Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitko alkoholin nauttimisen tässä tilanteessa?

Vierailija
14.07.2016 |

Olen ollut mieheni kanssa kohta vuoden yhdessä, ja tiesin kyllä että mies on entinen alkoholisti. Hän ei voi juoda tippaakaan. Minulla taas on tapana nauttia viinilasillinen muutaman kerran viikossa, ja käydä viihteellä alkoholia nauttien ehkä kerran kuukaudessa. Tämä häiritsee miestä, hänellä kasvaa houkutus juoda itsekin, ja hän toivoisi/vaatisi minun lopettavan juomisen.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on muuten kiva sinulle, niin luopuisin tuosta kotoisesta viinilasillisesta ja joisin vain noissa juhlissa (olettaen ettei mies ole mukana).

Vierailija
2/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lopettaisin. Ei mun elämän hauskuudet ole kiinni alkoholista. Kyllä mä voin luopua tuollaisesta mitättömästä nautintoaineesta, jos kyse on mun rakkaan ihmisen terveydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole entinen eli toipunut alkoholisti, jos muiden juominen häiritsee tai on uhka raittiina pysymiselle. 

Vierailija
4/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toipuvana alkoholistina pyytäisin sinua todella punnitsemaan, kumpi sinulle on tärkeämpää: tuo parisuhde ja tämä mies vai ne harvat alkoholikerrat. Alkoholismi on oikeasti todella rankka tunne-elämän sairaus ja jos pystyt puolisoasi tässä tukemaan niin se olisi varmasti hieno asia teidän molempien kannalta. Toki myös ymmärrettävää, ettei kyseessä ole sinun vaan hänen sairautensa, mutta älä sorru mustavalkoiseen "minun oikeuteni"-ajatteluun jos kumppanisi on sinulle tärkeä.

Vierailija
5/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kotona ei kiusata toista, oli kyseessä sitten ruoka, alkoholi tai joku muu. Jos siis toinen vaikka laihduttaa, niin se toinen ei mene siihen sohvalle viereen mässyttämään niitä karkkeja ja sipsejä.

Mutta jos on poissa kotoa, pitää saada ottaa viiniä, jos siltä tuntuu tai kun toinen i ole kotona, pitää toisen saada mässätä.

Meillä kun mies lopetti polttamisen, mä en polttanut miehen kotona ollessa parvekkeella ensimmäisten kolmen kuukauden aikana. Mies sai lopetettua ja nykyään mä saan poltella hänen seurassaan ihan rauhassa.

Vierailija
6/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lopettaisn. Alkoholi ei ole mitenkään tarpeellista ihmiselle eikä edistä terveyttä. Jos sinusta tuntuu vaikealta ajatus luopumisesta, voit miettiä omaa riippuvuuttasi.

Vierailija
7/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ette voi käydä missään, missä alkoholia on tarjolla. Ei laivalla, ravintoloissa, juhlissa, keikoilla... Kun 80-vuotiaan isoisäsi synttäreillä tarjotaan skumppaa, niin mies ahdistuu ja saat kuulla siitä viikkokausia.

Kokemusta on. En ikinä enää seurustelisi alkoholiongelmaisen kanssa.

Vierailija
8/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua lopettaa se vähäinenkin määrä. Viinin tilalle voi aina vaihtaa vaikkapa viinimarjamehun! Olen itsekkin entinen alkkis ja tiedän kuinka kiusallista on elää, kun näkee muiden juovan vaikka ihan vaan annoksen tai pari. Ajan kanssa kyllä tottuu ja pystyy selvinpäin olla humaltuneidenkin ihmisten seurassa. Ota miehesi pyyntö vakavasti!

Vierailija
9/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jättäisin alkoholin käytön hänen seurassaan ja sen käytöstä puhumisen karsisin niin vähään kuin mahdollista. Ystävän kanssa voisin sitten käydä yksillä.

Vierailija
10/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaisia ongelmia vaan olen valinnut miehen jonka kanssa voin elää normaalia elämääni niinkuin haluan. Ja minulla normaaliin elämään kuluu pari lasia punaviiniä silloin tällöin... myös omassa kodissa eikä missään "piilossa" juoden.

Vierailija
11/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kotona ei kiusata toista, oli kyseessä sitten ruoka, alkoholi tai joku muu. Jos siis toinen vaikka laihduttaa, niin se toinen ei mene siihen sohvalle viereen mässyttämään niitä karkkeja ja sipsejä.

Mutta jos on poissa kotoa, pitää saada ottaa viiniä, jos siltä tuntuu tai kun toinen i ole kotona, pitää toisen saada mässätä.

Meillä kun mies lopetti polttamisen, mä en polttanut miehen kotona ollessa parvekkeella ensimmäisten kolmen kuukauden aikana. Mies sai lopetettua ja nykyään mä saan poltella hänen seurassaan ihan rauhassa.

Mutta hyi yök, kun sä haiset pahalta pitkään sen jälkeen, kun olet polttanut. Terv. 4 vuotta sitten lopettanut.

Vierailija
12/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin. Koska itselleni alkoholi on aina jäänyt tärkeysjärjestyksessä kakkoseksi. Pientä pätkää lukuunottamatta, jolloin meni huonosti ja turrutin suruani juomalla helposti sen neljä-viisikin päivää viikossa.

Itse asiassa omakin ukko on täysin tipaton juuri alkoholiongelman vuoksi, kun ei kuulemma kohtuukäyttö onnistu, niin kokonaan ilman sitten. Ja se on osasyy miksi en itsekään juo, koska tiedän, että se hänen mieltään kaihertaisi jos lähtisin viihteelle. Kotona nautitut saunasiiderit tms. eivät olisi paha, mutta juomatyylini on aina ja ikuisesti ollut sama, joko lärvit tai ei mitään. Joka onkin toinen syy miksi ei oikein juominen innosta... krapulat ovat iän myötä pahentuneet ja minulle tulee aina se, että johonkin pitäisi päästä, mielellään baariin ja sekin oli jo alkanut kyllästyttää itseasiassa jo ennen kuin aloimme seurustelemaan.

Nyt olen kahdeksan kuukautta ollut täysin ilman alkoholia ja tasan kaksi kertaa on ohimennen käynyt mielessä, että tekisi mieli ottaa. Paino on pudonnut melkein kymmenen kiloa ja säännöllinen liikunta on nyt ihan kokonaan osa elämää, koska ei mene sitä kolmea päivää krapulassa muutamaa kertaa kuussa.

Toki oma juomattomuuteni ei estä miestä juomasta, jos hälle sellainen olo tulisi, mutta oma vaikutuksensa sillä on. Elämässä joutuu joskus tekemään kompromisseja, heittämällä keksin heti useammankin jutun, missä hän taas joutuu minun hyväkseni vähän antamaan periksi. 😂

Vierailija
13/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi. Yksikään mies ei olisi minulle niin tärkeä että rajottaisin elämääni millään muotoa sen vuoksi.

Vierailija
14/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollointia. Sairaus on hänen, ei sinun. Suhde on tuore.

Vierailija
15/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen haluaa olla raitis, lopettaa tupakan polton tai laihduttaa niin ei se meinaa että puolison pitää alkaa elää sen toisen ehdoilla. Jokainen on vastuussa vain omista teoistaan, tekemättä jättämisistä ja valinnoistaan.

Vierailija
16/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole entinen eli toipunut alkoholisti, jos muiden juominen häiritsee tai on uhka raittiina pysymiselle. 

Miksi ei?

Jokaista ihmistä häiritsee joku asia eikä se tarkoita, että joku olisi vialla. Oletko koskaan kiinnittänyt huomiota miten pienet asiat/tavat ihmisiä välillä ärsyttävät.

Vierailija
17/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksua lopettaa se vähäinenkin määrä. Viinin tilalle voi aina vaihtaa vaikkapa viinimarjamehun! Olen itsekkin entinen alkkis ja tiedän kuinka kiusallista on elää, kun näkee muiden juovan vaikka ihan vaan annoksen tai pari. Ajan kanssa kyllä tottuu ja pystyy selvinpäin olla humaltuneidenkin ihmisten seurassa. Ota miehesi pyyntö vakavasti!

Mitä päätätkin tehdä (mies selvinpäin nautittuna tai alkoholia ilman miestä) tiedän myös ettei pyyntö viinitilkasta luopumiseen ole turhaa niuhottamista. Haluaa tosissaan elää kanssasi selvinpäin ja välittää sinusta enemmän kuin viinasta. Silti ratkaisu on yksin sinun kummasta haluat luopua, miehestä vai viinilasillisesta? Hän ei lasillisen takia halua ottaa riskiä, että takiasi ratkeaa juomaan.

Vierailija
18/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kotioloissa lopettaa, ainakin joksikin aikaa. Ulkona käydessä en.

Vierailija
19/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea voi monella tapaa mutta jos haluat juoda niin juot sillä sinä et ole se alkkis.

Ei se mies voi muutenkaan istua vain kotona verhot kiinni ettei vain näe missään viinilasia.

Vierailija
20/89 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ongelma ja sinulla ei mutta myös sinun pitää muuttua...aika epäreilua vaatia toiselta sellaista elämänmuutosta mitä toinen ei tarvitse tai halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi