasta 70-luvulla (?) ja niitäkään ei silloin alussa osattu käyttää ja ihmeteltiin että repivät varvut ja menee seuraavatkin marjasadot huonoiksi ja ämpäriin tulee "puolet roskaa", mutta taito on kehittynyt vuosikymmenissä.

Mietin vain, että lapsena lähdettiin ihan viilipurkin kanssa (2 dl) keräämään marjoja metsästä, ja sekin olin jo työ saada 2 dl marjoja :). ... metsämansikat olivsivat olleet tietysti herkkua, mutta niitä oli vähän missään, eli mustikoita, joita sitten laitettiin maidon sekaan sokerin kera :)

Vierailija
4/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys sanoja osaamattomat palstalaiset!

Vierailija
5/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi et osaa kirjoittaa yhdyssanoja oikein?

Vierailija
6/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko ostaa jos ei hinta miellytä. Mene itse keräämään ämpärillinen mustikoita ja katso pääseekö viidellä kympillä tuntipalkoille.

Vierailija
7/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siinä ämpärin kaupan päälle? Kyllä siinä tapauksessa kannattaa ostaa, kaupoissa ja torimyyjillä on samat hinnat, mutta ei saa ämpäriä.

Vierailija
8/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään asunto täynnä kun tuli ostettua oletettua mustikkaa se on sitä toista myrkky laatua meni roskiin ja tillipuska 5€ niin vähintään 5000 pikkukärpästä niistä huoneeseen.  Mitä ihmeen paskaa niihin käytetty ???   Ei tollasta sikapaskassa kasvatettua kukaan syö paitsi kärpäset.  Sinne meni rahat katumyyjän taskuun.  Mansikat oli sisältä aivan outoja höttöisiä.  Ei kyllä osteta katumyyjiltä. 

Vierailija
9/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi myyjä selitti että mansikat on kasvatettu kasvihuoneessa osa amppeleissa . 

Vierailija
10/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkahillo on yhtä hyvää kuin mansikkahillo. Kuin mustaherukka hillo. Kuin raparperi kiisseli yhtä hyvää kuin mustikkakiisseli. Kermavaahto päälle. 

Vierailija
11/11 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikkahillo on yhtä hyvää kuin mansikkahillo. Kuin mustaherukka hillo. Kuin raparperi kiisseli yhtä hyvää kuin mustikkakiisseli. Kermavaahto päälle. 

Mutta eivät kyllä voita Kotikokki hernekeittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi