Miksi jaffan juominen krapulassa oksettaa?
Välittömästi jos juon jaffaa (mitään appelsiini limua) krapulassa niin oksennan ja oksennusta tulee kunnes se kaikki jaffa on poistunut. Se itse maku tai haju ei kuvota, mutta se ei vaan pysy sisällä. Eikä silläkään ole merkitystä miten paha krapula on tai mitä tai miten paljon on edellisenä iltana juonut.
Ja tietenkään en sitten enää juo jaffaa krapulassa, mutta kaksi kertaa olen tämän virheen ehtinyt tehdä (eri limuilla, eri asteisessa krapulassa yms) ennen kuin huomasin sen syy-yhteyden. Muut juomat tai ruuat eivät aiheuta samanlaista reaktioa.
Mistä tämä voisi johtua? Onko kenelläkään muulla samaa?
Kommentit (15)
Itsellä ainut mikä alkaa krapulassa oksettamaan on kahvi, ei mikään muu. Eikä sekään yhden illan ottamisen jälkeen, mutta jos on useamman päivän juonut niin pari päivää on oltava ilman kahvia.
Ihme nörttivatsoja teillä. Minua ei okseta krapulassa mikään.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainut mikä alkaa krapulassa oksettamaan on kahvi, ei mikään muu. Eikä sekään yhden illan ottamisen jälkeen, mutta jos on useamman päivän juonut niin pari päivää on oltava ilman kahvia.
Ei sanaa kaffi suklaaherkun läsnäollessa, nyt iski taas hhhhhhimo«3
Sukliksella ei ole ollut ikuisuuksiin rapulaa, kun ei ole ollut känniäkään, mutta nykyään tuppaan valvoskelemaan aamuun asti, syömään ja juomaan, särkylääke tai pari naamaan ja nukkumaan -> ei pahasta olosta tietoakaan, korkeintaan väsyttää pirusti. Suihku, puhtaat vaatteet, kunnon ruokaa ja avot. En harrasta darramässäilyä vaan elän ihan normaalisti ja syön mieluusti vaikka salaattia krapulassa.
Nyt suklis on valvonut koko yön, joten teksti voi olla sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Joitko edellisenä iltana viinaa Jaffan (tms.) seassa? Jos, niin kroppa yhdistää sen eiliseen juopotteluun ja maistaa siinä vieläkin viinan, vaikka olisi pelkkää Jaffaa. Ainakin minun kohdallani.
En ole koskaan juonut viinaa jaffaa sekoitettuna, ellei jossain boolissa ole joskus ollut, eli ei voi johtua siitä. Kokista sen sijaan pystyn juomaan krapulassa, vaikka kokista ja viinaa on tullut yhdessä juotua.
Ap
Eikös toi ole hyvä tilanne. Saat Jaffalla oksennettua koko vatsan tyhjäksi. Sitten vaan hampaiden pesu ja nukkumaan.
Ei tule sänkyyn oksennettua kun menee tyhjällä vatsalla nukkumaan, se on aika yleistä että krapula aiheuttaa pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Eikös toi ole hyvä tilanne. Saat Jaffalla oksennettua koko vatsan tyhjäksi. Sitten vaan hampaiden pesu ja nukkumaan.
Ei tule sänkyyn oksennettua kun menee tyhjällä vatsalla nukkumaan, se on aika yleistä että krapula aiheuttaa pahoinvointia.
Se pahoinvointi tulee vasta seuraavana päivänä ja vaikka ei olisi pahoinvointi tason krapulaa ennen jaffan juontia niin sen jälkeen tulee heti oksennus.
En tiedä miten kehoni reagoisi jos joisin jaffaa illan päätteeksi kun on vielä humalassa. Ei tosin kauheasti huvita kokeilla, ehkä sitten jos joskus tulee kännissä huono olo tai tulee juotua liikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua oksettaa omenalimsa.
Oksettaako omenalimsa vain krapulassa vai muutenkin? Ja onko se oksetus vain juotuasi sitä vai jo maku/haju?
Ap
Kokeile Jaffaa ihan selvinpäin. Oksettaako silloin?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Jaffaa ihan selvinpäin. Oksettaako silloin?
Silloin ei okseta. Tosiaan jaffa aiheuttaa oksenuksen vain krapulassa, muuten ei mitään ongelmaa.
Ap
Hiilihappo ärsyttää alkoholin jo ennestään ärsyttämää nielua ja vatsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oksettaa omenalimsa.
Oksettaako omenalimsa vain krapulassa vai muutenkin? Ja onko se oksetus vain juotuasi sitä vai jo maku/haju?
Ap
Vain krapulassa. Tulee heti paineella ulos. Hyi.
Korvien välissä? Sillä on yllättävän suuri voima.
Joitko edellisenä iltana viinaa Jaffan (tms.) seassa? Jos, niin kroppa yhdistää sen eiliseen juopotteluun ja maistaa siinä vieläkin viinan, vaikka olisi pelkkää Jaffaa. Ainakin minun kohdallani.