Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää hitaat ihmiset, mikä niitä vaivaa?

Vierailija
27.06.2016 |

Jotkut ihmiset on hitaita, ei siis tyhmiä vaan hitaita. Niinkuin minun mies, jos vaikka maitolasi kaatuu niin sillä kestää 5 sek. Nostaa pystyyn ja aloittaa vahinkojen minimoiminen.

Tai jos lapsi satuttaa itsensä niin kestää 5sek. Mennä luo katsomaan kävikö pahasti.

Asioiden tajuaminen kestää muutenkin kauan ja väittää kaikkea epäloogista. Kuten että kiertoilmaista uunista ei ole mitään hyötyä jos paistaa kaksi pellillistä pullia.

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsevuus on eri asia tietenkin kuin sellainen hidastetussa filmissä eläminen. Ensimmäisiä tarvitaan ja jälkimmäiset kyllä raastaa hermoja välillä :D töissä on muutama näitä unelmoijia ja epäolennaisuuksiin takertujia. Ei auta vaikka sanoo että nyt mennään eteenpäin, näillä asioilla ei ole mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta. Tuntiraporteista näkee saman, toisilla menee projektiin 30 h ja toisella 200 h ja kun käydään läpi että mikä on aiheuttanut ylimääräistä työtä niin...ei yhtään mikään. On vaan keskitytty kaikkeen epäolennaiseen ja nysvätty yksinkertaisia asioita tuntikaupalla.

Vierailija
182/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on vaan erilainen temperamentti. Meillä mies ja poika on tosi hitaita, ja minä ja tytär taas poikkeuksellisen nopeita. Itseäni ei enää 15 vuoden hitaan kanssa naimisissaolon jälkeen hitaus ärsytä, mutta jotenkin aina välillä, esim. jossain lounasjonossa hänen takanaan ihmetyttää, että olisi kiva päästä sinne pään sisälle katsomaan millaiset prosessit siellä oikein on menossa, kun niin kestää ja kestää ;) 

Miehet ovat yleensä niitä, jotka seisovat tuijottaen ruokia lounasbuffetissa. Joskus on tehnyt mieli kysyä, että jos et tunnista, mitä nämä ruuat ovat, niin katsopa listalta. 

Sitten kun nämä hitaat uskaltavat ottaa jotain ruokaa. Sitä taputellaan somasti lautaselle. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli joskus läimäyttää kunnolla hätähousuja. Loppuisi se neuroottinen käytös ehkä?

Aika monen tekisi ehkä mieli läimäyttää näitä "nukkujiakin". 

Vierailija
184/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole paremmin iän myötä alkanut sietämään näitä hidastelijoita. Yleensä tällaisen hidastelun takana on neuroepätyypillisyys tai vanhuus. 

Olen nykyään armollisempi heitä kohtaan. Eivät he ole tahallaan hitaita.

Vierailija
185/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa mennä kuntoradalle ja ohittaa siellä kaikki muut.

Vierailija
186/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaissakin on varmaan erilaisia alalajeja. Mun hitaimmalla läheisellä on hoitamaton OCD ja rituaaleihin menee aikaa. Lisäksi hänellä on jokin tarve tehdä jokaisesta hetkestä täydellinen, ja hänen mielestään hoputus ja kiireentuntu on täydellisyyden pahimipia vihollisia. Lisäksi on aina vihannut lukemista eikä ole saavuttanut kovin hyvää lukunopeutta, joten jos tehtävä sisältää lukemista niin tuokin hidastaa. 

Mun toisella ystävällä vaan jostain syystä kestää muodostaa päässään lauseita. Siksi hänen kanssaan keskustellessa pitää vaan valmistautua odottelemaan niitä vastauksia. Muuten hän on ihan tavallisella nopeudellä käyvä. 

Mun mies taas tuntuu kuin elävän jossain sellaisessa todellisuudessa, että aika kuluu eri tavalla kuin mulla. Pyytää usein mua hidastamaan puhettani koska se on muka järjettömän nopeaa. Silloin kun pitäisi lähteä johonkin täsmälleen nyt, saattaa vielä näpytellä puhelinta ja haluta sen jälkeen vielä tsekata että tukka on hyvin. 

Vierailija
187/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäläiset! Ryhdistäytykää!

Vierailija
188/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hidas. Musta tuli tällainen iän myötä.

Ajatukset ja puhe kulkee nopeammin kuin liikkeet.

Askel ja kävelyrytmi on hidastunut.

Mieluummin liikun yksin etten vie muiden aikaa.

Eihän siinä ole mitään järkeä kulkea kaupungilla kun on useita metrejä muiden jälkeen.

Vanheneminenbon p*rseestä.

Kannattaa olla kyllä tietyissä paikoissa vähän nopeampi esim kassalla tai kun ylipäätään on muitakin jonossa.

Tätä en ymmärrä. Kassalle ei kukaan ole vielä jäänyt "asumaan". Jokaisella on oikeus hoitaa asioitaan. Niin vanhoilla kuin nuorillakin. Kaiken ei tarvitse toimia "pikakelauksella". Armoa vaikka sille vanhukselle joka vaihtaa muutaman sanan kassalla. Voi olla sen mummun tai pappan ainut ihmiskontakti.

Eniten mua ärsyttää lotto/veikkausihmiset.

Vierailija
189/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihanat työmaat, joille pitää raahautua joka jumalan aamu kello kuudeksi, joka edellyttää yöllä kello 4 heräämistä. Ensimmäiseen kahvitaukoon asti mennään 10% teholla ja vasta siitä alkaa varsinainen uuteen tyäpäivään herääminen, vähän kerrallaan. Kai sitä käydään hitaalla ja vajailla, kun työajat on tuollaiset, ettei sitä pysty sivistyneellä kielenkäytöllä kuvailemaan

V.... ei kestäisi pää eikä kroppa. Ennemmin tekisin yötyötä kuin tommosta klo 6 - 14 päivää. Yötyössä ei tarttisi yrittää herätä klo 04 ja kotiin pääsisi siihen aikaan, kun ns. normaalit alkaa tehdä töihin lähtöä. Much better. 

Kyllä sen pitäisi riittää, että töihin mennään seitsemäksi. No niinhän sitä ennen mentiinkin, mutta kun sitä työntekijän asemaa on heikennetty kaikin mahdollisin keinoin. 

Vierailija
190/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hidas. Musta tuli tällainen iän myötä.

Ajatukset ja puhe kulkee nopeammin kuin liikkeet.

Askel ja kävelyrytmi on hidastunut.

Mieluummin liikun yksin etten vie muiden aikaa.

Eihän siinä ole mitään järkeä kulkea kaupungilla kun on useita metrejä muiden jälkeen.

Vanheneminenbon p*rseestä.

Kannattaa olla kyllä tietyissä paikoissa vähän nopeampi esim kassalla tai kun ylipäätään on muitakin jonossa.

Tämä. Mää vaan runnon ostokset reppuun ja osan kannan käsissä ja sitten meen vessaan "pelaan tetristä" eli kun repun purkaa ja ostokset asettelee niin hyvin kaikki mahtuu, ei tarvi käsissä kanniskella;)

Vierailija
191/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää olevansa hidas pakkaaja.voi latoa ostokset takaisin kärryyn ja mennä pakkaamaan ne sivummalle. 

Vierailija
192/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kaltaisesi hätähousut ovat erittäin ärsyttäviä, koska tekevät jatkuvasti hätiköityjä huolimattomuusvirheitä.

Hätähousu ehtii korjaamaan virheensä ennen kuin hidas on ehtinyt edes omaa päätöstään tekemään.

Näin työllistää hyvin itsensä ja vaikuttaa tehokkaalta.

Vierailija
193/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kaltaisesi hätähousut ovat erittäin ärsyttäviä, koska tekevät jatkuvasti hätiköityjä huolimattomuusvirheitä.

Hätähousu ehtii korjaamaan virheensä ennen kuin hidas on ehtinyt edes omaa päätöstään tekemään.

Näin työllistää hyvin itsensä ja vaikuttaa tehokkaalta.

Höpsis, prosessityöstö on usein paras tapa laadukkaaseen lopputulokseen. Parempi kirjoittaa 10h nauruversio ja iteroida muiden palautteiden perusteella pari kertaa.

Kauheinta on kun joku nysvää salassa 100h hitaasti omaa raporttiaan ja dl alla lävähtää nenän eteen versio, joka keskittyy mikrotason detaileihin ja isoja linjoja puuttuu kokonaan tmv. 

Vierailija
194/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaaaaaaat hinkuttajat on vain rasite meidän taloudelle. Mitään hyödyllistä ei synny, mutta ovat ankkureita etenemiselle. 

Vierailija
195/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaiden mielestä aivan kaikki on kaoottista, tehotuotantoa, nopeaa ja sietämätöntä koheltamista. 

Tiedän tämän, sillä ystäväni on tällainen ja vihjailee tuon tuosta, että minulla ja pojallani on adhd kun turboilemme koko ajan. 

Paitsi, että olen tempoltani aivan keskiverto, samoin poikani. Emme tee mitenkään nopeasti asioita ja laiskottelemmekin mieluusti. 

Mutta ystäväni (kotirouva) kriteerit on toiset: hän ei edes kokkaa itse, vaan valmisruualla menevät kun ei ehdi. :) Hän kerran kokeili helppoa työtä, mutta uupui parissa kuukaudessa kun piti olla aamuisin tiettyyn aikaan töissä ja sieltä pääsi vasta ip pois...

Vierailija
196/199 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopea korjaa oman virheensä jo ennekun kukaan sitä edes huomaa, jos edes tekee virheitä. Hidas vasta miettii tosiaan sitä ensiaskeltaan.

Nopea on ehdottomasti parempi. Nopea ja tarkka ei poissulje toisiaan, Nopea ei tarkoita aina huonoa, että hitaiden on turha sillä perustella omaa hitauttaan. Miettiminen on toki tarpeen, muttei maidon kaatuessa. Silloin toimitaan.

Vierailija
197/199 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa omaa luonnetta niin että ei ärsyynny niin helposti. 

Vierailija
198/199 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka ocd. Kokeileppa itse 100 kertaa tarkastaa jokainen asia niin ei se sekunnissa tapahdu. Kyllä sellainen nopeus ja kohentaminen kertoo myös ongelmista. Ei hetkeksikään voi pysähtyä vaan pitää touhottaa. Peitetään jotain traumoja kiireellä .

Vierailija
199/199 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitaat yleensä itse huomaa olevansa hitaita.

Siksi heistä ei kannata ärsyyntyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä