Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää hitaat ihmiset, mikä niitä vaivaa?

Vierailija
27.06.2016 |

Jotkut ihmiset on hitaita, ei siis tyhmiä vaan hitaita. Niinkuin minun mies, jos vaikka maitolasi kaatuu niin sillä kestää 5 sek. Nostaa pystyyn ja aloittaa vahinkojen minimoiminen.

Tai jos lapsi satuttaa itsensä niin kestää 5sek. Mennä luo katsomaan kävikö pahasti.

Asioiden tajuaminen kestää muutenkin kauan ja väittää kaikkea epäloogista. Kuten että kiertoilmaista uunista ei ole mitään hyötyä jos paistaa kaksi pellillistä pullia.

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää ihan hirveästi se että ekana liikennevaloissa ei tajua lähteä nopeasti valojen vaihtuessa. 

Vierailija
162/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hidas. Musta tuli tällainen iän myötä.

Ajatukset ja puhe kulkee nopeammin kuin liikkeet.

Askel ja kävelyrytmi on hidastunut.

Mieluummin liikun yksin etten vie muiden aikaa.

Eihän siinä ole mitään järkeä kulkea kaupungilla kun on useita metrejä muiden jälkeen.

Vanheneminenbon p*rseestä.

Kannattaa olla kyllä tietyissä paikoissa vähän nopeampi esim kassalla tai kun ylipäätään on muitakin jonossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kaltaisesi hätähousut ovat erittäin ärsyttäviä, koska tekevät jatkuvasti hätiköityjä huolimattomuusvirheitä.

Hätähousu ehtii korjaamaan virheensä ennen kuin hidas on ehtinyt edes omaa päätöstään tekemään.

Vierailija
164/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää ihan hirveästi se että ekana liikennevaloissa ei tajua lähteä nopeasti valojen vaihtuessa. 

Mun hidas mies on tällainen. Meille töötätään aina kun alkaa vasta parin sekunnin viiveellä valojen vaihduttua alkaa vaihtaa vaihdetta, auto käynnistyy ja varoen liikkua.

"Kappas, se vihreä".. Sitten pieni valmisteluliike käsillä rattiin tarttuen ja poljin, vaihde, kaasu.

Takana tulija kiilaa raivolla ohi jo rampilla...

Mutta mies ei muutu. 

Vierailija
165/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat ei ymmärrä kompensoida toimintaansa ikinä. Esim. jos tietää, että hänellä menee 30min empiä ruokalistalta syötävät niin ne olisi hyvä valita jo kotona etukäteen eikä tulla 100 hengen ryhmätilanteeseen pohtimaan mitä söisi kun koko seurue odottaa.

Toki mahdollisuusja oletus oli, että kaikki ilmoittaa etukäteen mitä syövät, mutta hitaat eivät ennättäneet kun lomake oli auki vain kaksi viikkoa!

Vierailija
166/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hidas ystävä pyytää ja odottaa palveluksia kun ei itse ennätä kaikkea. 

Meillä samanikäiset lapset, minä teen rankkaa työtä ja hän on kotirouva. 

Ei ole vielä 45-v ikään mennessä ehtinyt ajokorttiakaan ajaa, niin häntä pitää sitten kyytiä. Klo.18 on sovittu haku, hän hitaasti astelee ulos ehkä 18.15 kun piti vielä pissillä käydä. 

Vauvan vaupanvaihtoon meni valehtelematta hällä 30 minuuttia. Ja kukkien kasteluun helposti 2-3h. 

Vierailija
167/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon nopeetemponen ja hitaat ärsyttää mutta toki en kommentoi heille. Mutta eniten ärsyttää myhästelijät, heille olen joskus jopa kommentoinut. Mutta kai se myöhästely liittyy jotenkin siihen hitauteen?

Vierailija
168/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tulet loppuunpalamaan jossakin vaiheessa elämääsi ellet hellitä ajoissa. 

