Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen? Mies ei pärjää mun kanssa

Vierailija
10.07.2016 |

Ei voi olla rehellinen minulle päin siitä millainen mä hänen mielestään olen, ettei pahoita mun mieltä. Mikä tää tällainen ilmiö oikein on? Mitä mies saavuttaa sillä? Olen itsekäs jne. Haluaisin miehen, joka sanoo suoraan mitä ajattelee minusta. Jos en pidä kuulemastani en tietenkään jatka suhdetta. Voin koittaa muuttua, ja haluaisin, mutta se on vaikeaa ilman että toinen on tosi lempeä. Olen tulkinnut miehen hiljaaolemisen lempeydeksi, mutta ilmeisesti se ei sitä olekaan, vaan jonkinlaista vallankäyttöä minuun.

Kommentit (258)

Vierailija
121/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuosta ottanut kyllä selkoa.

Niin no en ota minäkään, koska mies ei oikein avaa ajatuksiaan, mutta näin olen sen ymmärtänyt, että olen inhottava miehen mielestä, mutta hän on siitä hiljaa, ettei pahoita mun mieltäni. Miten asia ikinä ratkeaa, jos ei sano siitä? Miksi joku haluaa olla inhottavan ihmisen kanssa jos onkin päättänyt, ettei sano asiasta mitään? Kolmanneksi minä luulin, että mies pitää minusta ja on lempeä, kun ei sano konfliktien yhteydessäkään tuntemuksiaan. Jos ei puhu = tyytyväinen, minun maailmassani.

ap

Mitenköhän äitisi ottaa sinusta selkoa, kun et avaa hänelle ajatuksiasi. Jos et puhu = olet tyytyväinen. Sinun maailmassasi valitat ketjukaupalla äidistäsi, mutta olet sokea itsellesi. Ketjukasojen ongelma onkin ollut sinä itse ja lopulta hyvin yksinkertaiset ajatukset, joita et vaan ymmärrä. Olet siis tyhmä. Keskity korjaamaan itsesi.

Kyllä mä olen äidille kertonut, mutta siinä on ihminen, jota mä en kiinnosta siis se, kuka oikeasti olen, haluaa vain kuoren, oman kuvitelmansa minusta, ei todellista minää! Se minua onkin vaurioittanut kautta lapsuuteni. En edes tajunnut, että minuun kuuluisi tutustua ja ottaa minut sellaisena kuin olen, eikä omia tarpeitaan toteuttavana kuvana.

Ap

Vierailija
122/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo otsikko kertoo niin hyvin, miten olet ulkoistanut itseltäsi kaiken vastuun tässä elämässä. Valitan, mutta ilmeiset henkiset ongelmasi eivät oikeuta ku*ipäisyyteen. Sinulla ei ole oikeutta raivota ihmisille ilman syytä eikä siirtää traumojasi lapsiisi. Koska et ole holhouksenalainen, on sinun vastuullasi huolehtia hankkimiesi lasten hyvinvoinnista yhdessä isän kanssa.

Mulla on oikeus olla virheellinen ihminen aivan kuin sinäkin olet, kun et edes ymmärrä mikä mulla on, etkä osaa auttaa mua lopettamaan sitä. Mies sitten kärsiköön jos haluaa kanssani olla, kunhan ei sitten valita ympäriinsä, että hänellä on huono kumppani. Oma on vikansa.

Ap

Sitä kutsutaan käytöstavoiksi, että osaa olla olematta kusipää. Sulla on elämän perusasiat hukassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis, olen pyytänyt anteeksi sikailua, mutta se ei saa miestä muuttumaan. Tuntuu ihan toivottomalta. Minun pitäisi korjata se teoin, ja se vaatii minulta liikaa vielä toistaiseksi. Pystyisin ehkä olemaan loukkaamatta häntä enää, mutta aivan kuin hän hautoisi vilä vanhoja asioita, tai ei halua sen tason läheisyyttä, jota minä haluaisin. Ei halua. Minä taas en halua olla kenenkään kanssa vain tavan vuoksi kuitenkaan. Halusin läheisyyttä ja luulin, että mies piti minua läheisenä, ja nyt on käymässä ilmi, että ei pidä. Eikä aiokaan pitää. Ellen muutu jokaikin enkeliksi, joka en ole. Olen aina välillä vihainen ja haluaisin miehen joka osaa riidellä kanssani. Vaikka kaipa ne miehet ovat todella harvassa.

Ap

Jos et halua olla miehesi kanssa, niin ota ero. Paitsi että ethän sä voi, koska sitten et voisi syyttää miestä erosta.

Tämä on näiden ketjujen ydin. Koko päivä jankkausta ja johtopäätöksenä "minä olisin kyllä, jos mies, lapsi, äiti, isä, isän vaimo....".

Jollain keinolla vastuu siirtyy aina muille. Olisin lähtenyt, jos mies olisi eilen pakannut. Olisin hyväksynyt kivikissat, jos minulta olisi kysytty lupa. Jne. Keinolla millä hyvänsä vastuu omista pahoista teoista muille.

Nyt haussa on ero. Ja se pitää saada miehen syyksi.

Tänään ennen iltaa saa perhe kuulla kunniansa. Ehkäpä lapsi itkee ja pyytää, Älä Äiti lähde.

Ja niin on pakko jäädä. Ja huomenna taas uusi ketju. Puistattaa kun ajattelen millainen päivä perheellä on Taas tänään.

Itsekin siirrät vastuusi elämästäsi valittamalla muille milloin kenestäkin. Naapurista ja anopista, kuten se yks. Niitten vika, että elämäsi on huonoa. Älä sitten valita, jos kerran itse voit päättää, keiden kanssa elät. Silti valitat, koska se on tapasi purkaa vihasi toisiin.

Ap

Vierailija
124/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo otsikko kertoo niin hyvin, miten olet ulkoistanut itseltäsi kaiken vastuun tässä elämässä. Valitan, mutta ilmeiset henkiset ongelmasi eivät oikeuta ku*ipäisyyteen. Sinulla ei ole oikeutta raivota ihmisille ilman syytä eikä siirtää traumojasi lapsiisi. Koska et ole holhouksenalainen, on sinun vastuullasi huolehtia hankkimiesi lasten hyvinvoinnista yhdessä isän kanssa.

Mulla on oikeus olla virheellinen ihminen aivan kuin sinäkin olet, kun et edes ymmärrä mikä mulla on, etkä osaa auttaa mua lopettamaan sitä. Mies sitten kärsiköön jos haluaa kanssani olla, kunhan ei sitten valita ympäriinsä, että hänellä on huono kumppani. Oma on vikansa.

Ap

Sitä kutsutaan käytöstavoiksi, että osaa olla olematta kusipää. Sulla on elämän perusasiat hukassa. 

Hyviksi käytöstavoiksi, käyttäydy sä hyvin kun joku hieroo täytekakkua naamaasi ja nauraa päälle. Hauskaahan sen vain piti olla, eiks niin? Eli joitain ihmisiä vain saa kiusata, ja sanoa päälle, että käyttäydy, kun toinen raivostuu.

Ap

Vierailija
125/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on huonoja käytöstapoja, että haukkuu naapuria ja anoppia.

Ap

Vierailija
126/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tartte käyttäytyä yhtään vain sen takia, että joku idiootti mun menneisyydessä sai opetettua mulle, että saa kiusata ja jos suutun, minut voidaan vielä siitä tuomita! Minä kiusaan kaikkia puolustuskyvyttömiä paskoja kostoksi siitä!

Ap

Vierailija
127/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelukko on lapsuudessa ja nuoruudessa opittu tapa reagoida, kokea, tuntea, ajatella ja käyttäytyä. Kun tunnelukko nykypäivänä aktivoituu, meissä virittyy lapsuutemme tunteita, ja lukitumme tiedostamattamme toimimaan lapsuudessa opittujen selviytymismallien mukaisesti. Tunteemme eivät ole varsinainen ongelma, vaan se, miten ne pakottavat meidät toimimaan lapsuuden keinoin. Tunnelukot saavat meidät lapsenkaltaisesti välttelemään, antautumaan ja hyökkäämään kohtaamissamme tilanteissa. Nämä keinot ovat aikuisiällä haitallisia ja toimivat itseämme vastaan.

Oikeutuksen tunnelukko

Pidät itseäsi erityisenä ja oikeutettuna tavanomaisesta poikkeaviin toimintatapoihin. Omat tarpeesi ovat sinulle tärkeämpiä kuin toisten. Olet vaativa ja kontrolloiva muita kohtaan, ja haluat että asiat menevät niin kuin sinä haluat. Sinun on vaikea hyväksyä vastustusta, kun haluat jotain. Haluat varmistua siitä että saat kaiken mitä haluat, miten haluat ja koska haluat. Tylsistyt ja pitkästyt helposti, ja sinusta saattaa tuntua etteivät rutiinitehtävät ole sinua varten - sinun ei pitäisi joutua tekemään niitä. Saatat rikkoa lakia tai sääntöjä - vaikkapa hurjastelemalla liikenteessä, huijaamalla liiketoimissa tai verotuksessa - koska uskot että sinulla on siihen oikeus. Oikeutuksen tunnelukon kanssa on hyvä olla ja et siksi ehkä näe omaa käyttäytymistäsi ongelmallisena, mutta läheisesi pitävät. Ennen pitkää tunnelukkosi kuitenkin saattaa sinut vaikeuksiin. Saatat hankkiutua suhteeseen alistuvan kumppanin kanssa, jota voit dominoida ja kohdella huonosti. Oikeutuksen tunnelukko on useimmiten kompensaatiota toista tunnelukkoa - vajavuuden, tunnevajeen, ulkopuolisuuden tai alistumisen tunnelukkoa - vastaan.

http://www.tunnelukkosi.fi/kuvaus.htm

http://www.tunnelukkosi.fi/tunnelukot/#Label11

Vierailija
128/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on varmaan tunnelukko, mutta ei oikeutukseen. Ne väittämät sopivat äitiini hyvin, olen ne joskus katsonut. En tietty tiedä, jos perheessä toimin samojen lukkojuttujen alaisuudessa kuin hän toimi minua kohtaan, mutta se ei ole peruspersoonani lainkaan.

Ap

Vierailija
129/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

Vierailija
130/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

No en ole. Narstit. Eivät mene terapiaan ja mieti, miten saisivat suhteensa toimimaan niin että voisivat olla niissä.

Ap

Vierailija
131/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaaherkku kirjoitti:

Haistata paskat ja toivota hyvät jatkot. Rasittavilla miehillä ei tee mitään, harvoin miehillä muutenkaan. (((En kyllä naistakaan halua.))))

Tässä herkussa on kyllä suklaa juoksettunut...

Vierailija
132/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

No en ole. Narstit. Eivät mene terapiaan ja mieti, miten saisivat suhteensa toimimaan niin että voisivat olla niissä.

Ap

Sinä et ole valmis muuttamaan käytöstäsi mihinkään suuntaan. Oikeutat narsistisen käytöksesi tekosyillä. En tiedä ketään yhtä selvää narsistia.

Paha ihminen

Vierailija
133/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuosta ottanut kyllä selkoa.

Niin no en ota minäkään, koska mies ei oikein avaa ajatuksiaan, mutta näin olen sen ymmärtänyt, että olen inhottava miehen mielestä, mutta hän on siitä hiljaa, ettei pahoita mun mieltäni. Miten asia ikinä ratkeaa, jos ei sano siitä? Miksi joku haluaa olla inhottavan ihmisen kanssa jos onkin päättänyt, ettei sano asiasta mitään? Kolmanneksi minä luulin, että mies pitää minusta ja on lempeä, kun ei sano konfliktien yhteydessäkään tuntemuksiaan. Jos ei puhu = tyytyväinen, minun maailmassani.

ap

Mitenköhän äitisi ottaa sinusta selkoa, kun et avaa hänelle ajatuksiasi. Jos et puhu = olet tyytyväinen. Sinun maailmassasi valitat ketjukaupalla äidistäsi, mutta olet sokea itsellesi. Ketjukasojen ongelma onkin ollut sinä itse ja lopulta hyvin yksinkertaiset ajatukset, joita et vaan ymmärrä. Olet siis tyhmä. Keskity korjaamaan itsesi.

Kyllä mä olen äidille kertonut, mutta siinä on ihminen, jota mä en kiinnosta siis se, kuka oikeasti olen, haluaa vain kuoren, oman kuvitelmansa minusta, ei todellista minää! Se minua onkin vaurioittanut kautta lapsuuteni. En edes tajunnut, että minuun kuuluisi tutustua ja ottaa minut sellaisena kuin olen, eikä omia tarpeitaan toteuttavana kuvana.

Ap

Sinuun kuuluisi tutustua? Mitähän näkisi.

Yhtä lailla Sinun kuuluisi tutustua omiin lapsiisi. Muttet viitsi vaivautua. Koska vain sinä olet tärkeä

Vierailija
134/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

Ap

Kylläpäs olet. Vika on sinussa, mutta haet väkisin syytä kaikista muista. Terapiassa jankutat äiti sitä äiti tätä, mutta et ymmärrä mitään. Reagointisi on karamainen "mutta kun". Kuvittelet suhteittesi toimivan ilman omaa panostasi, lillut vittumaisena ja haluat muiden rakastavan sellaista -ei onnistu. Joko pakkasit? Kaikkea hyvää miehellesi ja lapsillesi jatkossa.

Vierailija
135/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

Ap

Narsistit voivat käydä terapiassa selittämässä muiden vikoja. Senhän tiedätkin. Kaikki ovat tervetulleita terapiaan, joista rahaa irtoaa, koita tajuta.

Vierailija
136/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee itsestä. Katso peiliin ja mieti mitä SINÄ voit tehdä asioille jotka vaivaavat SINUA.  Jos sinulla on paha mieli niin tee asioita jotka helpottavat pahaa oloa (Esim. kuulokkeet korville, musiikki soimaan ja ovi lukkoon. Ilmoita perheellesi että tarvitset NYT omaa aikaa, eikä saa häiritä.).  Mene eteenpäin äläkä jää vellomaan ja syyttelemään muita .

Vierailija
137/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

Ap

Kylläpäs olet. Vika on sinussa, mutta haet väkisin syytä kaikista muista. Terapiassa jankutat äiti sitä äiti tätä, mutta et ymmärrä mitään. Reagointisi on karamainen "mutta kun". Kuvittelet suhteittesi toimivan ilman omaa panostasi, lillut vittumaisena ja haluat muiden rakastavan sellaista -ei onnistu. Joko pakkasit? Kaikkea hyvää miehellesi ja lapsillesi jatkossa.

Tietenkin olen kakaramainen, koska äidin takia en ole päässyt kasvamaan. Lasta täytyy estää kasvamasta, jotta tämä ei kasva. Muuten lapsi kyllä kasvaa.

Ja me olimme jo typistetyssä reissussa, ei menty miehen sukulaisten luo vaan eräänlaiseen "lomakeskukseen", josta ollaan palailemassa kotia kohti par'aikaa.

Ap

Vierailija
138/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

Ap

Narsistit voivat käydä terapiassa selittämässä muiden vikoja. Senhän tiedätkin. Kaikki ovat tervetulleita terapiaan, joista rahaa irtoaa, koita tajuta.

Minä käyn narsismiin erikoistuneen terapeutin luona äitini takia, eiköhän hän olisi jo sanonut, että olen narsisti, jos olisin (olen kysynyt).

Ap

Vierailija
139/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä olet narsisti

Ap

Minä käyn narsismiin erikoistuneen terapeutin luona äitini takia, eiköhän hän olisi jo sanonut, että olen narsisti, jos olisin (olen kysynyt).

Ap

Onpas tyhmä terapeutti. Eikun siis ovela: DD Paljo maksaa?

Vierailija
140/258 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon, pakkaa laukkusi ja lähde kasvamaan. Anna siten miehellesi ja lapsillesi normaali elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä