Uudella poikkiksella on ympärileikattu muna. Paluuta leikkaamattomaan ei ole.
En voi olla ylistämättä uuden poikaystäväni munaa, joka on siis lapsena ympärileikattu. Aivan ihana, puhdas ja kestävä. Sitä on ihana ottaa suuhun, koska esinahan (yök) alta ei löydy mitään smegmaa. Saa olla suuseksissä pikkaisen kovakouraisempi kuin esinahallisen munan kanssa. Ja se kesto... poikkis jaksaa panna valehtelematta lähes tunnin, pysyy kovana koko ajan ja saan ekaa kertaa elämässäni useita orgasmeja yhdynnässä. En tajunnutkaan, että naisen orgasmi voisi olla niin pienestä jutusta kiinni! Lisäksi naisen kohdunkaulansyöpäriski pienenee huomattavasti, kun on leikattu kumppani.
En suoraan sanottuna tajua, mikseivät kaikki miehet leikkauta itseään. Seksielämä on parempaa, muna on puhtaampi, naisen sairastumisriski pienenee...
This is a keeper <3
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu kans yks ympärileikattu poikakaveri. Tunnistan kyllä nuo luetellut hyvät puolet, mutta tosiaan se herkkyyden puute koituu lopulta rasitteeks. Siihen, et mies jaksaa jyystää tunnin, tarvitaan muutakin, ku puuttuva esinahka. Tosin mun herkkä värkki ei tunnin jyystöä kestäis. Ja mä vaadin sen kikkelin putsausta ehdottomasti ennen seksiä (kuten pesen itsenikin) jokaiselta, se on silkkaa huomaavaisuutta. Toi ympärileikkaus on kai saanut alkunsa paimentolaiskansoissa, kun ei ollut mahdollisuutta peseytyä niin hyvin. No nyt on ja sitä ei enää tarvita.
Kai sillä esinahalla on joku tarkoitus, koska semmonen on... Ehkä just se herkkyyden säilytys ja lerssin suojaus...
Klitorikselle ja miehen nänneillekään ei ole löytynyt selvää tarkoitusta. Feministit ovat julistaneet miten klitoris on olemassa naisen nautintoa varten, mutta kyse voi olla myös evoluution myötä syntyneestä kudoksesta, josta ei vain pääse eroon kuten miehen nännien kohdalla.
Pointti on se että vaikka ei tarkkaan tiedetä miksi jokin ruumiinosa on olemassa, ei sitä ole kuitenkaan oikeutta riistää toiselta ihmiseltä ja ruumiinosilla voi olla myös tunnearvoa, esteettistä arvoa yms. ihmiselle itselleen. Eiväthän ihmiset anna esim.tehdä arpea naamaan, vaikka naama toimisi vielä samalla tavalla tai vaikka laittaa tatuointeja itseensä ilman lupaa, vaikka terveyshaittaa ei olisi.
Onneksi Suomessa poikalapsilta ei poisteta elävää kudosta ilman heidän suostumustaan ja kunnollista syytä. Ympärileikkauksen kaltaiset heimotavat kuuluvat kehitysmaihin.
Itse olen vetänyt esinahan taakse jo teini-ikäisenä. Tarvittaessa ( = runkatessa ) saan sen käyttöön, muuten se pysyy takana. Puhtaana pito on juu helppoa, mutta mitään parin tunnin jyystöjä en kyllä pysty vetämään. Kyllä se on 5 - 20 min.
Muistan kun nahan taakse vedin, niin oli terska pari päivää tosi herkillä. Teki siis kosketus oikeastaan kipeää. Nykyään kosketus tuntuu kuin ihoa koskisi. Onko nahkaa päällä pitävillä kosketusherkkyys herkempi kuin iholla?
Kaikki miehet Suomessa ei ole rättipäitä joiden esrit on leikattu eikä oman esrin alta löydy myöskään mitään. Pitää osata pestä omat paikat ihan niin kuin naistenkin. Puhtaus on puoli nautintoa niin miehellä kuin naisella. Kuka jaksaa tunnin jyystöä...ei kukaan. Ei edes nainen. Tutkittu juttu että 12min on keskimääräisesti ihanne panoaika naistan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran tapaillut miestä, jolla oli ympärileikattu. Jostain syystä en tykännyt, en ehkä ollut sitten tottunut, mutta tuntui tosi orvolta ja oudolta. Vieras maaperä, eikä kiva sellainen.
Ja enpä ole kyllä mitään likaa esinahan alta löytänyt, kun valtaosa miehistä varmaan osaa pestä jalkovälinsä - löytyyhän häpyhuultenkin alta limakalvosta vaikka mitä valkovuotojäänteitä jos ei pese...
Itseasiassa, vagina on itsestäänpuhdistuva, penis ei.
Häpyhuulet eivät puhdistu itsestään, vaikka vagina puhdistuukin.
En usko, että monellakaan naisella on niin isoja häpyhuulia, että niihin mitään jäisi, mutta vielä tämän lisäksi naiset pyyhkivät vessassa käydessään ja miehet korkeintaan taputtavat paperilla terskan päätä.
Kyllä siellä poimujen välissä on ollut aikojen saatossa jos jonkinlaista yllätystä.
Niinpä.
http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2016071321902052_se.shtml
Heh, se on sitten menoa, jos paluuta ei ole.
Yli 20 v naimisissa olleena voin järkyttää elämääsi kertomalla, ettei sillä esinahattomuudella tai esinahalla ole mitää vaikutusta elämääsi.
Sillä hetkellä kokemasi yhteyden tunne, hellyys, luottamus jne rarkaisee sen kuinka syvästi koet itsei seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tossa mistään kestävyydestä ole kysymys, vaan siitä, että leikatussa versiossa terska menettää aikaa myöten tuntonsa ja tulee näitä laukeamisvaikeuksia. Ikinä en haluaisi joutua tilanteeseen, että joutuisin jyystää tunnin, ennen kuin laukean. M50
Multa on kans pienenä leikattu esinahka ja tunto heikentynyt merkittävästi ikääntyessä. Jo parikymppisenä pystyin naimaan pitkään laukeamatta ja nykyään tasan niin kauan kuin itse haluan. Kaikki naiset ei oo sitä pystyneet todistamaan koska olen nainut ne tajuttomiksi.
m45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympärileikatuilla miehillä ei juurikaan esiinny aidsia.
Jessus, mitä soopaa. Afrikassa ympärileikkaaminen on yleistä, Euroopassa ei. Kummassa on pahemmat aids-luvut?
Vituttaako, kun olit väärässä?
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_miehen_ymparileikkaus_auttaa_vahentamaan…
Edelleen, miksi Afrikassa on isot hiv-luvut?
Koska siellä asuu myös naisia? Ja vauvoihin tarttuu synnytyksessä.
Miksi multa tulee herkästi vaikka onkin jostain tuntemattomasta syystä leikattu?
Sääli näitä silvottuja miehiä ja naisia.
Tilastollisesti miehen ympärileikkauksen ongelmat ovat leikkauksen jälkeen ennenaikainen siemensyöksy, orgasmittomuus tai vaikeus saada orkkua, naisen paikkojen kipeytyminen ja naisen orgasmi vaikeudet, koska esinahka ei enää liiku vaan tulee hankaamista enemmän.
Esann poisto esitetään jotenkin "se on ihan turha nahanriekale". itseäni harmittaa kovin, kun en tiennyt seurauksista. Seksin laatu omalla kohdalla väheni merkittävästi. Tuntoaistista puuttuu yli puolet nykyisin, onhan se herkkää aluetta jonka menetin. Esani poistettiin pinen ahtauden vuoksi, eikä kukaan tajunnut esittää venytys hoitoa. Hieman katkera lääkäreille.
Ei uskokaan