Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo sheimasi jatkuvasti 9 vuotiasta mökillä, joka oli kiinni minussa ( äidissä )

Vierailija
15.07.2026 |

Ei olisi saanut olla kuulemma kyljessä kiinni vaan olisi pitänyt olla reippaampi, puheliaampi, itsenäisempi ja omatoimisempi.

Ujosteleva, arka, hiljainen ja varautunut lapsenlapsi ei kelvannut vaan sai kuulla vittuilua  77 -vuotiaalta isoäidiltä.  Kysyttiin mm miten sinä ikinä pärjäät maailmassa kun olet mamman helmoissa kiinni , veikö kissa kielen ja kyllä sinun nyt reipastua pitäisi, mitä se opettajakin sanoo tuollaisesta tuppisuusta.

Näemme äitiäni harvoin, arvaatte varmasti miksi. Kun vaari eli, tyttö oli pienenä vaarin tyttö ja mukana kalalla ym. 
Olen nyt käyttänyt koko päivän vakuuttaakseni tytölle että hön on hyvä juuri sellaisena kuin on ja mummolle ei tarvitse puhua yhtään enempää kuin muillekaan, jos siltä tuntuu.  Lisään vielä että tyttäreni on alkuun arka ja varautunut, mutta lämpenee kyllä ajan kanssa ja rentoutuu. Minua ei haittaa että on kiinni minussa  uusissa ahdistavissa tilanteissa. 
Jaksaisitteko te ylläpitää keinotekoisesti välejä isovanhempaan kun vastaanotto on tämä? Ajattelin ensi kesänä vuokrata juhannuksen jälkeen heinäkuuksi oman mökin.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli viimeinen kerta kun näitte häntä. Poikki vain, täysi esto, ei selityksiä.

Vierailija
2/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luiskaan vaan. Kortit voi lähettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisen kuulu pyöriä helmassa kiinni kuin 3-vuotias. Minä olin jo käynyt hirvimetsässä 9 vuotiaana ja nylkenyt ekan saaliini. 

Vierailija
4/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan mummo on oikeassa. Mutta väärä toimintatapa.

Vierailija
5/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi pullamössömamma joka ei kestä mitään.

Vierailija
6/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sheimasi jatkuvasti 9 vuotiasta mökillä, joka oli kiinni minussa ( äidissä )

Siis mökki oli kiinni sinussa kun kirjoitat noin!

Mokillä mummo sheimasi jatkuvasti 9 vuotiasta, joka oli kiinni minussa ( äidissä )

Vierailija
7/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon ikäisen kuulu pyöriä helmassa kiinni kuin 3-vuotias. Minä olin jo käynyt hirvimetsässä 9 vuotiaana ja nylkenyt ekan saaliini. 

Harvoin nähdyt sukulaiset ujostuttaa. 

Vierailija
8/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti ei ole sydämeltään sivistynyt. Tuollaiset tokaisut lapsi muistaa ikänsä.  Koeta kertoa äidillesi, että jos lapsen arkuutta osoitellaan sormella ja toistetaan sitä lapselle, arkuus vaan kasvaa. Itsevarmuus tulee yhdessä tekemisestä, opettamisesta ja vaikka yhteisestä pelaamisesta. Lapsi pitää hyväksyä ja kehua häntä.

Missä lapsi on hyvä? Mistä kiinnostunut? Pyydä häntä näyttämään taitojaan mummolle. Vie sinä mummo ja tytär kalastamaan ja samalla vaaria muistelemaan.

Vierailija
9/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole yhtä täydellisiä kuten sinä. Yritä kestää. 

Vierailija
10/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari ei ikinä asettanut ehtoja, hän osasi lähestyä tyttöä niin, ettei kukaan ahdistunut. Vaarin kanssa tyttö puuhasi kaikenlaista mökillä. Tämä oli ensimmäinen kesä ilman vaaria, sekin varmasti ahdisti tyttöä.

Vierailija
11/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojele lastasi mummolta. Älä ole enää yhteyksissä. Minulla oli v*ttuileva ilkeä mummo ja hän eli meidän kanssa pitkät ajat, koska äidille mummo oli tärkeämpi kuin omat lapset. Pahaa jälkeä teki minuun, vieläkin 50+ vaikuttaa itsetuntoon miten minua haukuttiin koko ajan.

Vierailija
12/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tehtävä on suojella lastasi ja taata hänelle turvallinen kasvuympäristö.

Oletko itsekin tuppisuu vai miksi et aikuisena ja äitinä puuttunut asiaan?

Vierailija
13/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki ei ole niin murhanhimoisia kuin sinä!

Olen kasvattanut yli 30v lapsia ja siellä on koko kirjo!

Ketään ET VOI PAKOTTAA mihinkään muottiin!

JOs pyörii 9v helmoissa, antaa pyöriä! Mitä sitten!

Se vika on mummon päässä (ja sun)

Kannustaa ja rohkaista voi ujoa lasta, mutta ei haukkua!

Mä olin ujo ja hiljainen, niin mut pistettiin kauppiaan apulaiseksi, jotta vähän reipastuisin, no, kauppiastätini osasi käsitellä, kyllä minä rohkaistuin.

KAikki aikanaan!

Vierailija
14/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin nähdyt sukulaiset ujostuttaa. 

Yhdeksänvuotiasta? No, ap:n lapsi lienee erityislapsi.

Vierailija
15/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis annat muiden haukkua lastasi, että saisit olla mökillä? Huono diili.

Vierailija
16/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikeassahan mummo on, ei maailmassa tuolla pärjää. Olisihan se kiva, kun kaikki kohtelisivat hienosti, mutta jalkoihin tuollainen tulee jäämään. Ja itsekin olen/olin ujo. Olisipa ollut joku mummosi kaltainen henkilö ojentamassa. 

Vierailija
17/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et puuttunut? olet hiljaa hyväksynyt sen ja nyt näytit hienosti mallia lapselle kun et puuttunut toisen puheeseen. Onneksi olkoon, kasvatat nässöä lasta, joka itsetunto on maassa, kun omat vanhemmatkaan ei pidä hänen puoliaan.

Vierailija
18/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheimasi???

Vierailija
19/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä ohjeistit mummoa näissä tilanteissa? Itse olen kyllä ihan suoraan puuttunut, jos joku puhuu asiattomasti lapselleni. Kaikkien ei tarvitse olla suulaita ja reippaita. En minä nyt suoraan välejä lähtisi laittamaan poikki, jos mummo on valmis tukkimaan oman suunsa, mutta eihän hän sitä tajua tehdä, jos et hänelle kerro, ettei ole ok arvostella lasta ja arvostella hänen persoonaansa. Näitä ihmisiä on paljon, jotka eivät ymmärrä mitään erilaisuudesta, herkkyyksistä tai oikein mistään muustakaan. Ihmisiä pitäisi olla vain yhdenlaisia.

Vierailija
20/90 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaari ei ikinä asettanut ehtoja, hän osasi lähestyä tyttöä niin, ettei kukaan ahdistunut. Vaarin kanssa tyttö puuhasi kaikenlaista mökillä. Tämä oli ensimmäinen kesä ilman vaaria, sekin varmasti ahdisti tyttöä.

Ahdisti se varmasti sitä mummoakin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme