Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan sukupuolen valinta

Vierailija
28.06.2016 |

Älä lue mikäli sinulla on ongelmia raskaaksitulemisessa.

Tulin vahingossa raskaaksi, en ollut suunnitellut lastentekoa vielä vuosiin mutta mieheni on halunnut lapsia (lue: pojan) jo hyvin nuoresta asti ja odottanut "sitä oikeaa" jonka kanssa lapsen/sia tekisi. Mies siis innostui asiasta ja itse olen tätä nyt 4 kuukautta sulatellut. Meistä molemmilla oli todella vahva poikaolo ja meistä kumpikin toivoi todella paljon poikaa. Rakenneultrassa ei kuitenkaan vehkeitä näkynyt eli tyttöä veikattiin. Raskaus on ollut muutenkin raskas kaikkine pahoinvointeineen ja pelkoineen ja niin ikävää (ja monen mielestä typerää, myös omastakin jos jotain teistä lohduttaa) että oltiin kyllä tosi pettyneitä vauvan sukupuoleen. En halua tyttöä koska oma elämäni naisena on ollut hirveää. Koulukiusaamista, huorittelua seksuaalista, henkisestä ja fyysistä väkivaltaa, ulkonäköpaineisiin, itseinhoa..

Mitään isoa perhettä emme ehdottomasti halua ja yksikin lapsi olisi ollut tarpeeksi. Teemme sitten toisenkin. Ja kyllä, vain siksi että haluamme pojan. Pitäisikö vain luottaa tuuriin että seuraavalla kerralla 50/50 todennäköisyydellä tulee poika. Raskaudenkeskeytys sukupuolen takia on mielestäni brutaalia mutta mikäli sp saataisiin selvitettyä ennen viikkoa 12 niin kai se sitten olisi vaihtoehto. Onko kukaan kokeillut siittiöseulontaa ulkomailla tai yrittänyt saada tiettyä sukupuolta lapselle?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olenhan minä pahempi kuin narkomaani tai alkoholisti vanhempi joka laiminlyö lapsiaan. Todellinen hirviö. En oleta lasteni saavan tiettyjä piirteitä tai ulkonäköä. Ei sellaiseen voi vaikuttaa.

En myöskään synnytä vaan lapseni tulevat ulos sektiolla. Eipä tarvitse reikää repäistä. Lisäksi leikkautan rintani uudestaan lastenteon jälkeen.

Täällä Suomessa mammat on pistämässä heti puuta roviolle kun näitä asioita ääneen sanoo. Minä en välitä miten muut ihmiset elämäänsä haluavat elää. Pyysin kokemuksia en mielipidettä minun hirviömäisyydestäni :)

- Aloittaja

Vierailija
22/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olenhan minä pahempi kuin narkomaani tai alkoholisti vanhempi joka laiminlyö lapsiaan. Todellinen hirviö. En oleta lasteni saavan tiettyjä piirteitä tai ulkonäköä. Ei sellaiseen voi vaikuttaa.

En myöskään synnytä vaan lapseni tulevat ulos sektiolla. Eipä tarvitse reikää repäistä. Lisäksi leikkautan rintani uudestaan lastenteon jälkeen.

Täällä Suomessa mammat on pistämässä heti puuta roviolle kun näitä asioita ääneen sanoo. Minä en välitä miten muut ihmiset elämäänsä haluavat elää. Pyysin kokemuksia en mielipidettä minun hirviömäisyydestäni :)

- Aloittaja

Lainaus aloituksesta:"En halua tyttöä koska oma elämäni naisena on ollut hirveää. Koulukiusaamista, huorittelua seksuaalista, henkisestä ja fyysistä väkivaltaa, ulkonäköpaineisiin, itseinhoa.."

Aina vaan paranee. Olet siis kärsinyt naiseudestasi niin paljon, ettet toivoa tyttöä mutta siltikin haluat pitää itsesi mahdollisimman "viehättävänä naisena" miesten silmissä, koska olet (luultavasti?) korjaillut itseäsi enemmän nykyisen (miehisen) naisihanteen suuntaan? Löytyykö sinusta silikonitissit, tekoripset, tekokynnet, tekorusketus, botoxia naamasta, hiusten pidennykset ja joku muu pieni korjausleikkaus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Aloittaja

Hienoa luetunymmärtämistä.

-Jos en muuten saa mielestäni lasta,abortoin vääränlaisen sikiön.

-Hirveä ajatus,kyllä erilaistakin lasta voi rakastaa.

-Ai jaa että olen narkomaaniakin pahempi kun ajattelen näin?!

Siis aloituksesi oli niin provosoivasti muotoiltu,että et varmaan odottanutkaan saavasi suurta kannatusta? On OK toivoa tyttöä tai poikaa.Ei ole OK abortoida lasta koska se on "väärää sukupuolta".Jossain Kiinassa sitä tehdään,koska joka perheessä saa olla vain yksi lapsi,ja miehiä arvostetaan naisia enemmän,mutta Suomessa sellaiselle ajattelulle ei ole kyllä mitään perusteluita.Joten kyllä,jos tosissasi ajattelet että lapsen abortoiminen sukupuolen perusteella on yksi mahdollisuus,olet hirveä tyyppi.Ei tuosta ole kovinkaan pitkä matka rodunjalostukseen.

Vierailija
24/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, Kiinakin on höllentänyt yhden lapsen politiikkaansa. Syy poikien suosimiseen on ollut kulttuurinen, Intiassa taas taloudellinen (myötäjäiset).

Vierailija
25/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi olisin onnellinen, jos rakenneultrassa selviäisi, että saamme todennäköisesti terveen lapsen.

T. Rv 18, kauhulla rakenneultraa odotteleva

Vierailija
26/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinulle käy kuten minulle.

Mietin lapsen tekoa vuosikausia, osittain siksi, että pelkäsin synnytystä ja osittain siksi, että saan pojan. Halusin ehdottomasti tytön. Sitten tulin raskaaksi. Kyselijöille vastasin kuuliaisesti sen ettei mitään väliä, kunhan on terve. Mielessäni kuitenkin toivoin kiihkeästi tyttöä. Kaksi päivää ennen laskettua aikaa sikiö kuoli kohtuun. Se oli poika.

Sen jälkeen olen saanut kolme tyttöä.

Vierailija
27/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23, Kiinakin on höllentänyt yhden lapsen politiikkaansa. Syy poikien suosimiseen on ollut kulttuurinen, Intiassa taas taloudellinen (myötäjäiset).

Kiitos että korjasit,en ole ilmeisesti ajan tasalla :) Mutta tosiaan Suomessa ei ole eikä ole koskaan ollut mitään syytä abortoida väärää sukupuolta olevaa lasta,joten ap vaikuttaa sydämettömältä ja jos hän tosiaan tulkitsee täysjärkisten vastaukset niin,että häntä verrataan päihdevanhempaan,myös hieman yksinkertaiselta.

Vierailija
28/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolta ei voi saada selville ennen Rv 12. Käytännössä alkionseulonta on ainoa mahdollisuus, niitä tehdään ainakin Pietarissa, Kyproksella, Jordaniassa. Operaatio on suht kallis ja raskaaksi tulemisen todennäköisyys pienehkö (siis yhdellä hoidolla, toki voi yrittää monta kertaa). Netistä löytyy paljon kokemuksia.

Vierailija
29/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Aloittaja

Lainaus aloituksesta:"En halua tyttöä koska oma elämäni naisena on ollut hirveää. Koulukiusaamista, huorittelua seksuaalista, henkisestä ja fyysistä väkivaltaa, ulkonäköpaineisiin, itseinhoa.."

