Myyjät - kertokaa asiakkaiden naurettavimmat reklamaatiot tai palautusyritykset
Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".
Kommentit (341)
Asiakas halusi palauttaa huivin, johon hän oli itse leikannut reiän irrottaessaan pesulappua. Selkärangaton esimies vieläpä otti palautuksen vastaan. Ei ole kyseistä työpaikkaa ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran perheen teini osti HM:stä pienen pienen farkkuhameen, joka oli valmiiksi kulutettu. Katsoin kotona, että ei käy 12 v:lle hädin tuskin vesirajan peittävä riepu ja sovimme, että käyn palauttamassa. Kuitti ostosta oli mukana, mutta myyjä ei millään meinannut ottaa tuotetta vastaan. Oli kuulemma niin kulahtunut. Niinpä, mutta sellainen se oli jo ostettaessa.
Tiedoksi muuten se, että kaikki alaikäisten tekemät ostot voi lain
mukaan lapsen huoltaja palauttaa, osti
mitä tahansa. HM myyjä oli pihalla.
Ei nyt sentään mitä tahansa. Farkkuhame on varmaan ollut suhteellisen halpa joten voitanee katsoa, että lapsella on ollut oikeus se ostaa.
Ravintolassa: 9 hengen seurue tilaa ruuat, porukasta 2 syö lammasta. Kaikki popsivat hyvällä ruokahalulla lautaset tyhjiksi. Lopuksi valitetaan, että lammas oli raakaa ja siitä hyvästä koko porukan pitää saada ilmaiset irish coffeet. Juu ei :-D
Nykyisessä työpaikassani jaetaan sidosryhmille joululahjoja. Yksi nainen on ottanut yhteyttä lahjan vuoksi kahdesti: eka kerralla oli saanut delicard-lahjakortin ja vähän ennen kuin se vanheni, oli huomannut hukanneensa sen. Soitteli meille moneen kertaan ja kyseli, että eikö meillä todellakaan ole ylhäällä niitä korttikohtaisia numeroita, joilla pääsisi tilaamaan. No ei ollut - kortteja oli jaettu satoja eikä kirjattu numeroita ylös. Nyt hänellä jäi lahja saamatta - no kenen vika?
Toisella kertaa oli saanut teatterilahjakortin eikä ollut huomannut, että se on voimassa vain 3kk, kun ne kuulemma ovat yleensä 6kk. Vaati saada uuden lahjakortin, koska ei ollut huomannut käyttää ajoissa.
- itse en kehtaisi pyydellä uusia lahjoja, jos olisi mokan vuoksi jäänyt käyttämättä.
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa ettei kirpparille voi palauttaa tavaraa:0ulle on pariin otteeseen sanottu et saa rahat takas jos ei toimi. Kyseessä oli kattolamppu ja pleikkarinohjain. Pleikkarinohjain ei toiminut ja sain rahat takas näyttämällä kuittia. Saipahan seuraavat ostokset alennuksella:)
Jespa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa, kokonaan syöty salaatti ei ollut tarpeeksi täyttävä asiakkaan mielestä , ei suostunut maksamaan annosta. Kuka tilaa salaatin täyttääkseen mahansa? Varmaankin joku palstamamma, oli kakaransa kanssa liikkeellä.
Nämä olisivat hauskoja tarinoita muuten, mutta kun tiedän että jotkut nuoret innokkaat vuoropäälliköt saattavat suostua ensin neuvottelemaan näistä ja sitten tulemaan jopa vastaan kun "asiakkaalle pitää jäädä käynnistä positiivinen kokemus" tai jotain mutta paskaa.
Ei se aina ole paskaa. Palaavat asiakkaat ovat monessa tapauksessa arvokkaampia kuin uudet, jotka täytyy houkutella asioimaan. Useinkin kokemukset todella hyvästä asiakaspalvelusta kerrotaan eteenpäin, suosittelelut ja word of mouth ovat tehokkaita.
Esimerkiksi mieheni Pizza Hutissa ekaa kertaa olessamme viime kuussa otti jätskibuffetin, mutta pettyi pahasti. Hän kertoi tästä tarjoilijalle ja hän ei veloittanut sitä 4,90 meiltä.
Word of mouth :"""D vittu IHAN OIKEASTI...
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä vaatekaupassa, ja lähes viikoittain tulee vastaa näitä tapauksia, että yritetään palauttaa "käyttämättömänä" vaate, jossa on meikkitahroja tai jotka haisevat hielle tai hajuvedelle tms. Kaiken huippu oli kuitenkin eräs nainen, joka yritti palauttaa farkut, jotka oli selkeästi itse leikattu shortseiksi, mutta hän väitti kivenkovaa, että molemmat lahkeet olivat tippuneet itsestään irti ensimmäisessä pesussa! Hän uhkaili vielä suureen ääneen somekohun aiheuttamisella, kun myymme kuulemma niin huonolaatuista tavaraa. Haluaisin oikeasti nähdä sellaisen pyykkikoneen, joka irroittaa molemmat lahkeet täsmälleen samoista kohdista, ja vielä saksien jälkiä muistuttavalla tavalla.
Olisi hauska nähdä, onko somekohua oikeasti yritetty :D Onko jossain tuo facebook-päivitys, joka ei ole kuitenkaan ottanut tuulta alleen toivotulla tavalla.
Mun urani paras reklamaatio oli päreiksi pistetty Rubikin kuutio minirip-pussissa ja asiakas haukkui tuon Rubikin kuutioita valmistavan firmankin pystyyn kun on niin paska tuote. Mitä sitä nyt on kuitenkin myyty, vuosikymmeniä ja ostajalla oli vaan mennyt hermot kun ei osannut koota sitä!
Ikävämpi juttu asiakkaan kannalta oli se että meillä oli kokoamisohjeet tuohon ja niin hän sai kurantin takaisin :)
Asiakas osti imetyspaidan ja halusi reklamoida, kun etumukseen tuli maitotahroja!
Olin nuorena subwayssa töissä ja sinne saapui kirjeitse "asiakaspalautuksena" homeinen keksi. Oli hieman naurussa pitelemistä, kun vastasin asiakkaalle, kiitin yhteydenotosta ja kerroin, että kyseessä on M&M karkkikeksi ja osa karkeista on vihreitä, kuten hänen palauttamassaan. Laitoin mukaan lahjakortin kolmeen keksiin, mutta tietojeni mukaan hän ei koskaan lunastanut lahjakorttia :D
Kosmetiikkaosastolla vanhempi naishenkilö reklamoi liian tehokkaasta ryppyvoiteesta - se oli kuulemma kiinteyttänyt ihoa niin reilusti, että koko pää oli kutistunut. Ystävätärkin oli asian huomannut ja siitä huomauttanut (tosi ystävä) & nyt hatut pyörivät päässä. Siinä sitten koitetaan selittää, että kyse on kuitenkin ihan rasvasta, ei niillä tuollaisia voimia ole. Ja toinen, selkeästi mummoikäinen rouva palauttaa muotovaahtoa, koska ei pysty pitämään päätä huimauksen vuoksi alaspäin - oli ymmärtänyt ohjeen väärin, pullo piti kääntää ympäri, ei päätä.
Toisaaltahan nämä ovat vähän surullisia esimerkkejä, vaikka jälkimmäinen rouva poistuikin tuotteen kanssa tyytyväisenä kun vaan käytiin ohje yhdessä läpi.
Kaikki se mitä ei ole paskaa, on kusta.
Olen töissä isännöintifirmassa ja meille tuli kerran reklamaatio asiakkaalta, joka haukkui meidät AIVAN paskaksi, koska oli niin pettynyt huoltoyhtiön toimintaan. Ei yhtään raksuttanut, että kyseessä on kaksi täysin erillistä firmaa.
Kysyi vielä lopuksi, että "minkälaista huoltoyhtiötä te oikein luulette pyörittävänne?" ja ei vastannut enää sen jälkeen kun ilmoitin, että emme minkäänlaista.
Olen töissä isommassa marketissa. Joulun välipäivinä reklamaatiopisteelle saapuu asiakas ja käydään seuraava keskustelu:
A: Hei, haluaisin reklamoida joulukinkun. Se oli aivan liian iso meidän perheelle ja siitä jäi osa nyt syömättä. Haluaisin siitä osittaisen rahahyvityksen. Tässä kuitti.
M: ... Jaa, no missä tämä kinkunloppu nyt sitten on?
A: Ai, no minä jätin sen meille jääkaappiin, kun ajattelin, että se menisi täällä vain roskiin.
M: ........
Ei hyvitetty.
Vierailija kirjoitti:
Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".
Eikö myyjät ole vaitiolovelvollisia asiakaspalvelutilanteista? Miten voit levitellä täällä julkisesti asiakkaastanne tuollaista?
Olen töissä isommassa marketissa. Joulun välipäivinä reklamaatiopisteelle saapuu asiakas ja käydään seuraava keskustelu:
A: Hei, haluaisin reklamoida joulukinkun. Se oli aivan liian iso meidän perheelle ja siitä jäi osa nyt syömättä. Haluaisin siitä osittaisen rahahyvityksen. Tässä kuitti.
A: Ai, no minä jätin sen meille jääkaappiin, kun ajattelin, että se menisi täällä vain roskiin.
M: ........
Ei hyvitetty.
Eräs sukulaiseni tehtailee tuollaisia valituksia kuin tässä ketjussa ja ne menevät hämmästyttävän usein läpi. Hän soitteli esimerkiksi numeropalveluun ja pöyristyi puhelun hinnan suuruutta laskun saatuaan. Operaattori Elisa tarjoutui maksamaan tällöin 50 % puheluiden hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
M: ........Ei hyvitetty.
Minä ihan oikeasti vakuutun päiväpäivältä siitä, että osa suomalaisista on ajattelun sekä älyn osalta jossain kastemadon ja ameeban välillä.
Olin tarjoilijana ja eräs asiakas tilas todella lihavalle pojalleen lasten lohiannoksen. Kun toin ruoat pöytään, alkoi asiakas huutaa kuinka lastenannos on liian pieni (lähes jokaisella saman ikäisellä lapsella jäi kyseisestä annoksesta osa syömättä) ja kuinka hän ei suostu maksamaan siitä, kun hänen lapsensa ei tule edes kylläiseksi. Teki mieli sanoa, ettei tekis yhtään pahitteeksi pitää poikaa vähän nälissään. Hain sitten ravintolan johtajan ja lisämaksusta vietiin vielä iso annos lihapullia kyseiselle pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalla meni kuulokkeet rikki aina juuri ennen takuun päättymistä. AINA
Nyt täytyy puolustukseksi sanoa, että itse kerran kolmasti jouduin palauttamaan kuulokkeet todella lähellä takuuaikaa. Neljännellä kerralla en enää jaksanut, vaan menin suosiolla ostamaan kunnon johdolla olevat kuulokkeet.
Joidenkin nappikuulokkeiden laatu on kyllä ihan täyttä paskaa. Anttilasta tai vastaavasta kahden kympin kuulokkeet, ja kuukauden päästä toinen nappi menee mykäksi, vaikka käyttö on ollut suht normaalia. Morjens.
Hahaha, minkäslaisissa valkoisten liinojen ravintoloissa sinä, arvoisa av-mamma sitten käyt?