Mitä mä teen? Mies ei pärjää mun kanssa
Ei voi olla rehellinen minulle päin siitä millainen mä hänen mielestään olen, ettei pahoita mun mieltä. Mikä tää tällainen ilmiö oikein on? Mitä mies saavuttaa sillä? Olen itsekäs jne. Haluaisin miehen, joka sanoo suoraan mitä ajattelee minusta. Jos en pidä kuulemastani en tietenkään jatka suhdetta. Voin koittaa muuttua, ja haluaisin, mutta se on vaikeaa ilman että toinen on tosi lempeä. Olen tulkinnut miehen hiljaaolemisen lempeydeksi, mutta ilmeisesti se ei sitä olekaan, vaan jonkinlaista vallankäyttöä minuun.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et eroa? Vaikutat ihmiseltä, joka ei ole kykenevä parisuhteeseen.
Voin erota jos yhdessä päädymme miehen kanssa siihen ratkaisuun.
ApEli olet täysin kykenemätön ottamaan myös vastuun elämästäsi? Ihmettelet toisten käyttäytymistä ja motiiveja. Miksi et ihmettele omaasi? Sinuahan tuo miehen käytös vaivaa. Ei miestä.
No ei se nyt aivan noinkaan ole. Jos minä ajattelisin vain itseäni, niin voisin "ottaa vastuuta elämästäni". Mies jäisi aivan tyytyväisenä elämään lasten kanssa kun minä lähtisin minne haluan. Mutta olisiko se lapsille parasta? Jos ottaisin vastuun omasta elämästäni, niin lähtisin niin kauas, ettei siinä sukkuloida viikko-viikkosysteemillä.
Aptodellakin parasta juuri niin. Anna perheesi tulla onnelliseksi ja muuta niin kauas ettei ikinä ole mahdollisuutta sinun sairaassa vaikutuspiirissäsi enää kärsiä. varsinkaan lasten!
luovuta huoltajuus heti ja ymmärrä olevasi niin sairas, että sairastutat kaikki läheisesikin.
hae apua ja tyydy elämään itseksesi niin tulee mahdollisimman vähän enää inhimillistä kärsimystä vuoksesi.
Miehet luulee,että lapset tarvii äitin, mut se ei todellakaan pidä paikkaansa aina. eikä varsinkaan sinunlaisen "äidin" kyseessä ollessa.
Olen sinun juttuja nyt lueskellut ja itku meinas lastesi mielenterveyden tuhoamisesta tulla. niitten olis paras päästä susta eroon mahd pian ja pikkuhiljaa toipumaan. ehkä olis toivoa vielä terveestä elämästä aikuisuudessa.Millaisia vaurioita näet lapsille syntyvän?
Apitsetunto,omanarvontunto, läheisriippuvuutta, mielenterveyden järkkymistä.. johtaa joko juuri sinunlaiseksi sekopääksi kasvamiseen ja/tai päihteiden väärinkäyttöön, itsemurhaan tai sen haluamiseen jne, joku tai joitakin noista.
mielenterveyshäiriöisen läheisen kanssa kasvaminen on kuin alkoholistin kanssa kasvamista. piiiitkä tie selvitä. tai lyhyt tie täältä ikuisuuteen.
Tai ssitten heistä tulee selviytyjiä. Miksi lapsistani tulisi tuollaisia luusereita? Onhan heillä hyvä isä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvin outo ap, oletko aineissa? Onko teillä tuossa paketissa vielä lapsiakin...? Miehesi varmaan yrittää pitää heidän elämän edes suurinpiirtein normaalina. Käytkö töissä? Onko sinulla ystäviä?
En ole aineissa. On lapsia. Käyn töissä. Ei ole hyvää ystävyyssuhdetta, en luota ihmisten pitävän minusta.
ApSama juttu täällä.Olen hyvin varautunut ihmisten kanssa ja melko hyökkäävä mielipiteineni.Mielummin annan itsestäni äkäisen kuvan kuin muuta..en osaa olla rento.
Mut miksi se mies rakastui just suhun,kai sussa jotain on?Millainen ihminen sä sitten olet sen äkäisyyden takana, osaatko kuvailla? Mä taas annan ehkä sellaisen itserakkaan kuvan ja itsekeskeisen. Kiva.
ApAp, oletko asperger vai onko sulla jokin persoonallisuushäiriö?
En ole asperger, muuta ei ole tutkittu vielä. Psykiatri sanoi, ettei kannata tutkia nyt kun mulla on akuutti kriisi meneillään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko äiti,puoliso vai minä pidät itseäsi?
Olen minä. Olen suhteesen erehttynyt ihminen, jonka pitäisi kyetä samaan kuin noermaalit ja ei kykene.
ApMitä kuvittelet normaalin oleva?
Rakkaussuhde, ja lapsia ja onnellinen perhe.
Ap
Tai ehkä vielä se, ettei riitä, että elää kuin normaalit ihmiset vaan pitää elää oikein. Ja se oikein on sitten aika ahdasmielinen kuva.
Ap
Että jos et elä oikein, niin kuka tahansa voi koska tahansa tulla sinua siitä haukkumaan ja hänellä on oikeus, koska hänhän vain kertoo sen, mikä on oikein.
Ap
Veläks sä vaivaat maailmaa ittelläs. Lopeta.
No, ehkä terapeutti on onnellinen sinusta. Saa leipää ja voitakin päälle.
Jos ihmisellä ei ole rakkaussuhdetta eikä lapsia eikä perhettä, joka on onnellinen, niin muilla on oikeus tulla valittamaan, ettet ole tehnyt jotakin oikein elämässäsi. Olet viallinen, vajaa, urpo, paska.
Ap
Sanot, että mies ei pärjää kanssasi. Minusta kuitenkin tuntuu, että miehesi on kehittänyt taktiikan, jolla hän nimenomaan pärjää kanssasi. Ei sano asioita suoraan, koska tietää, että suuttuisit etkä haluaisi jatkaa enää suhdetta. Tietää myös, että nykytilanteessa et aio miehestä erotakaan, joten miksi ihmeessä hän haluaisi suututtaa sinut? Millainen työ sulla on? Oletko taloudellisesti riippuvainen miehestä? Jos olet, niin se voi olla yksi syy siihen, miksi mies käyttäytyy kuten käyttäytyy. Hän voi olla tällä hetkellä niin tyytyväinen tilanteeseen kuin noissa olosuhteissa voi olla. Kenties hän odottaa, että lapset kasvavat ainakin niin isoiksi, että he voivat itse päättää, kumman vanhemman luona haluavat asua. Ja ottaa sen jälkeen eron, jos olisi tyytymätön yhteiseen elämäänne.
En ole miehestä taloudellisesti riippuvainen. On mies kehittänyt taktiikan, jolla pärjää kanssani, mutta en ymmärrä, miksi hän haluaa pärjätä kanssani. Jos se ei kerran suju luonnostaan ja ole ehkä kivaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä ei ole rakkaussuhdetta eikä lapsia eikä perhettä, joka on onnellinen, niin muilla on oikeus tulla valittamaan, ettet ole tehnyt jotakin oikein elämässäsi. Olet viallinen, vajaa, urpo, paska.
Ap
Luuletko ettei meille kaikille löydy monta arvostelijaa???Itse olen tänään haukkunut naapurin ja anopin..
Älä ota niin tosissasi.Älä tuhlaa elämää tuollaiseen,sun täytyy kelvata ihan omana itsenäsi.
Mutta mies ei pärjää kanssani tarkoittaa, että voisin ajaa miehen ottamaan eron, silleen se ei pärjää kanssani. Mutta ajaisinko, jos mies PUHUISI? Ehkä olisin itse silloin katsonut aikanaan, että meillä kahdella ei voi olla kivaa yhdessä, jos mies ei olisi minua säästääkseen ollut hiljaa ja kärsisi nyt itse?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLuuletko ettei meille kaikille löydy monta arvostelijaa???Itse olen tänään haukkunut naapurin ja anopin..
Älä ota niin tosissasi.Älä tuhlaa elämää tuollaiseen,sun täytyy kelvata ihan omana itsenäsi.
Ehkä mulla ei ole enää varaa ottaa yhtään arvostelua vastaan, en tiedä. Jokin siinä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole miehestä taloudellisesti riippuvainen. On mies kehittänyt taktiikan, jolla pärjää kanssani, mutta en ymmärrä, miksi hän haluaa pärjätä kanssani. Jos se ei kerran suju luonnostaan ja ole ehkä kivaa?
Ap
Siis tarkoitatko, miksi hän ei eroa sinusta? Vai miksi hän ei halua riidellä kanssasi mitä erilaisimmista asioista? Tuohon ekaan voi olla syynä, että hän haluaa lapset ja koska lapsenne ilmeisesti ovat vielä sen ikäisiä, että eivät voi itse päättää, kumman vanhemman luona haluavat asia, mies ei halua ottaa riskiä, että erossa sinä saisit lasten lähihuoltajuuden. Tuo toinen sen sijaan...on ihmisiä, jotka eivät saa riitelystä itselleen yhtään mitään vaan pitävät riitelyä rasittavana ja väsyttävänä. Ehkä miehesikin kuuluu näihin ihmisiin ja sen vuoksi hänen kannaltaan elämänne sujuu paremmin, kun hän vain pärjää kanssasi.
Joo, oot mokannut lisääntymällä, mutta vahinkojen minimoimiseksi ota ero ja jätä huoltajuus isälle. Voit tavata lapsia vaikka joka toinen viikonloppu ja piirrellä loppuajan, kaikkien kannalta parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis tarkoitatko, miksi hän ei eroa sinusta? Vai miksi hän ei halua riidellä kanssasi mitä erilaisimmista asioista? Tuohon ekaan voi olla syynä, että hän haluaa lapset ja koska lapsenne ilmeisesti ovat vielä sen ikäisiä, että eivät voi itse päättää, kumman vanhemman luona haluavat asia, mies ei halua ottaa riskiä, että erossa sinä saisit lasten lähihuoltajuuden. Tuo toinen sen sijaan...on ihmisiä, jotka eivät saa riitelystä itselleen yhtään mitään vaan pitävät riitelyä rasittavana ja väsyttävänä. Ehkä miehesikin kuuluu näihin ihmisiin ja sen vuoksi hänen kannaltaan elämänne sujuu paremmin, kun hän vain pärjää kanssasi.
Niin...aivan. Miksi ei eroa, miksi haluaa pärjätä kanssani? Riitelemistähän se vaatisi, niin... Mitäs on eri mieltä? Olen antanut koko ajan ymmärtää, että en ole ihmisen, joka on kanssani eri mieltä, kanssa.
Ehkä mies luulee, että nautin sellaisesta? Koska siinä vain vahvempi voittaa jos ollaan eri mieltä ja se on täysin perseestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis tarkoitatko, miksi hän ei eroa sinusta? Vai miksi hän ei halua riidellä kanssasi mitä erilaisimmista asioista? Tuohon ekaan voi olla syynä, että hän haluaa lapset ja koska lapsenne ilmeisesti ovat vielä sen ikäisiä, että eivät voi itse päättää, kumman vanhemman luona haluavat asia, mies ei halua ottaa riskiä, että erossa sinä saisit lasten lähihuoltajuuden. Tuo toinen sen sijaan...on ihmisiä, jotka eivät saa riitelystä itselleen yhtään mitään vaan pitävät riitelyä rasittavana ja väsyttävänä. Ehkä miehesikin kuuluu näihin ihmisiin ja sen vuoksi hänen kannaltaan elämänne sujuu paremmin, kun hän vain pärjää kanssasi.
Niin...aivan. Miksi ei eroa, miksi haluaa pärjätä kanssani? Riitelemistähän se vaatisi, niin... Mitäs on eri mieltä? Olen antanut koko ajan ymmärtää, että en ole ihmisen, joka on kanssani eri mieltä, kanssa.
Ehkä mies luulee, että nautin sellaisesta? Koska siinä vain vahvempi voittaa jos ollaan eri mieltä ja se on täysin perseestä.
Ap
Ehkä hän ei halua erota ennenkuin lapset ovat niin isoja, että voivat päättää jäävänsä isälleen asumaan? Jos olet niin vaikea ihminen livenä kuin mitä olet täällä palstalla antanut ymmärtää olevasi, niin en luottaisi siihen, että miehesi ei jonain päivänä iskisi eropapereita pöytään.
Eihän se äitinikään pystynyt parisuhteeseen, omansa kesti vain 7 vuotta. Silti ainoa oikea tapa ja hyvä ihminen ei eroa eikä edes valita parisuhteessaan ja minulle ei anna mitään arvoa, vain se kelpaisi, että elämäni olisi täydellistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEhkä hän ei halua erota ennenkuin lapset ovat niin isoja, että voivat päättää jäävänsä isälleen asumaan? Jos olet niin vaikea ihminen livenä kuin mitä olet täällä palstalla antanut ymmärtää olevasi, niin en luottaisi siihen, että miehesi ei jonain päivänä iskisi eropapereita pöytään.
Olen kylläkin sanonut, etten jaksaisi ottaa lapsia, eli se tuskin pidättelee. Ellei sitten halua jakaa vanhemmuutta jotenkin.
Ap
Miksi mies ei kerro avoimesti tyytymättömyyksistään minua kohtaan? Pääsisi vielä eroonkin minusta, kun kertoisi? Miksi haluaa olla kanssani, hiljaa, ajatellen, että olen joku tyhmä? En tajua.
Ap
Mitä kuvittelet normaalin oleva?