Aina vaan paranee. Olet siis kärsinyt naiseudestasi niin paljon, ettet toivoa tyttöä mutta siltikin haluat pitää itsesi mahdollisimman "viehättävänä naisena" miesten silmissä, koska olet (luultavasti?) korjaillut itseäsi enemmän nykyisen (miehisen) naisihanteen suuntaan? Löytyykö sinusta silikonitissit, tekoripset, tekokynnet, tekorusketus, botoxia naamasta, hiusten pidennykset ja joku muu pieni korjausleikkaus?

Totta, kaikki nuo löytyy :) mutta itseäni varten.

Pidän itseäni viehättävänä ja pidän itsestäni ulkoisesti näin. Nuoruuteni oli silti rankka ja minua kiusattiin. syytä en tiedä. Naiset ovat katkeria ja kateellisia selkäänpuukottajia. En todellakaan toivo tyttärelleni samanlaista elämää ja nuoruutta kuin itselläni oli. Miten ulkonäköni liittyy mitenkään siihen miten olen kärsinyt tai mitä en omalle jälkeläiselleni toivo?

Vierailija
30/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan ap, jos meinaat yhtään lasta saada. Noin kun on tunteet solmussa ja itsetunto heikko, niin on aika haitallista kasvattaa lapsia sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
31/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun itsetuntoni enää ole heikko ollenkaan. Nykyään olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
32/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Aloittaja

Totta, kaikki nuo löytyy :) mutta itseäni varten.

Pidän itseäni viehättävänä ja pidän itsestäni ulkoisesti näin. Nuoruuteni oli silti rankka ja minua kiusattiin. syytä en tiedä. Naiset ovat katkeria ja kateellisia selkäänpuukottajia. En todellakaan toivo tyttärelleni samanlaista elämää ja nuoruutta kuin itselläni oli. Miten ulkonäköni liittyy mitenkään siihen miten olen kärsinyt tai mitä en omalle jälkeläiselleni toivo?

Kuulostaa lähinnä siltä, että olet muokannut itseäsi ollaksesi "haluttava" miesten silmissä. Halusi miellyttää miehiä on saksanpaimenkoiran luokkaa siitäkin huolimatta, että luultavasti miehet ovat esimerkiksi kohdelleet sinua väkivaltaisesti. Ulkonäköpaineet ovat useimmilla ihmisillä pään sisällä ja yhteiskunnan/yhteisön kulloisenkin trendin muokkaamia. Kuulostat niin ulkonäkökeskeiseltä tapaukselta, että säälin tulevaa lastasi. Ihminen on niin paljon muutakin kuin kuorensa. 

Vierailija
33/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minä kenenkään muun ulkonäöstä ole murehtinut kuin omastani :)

Muita ihmisiä rakastan kaikkine vikoineen. En muuttaisi miehessäni tai kenessäkään lähimmäisessäni mitään. Turhaan murehdit sitä että haluaisin muokata lapseni ulkonäköä tai olisin siitä huolissani. Etkä sinä todellakaan tiedä sen perusteella että olen itseäni leikellyt millainen ihminen olen. Minua ei haittaa jos tyttärestäni tulee lesbo tai pojastani homo. irrotatte asiat ihan eri yhteyksiin ja teistä joille ulkonäkööni takertuminen on pakkomielle tietää jo valmiiksi miten huonolla itsetunnolla itse olette varustettu.

34/52 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ihmiset jaksatte langeta näin huonoon provoon :D

Vierailija
35/52 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä minä kenenkään muun ulkonäöstä ole murehtinut kuin omastani :)

Muita ihmisiä rakastan kaikkine vikoineen. En muuttaisi miehessäni tai kenessäkään lähimmäisessäni mitään. Turhaan murehdit sitä että haluaisin muokata lapseni ulkonäköä tai olisin siitä huolissani. Etkä sinä todellakaan tiedä sen perusteella että olen itseäni leikellyt millainen ihminen olen. Minua ei haittaa jos tyttärestäni tulee lesbo tai pojastani homo. irrotatte asiat ihan eri yhteyksiin ja teistä joille ulkonäkööni takertuminen on pakkomielle tietää jo valmiiksi miten huonolla itsetunnolla itse olette varustettu.