Ala yhtä hitaaksi kuin 'tavikset' eli normaaliksi. Ehkä olet epävakaa, adhd tms. ja luulet olevasi tehokas, mutta oletkin vain sähläri?

Nojaa, itse olen erittäin nopea ja tehnyt elämässä kaikenlaista. Olen saanut kansainvälisen palkinnon väitöksestäni, olen tehnyt useita innovaatioita, joiden ipr:t ja patentit omistan. Olen perustanut firman, joka tosin ostettiin jo kolmen vuoden jälkeen pois. Kotini on siisti, leivon aamulla sämpylät ja siivoan vessat ennen kuin muut herää. Teen vapaaehtoistyötä erityislasten parissa asiantuntijatyöni ohella, leivon ja masinoin myös lasten harrastus- ja koulukeräyksiä. Olen pidetty johtaja, sillä nappaan haastavat ja äkilliset tehtävät itselleni muita kuormittamasta.

Pointtini: kaikki nopeus ei ole pahasta, vaikka Suomessa näin usein ajatellaan. :)

Vierailija
169/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka ja nopea on se paras kombo. Näitä on vain liian vähän. Aallon kauppiksesta tai Tutalta löytyy varmimmin nämä. 

Paljon useammin tarkka on neuroottinen ja siksi tulos hidasta tai vain hidas. 

Nopeat taas usein säntäilee, mutta näillä ei siis ole usein kyvykkyyttä kognitiivisesti pitkäjänteisyyteen muutenkaan. 

T: rekrypomo

Vierailija
170/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen kykenee kompensoimaan tarkkuuden puutettaan tai hitauttaan. 

Vähemmän älykkäät ei.

Vierailija
171/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nopea ja tehokas, siksi ärsyynnyn myös verkkaisista ihmisistä, jotka esim. kaupassa ja lounabuffeteissa hidastelevat aivan älyttömästi.

Olen ajatellut, että heillä on ehkä lääkitys, mikä lamaa aivotoimintaa tai he ovat syntyneet verkkaisiksi. Lienevätkö kirjolla?

Yritän välttää näitä kohtaamisia opettelemalla havainnoimaan, missä nämä hitaat jarruttelee. Pelisilmää on ajan myötä kehittynyt, mutta väkisinkin juuttuu joskus tällaisen nukahtajan selän taakse esim maitohyllyllä. Hän blokkia kärryllään monta ovellista kaappia ja ihmettelee pitkään mitä ottaisi. 

Vieraassa kaupassa katson maitohyllyn valikoiman vähän kauempaa, etten blokkia kaappeja ja tutussa kaupassa otan sen K-menu rahkan ja luomumaidon parissa sekunnissa.

Vierailija
172/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli joskus läimäyttää kunnolla hätähousuja. Loppuisi se neuroottinen käytös ehkä?

Vierailija
173/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin vähän liian hidas kuin nopea. Ärsyttää todella sellaiset koheltajat joiden pitää hyppiä tuhatta ja sataa sekunnin murto-osassa joka paikkaan, ja jotka ei osaa ottaa rennosti. Mitä se neljä sekuntia siinä maitolasin kaatumisessa enää auttaa? Märkä mikä märkä. Tai jos lapsi satuttaa itsensä, ei se parissa sekunnissa siihen kuole. Mieluummin tekee asiat vähän hitaammin ja harkiten kuin harkitsematta sähläten.

Siis tämä!!!!!

Vierailija
174/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hidas. Musta tuli tällainen iän myötä.

Ajatukset ja puhe kulkee nopeammin kuin liikkeet.

Askel ja kävelyrytmi on hidastunut.

Mieluummin liikun yksin etten vie muiden aikaa.

Eihän siinä ole mitään järkeä kulkea kaupungilla kun on useita metrejä muiden jälkeen.

Vanheneminenbon p*rseestä.

Kannattaa olla kyllä tietyissä paikoissa vähän nopeampi esim kassalla tai kun ylipäätään on muitakin jonossa.

Mä luulen, rttä jos tällainen hidas tai vanhuuden hidastama yrittää kiirehtiä, hänestä tulee kahta hitaampi.

Vierailija
175/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hidas ystävä pyytää ja odottaa palveluksia kun ei itse ennätä kaikkea. 

Meillä samanikäiset lapset, minä teen rankkaa työtä ja hän on kotirouva. 

Ei ole vielä 45-v ikään mennessä ehtinyt ajokorttiakaan ajaa, niin häntä pitää sitten kyytiä. Klo.18 on sovittu haku, hän hitaasti astelee ulos ehkä 18.15 kun piti vielä pissillä käydä. 

Vauvan vaupanvaihtoon meni valehtelematta hällä 30 minuuttia. Ja kukkien kasteluun helposti 2-3h. 

Kuulostaa tutulta. Minulla on myös koko ikänsä kotirouvana ollut ystävätär joka käy samalla tavalla hitaalla. Kun itse olen pienen ikäni käynyt töissä, olen oppinut tekemään kaiken tehokkaasti ja aikaa säästäen. 

Vierailija
176/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hitaat voisivat mennä muualle nukkumaan kuin olemalla ihmisten jaloissa ruokakaupoissa. Nukkukaa yöllä. 😅

Vierailija
177/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätähousu ystävältäni rikkoutui matkalaukku muinoin Pariisin metroon mentäessä - rappusten yläpäässä oli sellainen kääntyvä väkkäräportti, jonka väkkärä puhkaisi hänen laukkunsa - ei kiireestä aina iloa ole.

Ja hitaus olisi tämän estänyt?

Vierailija
178/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtunee kai vireystasoista. Voi olla vaikka anemiaa?

Itselläni taas verensokerit ei nouse edes lämpimän aterian jälkeen, arvo 2 lämpimän aterian jälkeen. Sairaus. Diabetesta ei tule koskaan, se on hyvä puoli. Saa syödä karkkia niin paljon kuin haluaa. 

Tämä on ihan oma sairautensa. Väsymystä, koska verensokerit ei nouse, vaikka syö lämpimän aterian ja karkkipussin, arvo 2. Mutta lääkäri sanoi, että hyvä puoli, että diabetesta ei tule koskaan.

Tuo ei pidä paikkaansa. Alhainen verensokeri kääntyy helpostikin 2 tyypin diabetekseksi.

Vierailija
179/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nääs miettivät ennen kuin toimivat. 

Pitäisikö heidän miettiä ajoissa ja etukäteen? Ehkä jo kotona ennenkuin lähtevät liikkeelle, koska tarvivat paljon aikaa miettimiseen?

Vierailija
180/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan että lapsena olin tosi nopea vaikka pukemaan, syömään tai tekeen yksinkertasia juttuja. Joskus sai hävetäkin nopeuttani. Piti oikein opetella hidastamaan. Uusissa jutuissa saatoin olla hidas tai käynnistyin hitaasti ja varovasti. Loppua kohti olin jo hurjan nopea. Silti olin tarkka ja huolellinen. Pidin tavarat järjestyksessä.

Nykyään mulla on vanhempana joku ADD ja olen ärsykeherkkä eli en osaa päättää tai harhaudun miettimään epäolennaisia tai muita asioita. Sinkoilen joka suuntaan. Toki osaan joskus vaan priorisoida ja teen pikaisen päätöksen jos asia ei ole niin tarkka. Korjailen sitten jäkikäteen, jos tarvii. Olen oppinut tekeen hutiloiden, mitä en nuorempana olisi voinut ikinä tehdä. Autoa ajan vauhdikkaasti ja muutenkin elämässä vähän oikaisen mieluusti aina jostain. En jää vatvomaan asioita. Olen kai vähän sellainen sekoitus hidasta ja nopeaa.