Takerrumme toki asioihin, joista itsekin olet kirjoittanut. Miten muuten tietäisimme sinusta mitään?

Kun olet kertonut nyt itsestäsi ja ajatuksistasi jotain, niin olen saanut seuraavanlaisen kuvan sinusta:

-olet ulkokuoreltasi feikkiä, erittäin ulkonäkökeskeinen

-kontrollifriikki

-elät minäminä-elämää eli olet itsekeskeinen

Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin ne ulkonäköpaineet ovat usein ihmisen oman pään sisällä. Sinähän itsekin näytät myöntävän sen toteamalla, että miehesi tai lähimmäistesi ulkonäössä ei SINUSTA ole mitään muokattavaa, vain omassa peilikuvassasi on ollut jotain  väärää (oma ajattelumallisi + huono itsetunto).

Vaikka et lapsesi ulkonäköä haluaisi muuttaa, niin suhtautumisesi omaan ulkonäköösi vaikuttaa myös lapseen. Jos vahtaat ulkonäköäsi ja "parantelet" sitä koko ajan, annat etenkin tyttölapselle kuvan, että hän ei riitä omana itsenään. Eihän äitikään riitä!

Ulkonäkökeskeisyytesi kertoo minulle, että olet kontrollifriikki. Kun et pysty hallitsemaan kaikkia asioita elämässäsi, niin kontrolloit sitä yhtä asiaa, joka on omissa käsissäsi. Ehkä lapsuutesi tai nuoruutesi huonot kokemukset ovat saaneet aikaan tunteen, ettet hallitse elämääsi ja sitä mitä sinulle tapahtuu eli on tehty ja kontrolli antaa turvallisuuden tunteen. Myös se, että et halua synnyttää kertoo kontrollin tarpeestasi. Pelkäät repeämiä ("Eipä tarvitse reikää repäistä.") ja sitä mitä synnytys tekee kropallesi. Ja kaiken tämän lisäksi haluat kontrolloida lapsesi sukupuolta... Surullista.

Miten paljon käytät aikaa itseesi ja ulkonäkösi paranteluun? Ymmärräthän, että pienen lapsen äitinä prioriteetit ovat jossain muualla kuin oman peilikuvansa tuijottelussa. Itsestään huolehtiminen on ok toki äideillekin mutta pieni ihmisen alku on tärkeämpi kuin botoxit ja hiuslisäkkeet. Käytät varmasti paljon kemikaaleja itsesi parantelussa myös raskausaikana ja siirrät sitten turhan kemikaalikuorman lapseesi. Tämä kertoo sitten itsekeskeisyydestä.

Vierailija
36/52 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen analyysi :) raskausaikana meikkaan viikonloppuisin tai 2-4 kertaa viikossa. Muutoin vain rasvailen iltaisin kasvoni ja vatsani. Tuskinpa siirrän mitään enempää vauvaani kuin kukaan muukaan tai käytän päivästäni yhtään enempää kuin sinäkään itsesi puljaamiseen.

Juuri tuonkaan takia en lapsestani toivonut tyttöä. Ettei tarvitse selitellä miksi äiti on halunnut näyttää erilaiselta kuin aiemmin. Nyt en kuitenkaan asialle mitään voi vaan aion olla kertomatta mistään minulle tehdyistä toimenpiteistä. Kysyköön sitten lähempänä täysi-ikäisyyttä tai kun asian pystyy itse käsittelemään.

Mielipiteeni ei seuraavasta lapsesta ole edelleenkään muuttunut. Yritän löytää mahdollisimman varman ja inhimillisen keinon saada vaikuttaa sukupuoleen.

Vierailija
37/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi näissä aloittajaa aina haukutaan. Oikeasti varmaan kaikilla on toiveita lapsen sukupuolen suhteen ja lähes jokaisen ensimmäinen kysymys raskaana olevalle on "jokos tiedät kumpi siellä on?" Mä aijon ensi kerralla kun odotan vauvaa käyttää sitä niin kulunutta fraasia " ei ole väliä kunhan se on terve". Sitten kun vauva on syntynyt ja viimeistään alkaa sukupuoli utelut, tulen vastaamaan kysyjille etten tiedä vauvan sukupuolta, koska sillä ei ole mitään väliä mutta on vauva kyllä terve. Kun eihän sillä sukupuolella ole mitään väliä. Sitten voin pukea vauvaa ihan rauhassa joka toinen päivä vaaleanpunaiseen prinsessamekkoon ja joka toinen päivä siniseen supersankari pukuun. Jokohan silloin loppuisi utelut..?

Joo itse asiaan. Mielestäni pgd hoidot ulkomailla vaativat sen, että perheessä on entuudestaan kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta. Ap:n pitää siis seuraavalla kerralla vielä turvautua kotimenetelmiin esim. shettlesin menetelmä. Mikäli tämä ei toimi ja tulee toinenkin samaa sukupuolta oleva lapsi niin silloin on mahdollista mennä gender selection hoitoihin ulkomaille. Niitä tehdään esim. pohjois kyproksella, venäjällä ja yhdysvalloissa. Toivottavasti tulevaisuudessa brexitin myötä myös isossa britanniassa. Tietysti toivoisin, että suomessakin herättäisiin tähän ja sallittaisiin sukupuolen valinta kaikille nimenomaan perheen tasapainotus hoitona. Tässä tosin voi suomen kohdalla olla eu esteenä. Itsekin olen miettinyt sukupuolenvalintaa mikäli seuraavakin lapseni on samaa sukupuolta. Mikäli itselläni olisi rahaa valitsisin yhdysvaltalaisen klinikan, mutta todellisuudessa taidan joutua taloudellisista syistä valitsemaan tuon pohjois kyproksen. Siellä myydään sellaisia paketteja mihin kuuluu kuljetukset, majoitus ja hoidot. Toivotaan ap, että teille vielä joskus se poikakin siunaantuisi.

Vierailija
38/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varsin ikävää ettei suomessa hedelmöityshoitoissa voi valita lapsen sukupuolta. Kun tulevaisuudessa vaimoni kanssa aletaan lapsia tekemään, niin todennäköisesti mennään ulkomaille yksityiselle klinikalle, joka maksua vastaan järjestää oikeanlaisen sukupuolen.

Vierailija
39/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakeutui Jenkkeihin työkomennukselle ja minä kotiäidiksi. Ja aiotaan käydä samalla vuoden aikana paikallisella klinikalla teettämässä meille vauva, kenen sukupuoli eri kuin meidän kolmen olemassa olevan ihanan mutta samaa sukupuoleta olevan lapsen. Tää on vaan meidän toive ja haave, tuomitkaa rauhassa.

Vierailija
40/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono mikä? Eikö kellään ole kokemusta Suomessa? Pietarista ainakin löytyi klinikka jossa tehdään siemennesteen erottelu. Hinta pyöri 5000€ luokassa.

Terv. Aloittaja

Mä kans uskon et moni tarpeeksi rikas ja kuuluisa pystyy kans tuohon. Kyllähän seulontaa saatetaan tietääkseni tehdä sallitusta Suomessakin eettisistä syistä esim jos toista sukupuolta oleva on todella suuressa riskissä sairastua..

Pelkään pahoin et tästä voi tulla tulevaisuuden suuntaus, et lapsille tilataan tietyt ominaisuudet. Mahdollistahan se olisi jo nykytekniikalla.

Häpeä, ap!